آشنایی با نحوه عملکرد مراقبت های بهداشتی در کانادا

سیستم مراقبت های بهداشتی در هر کشور از ابتدایی ترین ضروریاتی است که بایست در مهاجرت یا دریافت اقامت در آن کشور مورد نظر گرفت، در ادامه با نحوه عملکرد مراقبت های بهداشتی در کانادا آشنا خواهیم شد.

آشنایی با نحوه عملکرد مراقبت های بهداشتی در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی کانادا:

اگر شما شهروند کانادا یا مقیم دائم هستید، می توانید درخواست بیمه سلامت عمومی کنید که با استفاده از آن، معاف از پرداخت بیشتر هزینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی هستید.

هزینه‌های سیستم مراقبت بهداشت جهانی از طریق مالیات‌ها پرداخت می شود. هنگامی که از خدمات بهداشت عمومی استفاده می کنید، باید کارت بیمه سلامت خود را به بیمارستان یا کلینیک پزشکی نشان دهید.

هر استان و منطقه‌ای برنامه بیمه درمانی خاص خود را دارد. حتما اطمینان حاصل کنید که برنامه شما شامل چه مواردی می شود.

همه استانها خدمات فوری پزشکی ارائه می دهند، حتی اگر کارت بهداشت دولتی ندارید که بسته به وضعیت مهاجرت شما ممکن است محدودیت هایی داشته باشد.

اگر مورد اورژانسی دارید، به نزدیکترین بیمارستان مراجعه کنید. در صورتی که در آن استان به‌خصوص زندگی نکنید، یک کلینیک گردشگری ممکن است هزینه هایی را از شما دریافت کند.

جهت دریافت خدمات مشاوره در مورد ویزای کانادا با ما در تماس باشید.

دوره انتظار برای دریافت بیمه سلامت عمومی:

در برخی از استان ها، گاهی تا 3 ماه، باید صبر کنید تا بتوانید بیمه درمانی دولت را دریافت کنید. برای اطلاع از مدت زمان انتظار، با وزارت بهداشت در استان یا قلمرو خود تماس بگیرید. برای تأمین نیازهای مراقبت های بهداشتی خود در این دوره انتظار، حتماً بیمه درمانی خصوصی داشته باشید.

دریافت کارت بهداشت:

شما برای بهره‌مندی از خدمات درمانی در کانادا به دریافت یک کارت بیمه درمانی از استان یا قلمرو محل زندگی خود نیاز دارید. هر بار که خدمات پزشکی دریافت می کنید باید این کارت را نشان دهید.

وزارت‌های بهداشت در استان‌ها و‌ مناطق زیر واقع شده‌اند:

  • آلبرتا
  • بریتیش کلمبیا
  • مانیتوبا
  • نیوبرانزویک
  • نیوفاندلند و لابرادور
  • سرزمینهای شمال غربی
  • نوا اسکوشیا
  • نوناووت
  • انتاریو
  • جزیره پرنس ادوارد
  • کبک (فقط به زبان فرانسه)
  • ساسکاچوان
  • یوکان

بیمه درمانی خصوصی:

برنامه های بیمه درمانی دولت به شما امکان دسترسی به خدمات اولیه پزشکی را می دهد. همچنین برای پرداخت هزینه هایی که برنامه های دولتی به طور کامل پوشش نمی دهد، ممکن است به بیمه‌های خصوصی نیز نیاز داشته باشید.

هزینه های مشمول بیمه‌های خصوصی عبارتند از:

  • داروهای تجویزی
  • مراقبت از دندان
  • فیزیوتراپی
  • خدمات آمبولانس
  • عینک طبی

اگر مشغول به کار باشید، ممکن است از شرکت یا سازمانی که در آن کار می کنید تحت پوشش بیشتری قرار بگیرید.

خدمات بهداشتی برای افراد تحت حمایت یا مدعیان پناهندگی:

در برخی موارد، برنامه موقت بهداشت فدرال (IFHP) بیمه درمانی موقت را به شما ارائه می دهد؛ از جمله:

  • پناهندگان
  • افراد محافظت شده
  • مدعیان پناهندگی

مراقبت های موقت، شما و افراد تحت تکفل‌تان را تا زمانی که واجد شرایط پوشش برنامه بهداشتی از طریق استان، قلمرو یا برنامه خصوصی خود شوید، تحت پوشش قرار می دهد.

کسب اطلاعات در موارد اضطراری بهداشت ملی:

در موارد اضطراری بهداشت ملی، آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) به شما و به چندین زبان مختلف اطلاعات و راهنمایی‌هایی را ارائه می دهد که این شامل بیماری همه گیر کووید-19 نیز است.

شما می توانید با سکونت و اقامت دائم در این کشور زیبا از این خدمات بی نظیر بهره مند شوید. اما نباید فراموش کرد که بهره مندی از این خدمات ارزشمند، البته ملزم به آگاهی مناسب در درباره نحوه دریافت این خدمات نیز است. در این مطلب سعی بر آن بوده است تا موارد ضروری که شما باید در زمان اقامت در کشور کانادا برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی با آن آشنا باشید، به طور کامل آنالیز گردد.

مدیریت خدمات بهداشت و درمان در کشور کانادا

یکی از مهمترین دلایل ایده آل بودن کشور کانادا برای مهاجران،، دسترسی به یک سیستم بهداشت جهانی با بودجه عمومی است. در هر استان کانادا، بخشی از مالیات پرداختی به وسیله شهروندان و ساکنان به وسیله دولت آن استان برای اداره و مدیریت خدمات بهداشتی استفاده می گردد. سیستم بهداشت عمومی کشور کانادا افراد واجد شرایط را قادر می سازد تا کمکهای اولیه بهداشتی و پزشکی را بصورت رایگان یا با کسری ناچیز از کل هزینه ها پرداختی، دریافت نمایند.

مدیریت خدمات بهداشت و درمان در کشور کانادا بر عهده دولت استان ها است و تصمیمات لازم در این مورد در هر استان با توجه به صلاحدید مدیران و دولتمردان آن استان اتخاذ می گردد. در واقع در حال حاضر 13 طرح متمایز بیمه استانی و سرزمینی با شرایط مختلف در کشور کانادا برای بیمه خدمات بهداشتی وجود دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد اقامت دائم در استان های انتاریو یا بریتیش کلمبیا را دارید، باید بعد از اینکه در این استان ها سکونت کردید به مدت سه ماه صبر کنید تا واجد شرایط دریافت بیمه بهداشتی باشید. این در حالی است که اگر شما تصمیم به زندگی در استان آلبرتا را داشته باشید، دیگر احتیاجی به هیچ دوره انتظاری برای دریافت بیمه خدمات بهداشت و درمانی را نخواهید داشت و فورا تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار خواهید گرفت.

به شما توصیه می گردد که اگر خواستار سکونت در استانی هستید که برای دریافت خدمات بیمه بهداشتی آن احتیاج به یک دوره انتظار است، برای چند ماه اول سکونت خود در کشور کانادا حتما از خدمات بیمه های خصوصی بهره ببرید. بعلاوه شما قبل از اقامت و زندگی در هر استانی در کشور کانادا، حتما شرایط بیمه خدمات بهداشت و درمان آن استان را آنالیز کنید.

در ادامه فهرستی از چهار مورد ضروری که شما برای دریافت خدمات بهداشت و درمان در کشور کانادا باید آن آشنا باشید را آنالیز می کنیم.

برای کارت بیمه سلامت خود در کانادا اقدام کنید

در کشور کانادا، شما برای دسترسی به خدمات بهداشتی و پزشکی به کارت بیمه درمانی احتیاج دارید. در هر استان یا سرزمینی این کارت ها، به طور اختصاصی برای ساکنین این استان ها صادر می گردد. شما در هنگام ورود به کشور کانادا برای کارت بیمه درمانی باید به دولت استان محل اقامت خود درخواست بدهید. مثلا اگر شما در استان انتاریو اقامت داشته باشید، باید برای ارائه درخواست خود به سرویس خدمات استان انتاریو

(Service Ontario) مراجعه کنید. این در حالی است که اگر شما قصد اقامت در استان آلبرتا را داشته باشید، باید برای ارائه درخواست خود به سرویس خدمات استان آلبرتا (Service Alberta) مراجعه کنید. شما می توانید به وب سایت این مراکز مراجعه کنید یا اینکه به آدرس این مراکز مراجعه کنید.

شما می توانید اسناد و مدارک مورد احتیاج برای دریافت کارت بیمه درمانی را در وب سایت سرویس های خدمات استان ها بیابید. همین طور به یاد داشته باشید که شما باید درخواست بیمه درمانی خود را شخصا ارائه دهید. با توجه به استان محل زندگی شما اسناد مورد احتیاج برای دریافت بیمه خدمات ممکن است، متفاوت باشد. اما عموما مدارک احتیاج شما برای دریافت بیمه درمانی شامل، اسناد اثبات شرایط مهاجرت، گذرنامه شما، مدارک هویتی صادر شده به وسیله دولت کانادا (مانند گواهینامه و…) است.

پس از طی مراحل لازم و تایید درخواست، کارت بیمه درمانی شما به محل سکونت تان ارسال خواهد شد. شما باید در مواقعی که به بیمارستان و یا دکتر مراجعه می کنید، کارت بیمه درمانی خود را ارائه کنید.

نکته مهم

اگر شما قصد دارید در استانی برای دریافت بیمه درمانی اقدام کنید که دارای یک دوره زمان انتظار برای دریافت کارت بیمه خدمات درمانی است. باید بدانید که زمان انتظار شما برای دریافت کارت بیمه خدمات درمانی بر اساس زمانی محاسبه نمی گردد که درخواست خود را برای دریافت کارت بیمه خدمات درمانی ارائه نموده اید، بلکه این زمان از موقعی که به این استان وارد شده اید، محاسبه خواهد شد.

مثلا اگر شما قصد دریافت کارت بیمه سلامت درمانی از شهر تورنتو که مرکز استان انتاریو است را دارید. باید بدانید که زمان انتظار شما برای دریافت این کارت بیش از سه ماه خواهد بود. پس اگر شما در تاریخ یک مارس سال 2019 رسما به این استان وارد شده باشید و در تاریخ 25 مه سال 2019 برای دریافت کارت بیمه درمانی خود اقدام نموده باشید، تنها 5 روز برای دریافت کارت بیمه درمانی خود منتظر شده اید.

پوشش بهداشتی ارائه شده در کانادا را درک کنید

بسته به شرایط مهاجرت شما، دولت کانادا خدمات پزشکی فوری برای شما در نظر می گیرد تا حتی اگر کارت بهداشت دولتی نداشته باشید، تا حدودی هزینه های درمانی شما را پوشش دهد. در موارد ضروری، اگر ساکن و شهروند استان محل اقامت خود محسوب نمی شوید، ممکن است بنا بر شرایط استان محل اقامت فعلی شما، هزینه هایی از شما دریافت گردد.

گفتنی است که بیمه درمانی استان ها معمولا فقط خدمات اولیه پزشکی را پوشش می دهند. این خدمات اولیه پزشکی نیز ممکن است شامل مواردی نظیر مانند داروهای تجویز شده، مراقبت از دندان، فیزیوتراپی، خدمات آمبولانس، عینک طبی نباشد. پس در صورتی که به چنین خدمات بهداشتی و درمانی احتیاج داشته باشید و تحت پوشش بیمه خصوصی مکمل درمانی و بهداشتی نیستید، باید هزینه های درمانی خود را شخصا پرداخت کنید.

البته باید بدانید که بسکمک از کارفرمایان در کشور کانادا، برای کارکنان خود مزایای مانند داشتن بیمه درمانی تمدید شونده خصوصی را در نظر می گیرند تا در موارد لازم هزینه هایی را که تحت پوشش بیمه درمانی کشور کانادا نیست را تحت پوشش قرار دهد. شما می توانید قبل از امضای قرداد کار با کارفرمای خود در خصوص شرایط برخورداری از این بیمه به توافق برسید.

نکته مهم: یک پزشک خانواده مطمئن برای خود پیدا کنید

بیشتر مردم کانادا هر زمان که احتیاج به مراقبت پزشکی یا مشاوره داشته باشند، به یک پزشک خانواده معتمد مراجعه می نمایند. یک پزشک خانواده مراقبت های اولیه بهداشتی و پزشکی را برای شما و خانواده تان فراهم می نماید و بعلاوه در صورت احتیاج به مراجعه به یک متخصص، شما را به پزشکان متخصص معرفی می نماید. شما می توانید با استفاده از توصیه دوستان، همکار، بستگان و آشنایانتان در کشور کانادا به یک پزشک خانواده معتمد معرفی شوید. البته می توانید برای یافتن نزدیکترین پزشک خانواده به محل زندگی خودتان با سازمان مهاجرتی کشور کانادا تماس بگیرید یا اینکه با یک مرکز بهداشت جامعه در محل زندگی خود مراجعه کنید یا حتی می توانید آنالیز وب سایت های استانی محل زندگی تان، یک پزشک خانواده معتمد برای خود بیابید.

بعلاوه شما می توانید از خدمات سلامتی لیمنو (Lumino Health) که به وسیله گروه زندگی آفتابی

(Sun Life) ارائه شده است، برای یافتن پزشک خانواده، دندانپزشک، بینایی سنجی، یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دیگر در نزدیکی محل زندگی خود بهره ببرید. خدمات سلامتی لیمنو (Lumino Health) در واقع یک پایگاه داده جامع برای استفاده آسان و جستجو سریع دندانپزشکان، بینایی سنج ها، روانشناسان و پزشکان خانواده است. بعلاوه شما می توانید موارد دیگری نیز نظیر رتبه بندی این مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و پزشکی، ساعات کاری کلینیک، زبانهای مورد استفاده در این مراکز و البته نوع دریافت و محاسبه هزینه ها در هر مرکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و پزشکی را مشاهده کنید.

بعلاوه در هر استانی یک وب سایت یا صفحه وب اختصاصی و البته یک فرایند منحصر به فرد برای یافتن پزشک خانواده وجود دارد. به طور مثال، شما برای یافتن پزشک خانواده در استان انتاریو باید از وب سایت یافت پزشک بهره ببرید. در حالی که شما در استان بریتیش کلمبیا شما باید به وب سایت کالج پزشکان خانواده (B. C) مراجعه کنید.

به طور کلی، به محض تأیید محل سکونت تان شما در فهرست انتظار قرار می گیرد تا به پزشکان خانواده ایی که حاضر به قبول بیمار نو هستند، معرفی شوید. این مدت انتظار در بعضی موارد چندین ماه طول می کشد. اگر در زمان انتظار خود به خدمات بهداشتی و درمانی احتیاج داشتید، می توانید به یک کلینیک پزشکی مراجعه کنید. شما معمولا در این کلینیک ها می توانید بدون وقت قبلی به پزشک مراجعه کنید.

نکته مهم: خدمات پزشکی رایگان در کانادا

در کشور کانادا شما می توانید به وسیله تلفن یا مراجعه حضوری به یک کلینیک های رایگان به مشاوره و خدمات بهداشتی رایگان دسترسی پیدا کنید.

در هر استانی از کشور کانادا به وسیله تلفن مشاوره یا اطلاعات بهداشتی رایگان ارائه می گردد. پرستاران که در این مراکز کار می نمایند، در 24 ساعت روز و هفت روز آماده ارائه مشاوره بهداشتی به شما هستند. شما می توانید با تماس با 811 در هر استانی که سکونت داشته باشید، از مشاوره با یک متخصص مراقبت های بهداشتی بهره مند شوید. البته این نوع خدمات در هر استانی در کشور کانادا با نام و شرایط متفاوتی ارائه می گردد. مثلا در استان مانیتوبا این مراکز با نام پیوندهای بهداشتی فعالیت می نمایند. در استان انتاریو این سیستم با نام(TeleHealth) شناخته می گردد.

هدف اصلی از مراکز تشخیص بیماری یا تجویز نسخه بیماران نیست بلکه در عوض به افراد کمک می نماید تا تصمیم بگیرند که آیا خودشان می توانند از عهده حل مشکل برآیند یا اینکه باید از خدمات پزشکی استفاده نمایند.

بعلاوه شما می توانید از خدمات مراکز بهداشت جامعه (CHC) که در سراسر کشور کانادا بهره ببرید. CHC گزینه مناسبی برای کسانی که تحت پوشش خدمات بیمه های درمانی نیستند، بشمار می رود.

اگر برای شما شرایط سلامتی اضطراری به وجود آمد و به کمک فوری پزشکی احتیاج داشتید، می توانید به بخش فوری اورژانس نزدیکترین بیمارستان محل زندگی خود مراجعه کنید یا با شماره 911 تماس بگیرید. گفتنی است که تمام تماس های برقرار شده با 911 رایگان است. بعلاوه دولت کانادا به شهروندان خود توصیه می نماید تا در صورت داشتن بیماری پزشکی جدی مانند دیابت، فشار خون بالا یا آلرژی به دارو، از پزشک خود بخواهند تا اطلاعات پزشکی مهم آنها روی گردنبند یا دستبند پزشکی همراه آن ها قرار گیرید.

خدمات بهداشت و درمان در کشور کانادا بر اساس استان محل زندگی شما

اکنون که با شرایط کلی مراقبت های بهداشتی و درمانی کشور کانادا آشنا شدید، در این بخش جزئیات خدمات مراقبت های بهداشتی و درمانی در استان های کشور کانادا آنالیز می گردد تا شرایط ارائه شده استان ها کشور کانادا را بهتر درک کنید. البته گفتنی است که استانداردهای کلی خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کانادا کم و بیش مشابه است و فقط ممکن است تفاوتهای ظریفی در نقاط مختلف کشور کانادا وجود داشته باشد.

استان آلبرتا

برنامه بیمه استانی در این منطقه به نام برنامه بیمه خدمات درمانی آلبرتا (AHCIP) شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. همان طور که گفتیم شما می توانید به محض ورود به کشور کانادا از خدمات این بیمه درمانی بهره ببرید. این بیمه خدمات درمانی مواردی نظیر پوشش کامل خدمات ضروری پزشکی، بعضی از خدمات بهداشتی جراحی دندانپزشکی و دهان، بینایی سنجی و بستری شدن بیمارستان را پوشش می دهد. گفتنی است که مشاوره بهداشتی رایگان به وسیله تلفن به وسیله شماره گیری 811 یا مراجعه به مراکز پیوند سلامتی انجام می گیرد.

استان بریتیش کلمبیا

برنامه بیمه استانی در این منطقه به نام طرح خدمات پزشکی (MSP) شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. بعلاوه در این استان دوره انتظار سه ماهه برای دریافت خدمات بیمه درمانی وجود دارد. این بیمه خدمات درمانی مواردی شامل خدمات پزشکان و ماماها، جراحی دندان و دهان و دندان در بیمارستان، معاینات لازم چشم اشعه ایکس و بعضی خدمات ارتودنسی را پوشش می دهد. گفتنی است که خدمات دیگری شامل مزایای مکمل مانند طب سوزنی، عمل کایروپراکتیک، ماساژ درمانی، طبیعت درمانی، فیزیوتراپی و غدد غیر جراحی ممکن است در مواردی که انجام آن ها برای فرد بیمار لازم و ضروری عنوان گردد نیز تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گیرد.

شایان ذکر است که برای دسترسی مشاوره بهداشتی رایگان می توانید با شماره تلفن 811 تماس بگیرید یا مراکز پیوند سلامتی (HealthLink BC) مراجعه کنید.

استان مانیتوبا

برنامه بیمه استانی در این منطقه با نام بهداشت منیتوبا یا سالمندان و زندگی فعال شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. بعلاوه در این استان دوره انتظار سه ماه برای دریافت خدمات بیمه درمانی وجود دارد. این بیمه خدمات درمانی مواردی شامل خدمات پزشکان، جراحی ها و خدمات اشعه ایکس و خدمات آزمایشگاهی البته به توصیه پزشک را پوشش می دهد. شایان ذکر است که برای دسترسی به مشاوره بهداشتی رایگان در این استان می توانید با شماره تلفن های 204-788-8200 / 1-888-315-9257 تماس بگیرید یا مراکز پیوندهای بهداشت این استان مراجعه کنید.

استان نیوبرانزویک

برنامه بیمه استانی در این منطقه برنامه های دارویی و پزشکی New Brunswick شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. بعلاوه در این استان پس از دریافت فرم درخواست تکمیل شده به وسیله شما و احراز صلاحیت، نامه ای که تاریخ واقعی پوشش پزشکی استان نیوبرانزویک را نشان می دهد صادر خواهد گشت و در پی آن کارت مدیکر نیوبرانزویک

(کارت بیمه خدمات درمانی این استان) نیز به شما ارائه می گردد. این بیمه خدمات درمانی مواردی شامل خدمات پزشک، بعضی از اقدامات خاص جراحی دندانپزشکی و بیشتر خدمات بیمارستانی را پوشش می دهد.

شایان ذکر است که برای دسترسی به مشاوره بهداشتی رایگان در این استان می توانید با شماره 811 تماس بگیرید یا به مراکز Tele-Care مراجعه کنید.

استان نیوفاندلند و لابرادور

برنامه بیمه استانی در این منطقه به برنامه مراقبت پزشکی (MCP) شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. شما می توانید به محض ورود به کشور کانادا از خدمات این بیمه درمانی بهره ببرید. این بیمه خدمات درمانی مواردی شامل خدمات پزشک معالج شما، مراجعه به بیمارستان، اقدامات جراحی، تشخیصی و درمانی، مراقبت های قبل و بعد از عمل، مراقبت های کامل بارداری، خدمات تفسیری رادیولوژی و روش های خاص جراحی دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می دهد. شما برای دسترسی به مشاوره بهداشتی رایگان در این استان می توانید با شماره 811 بگیرید یا به مراکز811 HealthLine مراجعه کنید.

سرزمینهای شمال غربی

برنامه بیمه سرزمینی در این منطقه به برنامه مراقبت های بهداشتی NWT شناخته می گردد. واجد شرایط بودن برای اقامت دائم: پوشش از تاریخ ورود آغاز می گردد. دوره انتظار دریافت کارت بیمه در این منطقه در حدود شش هفته است. بعد از ارائه درخواست شما، در صورت تایید درخواست شما، کارت بیمه خدمات درمانی NWT به وسیله پست برای شما ارسال خواهد شد. این بیمه خدمات درمانی مواردی تنها درمان های اساسی بیمارستانی و پزشکی را شامل می گردد. بعلاوه شما برای دسترسی به مشاوره بهداشتی می توانید به مراکز Tele-Care NWT مراجعه کنید.

استان نوا اسکوشیا

برنامه بیمه سرزمینی در این منطقه به برنامه بیمه خدمات پزشکی (MSI) شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. شما می توانید به محض ورود به کشور کانادا از خدمات این بیمه درمانی بهره ببرید. این بیمه خدمات درمانی مواردی شامل خدمات بیمارستان و پزشکی، دندانپزشکی، پروتز و بعضی خدمات بینایی سنجی را پوشش می دهد. شما برای دسترسی به مشاوره بهداشتی رایگان در این استان می توانید با شماره 811 بگیرید یا به مراکز 811. Novascotia. Ca مراجعه کنید.

استان نوناووت

برنامه بیمه سرزمینی در این منطقه به نام برنامه مراقبت های بهداشتی نوناووت شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. بعلاوه در این استان دوره انتظار سه ماه برای دریافت خدمات بیمه درمانی وجود دارد. این بیمه خدمات درمانی تنها هزینه های خدمات پزشک و بیمارستان را پوشش می دهد و امکان دسترسی به مشاوره بهداشتی رایگان در این منطقه وجود ندارد.

استان انتاریو

برنامه بیمه استانی در این منطقه با نام طرح بیمه سلامت انتاریو (OHIP) شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. همان طور که گفته شد در این استان دوره انتظار سه ماه برای دریافت خدمات بیمه درمانی وجود دارد. این بیمه خدمات درمانی مواردی نظیر ویزیت پزشک، ویزیت و اقامت در بیمارستان، جراحی دندانپزشکی و بینایی سنجی، پدیاتری، خدمات آمبولانس را تحت پوشش قرار می دهد و بعلاوه اگر در شمال انتاریو هزینه های مسافرت شما برای درمان و خدمات بهداشتی به وسیله این بیمه پرداخت می گردد. شایان ذکر است که برای دسترسی به مشاوره بهداشتی رایگان در این استان می توانید با شماره تلفن های: 1-866-797-0000 / 1-866-797-0007 تماس بگیرید یا به مراکز Telehealth Ontario مراجعه کنید.

جزیره پرنس ادوارد

برنامه بیمه استانی در این منطقه با نام کارت سلامت PEI شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. بعلاوه شما می توانید به محض ورود به کشور کانادا از خدمات این بیمه درمانی بهره ببرید. این بیمه خدمات درمانی مواردی نظیر شامل واکسیناسیون در دوران کودکی، مراقبت های اولیه مانند تشخیص، درمان، آموزش، پیشگیری از بیماری و غربالگری و خدمات بیمارستانی در داخل یا خارج از بیمارستان را تحت پوشش قرار می دهد. شایان ذکر است که برای دسترسی به مشاوره بهداشتی رایگان در این استان می توانید با شماره 811 تماس بگیرید یا به مراکز 811 Telehealth مراجعه کنید.

استان کبک

برنامه بیمه استانی در این منطقه به نام برنامه بیمه درمانی کبک شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. بعلاوه در این استان دوره انتظار سه ماه برای دریافت خدمات بیمه درمانی وجود دارد. این بیمه خدمات درمانی مواردی شامل اقدامات پزشکی، بیهوشی، معاینات پزشکی، قطره چشمی، ماموگرافی تشخیصی، آزمایش ادرار و گلیسمی را تحت پوشش قرار می دهد. شایان ذکر است که برای دسترسی به مشاوره بهداشتی رایگان در این استان می توانید با شماره 811 تماس بگیرید یا به مراکز 811 Info-Santé مراجعه کنید.

استان ساسکاچوان

برنامه بیمه استانی در این منطقه به نام برنامه کارت سلامت ساسکاچوان شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. بعلاوه در این استان دوره انتظار طی شش تا هشت هفته بدون احتساب زمان ارسال نامه، برای دریافت خدمات بیمه درمانی وجود دارد.

این بیمه خدمات درمانی مواردی نظیر کلیه خدمات پزشکی لازم است که به وسیله پزشکان ارائه می گردد (خدمات بستری و سرپایی)، فیزیوتراپی یا کاردرمانی، ماموگرافی غربالگری، خدمات ایمن سازی، درمان عفونت های مقاربتی (STI)، آزمایش اچ آی وی، خدمات برای درمان مسائل سوء مصرف الکل و مواد، بهداشت روان و بعضی از خدمات بهداشتی تکمیلی را تحت پوشش قرار می دهد. شایان ذکر است که برای دسترسی به مشاوره بهداشتی رایگان در این استان می توانید با شماره 811 تماس بگیرید یا به مراکز 8-1-1 HealthLine مراجعه کنید.

استان یوکان

برنامه بیمه استانی در این منطقه به طرح بیمه خدمات درمانی یوکون (YHCIP) شناخته می گردد. شما در صورتی برای دریافت این بیمه واجد شرایط خواهید بود که اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشید. بعلاوه در این استان دوره انتظار سه ماه، برای دریافت خدمات بیمه درمانی وجود دارد. این بیمه خدمات درمانی نظیر بیمارستانی و پزشکی و بعضی اقدامات جراحی دندانپزشکی را پوشش می دهد. شایان ذکر است که برای دسترسی به مشاوره بهداشتی رایگان در این استان می توانید با شماره 811 تماس بگیرید یا به مراکز 811 HealthLine مراجعه کنید.

نکته مهم:

شما می توانید در کشور کانادا از برنامه Arrive بر روی گوشی یا تبلت خود بهره ببرید. این اپلیکیشن دارای برنامه های شخصی سازی شده، هدایت های تخصصی، پیشنهادات اختصاصی برای تازه وارد و موارد دیگر است که می تواند شما را در کشور کانادا برای دریافت انواع خدمات و زندگی بهتر کمک کند. در هر کجای سفر که باشید، برنامه Arrive به شما در کاهش استرس و موفقیت بیشتر کمک می نماید.

انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 447

به "آشنایی با نحوه عملکرد مراقبت های بهداشتی در کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با نحوه عملکرد مراقبت های بهداشتی در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نحوه عملکرد مراقبت های بهداشتی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید