جاستین توردو در پیشبینی بازی هاکی جام استنلی به بایدن باخت

چند روز پیش ترودو در توئیتر خطاب به بایدن گفت اگر تیم کانادایی در فینال هاکی جام استنلی NHL بازنده باشد، برای بایدن یک ساندویچ خواهد فرستاد.

جاستین توردو در پیشبینی بازی هاکی جام استنلی به بایدن باخت

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: جوبایدن در جواب ترودو با یک پاسخ بسیار ساده این چالش را قبول کرد.

تیم هاکی آمریکایی Tampa bay Lightning تیم کانادایی Montreal Canadiens را برد و قهرمان شد.

البته جاستین ترودو بعد از باختن در چالش خود، 23 روز طول کشید تا از زیر دین بایدن در بیاید.

بایدن خطاب به ترودو در توییت خود نوشت: می‌دانم باخت آسان نیست، اما از این که بر سر شرط ماندید، متشکرم.

ساختار NHL و جام استنلی

بازی های لیگ ملی هاکی به دو قسمت فصل عادی و دیدارهای پلی آف جام استنلی تقسیم می گردد. فصل از اوایل اکتبر آغاز می گردد که اکنون خیلی هم از آن نگذشته و تا اوایل ماه آوریل سال بعد ادامه دارد.

هر تیم هم باید 82 بازی انجام بدهد تا جایگاهش در جدول معین گردد. سه تیم برتر هر دسته - که اصطلاح به آن division می گویند- به همراه دو تیمی که بالاتر از بقیه هستند از هر کنفرانس وارد تورنمنت حذفی که همان بخش پلی آف است، می شوند و برای بردن جام استنلی با یکدیگر مبارزه می نمایند.

به آن دو تیم در اصطلاح wild card می گویند. انتخاب آن ها به این صورت است که با صعود سه تیم برتر، از میان همه تیم های به جای مانده در هر کنفرانس تیمی که رده بندی بالاتری دارد و نتایج بهتری گرفته و فقط کمی بدشانس بوده که صعود ننموده، یک فرصت دیگر پیدا می نماید که به مرحله بالاتر برود.

جام باشکوه استنلی

جام استنلی قدیمی ترین جام قهرمانی در کل جام های ورزشی آمریکای شمالی است. فدراسیون بین المللی هاکی روی یخ (IIHF) هم آن را مهم ترین جام قهرمانی این ورزش می داند. لرد استنلی از پرستون فرماندار کل وقت کانادا که حامی این ورزش بود، این جام را در سال 1893 به یک تیم مونترالی آماتور که در مسابقات قهرمان شده بود اهدا کرد و طی دهه های بعدی، هر چه بازی ها ساختاری حرفه ای تر به خود گرفت این جام به تیمی رسید که بالاترین جایگاه را کسب نموده بود تا حالا که بازی ها شکل کنونی را یافته است.

حتما تجربه تماشای فینال های عظیم مثلا فوتبال را داشته اید و بعد از فینال جام جهانی یا مسابقات لیگ قهرمانان شاهد این صحنه بوده اید که مسئولان اهدای جام پس از معین شدن برنده، نام قهرمان را روی جامی که از ابتدای روی سن گذاشته اند، حک می نمایند و سپس تیم برنده جامی که به نام خودش حک شده است را بالای سر می برد.

اما هاکی این جا هم یک فرق عظیم با سایر ورزش های لیگی دارد. در لیگ هاکی هر سال یک جام نو فراوری نمی نمایند که نام برنده رویش حک گردد و به قهرمان اهدا گردد. هر تیمی که قهرمان گردد تا آخر فصل بعدی که قهرمان نو معین می گردد، امانتدار این جام منحصر به فرد خواهد بود و بعد باید آن را به تیم برنده سال بعد واگذار نماید. این است که همه کوشش دارند تا جام استنلی را نزد خود نگه دارند

منبع: foxnews.com
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 653

به "جاستین توردو در پیشبینی بازی هاکی جام استنلی به بایدن باخت" امتیاز دهید

3 کاربر به "جاستین توردو در پیشبینی بازی هاکی جام استنلی به بایدن باخت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاستین توردو در پیشبینی بازی هاکی جام استنلی به بایدن باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید