نگاهی به جاذبه های استان نیوفاندلند و لابرادور

استان نیوفاندلند و لابرادور از شرقی‌ترین استان‌های کانادا است. این استان در شمال شرق آمریکای شمالی واقع شده و ساحلی در اقیانوس اطلس دارد. مرکز استان و در عین حال بزرگ‌ترین شهر آن سینت جانز است. که در ادامه با جاذبه های آن آشنا خواهیم شد.

نگاهی به جاذبه های استان نیوفاندلند و لابرادور

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: یادبود شاهد ساکت

یادبود شاهد ساکت (Silent Witness Memorial) در دل پارکی آرام و سبز در فاصله چهار کیلومتری شهر گندر قرار گرفته است. این سازه در یادمان 256 جان باخته حادثه سقوط هواپیما در سال 1985 احداث شده است. بنای یادبود پارک سربازی را به تصویر می کشد که بر فراز سنگی بزرگ ایستاده است و دستان یک دختر و پسر را در دست دارد. این جمع سه نفره به گونه ایستاده اند که نگاه شان به سمت محوطه کشف لاشه هواپیما است.

رودخانه وسترن بروک

رودخانه وسترن بروک (Western Brook Lake) به طول 15 کیلومتر، واقع در پارک ملی «گروس مورس» یک شاهکار طبیعی محسوب می گردد. گونه های مختلف گیاهی و جانوری در کنار این رود، به خودی خود می توانند نظر هر گردشگری را به خود جذب نمایند؛ حال این زیبایی را با آبی زلال و روان ادغام کنید تا یکی از برترین منظره ها کل عمرتان را ببینید. البته رسیدن به این مکان هم خود چالشی به شمار می رود و از نزدیکترین اقامتگاه تا لب رودخانه، چیزی حدود به 3 ساعت پیاده روی ضروری است.

منطقه حفاظت شده میستیکن پوینت

منطقه حفاظت شده میستیکن پوینت که با نام منطقه حفاظت شده بوم شناسی میستیکن پوینت نیز شناخته می گردد، در جنوب شرقی شبه جزیره آوالون در کانادا قرار گرفته است. این منطقه مجموعه ای از متنوع ترین فسیل های دوره پرکامبرین را در خود جای داده است. بازدید از میستیکن پوینت تنها با تورهای همراه با راهنما یا مجوز از دولت امکان دارد. در سال 2016، این منطقه در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسید.

پارک بنرمن

پارک بنرمن در سال 1891، با سبک ویکتوریایی افتتاح شد. امروزه این پارک که با بناهای تاریخی احاطه شده است، استخری عمومی، زمین بیسبال، زمین بازی و محوطه ی سبز گسترده ای را در خود جای می دهد. بعلاوه بسیاری از جشنواره ها و رویدادهای شهری را در این پارک برگزار می نمایند.

پارک کابز پاوند روتری

پارک کابز پاوند روتری (Cobb's Pond Rotary Park) یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر گندر در استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا به شمار می رود. این پارک که نام خود را از یکی از کارمندان راه آهن نیوفاندلند گرفته، با چهار کیلومتر راستا پیاده روی، مقصدی مناسب برای لذت از طبیعت و ورزش است. بعلاوه با چشم اندازهای فوق العاده، محیط امن و وسایل بازی بچه ها، پارک کابز پاوند روتری مکانی عالی برای پیک نیک های خانوادگی و محبت آمیز محسوب می گردد. بعضی روزها هنگام ظهر و بعلاوه بعضی از عصرهای آدینه، در این پارک کنسرت های زنده موسیقی برگزار می گردد.

فانوس دریایی دماغه اسپیر

فانوس دریایی دماغه اسپیر قدیمی ترین فانوس دریایی بازمانده در استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا به شمار می رود. این فانوس دریایی سفید رنگ چشم اندازی بی نظیر را با پشت زمینه نیلگون اقیانوس ایجاد نموده است و پرواز مرغان دریایی پیرامون آن، زیبایی اش را دوچندان می نماید. فانوس دریایی دماغه اسپیر به عنوان سایت تاریخی به ثبت رسیده است و با بازدید از آن می توان درک متفاوتی از زندگی گرداننده آن و خانواده اش در قرن نوزدهم داشت.

موزه هوانوردی اطلس شمالی

موزه هوانوردی اطلس شمالی (North Atlantic Aviation Museum) در شهر گندر، استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا قرار گرفته است و مجموعه آن روی تاریخ هوانوردی اطلس شمالی از دهه 1930 تا اکنون، به خصوص دوران جنگ دنیای دوم تمرکز دارد. این موزه در سال 1996 شروع به کار کرد. در مجموعه موزه می توان موتورهایی از هواپیماها و هلی کوپترهای جنگ دنیای دوم، یک جت وودو از دهه 1950 و بسیاری از اقلام مرتبط با هوانوردی را مشاهده کرد.

پیپی پارک

پارک پیپی با حدود 14 کیلومتر مربع، یکی از بزرگ ترین پارک های سنت جانز به شمار می رود. علاوه بر داشتن زمین گلف، پیست اسکی و راستاهای پیاده روی، این پارک گونه های متنوعی از گیاهان و جانوران را نیز در خود جای داده است. بخشی از پارک را نیز به توقف گاه ماشین های کاروان اختصاص داده اند.

سیگنال هیل (تپه سیگنال)

سیگنال هیل که با نام تپه سیگنال نیز شناخته می گردد، با ارتفاع 140 متر بر فراز اقیانوس اطلس قرار گرفته است و لقب زادگاه ارتباطات مدرن را به خود اختصاص داده است. این تپه امروزه جزو سایت های تاریخی ملی کانادا به شمار میرود. در دسامبر 1901 میلادی، گولیلمو مارکونی برای دریافت اولین ارتباط بی سیم دنیا در بالای این تپه ایستاد. بعلاوه تپه سیگنال برای سال های طولانی مرکز دفاع سنت جانز بوده است.

پارک ملی گروس مورن

پارک ملی گروس مورن که با نام پارک ملی گراس مورن نیز شناخته می گردد، 1805 کیلومتر مربع مساحت دارد و از مقاصد گردشگری طبیعی در کانادا است. این منطقه که زمانی بستر اقیانوس بوده، بر اثر اشتقاق قاره ای روی سطح دریا آمده و پارکی منحصر به فرد را خلق نموده است. در میان تپه ها پیاده روی کنید، آبدره ها را به دیدن بنشینید، در آب ها به قایق سواری بپردازید و از شکل های نادر صخره های این طبیعت شگرف لذت ببرید. اگر به ماجراجویی بیشتری نیز احتیاج دارید، راستا طبیعی را که به قله ی کوهستان گروس مورن ختم می گردد، بپیمایید.

انتشار: 15 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 828

به "نگاهی به جاذبه های استان نیوفاندلند و لابرادور" امتیاز دهید

1 کاربر به "نگاهی به جاذبه های استان نیوفاندلند و لابرادور" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به جاذبه های استان نیوفاندلند و لابرادور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید