سیاتل یا ونکوور؟ آمریکا یا کانادا؟ کدام برای مهاجرت و زندگی مناسبتر است؟

اگر در فکر مهاجرت هستید انتخاب بین کانادا یا آمریکا کار آسانی نیست، هر کدام مزیتهایی دارند و حتی در میان انتخاب شهرها میتوانید لیست بزرگی را برای اتخاب تهیه کنید، اما در مجموع خیلی از کانادایی ها هم دوست دارند به آمریکا مهاجرت کنند و در عین حال بسیاری از آمریکایی ها هم تمایل دارند در شهرهای کانادا اقامت داشته باشند. در ادامه با مقایسه سیاتل یا ونکوور همراه ما باشید.

سیاتل یا ونکوور؟ آمریکا یا کانادا؟ کدام برای مهاجرت و زندگی مناسبتر است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ سیاتل

سیاتل یک شهر بندری در ساحل غربی ایالات متحده و مقر شهرستان کینگ ، واشنگتن میباشد. سیاتل بزرگترین شهر در ایالت واشنگتن و در منطقه شمال غربی اقیانوس آرام در آمریکای شمالی است. بر اساس داده های سرشماری ایالات متحده در سال 2019 ، جمعیت کلان شهر سیاتل 3.98 میلیون نفر است که این شهر را در رتبه پانزدهم در ایالات متحده قرار می دهد. سیاتل یکی از بهترین شهرهای آمریکاست و تفریحات زیادی در این شهر برای گردشگران وجود دارد.

سیاتل بعد تأسیس شرکتهایی مانند مایکروسافت در منطقه به یک مرکز فناوری تبدیل شد. خرده فروش اینترنتی آمازون نیز در سال 1994 در سیاتل تاسیس شد و خطوط هوایی بزرگ هواپیمایی آلاسکا در SeaTac ، واشنگتن در این شهر مستقر است و به فرودگاه بین المللی سیاتل و فرودگاه بین المللی سیاتل-تاکوما خدمات می دهد.

سیاتل دارای آب و هوایی معتدل استدارای زمستانهای خنک و مرطوب و تابستانهای معتدل نسبتاً خشک است.

از دیدنی های سیاتل میتوان به برج سوزن فضایی، موزه تاریخ و صنعت، موزه هنر سیاتل و موزه پرواز سیاتل اشاره کرد.

✅ ونکوور

ونکوور یک شهر بزرگ در غرب کانادا است که در منطقه Main Mainland در بریتیش کلمبیا واقع شده است وبه عنوان پرجمعیت ترین شهر استان ، در سرشماری سال 2016 تعداد 631،486 نفر در این شهر ثبت شده است که این رقم در سال 2011 برابر با 603502 نفر بوده است. ونکوور با بیش از 5400 نفر در هر کیلومتر مربع بیشترین تراکم جمعیت را در کانادا دارد ، این شهر به طور مداوم به عنوان یکی از پنج شهر برتر جهان برای زیست پذیری و کیفیت زندگی نام برده می شود.. با این حال ، ونکوور به عنوان گرانترین شهر برای زندگی در کانادا رتبه بندی می شود  و به عنوان چهارمین بازار گران قیمت مسکن در سطح جهان. البته صنعت توریسم و گردشگرانی نیز که با تور کانادا به این شهر سفر میکنند هم بر این گرانی موثر بوده است.

ونکوور

در سال 2011 ، این شهر قصد داشت تا سال 2020 به سبزترین شهر جهان تبدیل شود. ونکووریسم فلسفه طراحی برنامه ریزی شهری این شهر است.ونکوور یکی از گرمترین شهرهای کانادا در زمستان است. آب و هوای ونکوور از نظر استانداردهای کانادا معتدل است و به عنوان ساحل غربی اقیانوسی یا دریایی طبقه بندی می شود که با یک آب و هوای مدیترانه ای گرم و تابستانی هم مرز است.

در حالی که در ماه های تابستان دمای داخلی به طور قابل توجهی بالاتر است ، ونکوور دارای بالاترین میانگین  دما در تابستان در میان کل کلانشهرهای اصلی کانادا است. ماههای تابستان معمولاً خشک است و در جولای و آگوست به طور متوسط ​​فقط از هر 5 روز یک  بار بارندگی رخ می دهد. از سال 2016 ، بندر مترو ونکوور چهارمین بندر بزرگ از نظر تناژ در قاره آمریکا ،  شلوغ ترین و بزرگترین کانادا و متنوع ترین بندر در آمریکای شمالی است. در حالی که جنگلداری به عنوان بزرگترین صنعت خود باقی مانده است ، ونکوور به عنوان یک مرکز شهری احاطه شده توسط طبیعت شناخته می شود و گردشگری را به عنوان دومین صنعت بزرگ خود می داند. بزرگترین استودیوهای تولید فیلم در ونکوور و برنابی در نزدیکی ، ونکوور بزرگ و مناطق اطراف آن را به یکی از بزرگترین مراکز تولید فیلم در آمریکای شمالی تبدیل کرده اند ، و به این ترتیب لقب "شمال هالیوود" را بدست آورده اند.

از جاذبه های ونکوور میتوان به پارک استنلی،  فلای اُور کانادا،  گستاون،  مرکز خرید متروپولیس اتمتروتاون،  جزیره گرانویل و آکواریوم ونکوور اشاره کرد.

✅ مقایسه سیاتل و ونکوور کانادا از لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی سیاتل آمریکا و ونکوور کانادا در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4. از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین آمار:

شاخص ایمنی ونکوور 63٪ و سیاتل 51٪ که نشان دهنده ایمنی بیشتر در ونکوور می باشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی در ونکوور 72٪  و در سیاتل 88٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در ونکوور میباشد.

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که ونکوور با شاخص 75٪  و اختلافی کم کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از سیاتل با شاخص 73٪ دارد.

سیاتل با شاخص 28٪ آلودگی هوای بیشتری از ونکوور با شاخص 23٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد.

سوالات خود را در زمینه مهاجرت و زندگی در کانادا و آمریکا از ما بپرسید.

انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 345

به "سیاتل یا ونکوور؟ آمریکا یا کانادا؟ کدام برای مهاجرت و زندگی مناسبتر است؟" امتیاز دهید

38 کاربر به "سیاتل یا ونکوور؟ آمریکا یا کانادا؟ کدام برای مهاجرت و زندگی مناسبتر است؟" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "سیاتل یا ونکوور؟ آمریکا یا کانادا؟ کدام برای مهاجرت و زندگی مناسبتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید