دانستنی های سفر به کوبا

اگر قصد برنامه ریزی سفری به کشور کوبا دارید، بهتر است این موارد را مرور کنید.

دانستنی های سفر به کوبا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: احتمالاً سفر به کوبا با تمام مسافرت هایی که تا به حال رفته اید، فرق خواهد داشت. از قوانین عجیب و غریبش گرفته تا موجود نبودن برخی از اجناس، بهتر است از قبل با نکات سفر به کوبا بیشتر آشنا شوید تا به مشکل برنخورید.

1. ویزا و بیمه

برای وارد شدن به کشور کوبا، باید از یک سری تشریفات اداری عبور کنید که زیاد هم پیچیده نیستند. برای مثال به ویزا نیاز دارید که می توانید آن را از مجری تور خودتان یا در همان کوبا تهیه کنید. علاوه بر آن، گردشگران باید به تعداد روزهایی که قصد دارند در کشور بمانند، بیمه سلامت داشته باشند. اگر بیمه تان برای شرکت های خارجی باشد هم مسئله ای ندارد؛ اما بیمه کوبا را نیز می توانید بخرید. البته در این مورد زیاد سختگیری نمی شود و بدون آن هم شاید بتوانید وارد کشور مقصد بشوید. هر چند که به خاطر سلامتی خودتان هم که شده، بهتر است آن را به همراه داشته باشید.

2. پول نقد

بیشتر جاها در کوبا، کارت های اعتباری را برای پرداخت قبول نمی نمایند. بنابراین باید حتماً پول نقد همراهتان باشد. البته توصیه می کنیم پول هایتان را به دلار آمریکا تبدیل نکنید؛ زیرا با هر بار استفاده از آن، نوعی مالیات ویژه به آن تعلق می گیرد. در عوض می توانید از ارزهایی بهره ببرید که مورد قبول کشور کوبا است. یادتان باشد که تا 5 هزار دلار می توانید وارد این کشور کنید و اگر مبلغ مورد نظرتان از این عدد بیشتر می شود، باید هنگام ورود به آن ها اطلاع دهید. بعلاوه واحد پول کوبا، پزو (Cuban peso) است و برای خرید برخی از محصولات، فقط این پول را می پذیرند. بنابراین همواره پول کوبا را نیز در کیفتان داشته باشید.

3. حمل و نقل

خبر خوب برای گردشگران این است که تاکسی های کوبا جزو ماشین های قدیمی آمریکایی معروفی هستند که قدمتشان به سال 1950 برمی شود. کرایه مسافت های داخل شهر آن زیاد نیست و به این بهانه می توانید تجربه ماشین سواری با خودروهای کلاسیک کوبا را نیز به دست بیاورید؛ اما هر چه ماشینی که سوار آن می شوید شیک تر و سالم تر باشد، قیمتش بالاتر می رود. در شهرهای اصلی این کشور می توانید از اتوبوس، دوچرخه و تورهای کالسکه نیز بهره ببرید.

4. هتل های خصوصی و خانه های شخصی

برای اقامت در کوبا، دو گزینه اصلی خواهید داشت. هم می توانید از هتل های دولتی و هم از خانه های شخصی بهره ببرید که هر کدام، ویژگی های مثبت و منفی خودشان را دارند. برای مثال از آنجایی که هتل های آن دولتی هستند، برخی تسهیلات از جمله امکان رزرو آنلاین اتاق، خدمات درمانی و تجهیزات دیگری همانند استخر شنا، اجراهای شبانه، سرویس و نظافت اتاق و دسترسی به اینترنت را برای مسافران فراهم می نمایند؛ اما هزینه آن ها بالا است. در مقابل، کیفیت خانه ها و آپارتمان های شخصی به محله و مالکان خصوصی آن ها بستگی دارد. اما در مجموع می توان گفت که گزینه مقرون به صرفه قیمت تر و مناسبی به حساب می آیند.

5. اینترنت محدود

اینترنت در کوبا بسیار محدود است. بنابراین اگر دورکار هستید، زیاد روی آن حساب باز نکنید. البته هتل های این کشور به مسافرانشان امکان دسترسی به اینترنت را می دهند؛ اما برایتان گران تمام می شود. طی چند سال گذشته، امکان وصل شدن به وای فای در برخی از پارک ها و میدان های اصلی کوبا را فراهم نموده اند که البته اگر تعداد جمعیت زیاد باشد، سرعتش کند است و برای آن هم باید پول پرداخت کنید.

6. نقشه کاغذی

اینترنت محدود به این معنی است که احتمالاً نمی توانید هر زمان که خواستید از گوگل مپس استفاده و راستا مکان های دلخواهتان را پیدا کنید. البته همواره می توانید از مردم درمورد آدرس سؤال بپرسید تا هدایت تان نمایند؛ اما اگر نقشه کاغذی به همراه داشته باشید، خیالتان راحت تر خواهد بود. بعلاوه می توانید از برنامه های نقشه ها آفلاین بهره ببرید یا در خانه، به اینترنت وصل شوید و از راستاهای مد نظرتان اسکرین شات بگیرید.

7. محصولات کمیاب

برخی از اجناس از نخ دندان گرفته تا کرم ضد آفتاب در کوبا کمیاب است و به همین علت، همان تعداد کم را با قیمتی بالا به فروش می رسانند. بعلاوه داروخانه مردم محلی با گردشگران تفاوت دارد و مسافران باید از داروخانه های بین المللی خرید نمایند که باز هم تضمینی نیست که جنس مورد نظرتان را داشته باشند. بنابراین پیشنهاد می کنیم لوازمی مثل سه شاخه برق، مُسکن و آنتی هیستامین را با خود از خانه بیاورید تا وقتتان برای تهیه آن ها به هدر نرود.

8. انعام و آداب معاشرت

بیشتر کوبایی ها، مردمانی سرزنده و خوش برخورد هستند و برای هر چیزی که از آن ها هدایت بخواهید، با کمال میل برای شما وقت می گذارند تا به جواب سؤالتان برسید. در خصوص انعام دادن در رستوران ها بهتر است بدانید که نیازی نیست همانند کشورهایی مثل آمریکا، 10 یا 20 درصد برای آن ها درنظر بگیرید. میزان معمول برای انعام در کوبا، عددی حدود 1 تا 3 پزو است.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1041

به "دانستنی های سفر به کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های سفر به کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید