آمادگی برای دانشکده دندانپزشکی در کانادا

قبل از اینکه برای دانشکده دندانپزشکی در کانادا درخواست ارسال کنید باید بدانید آیا این رشته برای شما مناسب است یا خیر، شرایط تحصیلی و آموزشی شامل چه مواردی می­باشند و خارج از حیطه امور عملی، مدرک دندانپزشکی می­تواند چه فرصت­هایی برای شما ایجاد کند.

آمادگی برای دانشکده دندانپزشکی در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: دندانپزشکی یک حرفه علمی و صد البته هنری است. یک دندانپزشک باید به اندازه یک هنرمند از زیبایی درک داشته باشد، به جزئیات توجه کند و زبردستی وی به حدی باشد که بتواند در نواحی کوچک، اقدام­های ظریفی انجام بدهد. به علاوه دندانپزشک باید روابط عمومی خوبی نیز داشته باشد تا بتواند با گروه متنوعی از افراد مختلف ارتباط برقرار کند. بسیار مهم است که قبل از انتخاب رشته دندانپزشکی، بدانید آیا از این مهارت­ها برخوردار هستید یا خیر.

در صورت امکان با مشاوران کاری یا هدایت تحصیلی در دانشکده خود صحبت کنید و درباره دوره­ های آمادگی که باید قبل از ثبت درخواست در دانشکده دندانپزشکی ثبت کنید، بپرسید. با دندانپزشک خود و دیگر افراد متخصص در حوزه دندانپزشکی صحبت کنید و در دفتر کار آنها وقت بگذرانید. به این ترتیب فرصتی پیدا می­کنید تا ببینید زندگی به عنوان یک دندانپزشک واقعاً چگونه است و آیا برای شما انتخابی مناسب خواهد بود یا خیر. بسیاری از افراد حرفه ­ای با کمال میل به شما کمک می­کنند بیشتر درباره فرصت­های شغلی یاد بگیرید.

الزامات قبل از پذیرش

قبل از ثبت نام در دانشکده دندانپزشکی باید دوره­ های پایه مشخص آموزشی (شامل ریاضی و علوم) را بگذرانید. با این حال، زیست پیشرفته و فیزیک معمولاً اجباری نیستند. دانشکده­ های مختلف دروس متفاوتی ارائه می­دهند، بنابراین بایستی با دانشکده مناسب تماس بگیرید تا مشخص شود برای پذیرش باید چه دوره­ هایی را بگذرانید.

یک روش ساده برای کسب این اطلاعات، مراجعه به سایت دانشکده­ های دندانپزشکی است. در این سایت­ها فهرستی از ملزومات ثبت نام درج می­شود.

یکی از ملزومات ثبت نام که در همه دانشکده­ های دندانپزشکی کانادا وجود دارد، نمره آزمون استعداد در دندانپزشکی (DAT) می­باشد. آزمون DAT توسط انجمن دندانپزشکی کانادا (CDA) و با هدف ارزیابی توانایی آکادمیک عمومی، درک اطلاعات علمی، درک دو بعدی و سه بعدی و ظرافت عملی انجام می­شود. درباره DAT اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دانشجویان برای پذیرش در دانشکده­ های دندانپزشکی کانادا، بایستی نمره DAT خود را به عنوان بخشی از فرایند پذیرش ثبت نمایند. نتیجه  آزمون تنها عامل ارزیابی پتانسیل پذیرفته شدن متقاضی می­باشد.

باید توجه داشته باشید که ثبت نام برای DAT، درخواست برای پذیرش در دانشکده دندانپزشکی به شمار نمی­رود. برای تکمیل درخواست ورود به دانشکده دندانپزشکی باید با دانشکده­(های) موردنظر مستقیم تماس بگیرید و درخواست تکمیل شده را طبق راهنمایی­های دانشکده موردنظر، ثبت نمایید.

تعهد مالی و زمانی

تحصیل در دانشکده دندانپزشکی تعهد مالی و زمانی زیادی می­طلبد. باید حداقل 4 تا 5 سال در دانشکده دندانپزشکی تحصیل کنید؛ بنابراین بایستی حتماً مطمئن شوید دانشکده­­ای که درنظر دارید برای شما مناسب باشد. اکثر دانشگاه­ ها در وبسایت خود تور مجازی دانشکده­ ها را ارائه می­دهند. وقت بگذارید و تا می­توانید درباره زندگی در دانشکده یاد بگیربد. در صورت امکان به دانشکده­ های دندانپزشکی موردنظر خود بروید و آنها را از نزدیک ببینید.

شهریه دانشگاه در کانادا درحال افزایش می­باشد و احتمالاً برای پرداخت هزینه تحصیل، باید وام دانشجویی بگیرید. بفهمید که میزان هزینه شهریه دانشکده­ های دندانپزشکی موردنظر شما چقدر است. ببینید به کدام گزینه­ های مالی دسترسی دارید؛ این گزینه­ ها شامل پس انداز شخصی، بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی یا وام­های دولتی و استانی می­شوند.

وبسایت سازمان منابع انسانی و توسعه مهارتی کانادا (HRSDC) اطلاعات و منابع مربوط به کمک هزینه­ های موجود را ارائه داده است و کانادایی­هایی که می­خواهند در کانادا به تحصیلات عالی بپردازند، می­توانند از این اطلاعات بهره ببرند.

منبع: cda-adc.ca
انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 23 دی 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 646

به "آمادگی برای دانشکده دندانپزشکی در کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آمادگی برای دانشکده دندانپزشکی در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای دانشکده دندانپزشکی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید