چطور تنهایی از سفر به کانادا لذت ببریم؟

اگر قصد دارید به تنهایی به کانادا سفر کنید در ادامه با راهنمای سفر ما همراه باشید.

چطور تنهایی از سفر به کانادا لذت ببریم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کانادا برای افرادی که به سفرهای انفرادی علاقه دارند، کشوری ایده آل است. حمل ونقل آسان، شهرهای شلوغ و هاستل های بی شمار برای اقامت از دلایلی هستند که سفر انفرادی به کانادا را آسان می سازند. کانادا دومین کشور بزرگ جهان است؛ بنابراین سفر به این کشور نیازمند یک برنامه ریزی دقیق است. در ادامه راهنمای سفر انفرادی به کانادا را خواهید خواند.

در هاستل ها اقامت کنید

هاستل ها برترین اقامتگاه برای افرادی هستند که قصد دارند سفری انفرادی به کانادا داشته باشند. با اقامت در هاستل ها می توانید با گردشگران دیگر آشنا شوید و به گفت وگو با آنها بپردازید. به علاوه، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های غذا و اقامتگاه خود خواهید داشت. البته اگر تمایلی به داشتن اتاق مشترک با دیگر مسافران ندارید، خوب است بدانید که بیشتر هاستل ها اتاق های خصوصی هم در اختیار میهمانان قرار می دهند. اقامت در اتاق های خصوصی هاستل ها، بسیار مقرون به صرفه تر از اقامت در هتل خواهد بود. اگر داخل کانادا سفر می کنید و در چند هاستل اقامت دارید، بهتر است عضو بین المللی هاستل ها (Hostelling International membership) شوید. بسیاری از شهرهای کانادا دارای چندین هاستل هستند؛ البته در مکان هایی مانند کوه های راکی هم می توانید انتخاب هایی داشته باشید.

از شهرهای بزرگ تماشا کنید

کانادا کشور بسیار بزرگی است اما 80 درصد از جمعیت این کشور در محدوده 150 کیلومتریِ مرز کانادا و آمریکا زندگی می نمایند. این حقیقت نشان دهنده این است که بخش اعظم این کشور خالی از سکنه است. به عنوان شخصی که به سفر انفرادی می رود، باید بدانید که این منطقه ها دوردست و دورافتاده نه از نظر اقتصادی مناسب سفر هستند نه از نظر امنیتی. البته اگر در تورهای گردشگری شرکت می کنید می توانید به راحتی از این منطقه ها بازدید کنید. اگر قصد دارید در چرچیل (Churchill) به تماشای خرس های قطبی بروید، حتما در یکی از تورهای گردشگری این منطقه شرکت کنید. البته شهرهای کانادا دارای جذابیت های زیاد و خاصی هستند.

ونکوور با کوه های زیادی احاطه شده است؛ در شهر ونکوور هم می توانید از جاذبه های شهر تماشا کنید هم به دل طبیعت بروید. این شهر با ویستلِر بلَک کومب (Whistler Blackcomb)، یکی از برترین پیست های اسکی در آمریکای شاقتصادی، تنها دو ساعت با اتوبوس فاصله دارد. می توانید به راحتی و با اتوبوس از شهر کَلگری به کوه های راکی و پارک ملی بَنف (Banff National Park) بروید. آبشار نیاگارا هم در فاصله نسبتا کمی از شهر تورنتو،یکی از بزرگ ترین شهرهای آمریکای شاقتصادی، قرار گرفته است. اتاوا، مرکز کانادا و شهری پر از ساختمان های تاریخی است. در شهر فرانسوی زبانِ مونترال و کبک می توانید تجربه ای متفاوت داشته باشید. گردش در شهرها به شما این امکان را می دهد که علاوه بر گشت وگذار در شهرها، در امنیت کامل از طبیعت زیبای اطراف هم تماشا کنید.

از همه امکانات حمل و نقل بهره ببرید

یکی از مزایای کانادا برای افرادی که به صورت انفرادی به این کشور سفر می نمایند، وجود امکانات خوب حمل ونقل برای سفرهای بیرون شهری است. اگر قصد دارید با هواپیما سفر کنید، وِست جِت (Westjet) و اِیر کانادا (Air Canada) دو ایرلاین خوب در کانادا هستند. گرِی هاوند (Greyhound) در سراسر کانادا خدمات رسانی می نماید، درحالی که بولت بالس (BoltBus) تنها در بریتیش کلمبیا (Britis Columbia) تردد دارد. مِگاباس (Megabus) در اونتاریو و کِبک دیده می گردد. در کانادا امکان سفر با قطار هم وجود دارد. وی آی اِی ریل (VIA Rail) یکی از شرکت های داخلی کانادا است که سفری راحت به همراه وای فای رایگان برای مسافران فراهم می نماید. سفر با قطار یکی از روش های مقرون به صرفه قیمت سفر درون کانادا محسوب می گردد.

زمانی که در شهرهای بزرگ اقامت دارید، امکانات حمل ونقل بسیار خوبی را می توانید تجربه کنید. ونکوور دارای اتوبوس و اسکای ترِین (قطار هوایی) است. اسکای ترین به عنوان طولانی ترین سیستم حمل ونقل بدون راننده و اتوماتیک در سراسر جهان شناخته می گردد. تورنتو دارای اتوبوس، مترو و استریت کار (streetcar) یا تراموا است. در شهر ادمونتون قطار سبک شهری یا لایت رِیل (light-rail) برای تردد مسافرین وجود دارد در حالی که در مونترال می توان با مترو به راحتی جابه جا شد. خوشبختانه، هاستل های شهرها در نزدیکی ایستگاه های حمل ونقل شهری قرار گرفته اند.

برای خرید مواد غذایی به بازارها سر بزنید

در سفر به کانادا حتما باید چند غذای معروف کانادایی را امتحان کنید؛ اما اگر دوست دارید در مدتی که در کانادا به سر می برید خودتان آشپزی کنید، می توانید برای خرید مواد غذایی مقرون به صرفه و خوشمزه به بازارهای این کشور سر بزنید. در فصل تابستان در ونکوور، می توانید از بزرگ ترین بازار شبانه در آمریکای شاقتصادی، در ریچموند (Richmond) تماشا کنید. بازار شبانه ریچموند از روزهای آدینه تا یکشنبه از ماه مِی تا اکتبر برگزار می گردد. در این بازار غرفه های غذاهای آسیایی هم به چشم می خورد. در شهر تورنتو هم بازارهای زیادی مانند سنت لارنس (St. Lawrence Market) دیده می گردد. نشنال جغرافی (National Geographic) از این بازار به عنوان برترین بازار مواد غذاییِ جهان در سال 2012 یاد کرد. بازار بای وارد (ByWard Market) یکی از جاذبه های پنهان شهر محسوب می گردد. در شهر کبک می توانید از بازار اولدپورت (Old Port Market) بازدید نموده و از شیرینی های فرانسوی و خوشمزه ای که در این بازار به فروش می رسند، امتحان کنید. به علاوه، بازارها مکان های ایده آلی برای خرید سوغات کانادا و غذاهای خوشمزه این کشور هستند.

از جاذبه های گردشگری رایگان تماشا کنید

اگر نام شهر مورد نظرتان را به علاوه جاذبه های رایگان یا تفریحات رایگان در گوگل جست وجو کنید، مقاله های زیادی در این باره خواهید یافت. گاهی برای بازدید از جاذبه های گردشگری معروف یک شهر ضروری است هزینه ای پرداخت کنید؛ کشتی کروز هورنبلوئر (Hornblower Cruise) در آبشار نیاگارا یا بازدید از گالری ملی کانادا (National Gallery of Canada) ازجمله این مکان های تماشای هستند. اما در هر کدام از شهرهای کانادا می توانید تفریحات رایگان هم پیدا کنید. دِ فورکس (The Forks) در مانیتوبا (Manitoba)، قدم زدن در استنلی پارک ونکوور و پارک ملکه الیزابت یا عکاسی از جِلی بین رو (Jellybean Row) در سنت جان (St. John) ازجمله تفریحات رایگانی هستند که می توانید در سفر انفرادی خود در کانادا تجربه کنید.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1021

به "چطور تنهایی از سفر به کانادا لذت ببریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور تنهایی از سفر به کانادا لذت ببریم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور تنهایی از سفر به کانادا لذت ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید