چرا ویزای آمریکا من ریجکت شد؟

ایالات متحده آمریکا سیاست ویزای بسیار دقیق و خاصی دارد، طبق این استانداردها درخواست متقاضیان تأیید یا رد می شود. هر درخواست نامه با دقت بررسی می­شود و بیشتر متقاضیان توسط یک کنسول مصاحبه می­شوند. این روند بسیار سختگیرانه است و از نظر بسیاری ممکن است ناامیدکننده و سخت به نظر برسد. به خصوص در موارد عدم پذیرش ویزا، زمانی که متقاضی ناامید شده و درباره اینکه چه باید بکند سردرگم است.

چرا ویزای آمریکا من ریجکت شد؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: نکته: برای افزایش شانس خود در تأیید درخواست ویزای آمریکا، توصیه می­کنیم با TravelAssist برای ویزای آمریکا اقدام کنید. TravelAssist یک شرکت تخصصی در پردازش درخواستهای ویزای آمریکا است و تاکنون به بیش از 65000 نفر برای ورود به آمریکا کمک کرده است. آن­ها به شما ویزای کمکی سراسری می­دهند که به شما کمک می­کند وارد آمریکا آمریکا شوید.

با این حال، آمریکا یک قانون کاملاً واضح در مورد سیاست ویزا دارد که در آن هر نوع ویزا، شرایط و روند درخواست ویزای آمریکا به روش مفصل توضیح داده شده است. قانون مهاجرت و ملیت نیز دارای بخش­های ویژه ای است که دلایل رد شدن یک درخواست را توضیح می­دهد.

دلایل رایج در مورد ریجکت ویزای آمریکا یا عدم صلاحیت

طبق قانون مهاجرت آمریکا  104 (a) قانون مهاجرت و تابعیت، ماموران کنسولی سفارت ها و کنسولگری های آمریکا تنها اختیار تأیید یا رد درخواست ویزا را دارند. معمولاً هر سفارت یا کنسولگری آمریکا در سراسر جهان، در صورت عدم پذیرش ویزا، بخشی از قانون را که درخواست وی بر اساس آن رد شده است، به متقاضی نشان می­دهد.

غالباً، مامور کنسولی به متقاضیان توصیه می­کند که درصورت واجد شرایط بودن در مورد لغو عدم صلاحیت خود اقدام کنند. عدم صلاحیت ها (دلایل رد ویزا) ممکن است موقت یا دائمی باشد. در صورت موقت بودن عدم صلاحیت می­توانند دوباره برای اخذ ویزا درخواست بدهند. در حالی که افرادی که مشمول عدم صلاحیت دائمی هستند فقط در صورت چشم پوشی وزارت امنیت داخلی می­توانند دوباره برای ویزا اقدام کنند.

رایج ترین دلایل عدم پذیرش درخواست ویزا به شرح زیر است:

  • درخواست نامه یا مدارک پشتیبانی ناقص
  • صلاحیت ویزا و قصد مهاجرت
  • حمایت عمومی
  • تقلب و جعل مدارک
  • حضور غیرقانونی در آمریکا

درخواست نامه یا مدارک پشتیبانی ناقص

رد ویزا تحت  INA بخش 221(g) به این معنی است که متقاضی درخواست نامه کامل با تمام اطلاعات لازم را به کنسول ارائه نداده است، یا اینکه مدارک پشتیبانی وجود ندارد. این در واقع به این معنی نیست که درخواست شما کلا رد شده، زیرا شما هنوز هم فرصت دارید اشتباه خود را جبران کنید و اطلاعات ناقص یا مدارک پشتیبانی را قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد پرونده تان به سفارت ارائه دهید.

بمحض اطلاع از ناقص بودن درخواست نامه، شما نامه ای دریافت خواهید کرد که دلیل دقیق عدم صلاحیت و مدارک یا اطلاعات ناقص در آن ذکر شده. شما یک سال زمان دارید تا مدارک را ارسال کنید، زیرا در غیر این صورت، پرونده شما رد می­شود و شما باید دوباره از ابتدا اقدام کنید، از جمله پرداخت هزینه ویزای جدید.

در این بخش، ممکن است سفارت یا کنسولگری تصمیم بگیرد درخواست شما را بیشتر بررسی کند، به این معنی که آنها اغلب از طریق نمایندگی دیگری بررسی های امنیتی یا تحقیقات بیشتر را انجام می­دهند. بیشتر مراحل اداری طی 60 روز پس از مصاحبه ویزا حل و فصل می­شود. اما، اگر پرونده به خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS) یا برخی از نمایندگی­های دیگر ارسال شود، ممکن است چندین ماه طول بکشد.

صلاحیت ویزا و قصد مهاجرت

براساس این بخش از قانون ویزا، فقط متقاضیان دسته­های ویزای غیر مهاجرتی رد می­شوند. رد درخواست ویزا تحت INA بخش 214(b) به این معنی است که متقاضی نتوانسته است افسر کنسولی را متقاعد کند که برای ویزای غیر مهاجرتی صلاحیت دارد و همچنین روابط محکمی با کشور خود دارد و قصد مهاجرت به آمریکا را ندارد.

وقتی صحبت از روابط محکم می­شود، متقاضی به بهترین وجه ثابت می­کند که قصد ماندن در آمریکا را ندارد:

  • داشتن شغل
  • متاهل است/ نامزد دارد / در رابطه است
  • در کشور خود دارای املاک (خانه ، زمین و غیره) است
  • فرزندانی دارد (که متقاضی سرپرست قانونی آنها است)
  • روابط خوبی با اعضای خانواده و دوستان دارد

برای این نوع عدم صلاحیت متقاضی نمی­تواند درخواست تجدید نظر کند. با این حال، از آنجا که این عدم صلاحیت دائمی نیست، اگر متقاضی ببیند که تغییرات مهمی در شرایط بوجود آمده، ممکن است دوباره اقدام کند. در صورت درخواست مجدد، هزینه ویزا باید دوباره پرداخت شود و قرار دیگری برای مصاحبه جدید تعیین شود.

حمایت عمومی

رد درخواست ویزا تحت INA بخش 212(a)(4) به این معنی است که طبق نظر افسر کنسولی احتمال دارد شما در آمریکا برای زندگی و حمایت مالی به دولت آمریکا محتاج شوید، به اصطلاح " حمایت عمومی » گفته می­شود.

از آنجا که این عدم صلاحیت دائمی نیست، می توان در شرایط خاصی بر آن غلبه کرد.

افرادی که برای ویزای مهاجرتی اقدام می کنند

متقاضیان ویزای مهاجرتی که طبق INA بخش 212(a)(4) از ورود به آمریکا منع شده اند، در صورت ارائه تعهد نامه پشتیبانی از حامی واجد شرایط، می­توانند دوباره درخواست ویزا کنند. این سندی است که از طریق آن یک مقیم آمریکا مسئولیت نگهداری مالی یک مهاجر را در طول اقامت خود در آمریکا بر عهده می­گیرد. تعهدنامه پشتیبانی باید همراه با اظهارات بانکی یا فیش های پرداختی حامی باشد که نشان می­دهد توانایی پشتیبانی مالی شما را دارد.

برخی از ویزاها به تعهد نامه پشتیبانی احتیاج ندارند، بنابراین شما باید ثابت کنید که برای دولت آمریکا بار مالی نخواهید داشت، از طریق:

سرمایه شخصی ( شما باید از طریق صورت حساب بانکی، فیش­های پرداختی و راه­های دیگر ثابت کنید که پول کافی دارید).

پیشنهاد شغلی در آمریکا

ارائه موارد فوق الذکر صدور ویزای شما را تضمین نخواهد کرد، زیرا مامور کنسولی تصمیم خواهد گرفت که آیا مدارک پشتیبانی مالی که ارائه می­دهید برای رفع عدم صلاحیت شما کافی است یا خیر.

افرادی که برای ویزای غیر مهاجرتی اقدام می­کنند

در حالیکه، متقاضیان ویزای غیر مهاجرتی که طبق INA بخش 212(a)(4) از ورود به آمریکا منع شده اند، باید ثابت کنند که قادر به تأمین هزینه­های خود در طول اقامت خود در آمریکا هستند. مامور کنسولی دوباره اسناد شما را بررسی می­کند و تصمیم می­گیرد که آیا بودجه کافی برای رفع عدم صلاحیت خود دارید یا خیر.

تقلب و جعل مدارک

اگر می­خواهید با جعل واقعیت­ها یا تقلب ویزا بگیرید، در این صورت درخواست ویزا شما تحت INA بخش 212(a)(6)(C)(i) رد می­شود. اگر بخواهید واقعیت حضور اقوام خود را در آمریکا پنهان کنید یا در گذشته به دلیل ارتکاب جرم محکوم شده باشید، کلاهبرداری محسوب می­شود. این عدم صلاحیت دائمی است، بنابراین مهم نیست که چند بار اقدام کنید.

اگر امکان تقاضای معافیت از عدم صلاحیت وجود داشته باشد، در اینصورت مامور کنسولگری به شما می­گوید این کار را انجام دهید.

حضور غیرقانونی در آمریکا

اگر شما اجازه ورود به آمریکا طبق INA بخش 212(a)(9)(B)(i) را ندارید، بدان معنی است که دلیل عدم پذیرش ویزا شما حضور غیرقانونی در آمریکا بوده است.

شما این دو را دارید:

  • پس از انقضای مدت مجاز اقامت در آمریکا اقامت خود را تمدید نکردید، یا
  • شما بدون اخذ مجوز لازم از گمرک و حفاظت از مرز وارد آمریکا شدید و آنجا اقامت داشتید

اگر بیش از 180 روز اما کمتر از یک سال در آمریکا بطور غیرقانونی حضور داشته باشید، به مدت سه سال نمی­توانید ویزا بگیرید. از طرفی، اگر بیش از یک سال به طور غیرقانونی در آمریکا اقامت داشته باشید، 10 سال پس از عزیمت از آمریکا نمی­توانید ویزا بگیرید.

سایر عدم صلاحیت ها

گذشته از دلایل ذکر شده در مورد عدم صلاحیت ویزا به آمریکا، موارد دیگری نیز به شرح زیر وجود دارد:

مسائل مربوط به سلامتی

طبق رده بندی زیر افرادی که دارای مشکلات مربوط به سلامت هستند واجد شرایط دریافت ویزا به آمریکا نیستند:

  • متقاضی بطور مشخصی به بیماری واگیردار مبتلاست که برای سلامت اجتماعی مهم است،
  • متقاضی دارای یک اختلال جسمی یا روحی است و رفتار او به دلیل این اختلال ممکن است تهدیدی برای اموال، ایمنی یا رفاه خود یا دیگران باشد و احتمال دارد که این رفتار دوباره تکرار شود یا به رفتارهای مضر دیگر منجر شود،
  • مشخص شده متقاضی مصرف کننده مواد مخدر یا معتاد است.

زمینه های کیفری و مسائل مربوطه

هر خارجی که تا کنون مرتکب فعالیت جنایی، قتل، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، نسل کشی، پولشویی و غیره شده باشد، صلاحیت ورود به آمریکا را ندارد.

امنیت و مسائل مربوطه

ورود هر فرد خارجی که توسط یک مامور کنسولی یا دادستان کل کشور بررسی شود، به عنوان یک خطر برای امنیت آمریکا است. اگر مقامات مشکوک شوند که متقاضی قصد دارد برای انجام فعالیتهای غیرقانونی به دلیل نقض قانون به آمریکا برود، سعی در کنترل یا سرنگونی دولت یا درگیر شدن در فعالیتهای تروریستی دارد.

سایر

دسته های زیر نیز واجد شرایط نیستند:

  • خارجی­هایی که برای چند همسری به آمریکا می­آیند،
  • یک سرپرست همراه یک شخص فاقد صلاحیت،
  • یک خارجی که از آدم رباها حمایت می­کند،
  • همینطور شهروندان سابق که برای فرار از مالیات از تابعیت انصراف دادند.

چشم پوشی از عدم صلاحیت

قانون مهاجرت و ملیت (INA) به متقاضیانی که به دلیل عدم صلاحیت از گرفتن ویزا محروم شده اند، اجازه می­دهد تا درخواست دهند که از عدم صلاحیتشان چشم پوشی شود. در صورت تأیید، ممکن است متقاضی ویزای آمریکا را دریافت کند. با این حال، تصمیم گیری در مورد تصویب معافیت برای هر متقاضی به عهده وزارت امنیت داخلی است.

در صورت عدم پذیرش ویزا، هر متقاضی از عدم صلاحیت خود و اینکه آیا می­تواند برای معافیت درخواست کند، مطلع می­شود. همچنین مامور کنسولی راهنمایی­های لازم برای نحوه درخواست معافیت ارائه می­دهد. به طور کلی، برای معافیت باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • عدم صلاحیت داشته باشید که برای آن معافیت وجود دارد.
  • فقط یک عدم صلاحیت بخصوص داشته باشید، جدا از آن کاملاً واجد شرایط ویزا باشید.
  • متقاضیان ویزای غیر مهاجرتی نیز باید توسط مامور کنسولی به DHS برای معافیت معرفی شود.
  • متقاضیان ویزای مهاجرتی باید اطمینان حاصل کنند که این معافیت مخصوص شرایط آنها اعمال می­شود.

درخواست ویزای آمریکا در صورت عدم پذیرش

در صورتی که عدم صلاحیت شما در اولین درخواست شما موقتی باشد، درصورت تغییر شرایط خود می­توانید مجدداً درخواست ویزا کنید. مامور کنسولی تصمیم خواهد گرفت که آیا شما واجد شرایط ویزا هستید یا خیر.

اگر عدم صلاحیت شما دائمی تشخیص داده شود، اما مامور کنسولی بداند که درخواست شما مشکلی ندارد به شما توصیه می­کند که برای لغو ویزا اقدام کنید، در این صورت هنوز فرصتی برای دریافت ویزا دارید.

بازپرداخت هزینه ویزا

هنگامی که درخواست ویزای فرد خارجی که تمایل دارد به آمریکا برود، رد شود، متقاضی پولی را که برای هزینه درخواست خود پرداخت کرده است پس نخواهد گرفت. در صورت درخواست مجدد، هزینه نیز باید بازپرداخت شود.

انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 552

به "چرا ویزای آمریکا من ریجکت شد؟" امتیاز دهید

6 کاربر به "چرا ویزای آمریکا من ریجکت شد؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ویزای آمریکا من ریجکت شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید