تولید واکسن نواواکس (Novavax) در کانادا

آزمایشات در حال انجام نشان می‌دهد که واکسن نواواکس در برابر انواع جدید ویروس COVID-19 مقاومت ایجاد می‌کند. در تاریخ 2 فوریه 2021، نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، اعلام کرد که کانادا تولید واکسن COVID-19 را آغاز می کند. وی گفت: "ما برای تولید واکسن COVID-19 در انتظار تأیید بهداشت کانادا هستیم و طبق تفاهم نامه ای که در مرکز جدید [شورای تحقیقات ملی] با Novavax امضا کرده ایم، ده ها میلیون دوز نواواکس COVID-19 در کانادا ساخته میشود.

تولید واکسن نواواکس (Novavax) در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اما هیچ کس نباید به این زودی‌ها در انتظار دوزهای ساخته شده واکسن در کانادا باشد. مرکز NRC هنوز در حال گسترش است هم‌چنین Novavax باید طبق مشخصات خاصی تولید شود که همه این مراحل نیاز به تأیید نظارتی دارند، به این معنی که بعید به نظر می رسد دوزهای اولیه در اوایل سال تولید شود.

واکسن نواواکس که واکسنی مبتنی بر پروتئین های رشد یافته است در آزمایشگاه به تقلید از ویروس SARS-CoV-2 به سیستم ایمنی بدن ما دستور ساخت آنتی بادی را می دهد. سلامت کانادا، اطلاعات Novavax را برای تأیید در تاریخ 29 ژانویه دریافت کرد. Novavax یک شرکت کوچک نسبت به سایر تولیدکنندگان واکسن مانند AstraZeneca و Pfizer است. به گزارش رویترز، در سال 2019، شرکت Novavax قبل از اینکه در برنامه واکسن Warp Speed ​​آمریکا شرکت کند، ارزش آن فقط 250 میلیون دلار بود اما اکنون ارزش آن به 19 میلیارد دلار رسیده است.

آزمایش فاز سوم واکسن NVX-CoV2373 Novavax در انگلیس با 15000 شرکت کننده که 27 درصدشان بالای 65 سال سن داشتند، انجام شد.

سایر آزمایشات هنوز ادامه دارد:

دوره آزمایشی فاز 3 در ایالات متحده و مکزیک ادامه دارد ، که انتظار می رود 30.000 شرکت کننده در این ماه داشته باشد و باید در ماه مارس به پایان برسد.

آزمایش فاز 2b در آفریقای جنوبی، با 4400 شرکت کننده ، ادامه دارد

هم‌چنین آزمایش فاز  1/2 این واکسن در ایالات متحده و استرالیا با 1500 شرکت کننده (که 50 درصدشان بالای 60 سال سن دارند) ادامه دارد.

به چند دوز واکسن نواواکس نیاز است؟

طبق آزمودن واکسن در آزمایش بزرگ فاز سوم Novavax در ایالات متحده به 2 دوز واکسن در فاصله 21 روز نیاز است.

کارایی Novavax چقدر است؟

هشدارها: آزمایشات هنوز ادامه دارد و مطالعات کامل نشده است، بنابراین امکان تغییر این داده‌ها وجود دارد.

  • کارآیی کلی: 89.3 درصد
  • کارایی در برابر نوع قدیمی کووید 19: 95.6 درصد
  • کارآیی در برابر نوع انگلیسی B.1.1.7:85.6 درصد
  • کارایی در برابر نوع آفریقای جنوبی (B.1.351):
  • 49.4 درصد (60 درصد برای داوطلبانی با HIV منفی)

کارشناسان خاطرنشان می کنند که این واکسن در حال آزمایش است و با توجه به اینکه که انواع مسری بیشتری از آن در جریان است، ممکن است اثر آن مستقیماً با واکسن های قبلی مانند Pfizer و Moderna قابل مقایسه نباشد که داده های بالینی آنها قبل از انتشار جهش ها به طور گسترده جمع آوری شده بود.

آیا افراد واکسینه شده مبتلا به کرونا شدید میشوند؟

این مسئله هنوز مشخص نیست، اگرچه اولین تجزیه و تحلیل میان دوره ای دادگاه انگلیس نشان داد که هیچ مورد شدید COVID-19 در شرکت کنندگان واکسینه شده وجود ندارد.

نباید این نتیجه اولیه را دست کم گرفت. دکتر آشیش جه ، رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون ، به نیویورک تایمز گفت؛ من به عفونت ها اهمیت نمی دهم، به بستری و مرگ و میر و عوارض طولانی مدت اهمیت می دهم. علاوه بر این، تایمز خاطرنشان کرد که "از حدود 75000 نفری که در یک آزمایش تحقیقاتی یکی از پنج [واکسن Pfizer ، Moderna ، AstraZeneca ، Novavax و Johnson & Johnson] را دریافت کرده اند ، حتی یک نفر به دلیل COVID فوت نکرده است ،" و فقط چند نفر در بیمارستان بستری شده اند.

مزایای این واکسن چیست؟

برخلاف واکسن های دیگر، مانند واکسن AstraZeneca، نام بسیاری از سالمندان در آزمایشات Novavax ثبت شده است، که به‌گفته متخصصان این بدین معناست؛ با توجه به اینکه گروه سنی مسن در معرض خطر بیشتری از عواقب شدید ناشی از COVID-19 هستند اما با دریافت این واکسن در برابر انواع جدید نگرانی می‌توانند مقاومت کنند.

دولت کانادا چند دوز Novavax سفارش داده است؟

کانادا حداکثر 76 میلیون دوز سفارش داده است.

(اکنون سفارش 52 میلیون دوز به علاوه در نظر گرفتن گزینه‌ای برای خرید 24 میلیون دوز دیگر)

آیا نگرانی در مورد این واکسن وجود دارد؟

در حال حاضر بزرگترین نگرانی برای همه واکسنهای COVID-19 این است که میزان مقاومت آنها در برابر انواع جدیدی از این ویروس که به سرعت در حال رشد و غالب شدن در سراسر جهان است؛ چه‌قدر می‌باشد.

Novavaxدر حال حاضر روی واکسن هایی کار می‌کند که بر علیه نوع آفریقای جنوبی این ویروس هستند.

 
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 427

به "تولید واکسن نواواکس (Novavax) در کانادا" امتیاز دهید

4 کاربر به "تولید واکسن نواواکس (Novavax) در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید واکسن نواواکس (Novavax) در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید