بررسی عملکرد تحصیلی دانشجویان در کانادا

این مقاله به بررسی موفقیت چشمگیر دانش آموزان مهاجر در نظام آموزشی کانادا می‌پردازد. کانادا به عنوان یکی از پیشروترین کشورها در پذیرش و حمایت از مهاجران شناخته می‌شود و این امر در عملکرد درخشان دانش آموزان مهاجر در این کشور نمایان است.

بررسی عملکرد تحصیلی دانشجویان در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این مقاله توجه ویژه ای به نتایج آموزشی مهاجران دارد. در گزارشی آمده است که تقریباً یک چهارم از دانش آموزان مهاجر محروم دارای عملکردی مشابه یک چهارم بالایی دانش آموزان بین المللی بوده اند، که بیان گر انعطاف پذیری و سازگاری کودکان مهاجر سراسر دنیا در ورود به سیستم مدرسه تازه بوده است. با تشخیص PISA از بهبود عملکرد کودکان مهاجر از سال 2006، کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها در زمینه عملکرد کودکان مهاجر معین شده است. کانادا دارای یکی از مترقی ترین و بازترین سیاست های مهاجرتی در دنیا بوده و کودکان مهاجر در مدارس کانادا به طور مداوم از همسالانشان بهتر عمل می کنند.

این مقاله توجه ویژه ای به نتایج آموزشی مهاجران دارد. در گزارشی آمده است که تقریباً یک چهارم از دانش آموزان مهاجر محروم دارای عملکردی مشابه یک چهارم بالایی دانش آموزان بین المللی بوده اند، که بیان گر انعطاف پذیری و سازگاری کودکان مهاجر سراسر دنیا در ورود به سیستم مدرسه تازه بوده است. با تشخیص PISA از بهبود عملکرد کودکان مهاجر از سال 2006، کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها در زمینه عملکرد کودکان مهاجر معین شده است. کانادا دارای یکی از مترقی ترین و بازترین سیاست های مهاجرتی در دنیا بوده و کودکان مهاجر در مدارس کانادا به طور مداوم از همسالانشان بهتر عمل می کنند.

گزارش جداگانه OECD که در دسامبر سال 2015 منتشر شد دریافت که کانادا چهارمین کشور برتر دنیا در زمینه عملکرد کودکان مهاجر در حل مسائل مبتنی بر کامپیوتر و ریاضیات و سومین کشور دنیا در زمینه عملکرد خواندن می باشد. در تجزیه و تحلیل حس تعلق دانش آموزان در مدرسه، دانش آموزان مهاجر احساس تعلق نسبتاً قدرتمندی به عنوان دانش آموز متولد در کانادا و دانش آموز مهاجر نسل دوم داشتند. این نشان دهنده این است که مدارس کانادا در زمینه یاری به ایجاد حس در خانه بودن دانش آموزان مهاجر در مدرسه و محیط تازه پیروز بوده است. گزارشات قبلی آمار کانادا با این نتیجه توافق داشتند که کودکان مهاجران به طور کلی با اختلاف زیاد عملکرد بهتری از همسالان دارای والدین کانادایی خود در پیشرفت های تحصیلی دارند. مطالعات قبلی این پیروزیت را ناشی از ویژگی های اجتماعی، فرهنگی و مالی مهاجران کانادا، اثر بخشی آموزش و پرورش کانادا و سیاست های اجتماعی آن دانسته اند.

بعلاوه این امر در مطالعات پیشین معین شد که اندازه میانه فارغ التحصیلان دبیرستان در میان کودکان مهاجران (کودکان کمتر از 12 سال و پس از ورود به کانادا) 93.1 درصد، در مقایسه با نرخ 87.3 درصدی سراسر کشور بوده است. میانگین نرخ فارغ التحصیلان دانشگاه در کودکان مهاجران 39.9 درصد در مقایسه با اندازه 29.9 درصدی سراسر کشور بوده است. این شکل ها بر اساس تازهترین اطلاعات سال 2011 بوده اند.

علوم

کشور کانادا یکی از 8 کشور مورد آنالیز است که حداقل نه نفر از ده نفر دانش آموز 15 ساله در زمینه مهارت های پایه در علوم، ریاضیات، و خواندن ماهر بوده اند. هشت کشوری که دانش آموزان آن این استاندارد را دارا بودند عبارتند از: کانادا، استونی، فنلاند، هنگ کنگ، ژاپن، ماکائو، سنگاپور ویتنام. ژاپن، استونی، فنلاند، و کانادا در زمینه علم از اعضای پیشرو در میان دیگر کشورهای عضو OECD بودند. کانادا بعلاوه با توجه به آموزش علوم، به عنوان کشوری برای یادگیری نام گذاری شد. با دروس به خوبی سازمان یافته، تعامل متعادل میان معلمان و دانش آموزان، و تمرکز بر بحث و یادگیری تجربی، برنامه های علمی کانادا به عنوان نمونه در دنیا تلقی شدند. گزارش OECD برای دانش آموزان کانادایی، همچون دیگر کشورهای دارای عملکرد خوب مانند سنگاپور، اسلوونی، استرالیا، و بریتانیا، بیان می نماید که زمان یادگیری آن ها خلاقانه بوده، و به آن ها اجازه ساخت مهارت های علمی، اجتماعی و عاطفی خودشان را به صورتی متعادل می دهد.

تساوی حقوق و جنسیت در سیستم آمورشی کانادا

OECD تساوی حقوق را به عنوان اصلی تعریف می نماید که دستاورهای دانش آموزان باید توانایی ها و کوشش هایشان منعکس نماید و نه شرایط آن ها را. یک بار دیگر، کشور کانادا یکی از بالاترین سطوح کارایی و تساوی حقوق در نتایج آموزشی را به دست آورد و تنها کشور خارج از آسیا و اروپا بود که به آن دست یافت.

کانادا در کنار کشورهایی مانند دانمارک، فلاند، ماکائو، و هنگ کنگ به عنوان کشوری معین شده که به سطوح بالای کارایی و تساوی حقوق دست یافته است. شکاف جنسیتی میان دختران و پسران در کانادا به اندازه قابل توجهی پایین تر از میانگین OECD می باشد.

مزیت تحصیل در کانادا

کودکان خردسال بعضی از ساکنان موقت کانادا حق حضور در مدارس عمومی را داشته و از خدمات مدارس به عنوان شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم بهره می برند. این شامل کودکان خردسال دانشجویان بین المللی کانادا، که ممکن است در پیش دبستانی، ابتدایی و یا میانهه شرکت کنند را شامل می شود. زمانی که به سن بلوغ برسند - 18 یا 19 سال، بسته به استان - کودکان دانشجویان بین المللی در کانادا ممکن است نیازمند این باشند که اگر مایل به آموزش عالی هستند برای درخواست مجوز تحصیل اقدام کنند.

نکات تکمیلی:

  1. انعطاف‌پذیری و سازگاری کودکان مهاجر در ورود به سیستم آموزشی جدید در کانادا
  2. بهبود مداوم عملکرد تحصیلی کودکان مهاجر در کانادا از سال 2006
  3. کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها در زمینه عملکرد کودکان مهاجر
  4. پیشرفته‌ترین و باز‌ترین سیاست‌های مهاجرتی کانادا
  5. برتری مداوم کودکان مهاجر در مدارس کانادا نسبت به همسالان بومی
  6. چهارمین کشور برتر دنیا در زمینه عملکرد کودکان مهاجر در حل مسائل مبتنی بر کامپیوتر و ریاضیات
  7. سومین کشور برتر دنیا در زمینه عملکرد خواندن کودکان مهاجر
  8. احساس قدرتمند تعلق به مدارس در میان دانش آموزان مهاجر
  9. عملکرد بهتر کودکان مهاجران نسبت به همسالان کانادایی در پیشرفت‌های تحصیلی
  10. نرخ بالاتر فارغ‌التحصیلی دبیرستان و دانشگاه در میان کودکان مهاجر

سخن پایانی

کانادا به عنوان یکی از پیشرو‌ترین کشورها در زمینه آموزش مهاجران، موفقیت های چشمگیری را در این زمینه به دست آورده است. عملکرد درخشان دانش آموزان مهاجر در کانادا نشان دهنده تعهد و سرمایه‌گذاری این کشور در آموزش و پرورش مهاجران است و می‌تواند الهام بخش دیگر کشورها در مواجهه با چالش‌های آموزش مهاجران باشد.

انتشار: 24 فروردین 1403 بروزرسانی: 26 فروردین 1403 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1339

به "بررسی عملکرد تحصیلی دانشجویان در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی عملکرد تحصیلی دانشجویان در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید