گذران تعطیلات شاد، مفرح و به صرفه در آمریکا

وقتی نوبت به برنامه‌ریزی برای تعطیلات سال 2021 می‌رسد شاید نخستین چیزهایی که به ذهنمان می‌رسد مقرون به صرفه، ایمن و گذراندن زمانی بیرون از خانه با بچه‌هایمان است. بنابراین وقتی به گذراندن تعطیلات در آمریکا فکر می‌کنیم سراغ مقاصدی می‌رویم که کمتر به ذهن کسی می‌رسد و کمتر کسی به آن‌ها مسافرت می‌کند زیرا علاوه بر لذت سپری کردن زمانی در دل طبیعت و رعایت فاصله اجتماعی، این مقاصد معمولا هم ارزان‌تر هستند. در ادامه با برخی پارک‌های ملی، مکان‌هایی برای ماجراجویی در طبیعت، شهرهای ساحلی کمتر شناخته شده و محل کمپینگ و مقاصد جذاب گردشگری آشنا می‌شویم که با بودجه اندک هم سازگاری دارند.

گذران تعطیلات شاد، مفرح و به صرفه در آمریکا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: یلواستون (Yellowstone)

پارک ملی یلواستون شبیه هیچ جای دیگری نیست. پناهگاهی طبیعی و عظیم با مساحتی حدود 8990 کیلومتر مربع که هر بیننده‌ای را با مناظر خارق‌العاده، کوه‌ها،دره‌ها، آبفشان‌ها و جنگل‌های ساب آلپین-که محل زندگی بوفالوها و گاومیش‌های آمریکایی است- مسحور خود می‌کند. با وجود مسیرهای پیاده‌روی مخصوص معلولین و افراد ناتوان جسمی، امکان طبیعت‌گردی و پیاده‌روی‌های چالش برانگیز در پارک یلواستون و لذت بردن از عجایب آن برای تمام افراد وجود دارد. برای این منظور کافی است چادر مسافرتی خود را برداشته و زود خود را به این پارک برسانید و از مزایای کمپ‌های تفریحی ارزان قیمت آن بهره ببرید ( 7 اردوگاه و محل کمپ مخصوص کسانی است که برای نخستین بار به این پارک می‌آیند و 5 کمپ نیاز به رزرو از قبل دارند). ماشین را پر از وعده‌های غذایی غذایی و میان وعده کنید که تا آخر هفته به اندازه کافی غذا با خود داشته باشید.

اوک هیل (Oak Hill)

اقمتگاه بومگردی و ماجراجویی ACE با دارا بودن 1500 هکتار جنگل در مجاورت رودخانه ملی نیو ریور گرج واقع شده و یکی از بهترین مقاصد گردشگری موجود در غرب ویرجینیا است. در این اقامتگاه می‌توانید قایق‌سواری روی آب‌های خروشان رودخانه نیو و گالی، زیپ ‌لاین با مناظر فوق‌العاده گرج، صخره‌نوردی، دوچرخه‌سواری در کوهستان و ماجراجویی در دریاچه را تجربه کنید. و هر خانواده‌ای با بودجه محدود و مشخص نیز می‌تواند و بدون نگرانی درباره هزینه‌ها از پکیج‌های تفریحی این اقامتگاه استفاده کرده و چند روزی را در این اقامتگاه سپری کند.

Oak Hill, WV

گراند کانیون

بی دلیل نیست که گراند کانیون یکی از عجایب هفتگانه جهان است، مناظر این منظقه را در هیچ جای دیگری می‌توان پیدا کرد. ممکن است بچه‌ها و نوجوانان از نبود وای فای و عدم دسترسی به اینترنت شکایت داشته باشند اما قدر مسلم پیاده‌روی و طبیعت‌گردی در این منطقه را تا همیشه به یاد خواهند داشت. اگر قصد اقامت یک شبه در گرند کانیون را دارید بهتر است منطقه نورث ریم (لبه شمالی) را انتخاب کنید زیرا اغلب خلوت‌تر است و مکان‌های کمپینگ آرامی برای افرادی که برای نخستین بار به این منطقه مسافرت کرده‌اند وجود دارد. افراد با تجربه می‌توانند به شیب رودخانه رفته و یک مایل پایین‌تر از لبه دره در ادوگاه‌ها کمپ بزنند.

ویلیامزبرگ

اگر به مبحث تاریخ علاقه دارید یا اگر دوست دارید سوار یکی از هیجان‌انگیزترین ترن هوایی‌ها بشوید حتما سفر کوتاهی به ویلیمزبرگ داشته باشید. گردش در بخش تاریخی ویلیامزبرگ (شامل بازدید از موزه تاریخی زندگی در دوران استعمار و کالسکه‌سواری) و سپس تجربه هیجان انگیز سوار شدن به ترن هوایی و تماشای حیوانات  برای خانواده‌ها بسیار سرگرم‌کننده است. اگر این منطقه را برای گذراندن تعطیلات تابستانی انتخاب کرده‌اید حتما بازدید از پارک آبی واتر کانتری آمریکا (Water Country USA) را نیز به لیست برنامه‌ها و تفریحات خود اضافه کنید. فراموش نکنید که می‌توانید از میان تورهای موجود گردشگری که شامل پکیج کلی هتل و خدمات تفریحی می‌باشد نیز یکی را برای سفر به این منطقه استفاده کنید.

پارک‌های ملی کینگز کانیون و سکویا

Sequoia & Kings Canyon National Parks, CA

اگر واقعا می‌خواهید تعطیلات به یاد ماندنی را برای بچه‌ها رقم بزنید حتما پارک‌های ملی کینگز کانیون و سکویا را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده و بچه‌ها را بین درختان غول‌پیکر (نخلستان‌های سکویای عظیم‌الجثه) برده و به تماشای دومین درخت بزرگ جهان به نام جنرال گرانت ببرید. همچنین حدود 240 غار طبیعی،  بخشی دیدنی و زیبا از رشته کوه سیرا نوادا (از جمله بلندترین کوه در همسایگان ایالت متحده)، بخش‌هایی از رودخانه کینگ ریور و رودخانه سن خواکین و مورو راک نیز در این پارک‌ها قرار دارند. پارک ملی سکویا با توجه به موقعیت مکانی دور افتاده یکی از مناطق طبیعی کشور آمریکا است که کمترین میزان آلودگی را دارد و برای ستاره‌شناسان و منجمان آماتور و کسانی که از تماشای ستاره‌ها لذت می‌برند مناسب است.

اشویل (Asheville, NC)

اشویل یکی از بهترین مقاصد برای آن دسته از خانواده‌های دوستدار فضاهای عالی و غذاهای خوب است. پیاده‌روی در دل کوهستان‌های بلو ریج و تماشای آبشارهای زیبا در جنگل ملی پیسگاه از جمله تفریحات رایگان این منطقه است و در شهر نیز می‌توانید در فصل تابستان با خرید بلیط، به تماشای مسابقات لیگ بیس بال بروید. علاوه براین بازدید از باغ‌های و محوطه‌های فضای سبز زیبای عمارت بالتیمور و تماشای بخش‌های داخلی این عمارت تاریخی و دیدن آثار افرادی مانند رنوار و غیره، ارزش خرید بلیط ورودی را دارد.

ساحل اولد ارچرد بیچ

زیبایی عجیب و آرام و ساکت ماین را می‌توان در ساحل تاریخی اولد ارچرد بیچ به تماشا نشست؛ ساحلی که بیش از 170 سال است مقصد گردشگری خانواده‌هایی است که از تماشای موج‌های آرام اقیانوس، شنا کردن، ماهیگیری، قایقرانی و کایاک سواری و بیش از همه از تماشای نهنگ‌ها لذت می‌برند. در فصل تابستان پارک آبی پالاس پلی لند (Palace Playland) و پارک تفریحی ساحلی نیو انگلند از مکان‌های مورد علاقه بچه‌ها است که دارای اسباب‌بازی‌ها و وسایل تفریحی و بازی بسیار زیادی است. می‌توانید با اقامت و چادر زدن کنار ساحل از مخارج سفر نیز کم کرده و با خیال راحت تعطیلات خود را در این ساحل زیبا بگذرانید. علاوه بر این کارت‌های ورودی پالاس پلی لند برای تابستان 2021 در حال حاضر با تخفیف به فروش می‌رسند.

باندرا

اسب‌ها را زین کنید و خود را برای گذراندن تعطیلاتی با تم وسترن، به سمت اقامتگاه تفریحی فلایینگ ال (Flying L) ، مزرعه‌ای اصیل و قدیمی خارج از سن آنتونیو بروید. چه جزو دوستدارن سوارکاری در طبیعت باشید و چه به دنبال تفریحگاهی برای سرگرم کردن بچه‌ها، این اقامتگاه تفریحی بهترین گزینه است. البته با وجود اینکه برخی تفریحات به دلیل پانادمیک در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده اما هنوز هم تفریحات و سرگرمی‌های خانوادگی زیادی در این منطقه وجود دارد. از جمله این تفریحات می‌توان به ماهیگیری در کنار نهر، نعل کردن اسب، مینی گلف، زمین گلف، بسکتبال، تنیس، والیبال و حتی پیکل بال یا تنیس سالمندان اشاره کرد.

Bandera, TX

داستین

حمام آفتاب، ماهیگیری در مناطق معروف، لذت بردن از سواحل ماسه‌ سفید و مقرون به صرفه بودن تمامی این تفریحات با سفر به داستین، فلوریدا امکان‌پذیری است. تفریحات و سرگرمی‌های خانوادگی از جمله قایق‌سواری، غواصی در آب، پاراسیلینگ یا فقط قدم زدن در امتداد ساحل زیبای بندر داستین، در این منطقه وجود دارد. می‌توانید کمی از پس‌انداز خود را خرج کرده و با کشتی کروز تفریحی با کف شیشه‌ای یا با کشتی‌های ریسر پر سرعت یک سفر دریایی بروید و گشتی در دریا بزنید. در ضمن حتما بازدید از پارک ملی ساحلی هندرسون را فراموش نکنید. سواحل زیبا و آرام این پارک با دارا بودن تپه‌های شنی بهترین مکان برای یک پیاده‌روی آرام و لذت‌بخش کنار دریا است.

ساحل میرتل بیچ

با وجود اینکه این ساحل معمولا شلوغ است اما باز هم می‌توان مکانی برای نصب چتر آفتابگیر خود پیدا کرد (البته با رعایت فاصله اجتماعی). فقط کافی است در امتداد ساحل ماسه‌ای سفید مایلی گراند استراند که از مرز کارولینا شمالی به سمت جنوب تا جورج توان گسترده شده قدمی بزنید. ساحل میرتل بیچ درست در مرکز این خط ساحلی قرار دارد. اگر چندان از گردش در شن‌های سفید ساحل نیز لذت نمی‌برید می‌توانید اتاقی در اقامتگاه تفریحی ساحلی سی میست (Sea Mist) رزرو کرده و از رودخانه آرام و استخر شبیه پارک آبی این اقامتگاه لذت ببرید. اگر می‌خواهید این سفر برای شما هزینه کمتری در برداشته باشد، در طول هفته به این منطقه بروید.

منبع: timeout.com
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 393

به "گذران تعطیلات شاد، مفرح و به صرفه در آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "گذران تعطیلات شاد، مفرح و به صرفه در آمریکا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذران تعطیلات شاد، مفرح و به صرفه در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید