خرید سوغاتی های بومی از کانادا

شاید دلتان بخواهد از میان این همهانتخاب به سراغ سوغاتی ها و یادگاری های خاص در کانادا بروید، اگر اینطور است فرهنگ بومی کانادا گزینه های جالبی برایتان دارد.

خرید سوغاتی های بومی از کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید به جای خرید وسایل معمولی مانند تی شرت یا کلاه با نام کشوری که به آن سفر نموده اید، یک سوغاتی اصیل که فرهنگ و تاریخ مقصد را در خود جای داده است، انتخاب کنید، این مطلب را بخوانید تا با برترین سوغاتی های کانادا آشنا شوید.

سکه های فلزی

این قطعات فلزی کوچک به شکل سکه با علامت و نوشته های مختلف حک شده، می تواند یک سوغاتی جیبی مناسب باشد.این علائم بیشتر جنبه مفاهیم معنوی مانند خرد، خلاقیت، نیروی عشق، صلح و انرژی را دارند که از بین آن ها می توانید آنچه که به آن احتیاج دارید را انتخاب کنید و در کیف پولتان همواره به همراه داشته باشید که با هربار نگاه کردن به آن ها هم انرژی بگیرید و هم خاطره سفر را زنده نگه دارید.

دریم کچر

دریم کچر (Dream Catcher) یا کابوس گیر را در بسیاری از سوغات فروشی ها خواهید دید که دسته دسته آویزان هستند. دریم کچر یکی دیگر از توتم هایی است که مردم نسبت به استفاده از آن به خصوص در زیورآلات مانند گوشواره علاقه نشان می دهند. به اعتقاد بومیان کانادایی، دریم کچر انرژی های منفی را دور نموده و از تماشا کابوس در خواب جلوگیری می نماید.

فاج یا شیرینی و شکلات افرا

برگ افرا سمبل کانادا شناخته می گردد و طبیعتاً می توانید اشیای مختلفی از تی شرت و ماگ تا حکاکی های چوبی زیبا با این نماد ببینید. شکلات مخصوص فاج افرا (Maple Fudge) که به صورت تخته های تازه به فروش می رسد را حتماً امتحان و در صورت تمایل بسته های مناسب حمل در سفر را بخرید. بافت این شیرینی بسیار غنی است. علاوه بر آن شیره، کره و کوکی افرا را هم تست کنید و بدون یک خوراکی با طعم افرا از کانادا به خانه برنگردید!

ماسک و ستون توتم چوبی

ماسک چوبی و ستون توتم (Totem Pole) را می توان از سوغاتی های یادگار اقوام اولیه کانادا دانست. ماسک های چوبی به شکل حیوانات و شخصیت ها، بخش بزرگی از فرهنگ اقوام اولیه را نشان می دهند. این ماسک ها را در ابعاد مختلف، مناسب برای قرار گرفتن روی صورت یا در ابعاد مینیاتوری برای کلکسیونرها می توانید بیابید. ستون های توتم یادگاری دیگری از گذشته کانادا هستند که به صورت چوب خام یا رنگ شده به چشم می خورند. علاوه بر ستون های توتم بزرگ که نمای خانه شما را دگرگون خواهد نمود، می توانید این سوغاتی را هم در ابعاد مینیاتوری یا به صورت مگنت یخچال بخرید.

اشیایی با چوب سدر

درخت سدر در مرکز فرهنگ اقوام اولیه واقع شده است. آن را درخت زندگی می نامیدند و بخش های مختلف آن را برای ساخت وسایل متنوع به کار می بردند. شما می توانید از بین این اشیاء مثلاً گردنبند، سبد یا گل چوبی انتخاب کنید. جعبه بنت وود (Bentwood Box) نیز با خمیده کردن یک تخته از چوب سدر ساخته می گردد. شاید از نظر ظاهری جعبه ساده به نظر برسد اما شیوه ساخت آن، این جعبه را متمایز ساخته است.

زیورآلات

زیورآلات با ملیله دوزی های ظریف از اکسسوری های چشمگیر کانادا به شمار می آیند. این زیورآلات سبک، ظریف و شیک هستند و با سبک مدرن زندگی سازگارند و هدیه ای مناسب برای دوستان جوان و به روز شما محسوب می شوند. بعلاوه سنگ جید از سنگ های پرطرفدار در کانادا است که در زیورآلات و اشیای تزئینی به کار می رود و در سوغات سراها به فروش می رسد. در بعضی بازارهای عمومی می توانید هنرمندانی را ببینید که مشغول ساخت زیورآلات با سنگ، چوب و استخوان حیوانات هستند و می توانید یکی از آن ها را که در جلوی چشم شما ساخته می گردد بخرید.

اینوک شک

اینوک شوک

اینوک شوک (Inukshuk) از تعدادی سنگ ساخته می گردد که روی یکدیگر قرار می گیرند و شبیه به یک انسان در می آیند. این نماد برای معین کردن راه ها و پاسداشت رویدادها در منطقه ها کوهستانی استفاده می شد. بعلاوه از اینوک شوک به عنوان نشان المپیک 2010 ونکوور استفاده کردند. اینوک شوک اغلب از چوب، سنگ یا سنگ های قیمتی ساخته می گردد.

منبع: inditales.com
انتشار: 11 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1035

به "خرید سوغاتی های بومی از کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "خرید سوغاتی های بومی از کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید سوغاتی های بومی از کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید