در کانادا دریاچه های فوق العاده ای برای ماهیگیری از درون یخ (ice fishing) وجود دارد

در کانادا بی نهایت دریاچه‌های زیبا وجود دارد. در فصل زمستان بعضی از آنها اهمیت خاصی پیدا می‌کنند: شاید لزوماً از کلمه فوق العاده برای توصیف این منظره استفاده نکنیم (گرچه بدون شک فوق العاده است) اما می‌توان این کلمه را در توصیف ماهی‌هایی که از دریاچه می‌گیریم بکار برد. می‌توانید خودتان با استفاده از وسایل و تجهیزاتی که دارید به این دریاچه‌ها سفر کنید یا اینکه سفر لوکسی را در یک اقامتگاه ویژه بگذرانید، در هر صورت کانادا جذاب‌ترین نقاط را برای ماهیگیری از درون یخ دارد.

در کانادا دریاچه های فوق العاده ای برای ماهیگیری از درون یخ (ice fishing) وجود دارد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: دریاچه ممفریماگوگ، کبک (Lake Memphrémagog)

این دریاچه سرد و عمیق در منطقه شرقی که مشرف به نیوپورت، ورمونت نیز هست، مملو از ماهی‌های قهوه‌ای و رنگین کمانی قرل آلا، سالمون، اردک ماهی و ماهی خاردار است و معمولاً می‌توان از ابتدای کریسمس تا انتهای ماه مارچ در آنجا ماهیگیری کرد. فقط زیاد به ماهی‌های اعماق این دریاچه فکر نکنید زیرا در اعماق هیولایی به نام ممفر زندگی می‌کند که گفته می‌شود شبیه به هیولای دریاچه لخ نس است.

خلیج کوینت، اونتاریو (Bay of Quinte)

بر روی دریاچه اونتاریو، نزدیک به بلویل، خلیج کوینت قرار دارد که یکی از چندین مکان معروف در کانادا و آمریکا به عنوان مرکز اردک ماهی‌های آب شیرین در جهان است. این خلیج مملو از اردک ماهی و گونه‌های مختلف دهان کوچک و دهان بزرگ است که از دسامبر تا فوریه در این آبها شناورند. چهار قسمت ویژه که قابل توجهند خلیج تنرنتون، خلیج بلویل، کناره‌های تلگراف و خلیج‌های است.

دریاچه سیمکو، اونتاریو (Lake Simcoe)

این منطقه به عنوان مرکز ماهیگیری یخی در کانادا ثبت شده و اکثر مردم در زمستان بیشتر از فصل‌های دیگر بر روی دریاچه سیمکو ماهیگیری می‌کنند. دریاچه در فاصله 90 دقیقه‌ای از شمال تورنتو قرار دارد و مشهورترین مکان ماهیگیری یخی در جهان است. این مکان مملو از ماهی قزل آلا و ماهی سفید و همچنین جمعیتی سالم از ماهی‌های خاردار لوتی زرد در آن شناورند. هزاران کلبه برای اجاره کردن وجود دارد، البته شما می‌توانید کلبه خودتان را هم بسازید.

دریاچه نیپیسینگ، اونتاریو (Lake Nipissing)

برای اینکه هنگام گرفتن اردک ماهی بر روی این دریاچه بزرگ اونتاریو جایتان گرم و راحت باشد، یک کلبه یخی اجاره کنید که در آن تخت‌های تاشو، اجاق‌های پروپان و باربیکیو و بهتر از همه توالت گرم و روشن 24 ساعته وجود دارد. اگر برنامه خاص دیگری ندارید، برای ماهی گرفتن وقت زیادی خواهید داشت.

دریاچه سوپریور (Lake Superior)

بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در جهان است. سوپریور برای ماهیگیری محبوبیتی مثل مابقی دریاچه‌های این کشور ندارد اما اگر می‌خواهید شاخابه‌های کم عمق را کشف کنید، انتخاب خوبی است. خلیج سیاه نزدیک به شهری خلیج توندر بهتری منطقه برای پیدا کردن ماهی‌های لوتی بزرگ و خوشمزه است. هم خلیج قزل آلای کوچک و هم قسمت‌های سیلور هاربور نزدیک به خلیج توندر، در دسترستان خواهند بود، گرچه باید پناهگاه خود را به همراه داشته باشید.

دریاچه وودز، اونتاریو (Lake of the Woods)

بعضی‌ها این دریاچه را مرکز اردک ماهی‌های بزرگ چشم در جهان می‌دانند و گرچه این لقب برای خلیج کوینت، دریاچه آری و بخشی از آمریکا نیز بکار می‌رود، در اینجا می‌تواند یک عالمه اردک ماهی بزرگ چشم بگیرید. دریاچه در نزدیک کنورا در مسیر مرز آمریکا با مینسوتا قرار دارد، می‌توانید در اینجا نیز ماهی قزل آلا و اردک ماهی چشم بزرگ بگیرید.

دریاچه وینیپگ/ رودخانه قرمز، مانیتوبا (Lake Winnipeg/Red River)

سومین دریاچه بزرگی که کاملاً در کانادا قرار گرفته، دریاچه وینیپگ است که مکانی عالی برای گرفتن اردک ماهی محسوب می‌شود. زیرا این ماهی در پاییز به سمت قسمت جنوبی دریاچه در دهانه رودخانه قرمز مهاجرت می‌کند. سومدیریت ماهیگیری‌های تجاری در دریاچه باعث شده که اندازه متوسط اردک ماهی‌هایی که قبلاب را می‌گیرند کوچکتر شود اما تعدادشان همچنان زیاد است.

دریاچه آتاپاپوکسو، مانیتوبا (Lake Athapapuskow)

دلیل اینکه اردک ماهی در مانیتوبا بسیار زیاد است قرار گفتن آن در جنوب فلین فلون است. این دریاچه محلی مناسب برای ماهی‌های بزرگ محسوب می‌شود. فقط اردک ماهی نیست که در این دریاچه اندازه‌اش به اندازه ماموت می‌رسد، دریاچه آتاپاپ روزگاری خانه قزل آلاهای 64 پوندی بوده است.

دریاچه توبین، ساسکاتچوان (Tobin Lake)

در پشت سد E.B. Campbell، دریاچه توبین قرار گرفته که در سال 2005 اردک ماهی‌های صدشده وزنشان بیشتر از 18 پوند ثبت شده است. در ماه فوریه و مارچ، اردک ماهی‌های سرنیزه‌ای خود را نشان می‌دهند. در حقیقت بزرگترین اردک ماهی سرنیزه‌ای صید شده 38 پوند وزن داشت. و حتی اگر نخواهید انواع اردک ماهی را صید کنید، می‌توانید ماهی لوتی یا خاویار بگیرید.

دریاچه کوهستن آخر، ساسکاتچوان (Last Mountain Lake)

در شمال غربی رجینا، دریاچه کوهستان آخر قرار گرفته که یکی از بهترین دریاچه‌های ماهیگیری در یخ در قسمت غربی کانادا محسوب می‌شود. انتهای شملی دریاچه بهترین جای ماهیگیری است و شما می‌توانید در اینجا اردک ماهی چشم بزرگ، ماهی سفید، اردک ماهی شمالی و لوتی زرد و همچنین ماهی کپور صید کنید. به علاوه می‌توانید از صید ماهی ریشدار، که بخاطر ظاهر زشتش اما گوش خوشمزه‌اش شناخته می‌شود، لذت ببرید.

دریاچه دیفنباکر، ساسکاچوان (Lake Diefenbaker)

منطقه‌ای عالی برای صید ماهی‌های بزرگ، ماهی سفید در این دریاچه می‌تواند تا بیش از 10 پوند رشد کند: شما می‌توانید در فصل اوج ماهی یعنی ماه‌های ژانویه و فوریه در کمیت‌ها و کیفیت‌های مختلف ماهی بگیرید.

دریاچه کلد، آلبرتا (Cold Lake)

این دریاچه در مرز آلبرتا و ساسکاچوان قرار گرفته و تنها دریاچه در این منطقه است که می‌توانید در آن قزل آلا صید کنید. دریاچه کلد بسیار عمیق است و به همین دلیل تا اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه یخ نمی‌زند، فوریه و مارچ بهترین زمان ماهیگیری هستند. ماهی سفید، اردک ماهی شمالی، اردک ماهی چشم بزرگ، ماهی ریشدار و لوتی زرد نیز وجود دارد گرچه اردک ماهی بزرگ چشم سخت پیدا می‌شود. دریاچه کلد از نظر مقصد ماهیگیری بسیار مشهور است و همین امر باعث شده که به آن لقب دریاچه کلد خاص بدهند.

دریاچه کاتلین، یوکون (Kathleen Lake)

دریاچه عمیق کاتلین در پارک ملی کلوان نزدیک تقاطع هینس قرار گرفته و بهتری فصل ماهیگیری در این دریاچه ماه‌های فوریه و مارچ است. اگر از صید در دریاچه قزل آلا خسته شدید، می‌توانید به راه رفتن در برف با کفش حصیری بروید، یا سوار ماشین برف پیما بشوید یا اینکه هنگام غروب بنشینید و به تماشای رقص نورهای شمالی در آسمان خیره شوید.

دریاچه گریت اسلیو، سرزمین‌های شمال غربی (Great Slave Lake)

این دریاچه در آمریکای شمالی بیشترین عمیق را دارد و فصل ماهیگیری در آن بسیار طولانی بوده و از دسامبر تا ماه می طول می‌کشد. می‌توانید از تورهای همراه با راهنما در بیرون از یلونایف استفاده کنید. جالب است بدانید که در اینجا ماهی قزل آلا می‌تواند تا بیش از 60 پوند رشد کند. همچنین می‌توانید ماهی‌های گریلینگ قطبی، اردک ماهی شمالی و ماهی سفید صید کنید.

انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 334

به "در کانادا دریاچه های فوق العاده ای برای ماهیگیری از درون یخ (ice fishing) وجود دارد" امتیاز دهید

4 کاربر به "در کانادا دریاچه های فوق العاده ای برای ماهیگیری از درون یخ (ice fishing) وجود دارد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کانادا دریاچه های فوق العاده ای برای ماهیگیری از درون یخ (ice fishing) وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید