بنای تاریخی سنگ های کاشاکاتو تنت در شمال نیومکزیکو آمریکا

از شگفتی های منطقه نیومکزیکو آمریکا هر چقدر بگوییم کم گفته ایم، در ادامه هم با بنای تاریخی سنگ های کاشاکاتو تنت در شمال نیومکزیکو آشنا خواهیم شد.

بنای تاریخی سنگ های کاشاکاتو تنت در شمال نیومکزیکو آمریکا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: بنای تاریخی و ملی سنگ های کاشاکاتو تنت مجموعه ای بی نظیر از سنگ هایی هستند که در کوهپایه کوه های جِمِز، در شمال نیومکزیکو قرار گرفته اند. این سنگ ها در 40 کیلومتری جنوب سانتافه، مرکز نیومکزیکو قرار دارند. مجموعه گردشگری آن در سال 2001 افتتاح شد و 16.6 کیلومتر مربع ارتفاع دارد. این منطقه چیزی در حدود 1700 الی 2060 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

صخره های کاشاکاتو تنت به خاطر شباهت ظاهری که به چتر و مخروط دارند، Tent Rock نامگذاری شدند. فوران های آتش فشانی در حدود شیش میلیون سال پیش لایه هایی از خاکستر و سنگ های پمیس و توف بر جای گذاشتند. فرسایش های حاصل از باد و باران باعث شدند که این صخره ها این رنگ را به خود بگیرند. شکل آن ها هم بر اثر بوش سنگ های قوی ای ایجاد شدند که روی این سنگ ها شکل گرفتند و سنگ های زیرین خود را فرسایش دادند. اگرچه ظاهر بیشتر این سنگ ها شبیه به هم است، ولی ارتفاع آن ها فرق دارد و بعضی از آن ها تا 30 متر ارتفاع دارند.

از سالیان پیش انسان ها در این منطقه حضور داشتند. باستان شناسان شواهی منبی بر استقرار و سکونت انسان در این منطقه پیدا نموده اند که تاریخ آن به بیش از 7 هزار سال پیش بر میگردد. اگرچه ماجراجوان اسپانیایی برای اولین بار این منطقه را در سال 1598 کشف کردند، ولی اولین مهاجران تا سال 1700 وارد این منطقه نشدند. حیوان هایی نظیر بوقلمون سفید، قوش، دلیجه، گوزن، آهو، گرگ های صحرایی و سنجاب ها در منطقه اطراف کاشاکاتو تنت حضور دارند.

نوک تیز این سنگ ها شبیه به پایه های خیمه هستند و به آن ها ظاهری شبیه به خیمه های مخروطی سرخپوستان می دهد. اگرچه این کوه کمی دور افتاده و تنها به نظر می رسد، ولی این منطقه موقعیت خوبی برای مشاهده زندگی و تاریخ مردم بومی و لذت بردن از این چشم انداز و سنگ های حیرت اور را برای شما به همراه دارد.

اطلاعات بازدید

  • هزینه ورودی ماشین شخصی: 5 دلار
  • هزینه ورودی گروه تا 25 نفر: 25 دلار
  • هزینه ورود گروه 25 الی 100 نفره: 100 دلار
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 852

به "بنای تاریخی سنگ های کاشاکاتو تنت در شمال نیومکزیکو آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بنای تاریخی سنگ های کاشاکاتو تنت در شمال نیومکزیکو آمریکا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای تاریخی سنگ های کاشاکاتو تنت در شمال نیومکزیکو آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید