آشنایی با سواحل ریودوژانیرو برزیل

 سواحل ریودوژانیرو از دلایل اصی سفر به این شهر هستند، سواحل متعددی که با امکانات و مناظر عالی یک تعطیلات حسابی را برایتان رقم خواهند زد.

آشنایی با سواحل ریودوژانیرو برزیل

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ساحل خانه بسیاری از نمادهای فرهنگی برزیل است؛ لباس شنا، مردمان زیبا، دمپایی های لا انگشتی و موارد فراوان دیگر. سواحل بخشی از سبک زندگی ساده و بی دغدغه در برزیل هستند. سواحلی چون کوپاکابانا (Copacabana) در چند سال اخیر به معروفیت رسیده اند، هرچند بسیاری از سواحل سحرآمیز این کشور همچنان از تیررس نگاه جهانگردان دور مانده اند. جواهراتی پنهان که منتظر کشف شدن از سوی ماجراجویان هستند. این مقاله به آنالیز سواحلی در شهر ریودوژانیرو می پردازد که احتمالاً هرگز نام آن ها به گوش شما نرسیده باشد.

پراینیا

پراینیا (Prainha)، به معنای ساحل کوچک، یکی از سواحل تقریباً ناشناخته در ریو محسوب می گردد که هنوز مورد تاخت وتاز آسمان خراش ها و آپارتمان های بلند قرار نگرفته است. این هلال کوچک ساحلی از ماسه های نرم و سفیدرنگ تشکیل شده و یکی از آرام ترین و بکرترین سواحل در ریو به شمار می آید. ساحل از یک سو به کوه های پوشیده از جنگل بارانی ختم شده و از طرف دیگر میزبان اقیانوسی فیروزه ای رنگ با امواج قدرتمند است. اینجا، در میان موج سواران و افرادی که در پی مکانی ساکت می گردند، هواداران فراوانی دارد. به هنگام شنا مراقب باشید، زیرا هیچ غریق نجاتی در این ساحل دیده نمی گردد. برنامه ریزی لازم برای بازگشت خود به هتل را انجام دهید، به این خاطر که تاکسی ها به ندرت در این منطقه حضور دارند.

ژواتینگا

بخشی از مجذوب کنندهیت ساحل ژواتینگا (Joatinga)، دسترسی سخت به آن است. همین امر سفر به این ساحل را خاص تر و ارزشمندتر می نماید. مسیرهای کوتاه و پیچ در پیچی که به جاده ای در دل جنگل و درنهایت سواحل ماسه ای ژواتینگا می شوند را دنبال کنید. این ساحل کوچک با آب های آبی و مجاورت با جنگلی سرسبز به اوج زیبایی خود رسیده است. خلیج کوچک این منطقه مناسب شنا در تمیزترین بخش از اقیانوس در ریو است. به علاوه، امواج دریا شما را برای موج سواری فرا می خوانند.

لوپس مندس

لوپِس مندِس (Lopes Mendes) در منطقه ایلا گرانده (Ilha Grande)، ساحلی قوسی شکل به طول تقریباً 3 کیلومتر در کنار آب های آرام و شفاف اقیانوس است و سواحل ماسه ای زیبای آن تصاویری از بهشت را در فکر جهانگرد تداعی می نمایند. این ساحل که از ساخت وسازها در امان مانده، مکانی بکر و دست نخورده است و تا جایی که چشم کار می نماید در آن هیچ ساختمانی دیده نمی گردد. تنها در این ساحل چند دکه فروش نوشیدنی و غذاهای ساده به چشم می خورد. از آنجایی که هیچ ساخت وسازی در اینجا وجود ندارد، آفتاب در ساعات اوج خود با تمام شدت به ساحل می تابد. هرچند درختان نخل و بادام در امتداد ساحل، پناهگاهی امن برای فرار از تابش شدید نور خورشید هستند. ایلا گرانده، به معنی جزیره بزرگ، یک جزیره در استان ریودوژانیرو است که تنها چند ساعت با سرزمین اصلی فاصله دارد. رسیدن به این منطقه در نوع خود یک ماجراجویی مجذوب کننده است؛ مسافران باید با اتوبوس خود را از ریو به آنگرا دوس ریس (Angra dos Reis) برسانند و از آنجا مسیری 40 دقیقه ای را با قایق به مقصد ویلا دو آبرائو (Vila do Abraão) در ایلا گرانده طی نمایند. سپس سوار بر یک تاکسی قایقی به مقصد ساحل مانژِس (Manges) شوند و درنهایت با پای پیاده از تپه ای پوشیده از جنگل عبور نموده و با پایین رفتن از آن خود را به لوپس مندسِ حیرت انگیز برسانند.

فورنو

ساحل فورنو (Forno) در منطقه آرایال دو کابو (Arraial do Cabo)، تنها چند ساعت با خودرو از ریودوژانیرو فاصله دارد. آرایال دو کابو یک دهکده ماهیگیری ساکت با حال و هوای آرامش بخش است. این دهکده یک جهان با شهر همسایه بوزیوس (Búzios) تفاوت دارد. ساحل فورنو با ماسه های سفیدرنگ شیب دار و آب های حیرت انگیز آبی و البته کمی قدرتمند، ستاره درخشان سواحل این منطقه به شمار می آید. دسترسی به اینجا تنها با تاکسی قایقی یا کوه پیمایی بر فراز تپه ای پوشیده از کاکتوس های بزرگ و تیغ دار ممکن است.

ساحل مخفی

ساحل مخفی یا پرایا دو سِکرِتو (Praia do Secreto)، به تدریج رازآلود بودن خود را به سبب آشنایی بیشتر مردم با این تکه از بهشت و مسلماً کوشش برای کشف آن از دست داده است. این ساحل علی رغم ماهیت غیر مرموز خود در این روزها، همچنان ناشناخته به جای مانده و یکی از آرام ترین و بکرترین سواحل ریو محسوب می گردد. ساحل مخفی در محله رکریو (Recreio) در غرب ریو، درواقع یک حوضچه طبیعی در بین صخره های یک کوه و یک اقیانوس وسیع است که از سوی گروهی محافظت می گردد. آب کم عمق این ساحل به سرعت گرم می گردد و در مقایسه با سواحل بسیار سرد ریو، محلی مجذوب کننده و جادویی برای استراحت به شمار می رود.

ایتاکواتیارا

ایتاکواتیارا (Itacoatiara)، سواحل نیتِروی (Niterói)، شهری در آن سوی خلیج و درست در مقابل ریودوژانیرو، را تشکیل می دهد. ماسه های نرم و شیب دار این ساحل از یک سو اطراف خلیج با آب های شفاف و تمیز را احاطه نموده اند و از سویی دیگر به یک تفرجگاه زیبای ساحلی متصل می شوند. اقیانوس در اینجا با امواج سهمگین مجذوب کننده تر شده است و همین موضوع موج سواران را به اینجا می کشاند. ایتاکواتیارا با میزبانی از دکه های فراوان عرضه نماینده انواع نوشیدنی و میان وعده های برزیلی در کنار پخش موسیقی زنده، به هیچ وجه یک ساحل آرام برای فرار از شلوغی نیست، اما زیبایی آن فریبنده بوده و شما را اسیر خود می نماید.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1096

به "آشنایی با سواحل ریودوژانیرو برزیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با سواحل ریودوژانیرو برزیل" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سواحل ریودوژانیرو برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید