محله های معروف کلگری

گشت و گذار در محله های کلگری بسیار هیجان انگیز خواهد بود، اما از قبل محله های معروف و جالب را انتخاب کنید و راه های رسیدن و گردش در آنها را مرور بفرمایید.

محله های معروف کلگری

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شناخت محله های شهری که می خواهید در آن زندگی کنید، باعث می گردد احساس بهتری نسبت به آن شهر داشته باشید، زیرا شناخت کامل یک محیط در فکر شما احساس اطمینان و تسلط بر محیط ایجاد می نماید. حالا اگر محلی که برای زندگی در کانادا انتخاب کردید کلگری است، این مطلب برای شمایی نوشته شده که می خواهید آن را بهتر بشناسید.

شهر کلگری در استان آلبرتا کانادا واقع شده و مرکز صنعت نفت و گاز در این کشور است. این شهر یکی از برترین مقصدها برای مهاجران از سرتاسر دنیا است. امکانات و دسترسی های بسیار و بعلاوه مردم خونگرم این شهر از مواردی است که توجه مهاجران را به خود جلب نموده است.

کلگری یکی از شهرهای کانادا با سریع ترین اندازه توسعه است. این شهر به عنوان پنجمین شهر مناسب برای سکونت در دنیا شناخته شده است. کلگری 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد که قسمت بزرگی از آن را اقوام مختلف اوکراینی، چینی، آفریقایی و فیلیپینی تشکیل می دهند.

محله های کلگری

در این بخش در خصوص محله های کلگری صحبت می کنیم.

مرکز شهر (Downtown)

خیابان استفان که با نام خیابان هشتم هم از آن یاد می گردد؛ به عنوان نماد کلگری و مرکز این شهر شناخته می گردد. خیابان استفان مرکز اصلی سرگرمی و تجارت در این شهر است. شما با قدم زدن در اطراف این خیابان می توانید از رستوران ها و پاسیوهای بسیار زیبایی تماشا کنید.

موزه گلینبو (Glenbow Museum) و تئاتر بزرگ شهر (The Grand theater) از مراکز سرگرمیی این قسمت از کلگری هستند. این مراکز سرگرمیی مکانی مناسب برای بازدید گردشگر ها و وقت گذرانی با دوستان و آشنایان است. شاید پس از کمی وقت گذراندن در خیابان استفان بخواهید که از رستوران های آن نیز بهره ببرید. از رستوران های خوش نام این قسمت از شهر می توان به سالتلیک (Saltlik) یا مدرن استیک (Modern Steak) اشاره نمود.

اینگلوود (Inglewood)

خیابان تاریخی کلگری، اینگلوود، به عنوان خیابان اصلی این شهر شناخته می گردد. رستوران های سطح بالا، فروشگاه های فروش لوازم مینیاتوری، بوتیک ها و مشاغل بزرگ و کوچک در این محله وجود دارند که باعث بالا رفتن سطح آن شده است.

وجود کافی شاپ ها و کافه رستوران های باکیفیت مثل Gravity Espresso، Bite Grocer و Hose & Hound در اینگلوود از جذابیت های این محله محسوب می شوند. پناهگاه پرندگان اینگلوود علاوه بر مکانی برای نزدیکی به طبیعت و پرندگان، جایی تماشای برای گردش های گردشگری است.

کنسینگتون (Kensington)

کنسینگتون یک محله بومی در قسمت شمالی حومه مرکز شهر کلگری است. این محله بیش از 100 سال قدمت دارد و حالتی بومی و روستایی به خود گرفته است. کنسینگتون محلی پرطرفدار برای شب گردی های اهالی کلگری است.

با قدم زدن در این محله می توانید از آثار هنری در گوشه و کنار آن لذت برده و در کافه های اروپایی آن قهوه بنوشید. مغازه The Beehive در این منطقه یک موسسه محلی است که محصولاتی ساخته شده از موم و عسل را به فروش می رساند.

بلت لاین (Beltline)

محله بلت لاین در جنوب مرکز شهر واقع شده است. با دسترسی آسان این محله به شبکه حمل و نقل عمومی مکانی مناسب برای افرادی است که اتوموبیل ندارند. وجود رستوران، بازار و انواع پارک ها در بلت لاین به جذابیت آن می افزاید.

باغ های Beaulieu Gardens و یا خانه تاریخی Lougheed House و بعلاوه پارک Central Memorial Park از اماکن سرگرمیی بلت لاین به شمار می آیند. سالانه افراد زیادی برای بازدید از نمایشگاه BUMP به بلت لاین مراجعه می نمایند. این نمایشگاه هنری در فضای باز اجرا می گردد.

بریج لند (Bridgeland)

بریج لند که در حومه شمالی مرکز شهر کلگری قرار گرفته است، یکی دیگر از مکان های مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری است. وجود راه های مخصوص پیاده روی این امکان را به ساکنان این محله می دهد تا پیاده روی باصفا و امنی را در این منطقه تجربه نمایند.

بریج لند به ایتالیای کوچک معروف است. رستوران های زیاد این منطقه باعث شده که هیچ کمبودی از نظر غذاخوری وجود نداشته باشد. باغ وحش کلگری که در سطح دنیای معروف است، در این منطقه واقع شده و مکانی سرگرم نماینده برای بچه ها و دوستداران حیوانات است.

سیگنال هیل (Signal Hill)

محله سیگنال هیل در جنوب غربی کلگری واقع شده و ترکیبی از اجتماع، تاریخ، و فرهنگ در آن دیده می گردد. پارک Battalion که میراثی بزرگ برای مردم این شهر است، وقف سربازان آلبرتایی در جنگ دنیای اول شده است.

از دیگر مکان های تماشای این محله به مرکز خرید WestHills Towne و رستوران National Westhill می توان اشاره نمود.

نکاتی که برای مهاجرت به کلگری باید بدانید

موارد زیر را برای مهاجرت و زندگی در کلگری به خاطر بسپارید.

دسترسی به حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی کلگری بیشتر از طریق دو خط ریلی انجام می گردد. این قطارها که C-Train نام دارند، از ایستگاه City Hall Station تا Downtown West/Kerby Station به صورت رایگان کار می نمایند.

علاوه بر قطار درون شهری، 169 خط اتوبوسرانی در این شهر قرار گرفته است که وظیفه حمل و نقل شهروندان را به دوش می کشند. اتوبوس ها پول نقد را به عنوان کرایه می پذیرند، اما برای استفاده از قطار حتما باید از ایستگاه های C-Train بلیت تهیه کنید.

کلگری حدود 1000 کیلومتر مسیر تک بعدی و 96 کیلومتر مسیر چند منظوره برای پیاده روی و دوچرخه سواری دارد. به علت تسهیلات عرضه شده در این زمینه ها، افراد زیادی به این نوع حمل و نقل علاقه مند شده اند.

مدارس

هیئت آموزش کلگری (CBE) بیش از 125 هزار دانش آموز را در مقاطع دوازده گانه در بیش از 245 مدرسه آموزش می دهد. علاوه بر آن هیئت کاتولیک کلگری و بعلاوه مدارس خصوصی موجود، در امر آموزش بچه ها و نوجوانان فعالیت می نمایند.

یکی از بزرگ ترین دانشگاه های تحقیقاتی کانادا به نام دانشگاه کلگری در این شهر واقع شده است. موسسه فناوری جنوب آلبرتا و دانشگاه ماونت رویال از دیگر موسسه های معتبر و با کیفیت در عرصه آموزش عالی هستند.

مراکز سرگرمیی و فروشگاه ها

کلاس های هنری، گلف، هاکی، شنا، یوگا و تنیس از نمونه کلاس های سرگرم نماینده در کلگری هستند. شهروندان با شرکت در این کلاس ها اوقات فراغت خود را گذرانده و سرگرمی می نمایند. در فصل های بهار و تابستان پارک های کلگری به خصوص پارک Fish Creek که دومین پارک بزرگ کانادا است مکانی مناسب برای سرگرمی و ورزش است.

سخن گفتن درباره مراکز خرید کلگری کار راحتی نیست. این شهر با داشتن مراکز خرید بسیار زیاد و مد روز جایی مناسب برای علاقه مندان به بازار و خرید است. بسیاری از برندهای معروف و معتبر مانند گوچی و زارا در این شهر نمایندگی دارند. این مراکز خرید در کنار مسیرهای پیاده رو قرار داشته و باعث می شوند که فرایند خرید بدون احتیاج از طریق نقلیه راحت و سریع باشد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم، تمامی محله ها و مراکز سرگرمیی شهر کلگری که شما بتوانید اوقات فراغت و قرارهای محبت آمیز خود را در آن ها سپری کنید، معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در مقاله های دیگر سایت راجع به ویژگی های مختلف شهر کلگری و خصوصیات این شهر صحبت شده است.

اگر شما مکان سرگرمیی دیگری در کلگری می شناسید که در این مقاله ذکر نشده، حتما در قسمت نظرات آن را معرفی کنید.

انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1172

به "محله های معروف کلگری" امتیاز دهید

1 کاربر به "محله های معروف کلگری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله های معروف کلگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید