تفرجگاه هایی برای بچه ها در سائوپائولو

اگر در سفر به سائوپائولو برزیل کودکان را نیز همراه خود اورده اید در ادامه با ما همراه باشید تا هم برایتان بگوییم چطور اوقات بگذرانید تا هم به شما هم به فرزندتان خوش بگذرد.

تفرجگاه هایی برای بچه ها در سائوپائولو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: سائوپائولو به خاطر وسعت، زندگی شبانه شگرف، هنر، معماری و غذاهای محلی آن، اغلب به عنوان شهری مناسب برای بزرگ سالان شناخته می گردد. بااین حال، چه برای سرگرمی یا چه برای زندگی دائم، قصد سفر به سائوپائولو را داشته باشید، باید بدانید که این شهر جاذبه های فراوانی برای سرگرم کردن بچه ها دارد. این مقاله به آنالیز سرگرمیاتی می پردازد که می توان آن ها را با اعضای کوچک تر خانواده هم تجربه کرد.

1. به باغ وحش بروید

ملاقات از باغ وحش همواره روشی خوب برای بیرون رفتن از خانه همراه با بچه ها است و باغ وحش سائوپائولو نیز از این قاعده مستثنا نیست. باغ وحش سائوپائولو که در فضایی بزرگ در جنگل آتلانتیک واقع شده، بزرگ ترین نمونه در آمریکای لاتین است و از بیش از 3200 گونه از حیوانات میزبانی می نماید. در اینجا انبوهی از گونه های محلی جانوران نظیر میمون های جیغ کش (Howler) و گورکن برزیلی وجود دارد، اما باغ وحش سائوپائولو خانه حیوانات نادر دیگری از اقصی نقاط برزیل و دنیا، مانند اورانگوتان ها، کرگدن ها، کروکدیل های مالزیایی و طوطی های دم بلند نیلی رنگ زیبا هم است. این باغ وحش بعلاوه اقدام به برگزاری تورهای سافاری می نماید و به بازدیدنمایندگان اجازه می دهد تا با استفاده از خودروهای خود یا همراه با ون های این مرکز به تماشا حیوانات بفرایند.

باغ وحش سائوپائولو در جنوب شهر واقع شده است و گردشگران باید با خودروی شخصی راهی آن شوند. گزینه دیگر استفاده از اتوبوس های شهری است که از مقابل ایستگاه متروی جاباکوارا (Jabaquara) حرکت می نمایند. مکان های متعددی برای صرف غذا در این پارک وجود دارد. به علاوه، اگر هوا آفتابی بود، حتماً از کرم ضد آفتاب بهره ببرید. بلیط این باغ وحش برای بزرگ سالان 14.5 دلار، برای نوجوانان 4.5 دلار و برای بچه ها زیر 6 سال رایگان است.

2. از موزه علوم تماشا کنید

موزه کاتاوِنتو (Catavento) که در سال 2009 افتتاح شده، برترین موزه تعاملی علوم در سائوپائولو است و محیط خوبی برای حضور بچه ها به شمار می آید. این موزه در کاخ صنایع، یک ساختمان بازسازی شده با بیش از 100 سال قدمت، قرار داشته و به علت موقعیت آن در مرکز شهر، دسترسی به آن مستقیماً به وسیله پارک دُم پدروی دوم (Dom Pedro II) امکان پذیر است. می توان به راحتی با خودروی شخصی نیز از این موزه تماشا کرد، اما باید بدانید که فاصله موزه تا ایستگاه های متروی سائو بنتو (Sao Bento) در خط آبی و پدروی دوم (Pedro II) در خط قرمز بسیار اندک است.

موزه کاتاونتو با داشتن جاذبه های فراوان و نمایشگاه های آموزشی و تعاملی، مکان ایده آلی برای بچه ها 5 سال به بالا است. موزه به 4 قسمت دنیا، حیات، فناوری و جامعه تقسیم می گردد. در فاصله بین این بخش ها، اتاق های مجزای فراوانی نظیر آزمایشگاهِ تازه به روزرسانی شده شیمی وجود دارد که به بچه ها و البته بزرگ ترها اجازه می دهد تا در بعضی از آزمایش های هیجان انگیز شرکت نمایند. یک نمایشگاه واقعیت مجازی با نام دایناسورهای برزیل هم در این موزه به چشم می خورد که بچه ها را با شیوه زندگی این موجودات غول آسا در دوران ماقبل تاریخ در برزیل آشنا می نماید. بلیط این موزه برای بزرگ سالان 2 دلار و برای بچه ها نیم بها است. بازدیدنمایندگان می توانند در روزهای شنبه به طور رایگان از موزه ملاقات نمایند. موزه کاتاونتو در روزهای دوشنبه تعطیل است.

3. گذران یک روز در پارک

پارک ایبیراپوئرا (Ibirapuera) که از سوی مجله گاردین به عنوان یکی از برترین پارک های شهری در دنیا انتخاب شده، در میان تمامی گردشگر های سائوپائولو، چه جوان و چه پیر، محبوب است. فضای سبز و وسیع این پارک، اینجا را به محل ایده آلی برای آوردن بچه ها در هر روزی از هفته تبدیل می نماید. یکی از محبوب ترین سرگرمیات در این پارک، اجاره دوچرخه و دوچرخه سواری در اطراف دو دریاچه مصنوعی آن است. صدها دوچرخه برای اجاره در این پارک برای بچه ها و بزرگ سالان وجود دارد و بچه های کوچک تر هم می توانند از دوچرخه هایی همراه با چرخ کمکی استفاده نمایند. حالا که صحبت از چرخ های کمکی شد، باید بگوییم که ایبیراپوئرا مکان مناسبی برای آموزش دوچرخه سواری به بچه ها و خداحافظی آن ها با چرخ های کمکی است.

اگر دوچرخه سواری سرگرمی موردعلاقه بچه ها شما نیست، ایبیراپوئرا فضای زیادی برای برپایی بساط پیک نیک و بعلاوه ده ها زمین بازی در اطراف خود دارد. ایبیراپوئرا بعلاوه فضای پارکینگ بزرگی برای خودروها دارد؛ هرچند دسترسی به پارک با پای پیاده از بیشتر محله های مرکزی سائوپائولو امکان پذیر است.

4. راهی ساحل شوید

افرادی که در پی سرگرمی با بچه ها و رفتن به خارج از شهر برای یک روز هستند، می توانند سوار بر خودرو شده و راهی ساحل سانتوس (Santos) برای تجربه ای فراموش نشدنی در ساحل شوند. درحالی که سواحل سائوپائولو به مقدار سواحل ریودوژانیرو نظیر ایپانما و کوپاکابانا مشهور نیستند، اما زیبایی های خارق العاده ای داشته و در هر تعطیلاتی مردم شهر را به سوی خود می کشانند. شهرهای ساحلی نظیر گواروژا (Guaruja) و برتیوگا (Bertioga) تنها چند ساعت با خودرو از سائوپائولو فاصله دارند و گردشگران می توانند به وسیله دو بزرگراه آنچیتا (Anchieta) و ایمیگرانتس (Imigrantes) از جنوب سائوپائولو خارج شده و راهی رشته کوه سرا دو مار (Serra do Mar) در نزدیکی ساحل شوند. اگر زمان کافی برای مسافرتی نسبتاً طولانی تر دارید، راهی شرق شده و از سواحل مارِسیاس (Maresias) و سائو سباستیائو (Sao Sebastiao) تماشا کنید.

5. از مارها تماشا کنید

موسسه بوتانتان (Butantan) یکی از مراکز تحقیقی پیشرو در دنیا است و محوطه های بزرگ آن همراه با جاذبه های فراوان، روزی فراموش نشدنی را برای بچه ها شما می سازند. این موسسه دارای یک پارک بزرگ و سرسبز، چندین موزه، یک کتابخانه و یک پناهگاه نگهداری از میمون های دم کوتاه است. بااین حال، جاذبه اصلی موسسه بوتانتان، محوطه نگهداری از خزندگان با حضور صدها گونه از مارهایی است که می توان آن ها را از نزدیک مشاهده کرد. این موسسه یک مرجع دنیای برای مطالعه در خصوص سم مارها است و کلکسیون بزرگی از خزندگان دارد.

بوتانتان در روزهای پنجشنبه اقدام به برگزاری رویداد مار در دست می نماید و مسئولان این موسسه به سؤالات بازدیدنمایندگان در خصوص مارها پاسخ می دهند. افراد بعلاوه در این روز اجازه دارند تا به مارها دست بزنند و در خصوص آن ها مطالعه نمایند. این موزه در غرب سائوپائولو و در نزدیکی زمین های دانشگاه این شهر واقع شده و فاصله آن با پای پیاده تا ایستگاه متروی بوتانتا (Butanta) در خط زرد بسیار اندک است. افراد بزرگ سال باید برای ورود به موزه 2 دلار پرداخت نمایند. بلیط موزه برای بچه ها نیم بها است. بااین حال می توان بدون پرداخت هزینه ای وارد پارک، پناهگاه مراقبت از میمون ها و محوطه خزندگان شد.

6. به تماشا آکواریوم سائوپائولو بروید

بزرگ ترین انتقادی که می توان به آکواریوم سائوپائولو کرد، در خصوص نام آن است. این آکواریوم علاوه بر نگهداری از طیف شگفت انگیزی از گیاهان و جانوران دریایی، به بچه ها اجازه می دهد تا به نزدیکی کوسه ها، تمساح ها، نهنگ های کوچک دریایی و سمورهای آبی آمازونی بفرایند. این آکواریوم بعلاوه خانه بسیاری از حیوانات روی زمین نظیر کانگورو، دم عصایی ها، خفاش های غول آسا و کوالا است. جدیدترین میهمان های این مرکز یک جفت خرس قطبی هستند که از روسیه به اینجا آورده شده اند. آن ها در محیطی بزرگ و کاملاً شبیه سازی شده به محل زندگی خود از نظر دمایی ساکن هستند و همواره در حال بازیگوشی بوده و از نزدیک شدن به بازدیدنمایندگان لذت می برند. آکواریوم سائوپائولو در جنوب محله ایپیرانگا (Ipiranga) واقع شده و دسترسی به آن به وسیله ایستگاه های متروی سانتوس و ایمیگرانتس امکان پذیر است. این آکواریوم بعلاوه یک فضای پارکینگ برای خودروهای شخصی دارد. می توان در هر روزی از این مرکز تماشا کرد. بلیط آکواریوم برای بزرگ سالان و بچه ها به ترتیب 24 و 14 دلار است.

7. به سینما بروید

اگرچه آب وهوای استوایی سائوپائولو یکی از مزیت های این شهر محسوب می گردد، اما همین آب وهوا باران های شدیدی را در پی دارد. مردم سائوپائولو در یک روز بارانی به سراغ یکی از سرگرمیات محبوب خود می فرایند؛ گذراندن روز در یکی از مراکز خرید بزرگ شهر و تماشای یک فیلم. سائوپائولو سینماهای بسیار شگفت انگیزی دارد که همواره گزینه های قابل قبولی برای بردن بچه ها در روزهای بارانی هستند.

یکی از برترین سینماهای این شهر، سینه پولیس (Cinépolis) نام دارد که در مرکز خرید فوق العاده لوکس جی کی ایگواتمی (JK Iguatemi) واقع شده است. این مرکز سینمایی دارای 8 سالن سینما، شامل یک سینمای آی مکس (IMAX) و سه بعدی و بعلاوه اولین سینمای چهاربعدی در آمریکای جنوبی است. این فناوری متعلق به کره جنوبی است و به تماشاگران اجازه می دهد تا فیلم موردنظر خود را همراه با حرکت جایگاه ها، تأثیرات جوی و بو تجربه نمایند. نوجوانان شما عاشق این سینما خواهند شد.

8. گذران یک روز در اس ای اس سی

اس ای اس سی (S.E.S.C) مخفف نام سازمان غیرانتفاعی خدمات اجتماعیِ بازرگانی (Serviço Social do Comércio) است که در حوزه سرمایه گذاری در فرهنگ و هنر در سراسر برزیل فعالیت می نماید. آن ها چند مرکز سرگرمیی و فرهنگی در سائوپائولو ساخته اند که در سراسر سال فعالیت های گسترده ای دارند. بسیاری از آن ها استخر شنا و تجهیزات ورزشی مختص به خود را دارند، درحالی که در این مراکز تالارهای کنسرت، سالن های تئاتر و کارگاه های آموزشی مناسب هر سنی یافت می گردد. برترین مرکز در سائوپائولو، پومپی (Pompeia) نام دارد که در محله سرسبز و پردرخت پومپی واقع شده است. این مرکز تنها 20 دقیقه با پای پیاده تا ایستگاه متروی پالمیراس بارا فوندا (Palmeiras-Barra Funda) فاصله داشته و در مجاورت ایستگاه قطار آگوا برانکا (Água Branca) واقع شده است.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1060

به "تفرجگاه هایی برای بچه ها در سائوپائولو" امتیاز دهید

1 کاربر به "تفرجگاه هایی برای بچه ها در سائوپائولو" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفرجگاه هایی برای بچه ها در سائوپائولو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید