آشنایی با محله ها و خیابانهای ریودوژانیرو

شاید بعد از یک استراحت حسابی در سواحل ریودوژانیرو دلتان بخواهد در خیابانهای شهر هم قدمی بزنید، معروفترین محله ها و خیابانهای ریودوژانیرو را در ادامه مرور خواهیم کرد.

آشنایی با محله ها و خیابانهای ریودوژانیرو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ریو زمانی مرکز برزیل بود و به همین دلیل تاریخی غنی و جالب توجه دارد. با این وجود باز هم این شهر زیبا را به خاطر سواحل و مهمانی هایش می شناسند. جنبه فرهنگی ریشه دار ریو انتظار کشف شدن را می کشد و وقتی این کار را بکنید، پاداشی فراموش نشدنی دریافت خواهید کرد. برای تماشای این تنوع پیشنهاد می کنیم در زمان اقامت خیابان هایی که معرفی خواهیم کرد را بگردید.

اونیدا مم دسا

اَوِنیدا مم دسا (Avenida Mem de Sá) با کافه ها و کلوب های متعددی که دارد، یکی از نقاط محبوب برای زندگی شبانه به شمار می رود. گردش خود را از آرکوس د لاپا (Arcos de Lapa) در همان ابتدای خیابان آغاز نموده و شبتان را با یک نوشیدنی از فروشندگان خیابانی و لذت بردن از ترکیب ژانرهای موسیقی که در هوا پخش هستند کامل کنید. در امتداد این قطب مهمانی منطقه لاپا (Lapa) قدم بزنید و به سراغ یکی از کافه هایی که توجهتان را به خود جلب کرد بروید. اگر دوست دارید اجرای زنده سامبا را تماشا کنید، حتماً به کاریوکا دا ژما (Carioca da Gema) سر بزنید. در تئاترو ادیسیا (Teatro Odisseia) می توانید تا خود صبح به هیجان و مهمانی پرشور سرگرم شوید.

اونیدا ریو برانکو

وقت آن رسیده که دوباره به مرکز شهر برگردید و خیابان اصلی وسط شلوغی های شهری را بگردید. اونیدا ریو برانکو (Avenida Rio Branco) قطب تجاری ریو پر از جمعیتی پر جنب و جوش از کارمندان، خریداران و گردشگران است. می توانید از فضای باز جدیدی که کاملاً پیاده رو شده لذت ببرید. حتماً از موزه هنرهای زیبا و ساختمان های سبک استعماری هم تماشا کنید.

اونیدا اپیتاسیو پسوا

سوار یک دوچرخه کرایه ای شده و در امتداد خیابان اونیدا اپیتاسیو پسوا (Avenida Epitacio Pessoa) رکاب بزنید. در اینجا می توانید از لاگوا، یک دریاچه طبیعی در جنوب شهر لذت برده و به تماشای اسکیت سواران بنشینید. می توانید به سراغ یکی از کافه های همین حوالی رفته و از نوشیدنی های خنک بومی اش نوش جان کنید یا خیابان را ادامه داده و کمی روی چمن های میان جهت استراحت نموده و از غروب خورشید کیف کنید.

اونیدا نیه مایر

سوار اتوبوس شده و این بار در امتداد اونیدا نیه مایر (Avenida Niemeyer) گردش کنید و از منظره ها خیره نماینده اقیانوسی لذت ببرید. در ورودی فاولا ویجیگال (Favela Vidigal) پیاده شده و با یک موتور تاکسی بالا بروید تا کوهپیمایی در قله های دو برادر را تجربه نمایید. اگر خیابان را ادامه دهید، به سائو کونرادو (São Conrado) خواهید رسید که سواحلی آرام تر و مرکز بزرگ فشن را در خود جای داده است. در اینجا تعداد زیادی از برندهای مطرح داخلی و بین المللی به نمایش گذاشته شده اند.

ویسکونده د پیاژا

سوار مترو شوید و به ژنرال اوزوریو (General Osorio) در ایپانما بروید و درست در ابتدای خیابان ویسکونده د پیاژا (Rua Visconde de Pirajá) از ایستگاه خارج شوید. در بیگ نکتار (Big Nectar) که در کنار ورودی مترو واقع شده است تجدید قوا کنید و حتماً یکی از اسنک های معروف برزیلی را هم به همراه قهوه سیاهی با شکر فراوان بچشید. این شیوه ای است که مردم بومی می پسندند. بعد از آن به قدم زدن رو به پایین خیابان بپردازید. این ناحیه به خاطر فروشگاه های زنجیره ای مد و بوتیک های گوناگونش معروفیت داشته و می تواند اوقات خوشی را برایتان بسازد. اگر دوست داشتید در همین جا غذا بخورید، می توانید به سمت مترو بازگشته و در کاناسترا (Canastra) که درست پشت ورودی آن واقع شده است از پنیرهای بومی و گلچین نوشیدنی هایش امتحان کنید.

اونیدا رودریگز آلوس

سوار اتوبوس شده و به سمت مرکز شهر ریو بروید تا در امتداد خیابان اونیدا رودریگز آلوس (Avenida Rodrigues Alves) قدم بزنید. در اینجا می توانید یکی از بزرگ ترین نقاشی دیواری های شهر را هم تماشا کنید. این اثر هنری به عنوان یادگاری از المپیک سال 2016 در ریو به جای مانده و نمایانگر پنج قبیله از پنج قاره دنیا است. این اثر در نهایت به اتحاد فرهنگی بشر اشاره دارد. در میان راه پیشنهاد می کنیم که از یکی از ون هایی که غذا می فروشند یک برگر عالی خریداری کنید و به سراغ موزه فردا (Museum of Tomorrow) و موزه هنر که در همین حوالی هستند بروید.

اونیدا آتلانتیکا

وقت آن رسیده که یکی از معروف ترین نقاط ریو یعنی ساحل کوپاکابانا را ببینید. از قلعه کوپاکابانا آغاز کنید و از یک صبحانه لذیذ میوه ای به همراه پنیر، گوشت و نان لذت ببرید. امتحان کردن یکی از کاپوچینوهای خامه ای هم خالی از لطف نخواهد بود. بعد از گردش در قلعه و به دست آوردن اطلاعاتی مفید درباره این پایگاه نظامی، می توانید به سراغ خیابان کوپاکابانا با طرح مواج و سیاه و سفید کفپوشش بروید. تماشای مردمی که فوتبال، والیبال یا فرسکوبال بازی می نمایند، یا موج سوارانی که روی آب هستند بسیار هیجان انگیز خواهد بود. اگر دنبال رستوران و کافه ای خوب بودید، به سراغ اونیدا آتلانتیکا (Avenida Atlântica) بروید.

استرادا دا ویستا شینزا

حتماً برای فرار از شلوغی شهر به گشت و گذار در جنگل بارانی تیجوکا (Tijuca) بروید و از تنوع زیستی آن شگفت زده شوید. اگر از ابتدای خیابان استرادا دا ویستا شینزا (Estrada da Vista Chinesa) آغاز کنید و با چشم و گوش باز به پرسه زدن ادامه دهید، صدای آواز پرنده هایی گوناگون را خواهید شنید و گاهی ممکن است با یک میمون بازیگوش روبرو شوید. در کنار آبشار زیبای کاشوئیرا دا هورتا (Cachoeira da Horta) توقف کنید و با آب تنی کمی خودتان را خنک کنید. بعد از این تجدید قوا جهتتان را تا ویستا شینزا ادامه دهید و از منظره ها حیرت انگیزی که از لاگوئا (Lagoa) مشرف به اقیانوس اطلس به شما هدیه می نماید لذت ببرید.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1120

به "آشنایی با محله ها و خیابانهای ریودوژانیرو" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با محله ها و خیابانهای ریودوژانیرو" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با محله ها و خیابانهای ریودوژانیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید