لس آنجلس یا تورنتو؟ کدام برای زندگی و مهاجرت مطلوبتر است؟

مهاجرت در ابتدا امری سخت به نظر می آید و ما را با کلی متغییر و انتخاب روبرو میسازد، حتی ممکن است انتخاب یک شهر یا کشور مناسب خودش امری تخصصی باشد، در ادامه مقالات مقایسه شهرها قصد داریم انتخاب های شما را راحتتر کنیم، این با ر به سراغ مقایسه لس آنجلس و تورنتو رفته ایم.

لس آنجلس یا تورنتو؟ کدام برای زندگی و مهاجرت مطلوبتر است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ لس آنجلس

به طور رسمی شهر لس آنجلس ، بزرگترین شهر درایالت کالیفرنیای آمریکا است. این شهر دومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا (پس از شهر نیویورک) و سومین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی (پس از مکزیکو سیتی و شهر نیویورک) میباشد . لس آنجلس به دلیل آب و هوای مدیترانه ای ، تنوع قومی ، صنعت سرگرمی هالیوود و کلانشهر پراکنده اش شهرت دارد.
در لس آنجلس ، دمای روز در کل سال معتدل است. در زمستان  دمای آن، به طور متوسط در حدود 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) میباشد که به آن احساس گرمسیری می بخشد . لس آنجلس در طول سال دارای تابش آفتاب فراوانی است .

لس آنجلس تا حدی به دلیل تنوع زیستگاه هایش ، از جمله سواحل ، تالاب ها و کوهها ، از نظر گیاهان بومی  بسیار غنی میباشد  بیشترین جوامع گیاهی اسکراب مریم گلی ساحلی ، بوته زار درختی و جنگل ساحلی را دارا است.

اقتصاد لس آنجلس توسط تجارت بین المللی ، سرگرمی (تلویزیون ، تصاویر متحرک ، بازی های ویدئویی ، ضبط موسیقی و تولید) ، هوا فضا ، فناوری ، نفت ، مد ، پوشاک و گردشگری پیش می رود. در فهرست مراکز مالی جهانی ، لس آنجلس به عنوان نوزدهمین مرکز مالی رقابتی در جهان و ششمین شهر در آمریکا (بعد از شهرهای نیویورک ، سانفرانسیسکو ، شیکاگو ، بوستون و واشنگتن دی سی) جای گرفته است.

یکی از پنج استودیوی اصلی فیلم ، پارامونت پیکچرز ، در محدوده شهر قرار دارد ، "منطقه سی مایل" از مقرهای تفریحی در جنوب کالیفرنیا به شمار میرود.

از جاذبه های لس آنجلس میتوان به نشان هالیوود،اسکله سانتا مونیکا ، پیاده روی مشاهیر هالیوود،استودیو های یونیورسال ، پارک تفریحی دیزنی لند مرکز هنری گتیپارک و رصدخانه گریفیث اشاره کرد.

تورنتو

✅ تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو کانادا است. با جمعیت 2،731،571 نفر در سال 2016، این شهر پرجمعیت ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی میباشد.

جمعیت متنوع تورنتو نشان دهنده نقش فعلی و تاریخی آن به عنوان مقصد مهمی برای مهاجران به کانادا است. بیش از 50 درصد از ساکنان تورنتو از اقلیت های فرهنگی قابل مشاهده هستند و بیش از 200 ریشه قومی متمایز در میان ساکنان آن زندگی می کنند. در حالی که اکثر مردم تورنتو انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود صحبت می کنند، بیش از 160 زبان در این شهر صحبت می شود

اگرچه بسیاری از فعالیتهای تولیدی منطقه در خارج از محدوده شهر انجام می شود ، تورنتو همچنان به عنوان یک نقطه عمده فروشی و توزیع بخش صنعتی است. موقعیت استراتژیک این شهر در امتداد کریدور شهر کبک - ویندزور و ارتباطات جاده ای و ریلی آن به حمایت از تولید وسایل نقلیه موتوری ، آهن ، فولاد ، غذا ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی و کاغذ کمک می کند. تکمیل مسیر کشتی سنت لارنس در سال 1959 به کشتی ها امکان دسترسی به دریاچه های بزرگ از اقیانوس اطلس را داد.

انگلیسی یکی از دو زبان رسمی کانادا است و زبان دیگر فرانسه است. تقریباً 1.6 درصد تورنتونی ها زبان فرانسه را به عنوان زبان مادری خود گزارش داده اند

تورنتو یک مرکز بین المللی برای تجارت و امور مالی است و به طور کلی پایتخت مالی کانادا در نظر گرفته می شود ، تورنتو دارای تمرکز زیادی از بانک ها و شرکت های کارگزاری در خیابان بی ، در منطقه مالی است. بورس اوراق بهادار تورنتو هفتمین بورس بزرگ سهام جهان از نظر سرمایه میباشد.

تورنتو یک مرکز برجسته موسیقی، تئاتر، تولید فیلم سینمایی و تولید سریال تلویزیونی است و مقر اصلی شبکه های ملی پخش عمده و رسانه های کانادا است. موسسات فرهنگی تورنتو، که شامل موزه ها و گالری های متعدد، جشنواره ها و رویدادهای عمومی، مناطق تفریحی، اماکن تاریخی ملی و فعالیت های ورزشی است، سالانه بیش از 43 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. تورنتو به خاطر بسیاری از آسمان خراش ها و ساختمان های بلند، به ویژه بلندترین سازه مستقل در نیمکره غربی، برج CN شناخته شده است.

از دیدنی های تورنتو که میتوان در تور کانادا به آنها سر زد، به برج سی. ان ، بازار سِینت لارنس ، ناحیه دیستیلری، جزایر تورنتو ، آکواریوم ریپلی کانادا ، کاسا لوما و موزه رویال اونتاریو است.

✅ مقایسه تورنتو و لس آنجلس از لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی در تورنتوکانادا و لس آنجلس آمریکا در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4. از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین آمار:

شاخص ایمنی تورنتو 60٪ و لس آنجلس 52٪ که نشان دهنده ایمنی بیشتر در تورنتو می باشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی در تورنتو 73٪ و درلس آنجلس 81٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در تورنتو میباشد.

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که تورنتو با شاخص 75٪ کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از لس آنجلس با شاخص 61٪ دارد.

تورنتو با شاخص 37٪ آلودگی هوای کمتری از لس آنجلس با شاخص 65٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد.

سوالات خود را در زمینه مهاجرت و زندگی در کانادا و آمریکا از ما بپرسید.

 
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 328

به "لس آنجلس یا تورنتو؟ کدام برای زندگی و مهاجرت مطلوبتر است؟" امتیاز دهید

32 کاربر به "لس آنجلس یا تورنتو؟ کدام برای زندگی و مهاجرت مطلوبتر است؟" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "لس آنجلس یا تورنتو؟ کدام برای زندگی و مهاجرت مطلوبتر است؟"

2 دیدگاه

عماد 1 بهمن 1399

نیویورک از همه بهتره کلا

پاسخ به عماد

آیدا 23 شهریور 1401

دقیقا آمریکا بهتر کاناداست .
آمریکا می تونه تورنتو رو فوت کنه و بفرسته هوا

پاسخ به آیدا
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید