آشنایی با جاذبه های هالیفاکس کانادا

در ادامه با جاذبه های هالیفاکس کانادا بیشتر آشنا خواهیم شد. هالیفاکس در استان نوا اسکوشیا میباشد.

آشنایی با جاذبه های هالیفاکس کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: هالیفاکس در قسمت شرق کانادا در استان نوا اسکوشیا که یک منطقه دریایی محسوب می شود، قرار دارد. این شهر، بزرگترین شهر شرق ایالت کبک است.

خلیج پگی (Peggys Cove)

خلیج کوچک پگی، خلیج کوچک زیبای انحصاری ای است که در سواحل ناهموار اقیانوس اطلس و 43 کیلومتری جنوب غربی هالیفکس نهاده شد. این منطقه بطور کلی یکی از دیدنی ترین نقاط در این ناحیه بشمار می رود و در فصل تابستان این جامعه کوچک با سیلی از گردشگران روبرو می شود. وجود خانه های رنگی، سرازیری های گرانیتی و فانوس دریایی قدیمی این مکان را به محلی خاص و زیبا تبدیل نموده است. خلیج پگی در ماه سپتامبر سال 1998 شاهد سقوط هواپیمای سوئیس ایر در دریا و کشته شدن 229 نفر از سرنشینان این هواپیما بود.

موزه دریایی آتلانتیک و HMCS Sackville

موزه دریایی آتلانتیک، چشم اندازی زیبا از سراسر بندر هالیفکس دارد و مجموعه ای از صنایع کوچک، محوطه های سرپوشیده دریایی، کشتی های مدل، عکس ها و تاریخ دریایی پیچیده در داخل فضای سرپوشیده این موزه به نمایش گذاشته شد. یکی از محبوب ترین نمایشگاه های آن مربوط به فاجعه تایتانیک بود، زیرا در آن موقع بازماندگان کشتی تایتانیک را به بندر هالیفکس آوردند. نمایشگاه هایی مربوط به زندگی دریایی، کشتی های تاریخی، صنعت کوچک قایق سازی، گروه کشتی های جنگ دنیای و دوره قایق های بادبانی تا دوره بخار در این مکان برگزار می شود. علاوه بر این موارد، بخشی از موزه به رویدادهای مهم تاریخی مانند انفجار بسیار بزرگ هالیفکس که در سال 1917 رخ داد، اختصاص داده شد. علاوه بر این، برنامه ها و کارگاه های هنری و اجرایی و آموزشی در داخل این موزه نیز برگزار می شود.

کشتی تحقیقاتی سی اس اس آکادیا که برای خدمات هیدرو گرافیک کانادا در سال 1913 ساخته شده بود، در داخل این موزه دریایی نهاده شد. این کشتی در بخش بیرونی موزه یعنی HMCS Sackville پهلو گرفته است. این کشتی برای هر کسی که علاقمند به کشتی ها یا تاریخ دریانوردی بوده، مجذوب کننده است. HMCS Sackville آخرین بازمانده کشتی جنگی کوروت فلاور کلاس در دنیا است. پیکربندی کشتی در زمان جنگی خود به عنوان یادبود نیروی دریایی کانادا بازسازی شد. ساکویل هم به عنوان موزه و هم بنای یادبود کسانی که در طول نبرد آتلانتیک کشته شده اند، شناخته می شود.

منطقه تاریخی ملی قلعه نظامی هالیفاکس (Citadel Hill)

محوطه تاریخی ملی دژ هالیفاکس در 1856 ساخته شده که در بالای مرکز شهر نهاده شد. این دژ یا قلعه نظامی شاهد هیچگونه نبردی تا به امروز نبوده است. براساس مقاله معرفی شماری از جاذبه های دیدنی هالیفاکس کانادا باید بدانید که با این حال نمونه ای عالی از دژ بریتانیایی مربوط به قرن نوزدهم است. در فصل تابستان مترجمان یونیفرم های بریتانیایی قرمز رنگ خود را می پوشند و با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار می کنند تا نشان دهند سبک زندگی در اینجا برای هفتاد و هشتمین ساکنین کوه و سومین توپخانه سلطنتی Brigade و خانواده هایشان به چه صورت بوده است.

بچه ها و نوجوانان عاشق ماجراجویی های داخل این دژ نظامی هستند تا جایی که آنها می توانند با استفاده از درام ها، راهپیمایی های نظامی و آموزش جاسوسی دشمن بپردازند. هنگامیکه هوا تاریک شد، تورهای مربوط به بعضی از افسانه های ارواح این قلعه نظامی برگزار می شود.

محوطه بندر هالیفاکس (Halifax Harbourfront)

بخش عمده ای از محوطه رو به آب بندر در مرکز شهر دارای راستا چوبی وسیعی در امتداد راستا آبی است که محل تردد کشتی های قدیمی، قایق های کوچک بادبانی، یدک کش ها و کشتی های مسافربری فری است. ویژگی های تاریخی این منطقه شامل محوطه ای مجذوب کننده برای پیاده روی به همراه انبارهای سنگی مربوط به قرن نوزدهم و ساختمان های اسلکه قدیمی بوده که این محوطه را به علت وجود این جاذبه ها قطب گردشگری مجذوب کننده هالیفکس می نامند. امروزه این بناها و ساختمانهای تاریخی به استودیوهای هنرمندان، فروشگاه های درخشان و رستوران ها با تراسهای مشرف به بندر تبدیل شده اند.

جاده ها بر روی رفت و آمد عادی خودروها بسته شده اند. فضای مربعی بین دو انبار قدیمی با سقف پوشانده شده و آن را تبدیل به مرکز خریدی مجذوب کننده نموده است. در طول روز بعضی قایق ها به اجرای تور می پردازند و بعضی دیگر به عنوان مغازه های سیار و رستوران هایی که غذای دریایی تازه سرو می کنند در بندر مشغول فعالیت هستند. در طول شبهای فصل تابستان، بندر به مکانی رمانتیک برای قدم زدن تبدیل می شود و کافه ها در فضای آزاد این محوطه با موسیقی زنده دریا نهاده شده اند.

منطقه تاریخی ملی مهاجرین پییر 21 (Pier 21)

در سالهای 1928 تا 1971، زمانی از پییر 21 به عنوان پناهگاه مهاجرین استفاده میشد و در این سایت بیش از یک میلیون مهاجر اجازه ورود به کانادا را دریافت کردند. در این مرکز تفسیری نمایشگاه هایی وجود دارد که تجربیات مهاجرت و ترک سرزمین مادریشان و ورود به کشوری نو را به نمایش گذاشته است. نمایشگاه های تعاملی به بیان داستانهای شخصی مهاجرینی که خانه هایشان را ترک کردند و به کانادا یعنی کشوری که می خواهند زندگی نوشان را در آن بسازند وارد شدند می پردازند.

بچه ها می توانند لباس های مربوط به آن دوره را بپوشند و وارد کابین کشتی شبیه سازی شده ای شوند و خود را در حال عبور از اقیانوس اطلس تصور کنند و سپس بر یک ماشین ریلی که مهاجرین را به خانه نو در سمت غرب حمل میکرد، سوار شوند. می توانید از پنجره های آن به بیرون نگاهی بیاندازید و از تماشای منظره ها خوب فانوس دریایی واقع در جزیره جورج آیلند لذت ببرید. تنها با یک پیاده روی کوتاه به بازار کشاورزان شهر ساحلی هالیفکس که با غذاهای محلی و محصولات تازه پر شده، می رسید. این بازار همه روزه باز است و منطقه پیک نیکی در بالای پشت بام آن وجود دارد.

انتشار: 17 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 897

به "آشنایی با جاذبه های هالیفاکس کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با جاذبه های هالیفاکس کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های هالیفاکس کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید