برای سفر خارجی چه فصلی مناسبتر است؟

اینکه بگوییم چه زمانی دقیقا بهترین موقع سفر است، در حد پیشنهاد است و ممکن است در تناسب با بودجه، علایق و شرایط ویزا انتخاب های تنوع دیگری پیدا کند. 

انتخاب زمان و مقصد مناسب برای سفر یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در داشتن یک تجربه لذت بخش گردشگری است. شرایط آب و هوایی، فستیوال ها و رویدادهای فصلی می توانند بر کیفیت سفر شما تأثیر بگذارند. در این راهنما، ما نگاهی دقیق به بهترین مقاصد سفر در هر فصل می اندازیم و نکات مهمی را برای انتخاب مقصد ایده آل ارائه می دهیم.

برای سفر خارجی چه فصلی مناسبتر است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه ای که می خواهید به انجا سفر کنید یکی از مهم ترین شاخصه هاییه که باید توی انتخاب مقصد سفرتون بهش دقت کنید. حتی خیلی از افراد برای سفر هاشون معمولا زمانی رو انتخاب می نمایند که گردشگر های کمتری توی اون منطقه باشند و در واقع بخاطر دور بودن از شلوغی ها و کاهش هزینه هاشون لو سیزن رو برای سفر انتخاب می نمایند.

 

برترین مقاصد بهاری!

بهار یکی از برترین زمان ها برای مسافرت به حساب میاد فستیوال های مختلفی توی این فصل مثل کارناوال ریو برزیل، فستیوال فیل های هند، جشن رنگ ها در هند و نپال برگزار میشه که می تونید برترین کشور ها رو در ادامه ببینید:

اروپا

بهار فصل شگفت انگیزی برای سفر به اروپا به حساب میاد. آفتاب غیر مستقیم که توربست ها بعد از یک سرمای سوزناک خیلی از کشور های اروپایی رو برای سفر انتخاب می نمایند. سواحل مدیترانه کم کم گرم میشه و برای شنا کردن مناسب میشه. اسپانیا و یونان دو تا از برترین مقاصد بهاری اروپا هستند و اندونزی، مالتا و جنوب ایتالیا هم انتخاب های مناسبی به حساب میان و کشور های شمال اروپا هنوز توی بهار کمی سرده. 

اروپای مرکزی و شمالی هنوز سرد است، اما کشورهای مدیترانه ای مانند اسپانیا، یونان و ایتالیا آب و هوای مطلوبی دارند.

آسیا

توی خیلی از کشور های آسیایی بهار فصل گرمی محسوب میشه. اما اوایل بهار می تونه زمان فوق العاده ای برای سفر به کشور هایی مثل چین و ژاپن باشه و از اواسط بهار هوای هند، تایلند و بورما به طور طاقت فرسایی گرم میشه. 

در آسیا، ژاپن و چین در اوایل بهار آب و هوای خوبی دارند، اما هند، تایلند و بورما از اواسط بهار گرم می شوند.

افریقا

این فصل برای سفر به بیشتر کشور های مغرب واقعا ایده آله. هوایی آفتابی با دمایی مطبوع مثل همه کشورهای مدیترانه ای.

امریکا

قسمت های شمال و مرکز امریکا معمولا هوای فوق العاده ای داره. کشور هایی مثل برزیل، کالیفرنیا، مکزیک، کوبا، گوآتمالا کشورهای مناسبی برای این فصل محسوب میشن. 

قسمت های شمالی و مرکزی آمریکا در این فصل آب و هوای عالی دارند.

پیشنهاد

اگه می خواید توی بهار به اروپا برید، پرتغال مقصد مناسبی به حساب میاد. بعلاوه اسکاتلند هم توی ماه می یکی از زیباترین مقاصد اروپایی با آب و هوای مناسبه.


برترین مقصد تابستانی!

تابستان فصل گرمیه و آب و هوای خیلی از کشور ها واقعا غیر قابل تحمل میشه اما اگه بدونید کدوم مقاصد توی این فصل شرایط برترین دارند قطعا می تونید سفر دلپذیر تری رو هم تجربه کنید. از فستیوال های مجذوب کننده تابستانه هم میشه به فستویالبین المللی جاز در مونترال، فستیوال تانگو در آرژانتین و فستویال قایق اژدها در هنک کنگ اشاره نمود.

اروپا

یکی از شلوغ ترین زمان ها برای سفر به اروپا که میلیون ها گردشگر از سراسر جهان به کشورها و سواحل جنوب اروپا سفر می نمایند. هوا توی این فصل واقعا فوق العادست که شاید برترین قاره برای انتخاب مقصدتون در محدوده اروپا باشه. بجز چند تا کشور مثل اندونزی، ایتالیا و یونان که هوا کمی گرمه بقیه کشور ها معمولا هوای مطبوع و مناسبی دارند. شمال اروپا هم معمولا هوای دوست داشتنی داره و کشور هایی مثل جنوب ایتالیا و جنوب یونان گزینه های مناسبی برای این فصل هستند. 

جنوب اروپا، از جمله اسپانیا، یونان و ایتالیا، مقاصد پرطرفداری هستند، اما شلوغ و گران می شوند.

آسیا

کشور های آسیایی معمولا توی تابستان خیلی گرم میشن و بهتره آخرین گزینه برای سفرتون توی تابستان از این قاره باشه. شاید فقط مقاصد محدوددی مثل بالی، جزیره های جنوبی اندونزی گزینه های نسبتا مناسبی محسوب بشن چون بقیه کشور ها گرما و رطوبت زیادی دارند. 

بیشتر کشورهای آسیایی بسیار گرم و مرطوب هستند، به جز برخی جزایر اندونزی مانند بالی.

افریقا

کشور های محدوده مغرب معمولا توی تابستان هم پر از گردشگره اما کلا هوای افریقا مخصوصا نزدیک به بیابان ها خیلی گرم میشه. سواحل آتلانتیک در مراکش معمولا توی این فصل هوای مطبوعی داره و کشور های کنیا و تانزانیا هم گزینه های مناسبی برای سفر در تابستان به حساب میان. 

سواحل آتلانتیک مراکش و کنیا و تانزانیا در افریقا گزینه های خوبی هستند.

امریکا

قسمت های شمالی امریکا معمولا خیلی گرم و خشکه. امریکای مرکزی شرایط بهتری توی تابستان داره و معمولا کمی هم بارون میباره. اما به طور کلی سپتامبر برای همه کشور های محدوده امریکا زمان فوق العاده ای به حساب میاد و مهم ترین مساله اینه که گردشگر های کمتری توی این زمان به کشور های امریکایی میان و قیمت ها هم به طرز شگفت انگیزی ارزون تره. 

سپتامبر در آمریکای شمالی و مرکزی فصل مناسبی برای سفر است.

پیشنهاد

تابستان برای رفتن به سواحل کورسیکا یکی از برترین زمان ها به حساب میاد. قسمت های شمالی اروپا و کشور هایی مثل ایسلند و بعلاوه استرالیا هم از برترین مقاصد تابستانی جهان به حساب میان.


برترین مقصد پاییزه!

پاییز فصل رنگ ها مختلف و فصلی که می تونه مطبوع ترین هوارو توی خیلی از مقاصد داشته باشه.مهم ترین فستیوال های این فصل هم جشن دیوالی در هند، کارناوال مومباسا در کنیا، فستیوال روز مرگ در مکزیک و روز شکرگزاری در نیویورک اشاره نمود.

اروپا

اوایل پاییز برای کشور های اطراف مدیترانه زمان مناسبی به حساب میاد. شهر های سواحل جنوبی ترکیه، جنوب ایتالیا و اسپانیا و جزایر جنوبی مدیترانه مثل قبرس و جزایر یونان برترین گزینه ها هستند و هر چه به اواخر پاییز نزدیک تر بشه پیدا کردن کشوری که هنوز گرم و آفتابیه، سخت تر میشه. 

جنوب اروپا، از جمله ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و جزایر مدیترانه آب و هوای مطلوبی دارند.

آسیا

یکی از برترین فصل ها برای سفر به آسیا… از ماه اکتبر هوای کشور های تایلند، ویتنام، جنوب چین و هند واقعا فوق العاده میشه و زمان خوبی برای سفر به حساب میاد. 

آسیای جنوب شرقی مانند تایلند، ویتنام و جنوب چین شرایط عالی دارند.

افریقا

قسمت های شمالی افریقا توی پاییز معمولا هوای مناسب و مطبوعی داره کشور هایی مثل تونس و مصر توی پاییز پر از گردشگر میشن. 

کشورهای شمال افریقا مانند تونس و مصر گزینه های خوبی هستند.

امریکا

قسمت های مرکزی و جنوبی امریکا و کشور هایی مثل مکزیک، برزیل، ونزوئلا، آرژانتین و چیلی کم کم هوا بارونی میشه و هر چه به آخر پاییز نزدیک بشیم زمان مناسب تری برای سفر به این منطقه ها به حساب میاد. 

آمریکای مرکزی و جنوبی، از جمله مکزیک و برزیل، آب و هوای بارانی اما مطلوب دارند.


پیشنهاد

ترکیه توی پاییز واقعا فوق العادست و دماس هوا خیلی مطبوعه فقط بهتره دیگه شهر های غیر ساحلی اون رو انتخاب کنید. قبرس هم با آب و هوای مدیترانه ای حتی توی اکتبر هم هوای مناسبی داره. اگه هم می خواید به کشور های آسیایی سفر کنید بهتره بدونید که هند یکی از برترین کشور ها محسوب میشه که شرایط ایده آلی توی این فصل داره.

برترین مقاصد زمستانی!

زمستان فصلیه که اگه مقصد درستی رو برای سفرتون انتخاب نکنید ممکنه با بارون و برف و سرمای غیر قابل تحملی روبرو بشید که شرایط سفرتون رو سخت کنه…اما توی همه قاره ها شهر هایی هستند که شرایط فوق العاده ای توی همه فصل ها دارند و وجود فستیوال های مرتبط با سال نو و جشن های کریسمس می تونه انگیزه شما برای سفر توی زمستان رو بیشتر کنه. 

اروپا

خیلی از کشورهای اروپایی توی زمستان واقعا آب و هوای سردی دارند اما برترین مقاصدی که می تونید توی این فصل به اون ها سفر کنید، کشور های فرانسه، سوییس، ایتالیا و استرالیا و اسپانیاست. اگه هم خیلی سرمایی هستید بهتره اندونزی رو برای سفرتون انتخاب کنید. اسپانیا، فرانسه، سوییس و ایتالیا برای اسکی و آب و هوای معتدل گزینه های خوبی هستند.

آسیا

در خصوص کشور های آسیایی بهتره بدونید که زمستان برای خیلی از مقاصد شرایط فوق العاده ای وجود داره، کشور های تایلند، ویتنام و جنوب چین آب و هوا سرد ولی مناسبی دارند اما کشور های هند و بورما معمولا توی زمستان هم آفتابی و مطبوع هستند. 

تایلند، ویتنام، جنوب چین و هند آب و هوای گرم و آفتابی دارند.

افریقا

برخی از قسمت های شمالی افریقا هم معمولا توی زمستان هوای خنک و مطبوعی داره و برای گشت و گذار توی صحرا زمان مناسبی محسوب میشه اما بهتره توی این فصل به قسمت های ساحلی نرید. کشور های جنوب افریقا مثل کنیا، تانزانیا هم معمولا توی زمستان فوق العاده شلوغ میشه اما حواستون به کشور های ساحلی قسمت شرقی افریقا هم باشه که هنوز گرمای اذیت نماینده ای داره! 

قسمت های شمالی افریقا و کشورهایی مانند کنیا و تانزانیا آب و هوای مطلوبی دارند.

امریکا

قسمت های مرکزی امریکا و امریکای جنوبی و کارائیب مثل مکزیک، برزیل، ونزوئلا، آرژانتین و چیلی مقاصد مناسبی توی زمستان حساب میشن. بعلاوه بیابان های امریکا هم شرایط مناسبی در این فصل دارند. 

آمریکای مرکزی، جنوبی و کارائیب از جمله مکزیک، برزیل و آرژانتین مقاصد زمستانی خوبی هستند.

پیشنهاد

برای افرادی که به اسکی علاقه دارند، فرانسه و اسپانیا مقاصد مناسبی هستند و هزینه های مناسب و قابل قبولی هم دارند. قسمت های جنوبی استرالیا هوا بیشتر شبیه تابستان فوق العاده به نظر میرسه و می تونید انواع تفریخات ساحلی و شنا رو توی اون تجربه کنید. به علاوه سنگال هم با هوای گرم و مطبوع مقصد آفتابی مناسبی توی زمستان به حساب میاد.

سخن پایانی

انتخاب زمان و مکان مناسب برای سفر می تواند تجربه گردشگری شما را متحول کند. با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، فستیوال ها و رویدادهای فصلی، می توانید بهترین مقصد را برای سفر خود انتخاب کنید و از یک تعطیلات رویایی لذت ببرید. این راهنما به شما کمک می کند تا با آگاهی کامل، تصمیم بگیرید که به کجا و در چه زمانی سفر کنید.

انتشار: 19 اسفند 1402 بروزرسانی: 27 اسفند 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 895

به "برای سفر خارجی چه فصلی مناسبتر است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای سفر خارجی چه فصلی مناسبتر است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر خارجی چه فصلی مناسبتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید