نگاهی به جاذبه های استان نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا از استان های کانادا با 1 میلیون جمعیت است و در شرق ساحل شرقی کانادا واقع شده است. در ادامه با جاذبه های این استان بیشتر آشنا خواهیم شد.

نگاهی به جاذبه های استان نوا اسکوشیا
به گزارش مجری سفرهای گردشگری:
با ما از زیبایی های استان نوا اسکوشیا لذت ببرید.

پارک آپر کلمنتس

پارک آپر کلمنتس مجموعه از دو پارک با نام های پارک موضوعی آپر کلمنتس و پارک ماجراجویی آپر کلمنتس است. با مساحتی معادل 30 هکتار، این مجموعه بزرگ شامل بیش از 40 وسیله بازی، یک رولر کوستر چوبی و یک رولر کوستری آبی می گردد. همچنین بخشی از این مجموعه به پارک حیات وحش اختصاص یافته است. پارک آپر کلمنتس سالانه 70 هزار بازتماشاماینده را به خود جذب می کنند.

محوطه تاریخی ملی الکساندر گراهام بل

محوطه تاریخی ملی الکساندر گراهام بل با 10 هکتار مساحت، موزه الکساندر گراهام بل را در خود جای می دهد. این موزه محل نگهداری مجموعه های ارزشمندی از آثار و اسناد مرتبط با زندگی و تلاش های الکساندر گراهام بل، مخترع تلفن، است. از این موزه به عنوان تنها موزه ای یاد می گردد که حاوی اسناد واقعی سال ها آزمایش بل است.

باغ های تاریخی آناپولیس رویال

باغ های تاریخی آناپولیس رویال با 6.8 هکتار مساحت، مشرف به دره ای زیبا قرار گرفته اند و مجموعه ای بی نظیر و بزرگ از گل های رز را دربردارند. در این باغ ها با متدهای باغبانی و طراحی باغ در طول 400 سال تاریخ کانادا آشنا خواهید شد. اگر به باغ داری یا عکاسی از گل ها و گیاهان علاقه دارید، این مجموعه با گستره ای تماشای از گیاهان، خانه ای تاریخی و صدها سال دانش باغبانی در انتظار شما است.

جهت اسکای لاین

جهت اسکای لاین در استان نوا اسکوشیا، کانادا واقع شده است. این جهت هفت کیلومتری که در پارک ملی ارتفاعات خلیج برتون قرار گرفته است، برای پیاده روی بسیار مناسب است. شما می توانید یک بعدازظهر یا حتی یک روز کامل را برای پیمودن این جهت و لذت از چشم انداز ها زیبای اطراف آن زمان بگذارید. چشم مقدارای زیبا و نفس گیر از خلیج و تماشا گوزن های شمالی در جهت از زیباترین تجربیات شما در پیمودن اسکای لاین خواهد بود.

پارک پوینت پلزنت

پارک پوینت پلزنت با ابعادی گسترده در نوک جنوبی شبه جزیره هلیفکس قرار گرفته است. در این پارک می توانید یک روز را به دور از شلوغی و هیاهو در آرامش بگذرانید و چشم انداز زیبای اقیانوس را تماشا کنید. همچنین می توانید با استفاده از جهت های تعیین شده، از فعالیت هایی مانند دوی آهسته یا اسکیت در این پارک شهری لذت ببرید.

خلیج فاندی

خلیج فاندی در اطراف سواحل نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا گسترده شده است. بر اثر جزر و مد، این خلیج روزی دو بار از آب خالی می گردد و به بازتماشامایندگان امکان می دهد تا بتوانند در آن قدم بزنند، از غارهای آن تماشا کنند و از چشم انداز صخره ها لذت ببرند. خلیج فاندی دارای بالاترین مقدار جزر و مد در جهان است، به طوری که در یک جزر و مد خفیف سطح آب حدود 16 متر کاهش پیدا می کند. تماشای خروج میلیاردها تن آب از خلیج و بازگشت آن بعد از چند ساعت تجربه ای تکرارناپذیر را برای شما رقم می زند. برای مشاهده بالاترین مقدار جزر و مد در خلیج، بهتر است هنگام کامل بودن قرص ماه به آنجا بروید.

بازار کشاورزان ولف ویل

بازار کشاورزان ولف ویل با قدمتی که به سال 1992 بازمی گردد، هر شنبه با محصولات بیش از 70 کشاورز، آشپز و صنعت گر برپا می گردد. در این بازار می توانید انواع و اقسام محصولات کشاورزی، صنایع دستی، آثار هنری و غذاهای لذیذ را تهیه کنید. بازار ولف ویل فرصت خوبی برای چشیدن طعم غذاهای محلی، آشنایی با فرهنگ مردم بومی و شرکت در رویداد های محلی است.

فانوس دریایی خلیج پگی

فانوس دریایی خلیج پگی (Peggy's Cove Lighthouse) که با نام فانوس دریایی پگیز کوو شناخته می گردد، در استان نوا اسکوشیا قرار گرفته است و یکی از تماشای ترین فانوس های دریایی جهان به شمار می رود. قدمت این فانوس به سال 1914 بازمی گردد و همچنان فعال است. چشم انداز زیبای این فانوس و چشم انداز ها اطراف، فرصت های مناسبی را برای عکاسی پیش روی شما می گذارند.

موزه دریانوردی آتلانتیک

موزه دریانوردی آتلانتیک با مجموعه ای بیش از 30 هزار قطعه، قدیمی ترین و بزرگ ترین موزه دریانوردی در کانادا به شمار می رود. این موزه با نمایش مجموعه های ارزشمندی از پایه های قطب نما، بویه یا شناوه، انواع لنگر و جنگ افزارهای قدیمی، تاریخچه دریانوردی این منطقه را به تصویر می کشد، منطقه ای که زندگی ساکنان آن با دریا گره خورده است.

جهت کابوت تریل

جهت کابوت تریل یکی از زیباترین و تماشای ترین جهتهای رانندگی در کنار اقیانوس در آمریکای شمالی است. این جهت زیبای سیصد کیلومتری، دور جزیره کیپ برتون (Cape Breton) دور می زند و از میان پارک ملی کوهسار کیپ برتون عبور می کند. این جهت یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری نوا اسکوشیا است.

روستای هایلند

روستای هایلند که با نام موزه روستای هایلند نیز شناخته می گردد، یکی از زیباترین جاذبه های تماشای استان نوا اسکوشیا است.این موزه فضای باز، در اصل نمایشی از سبک زندگی، فرهنگ و تجربه های مهاجران اسکاتلندی در نوا اسکوشیا است که آن را با ظرافت هرچه تمام تر به تصویر می کشد. همچنین در سفر به روستای هایلند می توانید از چشم انداز ها بکر و طبیعی آن نهایت لذت را ببرید.

انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 827

به "نگاهی به جاذبه های استان نوا اسکوشیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "نگاهی به جاذبه های استان نوا اسکوشیا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به جاذبه های استان نوا اسکوشیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید