راهنمای خرید در کانادا

اینکه چطور در کانادا خرید کنیم خودش میتواند یه کلاس آموزشی مفصل باشد، فروشگاه های مختلف با خدمات متنوع سعی دارند شما را متقاعد به خرید محصولاتشان کنند و شما با توجه به نیازتان میتوانید در میان آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: خرید کردن فقط مربوط به خرید کالا و چانه زنی نیست، بلکه داشتن تجربه ای عالی به اندازۀ خرید کردن مهم است. کانادا برترین مراکز خرید را دارد، از بوتیک های فوق العاده اش گرفته تا بزرگ ترین پاساژهای جهان.

با این وجود، برخی نکات هستند که با دانستن آن ها می توانید خرید آسان تری را تجربه کنید و در هزینه های خود هم صرفه جویی کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با ابعاد و زوایا اصول خرید کردن در کانادا آشنا کنیم.

نکات کلی خرید کردن در کانادا

نکاتی وجود دارند که تجربۀ متفاوتی از خرید کردن در کانادا نسبت به ایران برای شما رقم خواهد زد. در این مقاله در خصوص این نکات صحبت می کنیم.

اگر از جنس خریداری شده راضی نبودید آن را پس بدهید.

یکی از ویژگی های مثبت خرید کردن در کانادا، پس گرفته شدن اجناس فروش رفته است؛ اما قبل از اقدام به خرید حتماً قوانین و مقررات فروشگاه مورد نظر را آنالیز کنید تا مطمئن شوید که تا چه زمانی و تحت چه شرایطی می توانید جنس خریده شده را پس بدهید.

قوانین فروشگاه های مختلف در این موارد با یکدیگر فرق دارد. برای مثال، در کاستکو اجناس فروخته شده تحت هر شرایطی پس گرفته می گردد؛ حتی اگر شما یک خوراکی خریده باشید و پس از خوردن میزانی از آن از مزه خوراکی راضی نبودید، فروشگاه بدون هیچ مسئله ای جنس را از شما پس خواهد گرفت!!

رسید خرید خود را نگه دارید.

اگر از کیفیت کالای خریداری شده راضی نبودید یا به هر دلیلی مایل به پس دادن آن بودید، به خاطر داشته باشید که برای گرفتن پول خود باید رسید کالای خریداری شده را به فروشگاه تحویل دهید.

در نتیجه همواره پس از خرید رسید خود را نگه داشته و از دور انداختن آن خودداری کنید. در صورت نداشتن رسید خرید، پس دادن کالا بسیار سخت می گردد و حتی ممکن است نتوانید خرید خود را اثبات نموده و کالا را پس بدهید.

از اپلیکیشن های تخفیف بهره ببرید.

برخی اپلیکیشن ها مانند flipp و reebee تخفیف های فروشگاه های مختلف را نشان می دهند. می توانید قبل از خرید کردن، به این برنامه ها سر بزنید و از جدیدترین تخفیف ها مطلع شوید تا برای خرید از آن ها اقدام کنید.

از کش بک (cash-back) بهره ببرید.

کمپانی هایی وجود دارند که اگر از درگاه های آنلاین آن ها برای دسترسی به فروشگاه های محبوب خود بهره ببرید، به شما پول نقد می دهند. از معروف ترین این درگاه ها به rakuten.ca در کانادا اشاره نمود. این کمپانی ها هنگام خرید از فروشگاه هایی مثل آمازون، ای بی، والمارت و هزاران فروشگاه دیگر فرصت هایی برای کسب تخفیف نقدی را برای شما فراهم می نمایند.

روش اصلی استفاده از درگاه های کش بک به صورت زیر است؛

  • آن ها پیشنهادهای مختلفی دارند که هر هفته واجد شرایط پس گرفتن پول هستند.
  • می توانید از هر فروشگاهی که خواستید خرید کنید.
  • رسید خرید خود را اسکن می کنید و به یاری اپلیکیشن آن را آپلود می کنید.
  • در اینجا به شما کش بک تعلق می گیرد.
  • کش بک خود را پس از رسیدن به میزان مشخصی آزاد می کنید.

فهرست برنامه های کش بک معروف مواد غذایی در کانادا:

Checkout 51, Drop, Caddle, Paymi and Rakuten

بسته به کالایی که می خرید و پیشنهادی که دریافت می کنید، ممکن است تا 40 درصد هم کش بک دریافت کنید. علاوه بر آن، برنامه های Checkout 51 و Caddle این امکان را هم فراهم می نمایند تا با دیدنی یک ویدئوی کوتاه یا جواب دادن به نظرسنجی کوتاه درباره محصولات خاصی پیشنهادات ویژه دریافت کنید.

قبل از اقدام به خرید فروشگاه ها را با هم مقایسه کنید.

علاوه بر برنامه های تخفیف، می توانید به آسانی با مقایسه کردن قیمت های محصولات در فروشگاه های مختلف و پیدا کردن برترین گزینه های موجود، صرفه جویی خوبی در خرید خود داشته باشید.

اگر قرار است برای خرید کالایی پول زیادی پرداخت کنید، پیدا کردن اطلاعات درباره آن جنس قبل از اقدام به خرید ایده خوبی است. هم چنین می توانید از گزارش های سایر کاربران یا نظرات خریداران در فروشگاه های مختلف آنلاین برای مقایسه کیفیت کالاها و قیمت آن ها بهره ببرید.

ممکن است فروشگاهی پس از آن که کالایی را خریدید روی آن تخفیف اعمال کند، در این موارد بهتر است قیمت ها را قبل و بعد از خرید چک کنید و در صورت تخفیف خوردن به فروشگاه مراجعه و با ارائه رسید، مبلغ اضافی که پرداخت نموده بودید را پس بگیرید.

مقررات فروشگاه های معروف را یاد بگیرید.

فروشگاه های مختلف قوانین و روش فروش متفاوتی دارند، با دانستن اصول کار آن ها بهتر می توانید در خرید کردن صرفه جویی کنید. برای مثال، خرید کردن از فروشگاه کاسکو به صرفه است اما نه برای تمامی اجناس!

این فروشگاه بیشتر کالاها را در مقیاس بالا و به صورت عمده می فروشد، بنابراین ممکن است از خرید شما میزانی اضافه بیاید که مجبور باشید آن را دور بریزید؛ اما خرید کردن در این صورت ارزان نیست! نکات خرید کردن از فروشگاه کاسکو را در مقاله جداگانه ای آنالیز نموده ایم که مطالعه آن را به شما توصیه می کنیم:

از کوپن بهره ببرید.

کوپن ها می توانند در پس انداز کردن شما یاری زیادی نمایند، اما در گشتن در پی کوپن زیاد افراط نکنید و وقت ارزشمند خود را هدر ندهید. سیستم استفاده از کوپن سال های زیادی است که در این عرصه استفاده می گردد. در کانادا می توانید از سایت های زیر کوپن آنلاین دریافت کنید:

  • Save.ca
  • Redflagdeals.com
  • Smartcanucks.ca

هم چنین می توانید از ترکیب کوپن و سایر برنامه های تخفیف دهی بهره ببرید تا حدبیشتر صرفه جویی در هزینه ها را داشته باشید.

وسایل با کیفیت بخرید.

خرید اجناس با کیفیتی که برای پیدا کردن آن ها وقت زیادی را برای جستجو گذاشته باشید بدون شک گران تر تمام خواهد شد، اما از آن جایی که عمر طولانی تری دارند و دردسرهای کمتری برایتان درست می نمایند، می توانند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها شوند.

وقتی پای خرید ابزار و وسایل خانگی مانند ماشین چمن زنی به میان می آید، خریدن جنس باکیفیت کار عاقلانه تری است، چون مسائل آزاردهنده مانند خرابی برایتان پیش می آید که در پی آن تلف کردن زمان و تعمیرات هم خواهدبود.

با این حال برای خریدن جنس باکیفیت ضروری است تحقیق انجام دهید؛ فروشگاه ها را با هم مقایسه کنید و گارانتی های ارائه شده را آنالیز کنید تا مطمئن شوید برای کالایی پول می پردازید که از هر جهت دارای کیفیت ممتاز است.

از خرید اجناس با ضمانت تمدید شده خودداری کنید.

بیشتر افراد در این مورد با یکدیگر هم عقیده هستند که کالاهای دارای ضمانت تمدید شده معمولاً ارزش خریداری ندارند. اگر شما برای خرید جنس موردنظر به میزان کافی جستجو کنید و جنس درست را بخرید، معمولاً جنس خریداری شده بیش از مدت زمان گارانتی عمر خواهد نمود و پس از اتمام دوران گارانتی به مشکل خواهد خورد. در نتیجه تنها تاثیری که گارانتی دارد، هدر دادن پول شما است!

گاهی اوقات گارانتی همه مواردی را که در نظر دارید تحت پوشش قرار نمی دهد و درست زمانی که به استفاده از خدمات گارانتی احتیاج پیدا می کنید، شگفت زده خواهید شد؛ آن هم از این که تصورتان از گارانتی چقدر با واقعیت تفاوت دارد! به جای صرف پول برای خریدن گارانتی، پول خود را پس انداز نموده و شاهد رشد آن باشید. دفعه بعدی که فروشنده از شما پرسید که آیا گارانتی می خواهید، یک نه! قاطع به او تحویل دهید!

لباس و کفش را در حراج بخرید.

شما می توانید هر برند لباسی را که می خواهید در تخفیف خریداری نموده و بپوشید، به شرط آن که بدانید کی و کجا خرید کنید. قانون اول خرید کالاهای فصلی این است: زمانی خرید کنید که فروشندگان می خواهند از شر آن اجناس خلاص شوند! برای مثال، لباس زمستانی را در بهار بخرید.

ترفند بعدی این است که استایل مورد علاقه خود را در فروشگاه های تخفیف لباس مانند TJ Maxx، Winners، Marshalls، Ross و سایر فروشگاه ها پیدا کنید.

روند مد را دنبال نکنید و لباس گران نخرید. به محض گذر از مد، قیمت ها سقوط می نمایند! برای بیشتر کردن صرفه جویی خود روی لباس و کفش، یاد بگیرید به خوبی از آن ها نگهداری کنید تا مدت زمان طولانی تری سالم و قابل استفاده بمانند.

خریدهای تعطیلات را پس از تعطیلات انجام دهید.

درست زمانی که تعطیلات به خاتمه رسیده، فرصت مناسبی برای رسیدن به تمام چیزهایی است که در فهرست خواسته های خود نوشته اید. برای مثال، بعد از کریسمس تخفیف های شگفت انگیزی روی لوازم الکترونیکی مصرفی، ماشین، ست های هدیه، اسباب بازی، دکوری جات، لباس زمستانی، چراغ و درخت کریسمس، شکلات، کارت تبریک و غیره پیدا می کنید. درست بعد از هالووین، شکلات ها حراج می خورند! متوجه الگوی بین این ها می شوید؟! می توانید این اقلام را بعد از تعطیلات خریداری نموده و برای فصل بعدی تعطیلات در هزینه ها صرفه جویی کنید.

از خریدهای ناگهانی پرهیز کنید.

ممکن است برای شما هم پیش بیاید که در یک سفر کاری، لباسی در فرودگاه توجه شما را جلب کند، آن را دوست داشته باشید، به شما بیاید و شما هم مبلغ زیادی را برای خریدن آن پرداخت کنید، اما پس از مدتی متوجه شوید که برایتان قابل استفاده نیست. مثلا با تیپ هر روز شما تناسب ندارد یا از رنگ آن پشیمان شده اید و دیدن آن در کمد که بی استفاده مانده برایتان به عذابی هر روزه تبدیل شده است!

برای جلوگیری از چنین تجربه هایی، قبل از خرید این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا من واقعا به این وسیله احتیاج دارم؟
  • آیا جایگزین ارزان تری وجود دارد؟
  • کجا می توانم قیمت ها را مقایسه کنم؟
  • آیا می توانم برای خریدن آن صبر کنم؟

به خودتان کمی زمان بدهید تا خوب درباره آن خرید فکر کنید. چند روزی صبر کنید و ببینید که آیا هنوز هم مشتاق به خریدن آن وسیله هستید یا نه. در نهایت از این که چقدر با این روش می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید متعجب خواهید شد.

ویترین های فروشگاه ها را دیدن نکنید!

چند بار برایتان پیش آمده که فقط برای چرخ زدن و دیدنی ویترین ها بیرون بروید و در نهایت چیزهایی را بخرید که برای آن ها بودجه ای اختصاص نداده بودید؟ برای صرفه جویی کردن، از دید زدن ویترین فروشگاه ها آن هم درست زمانی که مستعد خرید های هیجانی هستید خودداری کنید. اگر هنگام مسافرت یا تعطیلات باید در بازارها گشتی بزنید یادتان باشد که کیف پول خود را در خانه جا بگذارید!

نکات خرید مواد غذایی

برای خرید مواد غذایی هم بهتر است نکات زیر را بدانید.

فهرست مواد غذایی را از قبل تهیه کنید.

یک فهرست خرید به شما یاری می نماید تا در زمان خرید کردن متمرکز باقی بمانید. به جای قدم زدن میان قفسه ها و برداشتن هر چیزی که توجه تان را جلب کرد، یک فهرست خرید به شما بهانه ای برای تمرکز کردن می دهد و یاری می نماید تا به بودجه اختصاصی خود وفادار بمانید.

علاوه بر این یک فهرست به شما یاری می نماید تا احتمال فراموش کردن اجناس ضروری برای خرید را به حداقل برسانید و از رفت و برگشت مداوم به فروشگاه اجتناب نموده و در هزینه رفت و آمد یا سوخت ماشین صرفه جویی کنید.

عمده خرید کنید.

زمانی که مواد غذایی روتین و لوازم منزل تخفیف می خورند، به صورت عمده خرید کنید و آن ها را برای استفاده های بعدی ذخیره کنید. این روش را برای بیشتر اقلام مانند صابون و سایر محصولات بهداشتی، برنج، گوشت، میوه های یخ زده و بسیاری چیزهای دیگر می توانید به کار ببندید و تا 50 درصد در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

اگر قفسه فریزر ندارید، بهتر است که تهیه کنید. گوشت و سایر مواد غذایی تا 6 ماه به صورت یخ زده سالم باقی می مانند.

مواد غذایی با برچسب ارگانیک را نخرید.

منظور را بد برداشت نکنید؛ خریدن مواد غذایی بدون مواد شیمیایی خطرناک و نگهدارنده خیلی هم کار خوبی است. با این حال، توجه داشته باشید که حین خریدن کالاهایی با برچسب ارگانیک، هزینه های کالای درجه یک را پرداخت می کنید. در مواردی مشاهده شده است که برخی فروشندگان مواد خوراکی کارخانه ای و معمولی را با برچسب ارگانیک در معرض عموم قرار می دهند و از این طریق سود بیشتری کسب می نمایند.

هر محصول را در فصل مخصوص آن بخرید.

با خرید کردن در فصل مناسب هزینه های مواد غذایی خود را کاهش دهید. زمانی که میوه فراوان، تازه و ارزان است آن را بخرید، تکه تکه کنید و در فریزر نگه دارید، به خصوص اگر به درست کردن اسموتی میوه علاقه دارید!

از میوه ها، مربا و کنسرو درست کنید؛ در آخر مجبور نیستید در فصلی که میوه کمیاب و گران است آن ها را بخرید.

مواد غذایی بدون برند بخرید.

خریدن مواد غذایی بدون برند را امتحان کنید و قیمت آن را با قیمت کالاهای برنددار جایگزین مقایسه کنید. در بیشتر مواقع تفاوت چندانی در کیفیت پیدا نمی کنید، در حالی که قیمت ها به شدت متفاوت هستند! پول اضافی برای برند نپردازید. با این روش می توانید تا 50 درصد و حتی بیشتر در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

از ماشین حساب بهره ببرید.

فروشندگان در هنر مجبور کردن مشتریان به پرداخت بیشتر با روش بمباران تبلیغاتی استاد شده اند. احتمالا این قبیل تبلیغات را زیاد دیده اید:

  • 10 درصد تخفیف!
  • 10 عدد به ازای 10 دلار!
  • اکنون بخرید و بعداً پرداخت کنید!
  • یکی بخرید و روی بعدی 50 درصد تخفیف دریافت کنید!

گول نخورید و از ماشین حساب گوشی هوشمند خود بهره ببرید تا ببینید که آیا این تخفیف اصلاً با عقل جور در می آید یا خیر! در واقعیت چقدر پرداخت می کنید؟ آنالیز کنید که آیا تخفیف 10 درصدی روی کالای برند دار واقعاً خرید بهتری نسبت به کالای عمومی که معمولاً خریداری می کنید ایجاد می نماید یا خیر.

رسید خرید خود را چک کنید.

قبل از خروج از فروشگاه رسید خود و کالاهای دریافتی را آنالیز کنید، خصوصاً زمانی که فهرست بلند بالایی از اجناس خریداری شده دارید. ممکن است مواردی پیش بیاید که اسکنر فروشگاه مشکل داشته باشد و یک جنس را دوبار اسکن کند یا قیمت حراجی روی جنس اعمال نشده باشد.

با خود کیسه خرید ببرید.

زمانی که به خرید مواد غذایی می روید به خاطر داشته باشید تا کیسه های خرید چندبار مصرف با خودتان ببرید تا مجبور نباشید هر دفعه هزینه ای بابت کیسه خرید بپردازید. این مبلغ هزینه زیادی نیست، اما در عرض مدت طولانی مبلغی قابل ملاحظه می گردد.

با شکم گرسنه خرید نکنید!

این مورد را جدی بگیرید! خرید کردن در شرایطی که گرسنه هستید باعث می گردد برای برطرف گرسنگی برای خرید هر خوراکی ای اقدام کنید!

در این شرایط به خرید مواد غذایی میل بیشتری دارید و ممکن است خارج از حد بودجه خرید کنید. چون وقتی گرسنه هستید، غذا جذابیت بیشتری پیدا می نماید و احتمال خرج بیش از حد شما زیاد می گردد.

آشپزی را به طور عمده انجام دهید.

با پختن غذا به صورت عمده و سپس تقسیم و منجمد کردن آن در هزینه های خود صرفه جویی کنید. با این روش در وقت و انرژی صرفه جویی می کنید و کمتر در بیرون از خانه غذا می خورید؛ چون در روزهایی که نمی توانید برای پختن غذا وقت بگذارید، می توانید بدون احتیاج به آشپزی، غذای آماده خود را گرم کنید.

سخن پایانی

شما به عنوان یک تازه وارد، باید هوای جیب خودتان را داشته باشید. با واقعیت کنار بیایید. در این کشور غریب دیگر کسی مثل پدر و مادر نزدیک تان نیست که بخواهید ته دل خود را به آن ها قرص کنید و بگویید که چون آن ها را دارم، پس غم ندارم! البته که غمی نخواهید داشت؛ اما یادتان باشد که باید با برنامه ریزی به هدف و موفقیت خود برسید.

انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1177

به "راهنمای خرید در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید