سفری کوتاه به اتاوا پایتخت کانادا

اگر در برنامه سفرتان فرصت کوتاهی را برای دیدن اتاوا در نظر گرفته اید، به این دیدنی هایی که در ادامه برایتان خواهیم گفت حتما سر بزنید.

سفری کوتاه به اتاوا پایتخت کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اتاوا، مرکز کشور کانادا و یکی از زیباترین شهرهای این کشور نیز به شمار می رود. این شهر از نظر بزرگی رتبه 4 در کشور کانادا را از آن خود نموده است. اتاوا، در آمریکای شمالی و در مجاورت رودخانه اتاوا قرار گرفته و جالب است که بدانید این شهر لقب چهارمین شهر تمیز و پاکیزه در کل جهان را نیز به خود اختصاص داده است.

گرچه این شهر، شهر بزرگی محسوب می گردد، اما هنوز هم حال و هوای شهرهای کوچک را حفظ نموده و از این نظر، بسیار جالب توجه و زیباست.

نانوایی مولن دی پروونس

یکی از جاهایی که توصیه می کنیم برای ملاقات از آن در اول صبح اقدام کنید، نانوایی مولن دی پوونس است. باراک اوباما در سال 2009 از این نانوایی بازدید کرد و از آن به بعد بود که این مکان معروفیت جهانی پیدا کرد؛ البته این تنها یکی از دلایل معروف شدن آن به شمار می رود.

اغلب افراد برای خوردن شیرینی هایی خوشمزه و نان های تازه و با طعم هایی بی نظیر به این محل مراجعه می نمایند. یکی از معروف ترین شیرینی های مولن دی پروونس، به شکل برگ افراست و مزه بسیار خوبی دارد.

بازار بای وارد

بعد از آنکه نان و شیرینی مورد علاقه خود را از نانوایی خریداری کردید، می توانید به بازار بای وارد بروید. این بازار در نزدیکی نانوایی قرار داشته و اشیاء فراوان و متنوعی را می توان در آن مشاهده و خریداری کرد. از جمله چیزهایی که ممکن است بخواهید بخرید، انواع کتاب، لباس و سوغاتی های مخصوص این شهر است. توصیه می کنیم حتما از این بازار نیز تماشا کنید و اگر قصد خرید ندارید حداقل به تماشای ویترین مغازه ها بپردازید و چشم خود در این همه زیبایی غرق کنید.

برج صلح

یکی دیگر از جاذبه هایی که در بازدید از شهر اتاوا، مرکز کشور کانادا باید حتما از آن بازدید کنید، برج صلح یا پارلیمانت هیل است. بر بالای این برج که ارتفاع آن به 55 متر می رسد پرچم کانادا را برافراشته اند.

برج صلح که به برج ساعت نیز معروفیت دارد، شباهت زیادی به برج بیگ بن لندن داشته و به همین علت خوب است حتما از آن بازدید کنید. موقعی که در بازار بای وراد هستید، اگر نگاهی به سمت غرب خود بیندازید به راحتی می توانید این برج را مشاهده کنید.

ساختمان مجلس

ساختمان مجلس نیز از جمله مجذوب کنندهیت های شهر اتاوا به شمار می رود. در ساعت ده صبح، می توانید نگهبانی که در قسمت چمن این ساختمان قرار گرفته و در حال تعویض پست خود می باشد، را مشاهده کنید.

به هنگام عصر نیز می توانید از تمرین یوگایی که در این محوطه در حال برگزاری است، تماشا کنید. سعی کنید از ساختمانی که در قسمت غرب این محوطه واقع شده است نیز تماشا نموده و اطلاعات خوبی را در خصوص تاریخچه مجلس عوام به دست آورید.

توجه داشته باشید که بازدید از این ساختمان، رایگان است و نیازی نیست پولی پرداخت کنید. البته برای آنکه مجبور نباشید در صف های طولانی منتظر بمانید، بهتر است از قبل برای بازدید از ساختمان مجلس اتاوا وقت بگیرید.

موزه جنگ

از دیگر اماکن تماشای این شهر، موزه جنگ اتاوا است. این موزه از جمله برترین و زیباترین جاذبه های مرکز کشور کاناداست و به شما این فرصت را داده تا در خصوص جنگ هایی که قبل از استقلال و به علت تقسیم اراضی به وقوع پیوسته، اطلاعاتی را به دست آورید. بهتر است تا ظهر نشده بازدید از این موزه را تمام کنید و بعد از ظهر و شب را نیز به تماشا سایر جاهایی که در ادامه عنوان می کنیم، اختصاص دهید.

در این موزه، نمایش هایی مانند نمایش جنگجویان کوهستان نیز اجرا می گردد. تماشا این نمایش ها خالی از لطف نبوده و خوب است از تاریخ برگزاری آنها اطلاع داشته باشید.

منطقه تجاری اتاوا

از دیگر جاهایی که در بازدید یک روزه از شهر اتاوا، مرکز کشور کانادا حتما باید برای آن نیز وقت در نظر بگیرید، منطقه تجاری اتاوا می باشد. این منطقه در فاصله بسیار کمی از رودخانه اتاوا واقع شده و با رفتن به آن هم می توانید خرید کنید و هم از رودخانه بازدید به عمل آورید. اگر دوست داشتید، می توانید برای صرف غذا نیز به رستوران ویلزبن بروید و غذاهای دریایی خوشمزه ای که در آن سرو می گردد را میل کنید.

موزه طبیعی کانادا

در بازدید از شهر اتاوا، حتما به موزه طبیعی کانادا نیز قدم بگذارید. این موزه با نگاهی به سبک بارونیال ساخته شده و یک مجموعه بسیار زیبا و خاص از تاریخ کانادا به شمار می رود. از جمله نکات جالب توجه این موزه، اسکلت نهنگ آبی و نمایش هایی است که در این موزه برگزار می گردد. مشاهده اسکلت بعضی حیوانات بزرگ الجثه ای که در این موزه واقع شده است، برای بچه ها بسیار جالب و مجذوب کننده خواهد بود.

کانال ریدو

بزرگ ترین پیست پاتیناژ، در کانال ریدو واقع شده است. این کانال نیز از دیگر جاذبه های تماشای شهر اتاوا است و در تابستان، موقعیت خوبی را برای دوچرخه سواران فراهم می نماید تا به ورزش مورد علاقه خود بپردازند.

البته اگر بخواهید، می توانید با قایق هایی که در این کانال در نظر گرفته شده است، به قایق سواری بپردازید. قدم زدن در کنار این کانال زیبا را نیز از قلم نیاندازید؛ بدون شک این پیاده روی می توانید یکی از به یادماندنی ترین پیاده روی های شما در دوران زندگی تان باشد.

گالری ملی کانادا

در بازدید از شهر اتاوا و به هنگام بعد از ظهر، حتما به بازدید از گالری ملی کانادا بروید. در این گالری، یک مجموعه بسیار زیبا و کامل از تمام هنرهای کشور کانادا گردآوری شده است. این گالری با طاق های شیشه ای که دارد، بسیار زیبا و جالب توجه به نظر می رسد و بازدید از آن به شما یاری می نماید تا با مسیری که این کشور در عرصه هنر طی نموده است، به خوبی آشنا شوید.

صرف غذا

اگر در طول روز خسته شده و در پی یک رستوران می شد که غذاهایی خوشمزه و با کیفیت در اختیار مشتریان و گردشگران قرار دهد، توصیه می کنیم حتما به سراغ رستوران متروپالیتن براسری بروید. غذاهای فرانسوی و بسیار خوش طعمی در این رستوران طبخ شده و در اختیار گردشگر های قرار داده می گردد. علاوه بر طعم بی نظیر، قیمت غذاها نیز بسیار مناسب بوده و این موضوع باعث شده که اغلب افراد تمایل داشته باشید تا شام را در این رستوران میل نمایند.

البته اگر بین ساعت 3 تا 7 بعد از ظهر خود را به این رستوران برسانید می توانید از بحث های سیاسی و داغی که محلی های این منطقه به آن می پردازند، اطلاع پیدا کنید.

شاتو لافایت

بعد از صرف شام، حتما به قدیمی ترین باری که در شهر اتاوا واقع شده است، بروید. نام این بار شاتو لافایت است و معمولا به آن لاف گفته می گردد. در این بار، موسیقی زنده در حال نواخته شده است و یک مکان بسیار ایده آل و مجذوب کننده برای گذراندن ساعات پایانی شب به شمار می رود.

چنانچه دوست دارید هیجان حضور در این شهر را به اوج برسانید و با قصه های محلی و تاریخچه دور و درازی که این شهر پشت سر گذاشته است، آشنا شوید حتما سفر به لاف را تجربه کنید.

انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 776

به "سفری کوتاه به اتاوا پایتخت کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفری کوتاه به اتاوا پایتخت کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری کوتاه به اتاوا پایتخت کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید