سن دیگو یا ونکوور؟ آمریکا یا کانادا؟ کدام برای مهاجرت و زندگی مناسبتر است؟

در ادامه مبحث مقایسه شهرهای جهان به مقایسه سن دیگو و ونکوور رسیدیم، با ما همراه باشید تا بهترین را برای مهاجرت انتخاب کنیم.

سن دیگو یا ونکوور؟ آمریکا یا کانادا؟ کدام برای مهاجرت و زندگی مناسبتر است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ سن دیگو

سن دیگو شهری در ایالت کالیفرنیای آمریکا در ساحل اقیانوس آرام، تقریباً 120 مایلی (190 کیلومتری) جنوب لس آنجلس و مجاور مرز مکزیک میباشد. سن دیگو هشتمین شهر بزرگ ایالات متحده است. این شهر به دلیل آب و هوای معتدل در طول سال، بندرگاه طبیعی در آبهای عمیق، سواحل گسترده، ارتباط طولانی مدت با نیروی دریایی ایالات متحده به عنوان یک مرکز توسعه بهداشت و درمان و بیوتکنولوژی شناخته شده است.

سن دیگو را "زادگاه کالیفرنیا" خوانده اند. این شهر مقر شهرستان سن دیگو و مرکز اقتصادی منطقه و همچنین کلانشهر سان دیگو-تیجوآنا است. اصلی ترین موتورهای اقتصادی سن دیگو فعالیت های نظامی و دفاعی، گردشگری، تجارت بین المللی و تولید میباشد. فرودگاه بین المللی سن دیگو، شلوغ ترین فرودگاه تک باند ایالات متحده است. وجود دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو (UCSD) و مرکز پزشکی UCSD، سبب شده که این منطقه به یک مرکز تحقیقاتی در زمینه بیوتکنولوژی تبدیل شود.این شهر  به دلیل آب و هوای دل انگبز، سواحل و جاذبه های گردشگری مانند پارک بالبوا، پارک تفریحی بلمونت، باغ وحش سن دیگو، پارک سافاری باغ وحش سن دیگو و سی وورلد سن دیگو صنعت بزرگی برای گردشگری محسوب می شود. میراث اسپانیایی و مکزیکی سن دیه گو در بسیاری از مکانهای تاریخی در سراسر شهر مانند Mission San Diego de Alcalá و پارک تاریخی ایالتی سن دیگو Old Town منعکس شده است. شهرستان سن دیگو در سال 2012 میزبان بیش از 32 میلیون بازدید کننده بود که در مجموع 8 میلیارد دلار هزینه کردند. صنعت ویزیتور اشتغال بیش از 160،000 نفر را در این شهر فراهم می کند.

ونکوور

✅ ونکوور

ونکوور شهری بزرگ در غرب کانادا میباشد که در منطقه Main Mainland در بریتیش کلمبیا واقع شده است و به عنوان پرجمعیت ترین شهر استان، در سرشماری سال 2016 تعداد 631،486 نفر در این شهر ثبت شده است که این رقم در سال 2011 برابر با 603502 نفر بوده است. ونکوور با بیش از 5400 نفر در هر کیلومتر مربع بیشترین تراکم جمعیت را در کانادا دارد، این شهر به طور مداوم به عنوان یکی از پنج شهر برتر جهان برای زیست پذیری و کیفیت زندگی نام برده می شود.. در سال 2011، این شهر قصد داشت تا سال 2020 به سبزترین شهر جهان تبدیل شود. ونکووریسم فلسفه طراحی برنامه ریزی شهری این شهر است.ونکوور یکی از گرمترین شهرهای کانادا در زمستان است. آب و هوای ونکوور از نظر استانداردهای کانادا معتدل است و به عنوان ساحل غربی اقیانوسی یا دریایی طبقه بندی می شود که با یک آب و هوای مدیترانه ای گرم و تابستانی هم مرز است. ونکوور دارای بالاترین میانگین  دما در تابستان در میان کل کلانشهرهای اصلی کانادا است. ماههای تابستان معمولاً خشک است و در جولای و آگوست به طور متوسط ​​فقط از هر 5 روز یک  بار بارندگی رخ می دهد. از سال 2016، بندر مترو ونکوور چهارمین بندر بزرگ از نظر تناژ در قاره آمریکا،  شلوغ ترین و بزرگترین و متنوع ترین بندر در آمریکای شمالی است. در حالی که جنگلداری به عنوان بزرگترین صنعت خود باقی مانده است، ونکوور به عنوان یک مرکز شهری احاطه شده توسط طبیعت شناخته می شود و از مقاصد پر طرفدار در تور کانادا بوده و گردشگری را به عنوان دومین صنعت بزرگ خود می داند. بزرگترین استودیوهای تولید فیلم در ونکوور و برنابی در نزدیکی ونکوور بزرگ و مناطق اطراف،  آن را به یکی از بزرگترین مراکز تولید فیلم در آمریکای شمالی تبدیل کرده اند، و به این ترتیب لقب "شمال هالیوود" را بدست آورده اند.

از جاذبه های ونکوور میتوان به پارک استنلی،  فلای اُور کانادا،  گستاون،  مرکز خرید متروپولیس

 اتمتروتاون،  جزیره گرانویل و آکواریوم ونکوور اشاره کرد.

✅ مقایسه سن دیگو و ونکوور کانادا از لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی سن دیگو آمریکا و ونکوور کانادا در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4. از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین آمار:

شاخص ایمنی در هر دو شهر ونکوور  و سن دیگو 63٪  میباشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی در ونکوور 72٪  و در سن دیگو 79٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در ونکوور میباشد.

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که ونکوور با شاخص 75٪ کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از سن دیگو با شاخص 70٪ دارد.

سن دیگو با شاخص 34٪ آلودگی هوای بیشتری از ونکوور با شاخص 23٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد

سوالات خود را در زمینه مهاجرت و زندگی در کانادا و آمریکا از ما بپرسید.

انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 333

به "سن دیگو یا ونکوور؟ آمریکا یا کانادا؟ کدام برای مهاجرت و زندگی مناسبتر است؟" امتیاز دهید

34 کاربر به "سن دیگو یا ونکوور؟ آمریکا یا کانادا؟ کدام برای مهاجرت و زندگی مناسبتر است؟" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سن دیگو یا ونکوور؟ آمریکا یا کانادا؟ کدام برای مهاجرت و زندگی مناسبتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید