کارت درمان و خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و استان بریتیش کلمبیا را برای سکونت انتخا کرده اید در ادامه برایتان از طرح خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا

کارت درمان و خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: یکی از مزایایی که برای افراد تازه وارد به کشور کانادا وجود دارد، دسترسی به خدمات درمانی است که این کشور در اختیار عموم مردم قرار می دهد و کشور کانادا در این زمینه، شهرتی جهانی دارد. افراد مقیم کانادا، در تمامی استان ها و منطقه ها این کشور می توانند به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند؛ در استان بریتیش کلمبیا، این خدمات تحت عنوان طرح خدمات پزشکی با نام مخفف MSP (Medical Services Plan) شناخته می گردد. در این مطلب به آنالیز آنچه نیاز است در خصوص MSP بدانید و نحوه ثبت نام در آن خواهیم پرداخت.

پوشش خدمات درمانی در بریتیش کلمبیا

طرح خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا، تمامی هزینه های مربوط به خدمات درمانی ضروری را برای شهروندان پوشش می دهد. هنگامی که نام شما در این طرح ثبت می گردد، یک شماره سلامت شخصی که با نام مخفف PHN (Personal Health Number) شناخته می گردد دریافت می کنید.

طرح خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا چه مواردی را پوشش می دهد؟

موارد زیر در بریتیش کلمبیا به وسیله MSP پوشش داده می گردد:

  • ویزیت به وسیله پزشک خانواده یا پزشک عمومی که در طرح خدمات پزشکی ثبت نام شده است.
  • انجام آزمایش ها و خدمات تشخیصی مانند تصویربرداری با اشعه ایکس در مراکز درمانی تایید شده.
  • مراقبت های مامایی که به وسیله ماما یا پزشک انجام می گردد.
  • سالی یک بار معاینه چشم، برای افراد تا 18 سالگی و سالمندان 65 سال به بالا.
  • انجام معاینات چشم توصیه شده به وسیله پزشک برای افراد 19 تا 64 سال که به وسیله چشم پزشک یا بینایی سنج انجام می گردد.
  • انجام عمل های جراحی دندان به دستور پزشک که باید در بیمارستان ها صورت گیرد.
  • خدمات ارتودنسی دندان، برای درمان ناهنجاری های شدید صورت.

سایر خدمات از جمله درمان کایروپراکتیک (برای درمان دیسک کمر، گردن درد، دردهای عضلانی و…)، طب سوزنی، ماساژ، طبیعت درمانی و فیزیوتراپی هم ممکن است برای افراد واجد شرایط خاص، مانند افرادی که یاری عایدی دریافت می نمایند به وسیله طرح خدمات پزشکی تحت پوشش قرار گیرند.

چه خدماتی به وسیله طرح خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا تحت پوشش قرار نمی گیرند؟

طرح خدمات پزشکی، تنها موارد ضروری و پایه ای مانند ویزیت به وسیله پزشک یا انجام آزمایش را پوشش می دهد. خدمات درمانی زیر به وسیله طرح خدمات پزشکی بریتیش کلمبیا پوشش داده نمی گردد:

  • انجام عمل های جراحی غیر ضروری از نظر پزشکی، مانند جراحی زیبایی
  • خدمات درمانی مربوط به دندان
  • معاینات چشم پزشکی روتین برای افراد 19 تا 64 ساله
  • خرید عینک، سمعک یا سایر دستگاه های پزشکی و توانبخشی
  • درمان های مکمل یا جایگزین درمان های پزشکی از جمله درمان کایروپراکتیک، فیزیوتراپی، ماساژ، طب سوزنی و خدمات تخصصی بدون جراحی
  • مشاوره و روان درمانی
  • آزمایش های غربالگری پیشگیرانه یا خدماتی که از نظر پزشکی ضروری تلقی نمی شوند
  • آزمایش هایی که در مراحل مربوط به درخواست مهاجرت، بیمه عمر یا استخدامی انجام می شوند

چه کسانی واجد شرایط استفاده از مزایای طرح خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا هستند؟

برای ثبت نام و استفاده از مزایای طرح خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا، شما باید مقیم این استان باشید.

منظور از مقیم بودن، افرادی است که به عنوان شهروند کانادا شناخته شده باشند یا اینکه به طور قانونی، اجازه اقامت دائم در این کشور به آن ها داده شده باشد؛ که البته این افراد باید حداقل به مدت شش ماه حضور فیزیکی در استان بریتیش کلمبیا را نیز داشته باشند.

در صورتی که شما از افراد واجد شرایط طرح خدمات پزشکی بریتیش کلمبیا باشید، افراد وابسته به شما هم به عنوان افراد واجد شرایط این طرح محسوب خواهند شد. افراد وابسته به شما شامل همسط، بچه ها و دانش آموز وابسته به شما در سن 19 تا 25 سال است که برای تحصیلات Post-Secondary ثبت نام نموده باشد.

پوشش طرح خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا از چه زمانی آغاز می گردد؟

شهروندان تازه یا شهروندانی که به تازگی به بریتیش کلمبیا بازگشته اند، برای آغاز پوشش خدمات پزشکی باید مدتی صبر نمایند. نحوه محاسبه این مدت زمان به این صورت است که از زمانی که شما در این استان مستقر می شوید تا انتها ماه جاری صبر نموده و سپس دو ماه به آن اضافه می کنیم؛ پس از انتها این دوره، پوشش طرح خدمات پزشکی برای شما آغاز خواهد شد.

به عنوان مثال، در صورتی که در 15 ژانویه به بریتیش کلمبیا رسیده باشید، ابتدا باید تا انتها ماه ژانویه صبر کنید، سپس دو ماه بعد آن، یعنی فوریه و مارس هم باید بگذرد تا پوشش این طرح برای شما آغاز گردد. نکته مهمی که در این زمینه باید بدانید این است که اگر شما و همسرتان به صورت جداگانه و در دو تاریخ مختلف به بریتیش کلمبیا آمده باشید، دوره پیش از آغاز پوشش برای هرکدام از شما، بسته به تاریخی که در آن وارد استان شده اید به صورت جداگانه محاسبه می گردد.

هزینه قرارگیری در طرح خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا چقدر است؟

برای ثبت نام و قرار گرفتن در این طرح، هیچ گونه هزینه اشتراک یا هزینه اضافی وجود ندارد. در واقع از اول سال 2020، دولت تصمیم گرفت تا تمامی هزینه های مربوط به اشتراک این طرح را حذف کند.

برای ثبت نام در طرح خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا به چه مدارکی نیاز داریم؟

در صورتی که به تازگی به کانادا مهاجرت نموده اید، باید در اولین فرصت برای ثبت نام در طرح خدمات پزشکی اقدام کنید تا پس از گذشت مدت زمان مربوطه، تحت پوشش آن قرار بگیرید. توصیه می گردد در مدت زمانی که منتظر آغاز طرح خدمات پزشکی هستید، از بیمه درمانی خصوصی بهره ببرید. برای ثبت نام در MSP، به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • مدرکی برای اثبات شهروندی خود در کانادا (مانند پاسپورت)، شرایط مهاجرت (مانند کارت اقامت دائم) یا مجوز کار یا تحصیل در این کشور.
  • فرم ثبت نام
  • کارت خدمات بریتیش کلمبیا (BC Services Card)

نحوه دریافت کارت خدمات درمانی در بریتیش کلمبیا

پیش از ارسال درخواست خود برای قرارگیری تحت پوشش خدمات درمانی در بریتیش کلمبیا، شما به کارت خدمات بریتیش کلمبیا نیاز دارید. این کارت، یک کارت شناسایی صادر شده از سوی دولت است که هویت و سن شما را تایید می نماید. از این کارت برای دسترسی به خدمات درمانی، خدمات دولتی و افتتاح حساب بانکی استفاده می گردد.

  1. برای ثبت درخواست گرفتن کارت خدمات بریتیش کلمبیا، شما باید دو مدرک شناسایی معتبر و قابل قبول، از جمله گواهینامه رانندگی، کارت اقامت دائم کانادا یا مجوز تحصیل، کار یا اقامت موقت در این کشور ارائه دهید. مدرک شناسایی دوم شما می تواند یک کپی از هر یک از مدارک ذکر شده در بالا باشد؛ بعلاوه می توانید از مدارک غیر انگلیسی خود (مانند کارت شناسایی که به زبان دیگری نوشته شده است) نیز برای این کار بهره ببرید. افرادی که در کانادا متولد نشده اند و به تازگی وارد این کشور شده اند، برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک شناسایی قابل قبول در این زمینه، می توانند با شرکت بیمه بریتیش کلمبیا (ICBC) تماس بگیرند.
  2. به یک دفتر صدور مجوز شرکت بیمه بریتیش کلمبیا مراجعه کنید. به علت رعایت نکات بهداشتی جهت شیوع ویروس، شما باید پیش از مراجعه به این دفاتر قرار دیدار خود را تنظیم کنید یا اینکه ساعات پذیرش مراجعه نمایندگان در دفاتر نزدیک به خود را آنالیز نموده و در بازه های معین شده برای انجام کارهای خود مراجعه کنید.
  3. در دفتر صدور مجوز، نماینده مربوطه شهروندی شما را در بریتیش کلمبیا تایید نموده و از شما عکس می گیرد. کارت خدمات بریتیش کلمبیا پس از صدور، طی چهار تا شش هفته به وسیله ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. دقت داشته باشید که ثبت نام و درخواست کارت خدمات بریتیش کلمبیا شامل هیچ گونه هزینه ای نخواهد بود.

نحوه ثبت نام در طرح خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا

پس از اینکه کارت خدمات بریتیش کلمبیا را دریافت کردید، می توانید به دو روش مختلف در طرح خدمات پزشکی ثبت نام کنید:

  1. ثبت نام آنلاین

در این روش، شما باید فرم مربوط به ثبت نام آنلاین طرح را پر کنید که حدود 15 دقیقه زمان نیاز دارد. اطلاعاتی که وارد فرم می کنید، تا زمان ارسال فرم روی کامپیوتر شما ذخیره می شوند. در این فرم، شما باید معین کنید که شهروند کانادا هستید، اقامت دائم دارید یا اینکه با مجوز اقامت موقت آمده اید. بعلاوه شما باید یک عکس دیجیتالی اسکن شده از مدرک شناسایی خود در فرم مربوطه بارگذاری کنید. دقت داشته باشید که در صورتی که نام خود را به صورت قانونی عوض نموده باشید، باید یک کپی از مدرکی که این قضیه را اثبات می نماید (مانند گواهی ازدواج) را نیز در فرم خود بارگذاری نمایید.

  1. ثبت نام به وسیله پست

برای انجام این کار، باید از فرم ثبت نام پرینت گرفته و پس از پرکردن معینات، آن را به همراه تمامی مدارک و اسناد خواسته شده، به مقاصد زیر پست کنید:

  • Health Insurance BC
  • Medical Services Plan
  • PO Box 9678 Stn Prov Govt
  • Victoria BC
  • V8W 9P7

پس از اینکه در طرح خدمات پزشکی ثبت نام کردید، می توانید با استفاده از کارت خدمات بریتیش کلمبیای خود به خدمات درمانی مربوطه دسترسی داشته باشید.

انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1163

به "کارت درمان و خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت درمان و خدمات پزشکی در بریتیش کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید