جمعیت شهر تورنتو در ده سال آینده به 8 میلیون نفر خواهد رسید. آیا ما آماده ایم؟

تغییر وضعیت حمل و نقل، کمبود مسکن تغییرات اقلیمی و ... در راه خواهد بود. آیا تورنتو سال 2030 شهری آباد و قابل زندگی خواهد بود؟ یا به کابوس تبدیل خواهد شد؟ همانطور که وارد دهه جدیدی می شویم، Star در حال انجام یک پروژه بلند پروازانه یک ساله برای یافتن راه حل های عملی برای مهمترین مشکلات پیش روی تورنتو است زیرا جایگاه خود را در میان بزرگترین شهرهای جهان پیدا خواهد کرد.

جمعیت شهر تورنتو در ده سال آینده به 8 میلیون نفر خواهد رسید. آیا ما آماده ایم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: راه و روش هایی که حالا مشغول به آن هستیم، تفریح میکنیم، زندگی میکنیم قطعا متفاوت خواهد بود.

تا سال2030، ما آنچنان که امروز هستیم نخواهیم بود، چهره ها جدید و متفاوت خواهد شد، جمعیت تورنتوی بزرگ به هشت میلیون نفر می رسد تغییر نسل اتفاق خواهد افتاد، و رهبری به دستانی جوانان خواهد رسید.

اگر در ده سال گذشته فکر میکردید مشکلات سختی ایجاد شده است باید بدانید که همین اتفاق بارها بعد از این هم خواهد افتاد.

پیش بینی می شود که رشد تورنتو در دوره ای از وسایل نقلیه الکتریکی، هوش مصنوعی، رباتیک پیشرفته و بدون راننده، شکل بگیرد. این پیش بینی نوید میدهد که یک دهه ی تحول آفرین پیش رو باشد، شاید مهمترین 10 سالی باشد که شهر به خود دیده است.

از وضعیت حمل و نقل گرفته تا آب و هوا و مسکن و مقرون به صرفه بودن زندگی، زمان مطالبه ی اینها فرا خواهد رسید که در دو نسل قبل دیده نشده است. و رهبران ما هم این را می دانند.

به همین دلیل است که پیش بینی می شود تورنتواز سال 2030 تا سال 2045 تا مرز 10 میلیون رشد کند، بر اساس پیش بینی های دولت Ontario  تورنتو جای خود را در میان بزرگترین شهرهای جهان باز خواهد کرد.

البته که هیچکس گوی بلورین برای پیشگویی ندارد. ما نمی توانیم دقیقاً بگوییم که ابتدا در کدام فناوری تغییرات ایجاد خواهد شد. اما برخی از حدس ها به عنوان راهنما برای آنچه در آینده ممکن است اتفاق بیافتد وجود دارد.

یکی از تلاشهای بلندپروازانه، مطالعه هیئت کنفرانس کانادا با عنوان "کانادا 2030: عوامل ایجاد اخلال در تجارت" است که رهبران مشاغل در مورد 10 گرایش مهم امروزی بحث میکنند و سپس تیم تحقیقاتی خود را برای بررسی موضوع میفرستند.. گزارش 84 صفحه ای نگاه اجمالی به خطرات و فرصت های پیش رو برای کانادا و بزرگترین شهر آن، ارائه می دهد.

Michael Bassett مدیر کنفرانس اثر تحقیقات و استراتژی محتوا میگوید: "ده سال زمان زیادی نیست اما زمانی کافی برای ایجاد تغییرات بزرگی است که حدس زدن آنها کار سختی است. به این فکر کنید که استیو جابز اولین بار آیفون را در سال 2007 رونمایی کرد و بعد در سال 2017 شرکت اپل به تعداد یک میلیارد گوشی آیفون فروخت".

در نگاه به سال 2030، ما سعی کردیم از پیش بینی های قطعی جلوگیری کنیم و در عوض تمرکزمان بر روند مسائل، از آب و هوا گرفته تا هوش مصنوعی و جمعیت و موارد دیگر است. به ویژه، اطلاعات جمعیتی درک درستی در این زمینه و مواردی که باید از آنها پیشگیری کنیم به ما می دهد.

بر اساس گزارش وزارت دارایی، مطالعه هیئت کنفرانس نشان میدهد تورنتو بزرگترین منطقه است که جمعیت آن از 6.8 میلیون نفر در سال 2018 به بیش از 10.2 میلیون نفر در سال 2046 افزایش خواهد داشت..همان گزارش می گوید که پیش بینی می شود سهم GTA از جمعیت استانها در سال 2046 از 47.8 درصد در سال 2018 به 51.8 درصد افزایش یابد. مهاجرت (مهاجران و سایر کانادایی ها که به تورنتو و مناطق دیگر آمده اند) حدود 82 درصد از کل استان را تشکیل می دهد.

تمام چهره های جدیدی که وارد بازار کار در تورنتو می شوند برای کمک به جبران دوره ای که در سال 2031 آغاز می شود، هنگامی که کل نسل قبل بزرگتر شده و به 65 سال و بالاتر رسیده است، ضروری است، این موضوع فشار و هزینه های بیشتری را به مراقبت های بهداشتی Ontario اضافه می کند. سرانجام، تا سال 2046، Ontario تقریباً دو برابر تعداد بزرگسالان امروز (حدود 4.6 میلیون نفر، یا 23.4 درصد از جمعیت) را خواهد داشت.

شهر نشینی البته یک روند جهانی است. طبق جدیدترین اطلاعات سازمان ملل، تعداد کلان شهرهای جهان، شهرهایی با بیش از 10 میلیون نفر، در سال 2018، 33 شهر است که پیش بینی می شود در سال 2030 به 43 برسد. اما قبل از ورود تورنتو به این باشگاه 10 میلیون نفری، ما در سال 2033، با نیمی از کل انتاریایی ها که برای اولین بار به این منطقه وارد شده اند، یک نقطه عطف جمعیتی خواهیم دید.

آینده تورنتو

این رشد جمعیت با افزایش قدرت سیاسی، به صورت فدرال و استانی همراه خواهد بود، زیرا تورنتو سهم خود را از کرسی های پارک کوئینز و مجلس افزایش خواهد داد، و با تکیه به جمعیت، در شکل دادن به نتایج انتخابات نقش بیشتری خواهد داشت.

انتظار می رود با افزایش روزافزون Boomer ها، تقاضا برای مکانهای کوچکتر برای زندگی افزایش یابد و افراد واحدهایی با قابلیت مناسب برای زندگی، قابلیت دسترسی و حمل و نقل را ترجیح دهند. اما تغییر نسل همچنین می تواند به حل چالشی کمک کند که سالها برنامه ریزان را درگیر کرده است، چگونگی منطقه بندی برای افزودن تراکم بیشتر در قسمتی از شهر موسوم به کمربند زرد، که تخمین زده می شود 70 درصد محله های مسکونی تورنتو را شامل میشود.

همانطور که ریچارد فلوریدا، بارها و بارها هشدار داده است، تورنتو، در صورت عدم وجود مطالبه ی مدنی، در معرض خطر عدم تحقق پتانسیل کامل خود به عنوان یک کلانشهر مدرن جهانی قرار دارد. آنچه که مورد نیاز است، الگویی جدید و در سطح منطقه برای رشد و پیشرفت است: عدم پراکندگی، تراکم بیشتر، استفاده بهینه از فضای موجود، سرمایه گذاری بر حمل و نقل، مشابه آنچه نیویورک دهه ها قبل انجام داده است.

 یک پروفسور دانشگاه تورنتو در سال 2018 گفته بود : "ما الان باید تصمیماتی بگیریم و این تصمیمات نتیجه را بهتر یا بدتر خواهد کرد".

افراد خوشبینتر ممکن است بگویند که این روند در حال حاضر آغاز شده است، با استناد به مسائلی که پس از انتخابات فدرال اکتبر بر سر نخست وزیر داگ فورد و نخست وزیر جاستین ترودو ایجاد شد، از جمله برنامه 28.5 میلیارد دلاری فورد برای تعمیرات اساسی و توسعه متروهای تورنتو تا قرن 21. روی کاغذ، تمام آن تونل های قطار جدید، از جمله خطوط مهم انتاریو که در مرکز شهر قرار میگیرد و از محل نمایشگاه تا مرکز علمی انتاریو کشیده شده است، تا سال 2031 آماده سوار شدن هستند.

افراد بدبین ممکن است بگویند اگر برنامه ریزی مترو به کاغذ بود، ما قبلاً ده ها بار شهر را در دهه های قبل ساخته بودیم. بازیگر و نویسنده پیتر اوستینوف نظر خود را در مورد برنامه ریزی شهر گفته و تورنتو را به عنوان "شهر نیویورک که توسط سوئیسی ها اداره می شود" خوانده است.هریس موفق شد تورنتو را متقاعد کند تا شاهراه Prince Edward Viaduct را در آن طرف دره Don برای قطارهای آینده بسازد، 48 سال قبل از اینکه مترو اولین بار راه بیفتد.

یک چیز که بیزینس ها و سیاست ها به طور قطعی می دانند این است که این تغییرات، بحران آب و هوایی و برنامه ریزی برای بازسازی و مقاوم سازی، پمپ های حرارتی، جمع آوری آب باران، صفحات خورشیدی و ایستگاه های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را به دنبال دارد. این تا حدودی به این دلیل است که تا سال 2030 افراد بیشتری در سن بزرگسالی قرار خواهند گرفت.

Greta Thunberg Nation، به اندازه ای قدمت دارد که به اندازه کافی رأی بیاورد اما هنوز برای پیش بینی زندگی در گرمای قرن 22 جوان است، بعید به نظر می رسد پاسخی در این رابطه داشته باشد. گزارش 2030 هیئت کنفرانس نشان می دهد مشاغل محتاط هستند و در حال فکر کردن در مورد این موضوع هستند که انتظار میرود یک گروه فعال مدنی چگونه رفتار کند و چه کارهایی انجام دهد.

پیش بینی میشود ماشین ها، قطارها و اتوبوس های برقی در سال 2030 حدود 30 تا50 درصد بیشتر فروش بروند و به جای استفاده از سوختهای گازی و نفتی به تکنولوژی های مبتنی بر باتری روی آورده شود که با یک بار شارژ این باتری ها میتوان تا هزار کیلومتر و یا بیشتر مسافت طی کرد.

اما هنوز برای نسل های X و Z و افراد میان سال، داشتن یک ماشین به سختی نشان دهنده بلیط آزادی است. اقتصاد اشتراکی تا سال 2030 کاملاً شکوفا خواهد شد و وسایل نقلیه دیجیتالی بدون دردسر یافتن مکانی برای پارک ارائه خواهد شد . اگر هم خودش رانندگی کند، که چه بهتر!.

پیش بینی همه آنچه در تورنتوی بزرگ تا سال 2030 با آن رو برو میشویم، از نظر وضعیت آب و هوا، غیرممکن است. یک گزارش اخیرا توسط Atmospheric Fund با نگاهی تیزبینانه و منتقدانه در مورد انتشار گازهای گلخانه ای تورنتو بزرگ و منطقه هامیلتون منتشر شده، که نشان میدهد این منطقه برای رسیدن به خنثی شدن اثر کربن تا سال 2050 باید چهار برابر سریعتر عمل کند.

بعضی دیگر خوشبین و امیدوار هستند که تا سال 2030 بر شرایط مسلط خواهند شد، احتمالاً همه چیزبرای رسیدن به دقیق ترین اهداف تعیین شده توسط دولت در خصوص تغییر آب و هوا مهیا نخواهد بود، اما برای جلوگیری از اثرات بد تغییرات آب و هوایی کافی است حداقل تغییراتی ایجاد شود.

مایکل لیبرایچ Michael Liebreich از تیم تحقیقاتی بلومبرگ NEF استدلالی را برای آنچه او "یک دهه عواقب" خواند و منجر به "کاهش متوسط اما معنا دار" گازهای گلخانه ای تا سال 2030 می شود، مطرح کرد. جالب است که دلیل استدلال لیبرایچ مربوط به تجارت عمدتا صرف نظر از مقررات دولت. بود وی از نقش مارک کارنی Mark Carney ساکن سابق تورنتو نام می برد، که پس از فرمانداری های خود در بانک کانادا و بانک انگلیس، اکنون عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در زمینه اقدامات آب و هوایی و امور مالی را به عهده دارد و به انتقال پرتفوی خیابان Bay و سایر موارد مانند مسائل مارکز مالی در خصوص توافقنامه پاریس کمک می کند.

Liebreich نوشته است "این تغییرات بازی را به طورکلی تغییر خواهد داد. حتی به بدبین ترین افراد نشان می دهد که ما می توانیم بر شرایط مسلط شویم. این احساس ناتوانی و عذاب قریب الوقوع که ذهن عموم ما را تسخیر کرده است پایان می یابد. و ما را برای کاهش صدمات در دهه های بعد آماده خواهد کرد."

آخرین اطلاعات در خصوص جمعیت میگوید آیا تورنتو تا سال 2030 آماده پذیرفتن پناهندگانی است که به دلیل تغییرات آب و هوایی مهاجرت کرده اند و قصد دارند در بندرگاه امن و خنک تر و کم تأثیر ساکن شوند؟ علم اقلیم شناسی نشان می دهد که تورنتو با طغیان های شدید و با بروز طوفان های یخی مانند طوفانی که در شهر قبل از سال جدید رخ داد، روبروخواهد بود.

در جنوب دریاچه انتاریو، شهر Buffalo، نیمی از جمعیت خود را پس از 70 سال انحطاط صنعتی از دست داده است، در حال حاضر در فکر موج جدیدی از شهرک سازی برای کسانی است که پناهنده شده اند.

شهردار بایرون براون در سال 2019 گفت: "شهر Buffalo در حال آماده شدن برای استقبال از این نوع پناهنده ها است." "ما معتقدیم که می توانیم افرادی را که به دلیل شرایط سخت هوا و بلایای طبیعی مهاجرت کرده اند، پذیرا باشیم."

این امر شبیه به فرصت طلبیی باشد، نائومی کلاین، نویسنده تورنتویی، در جدیدترین کتاب خود، " On Fire: The Burning Case for a Green New Deal "، "تغییرات آب و هوا" را موضوع نوشتار خود قرار می دهد و مینویسد با در نظر گرفتن مسائل آب و هوایی و یا بدون آن، شهر ما آماده است که به عنوان یک آهنربا قدرتمند برای جذب مهاجران باقی بماند. صرف نظر از اینکه باد از کدام سمت بوزد، اینجا یک مکان امن است

بنت عضو هیئت کنفرانس کانادا گفت: "من یک خوش بین ذاتی هستم." وی گفت: "ما از منظر ارتباط با مهاجران و تازه واردان فرصت رشد داریم، ما جامعه پذیرا و گرمی داریم. ما از سطح بالایی در تکنولوژی برخورداریم. اینها فرصت های واقعی برای به رشد و پیشرفت فراهم است. "

منبع: thestar.com
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 389

به "جمعیت شهر تورنتو در ده سال آینده به 8 میلیون نفر خواهد رسید. آیا ما آماده ایم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "جمعیت شهر تورنتو در ده سال آینده به 8 میلیون نفر خواهد رسید. آیا ما آماده ایم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعیت شهر تورنتو در ده سال آینده به 8 میلیون نفر خواهد رسید. آیا ما آماده ایم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید