تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا و دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا

در کنار آموزش عالی حرفه ای و کلاس های جهانی در مهمترین رشته های شغلی ، تجاری و خدماتی ، تحصیلات پزشکی در کانادا نیز از شهرت و محبوبیت جهانی برخوردار است. حدود شش دانشکده پزشکی کانادا در لیست 100 دانشکده پزشکی برتر جهان قرار دارند. در نتیجه ، هر ساله دانشجویان پزشکی بین المللی زیادی برای دریافت آموزشهای عالی پزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از کانادا بازدید می کنند. برای کمک به دانشجویان داخلی کانادا و هزاران دانشجوی بین المللی ، این صفحه وب اطلاعات بسیار مفید و سازنده ای را درباره آموزشهای پزشکی معتبرترین دانشکده های پزشکی کانادا ارائه می دهد.

تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا و دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در حال حاضر، 17 مدرسه پزشکی معتبر در تمام کانادا وجود دارد که بودجه خود را از دولت های ایالتی مربوطه دریافت می کنند. هر دو مقطع کارشناسی  و  تکمیلی lآموزش پزشکی توسط این دانشکده های پزشکی ارائه می شود. این دانشکده های پزشکی دانشکده های جداگانه ای از دانشگاه های خود محسوب میشوند.، اکثر موسسات آموزش پزشکی کانادا، انگلیسی زبان هستند، سه  تا از انها دستورالعملهای خود را به زبان فرانسه ارائه میدهند [به عنوان مثال Francophone هستند]، و یک دانشکده پزشکی که در دانشگاه اوتاوا واقع شده است دو زبانه میباشد.

به تور دوره زبان انگلیسی در کانادا هم سری بزنید.

آموزش پزشکی کانادا دو مرحله گسترده دارد، آموزش و تعلیم برای اخذ مدرک M.D و آموزش رزیدنسی. درجه M.D یا M.D.C.M. از نظر تکنیکی یکی از مدارک کارشناسی پزشکی کانادا محسوب میشود. برنامه های M.D [دکتر پزشکی] به طور کلی از 3 تا 4 سال، بسته به دانشگاه متفاوت هستند. این برنامه ها، همراه با معرفی مهارت های بالینی جدید، دانش اولیه ای را درمورد علوم اساسی به دانش آموزان ارائه می دهند. در کانادا، مدارس پزشکی ارائه دهنده M.D توسط کمیته ارتباطات آموزش پزشکی به رسمیت شناخته شده اند. پس از اتمام مدرک M.D، پزشکان برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی پزشکی یا آموزش رزیدنسی اقدام می کنند.

آموزش رزیدنسی مرحله دوم و آخر تحصیلات پزشکی را قبل از معرفی به عنوان پزشک کاملاً مجاز تشکیل میدهد. این مرحله از آموزش و تحصیلات پزشکی دارندگان M.D را برای تحصیل به عنوان یک پزشک یا متخصص در هر یک از زمینه های پزشک خانوادگی، جراحی، آزمایشگاه و رشته های مختلف پزشکی آماده می کند.

لیست برترین دانشکده های پزشکی موجود در کانادا

با همکاری انجمن پزشکی کانادا (CMA)، AFMC  استوارنامه برنامه های آموزش پزشکی کانادا را تعیین می کند.  علاوهبراین  AFMC ( انجمن دانشکده های پزشکی کانادا) هر ساله اطلاعات دقیقی را در مورد شرایط پذیرش دانشکدههای مختلف پزشکی کانادا ارائه می دهد. این الزامات از دانشده ای به دانشکده دیگر تا حدودی متفاوت هستند. به طور کلی، اکثر مدارس پزشکی کانادا دانشجویان را پس از اتمام دوره کارشناسی [لیسانس] در رشته علوم زیستی و سایر موارد، برای دریافت مدرک M.D پذیرش می کنند. و بعد از ان، معیارهای پذیرش عبارت خواهند بود از طرح خودزیستنامه ای، سوابق دوره کارشناسی (GPA)، نمرات آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT)، اظهارات شخصی و مصاحبه ها. لیست زیر معتبرترین و برترین دانشکده های پزشکی کانادا را که در سطح جهانی از اعتبار بالایی برخوردار هستند پوشش میدهد.

  • University of Toronto, Faculty of Medicine
  • McGill University, Faculty of Medicine
  • McMaster University, Michael G. DeGroote School of Medicine
  • University of British Columbia, Faculty of Medicine
  • Western University Schulich School of Medicine & Dentistry
  • University of Alberta, Faculty of Medicine and Dentistry
  • University of Ottawa, Faculty of Medicine
  • University of Manitoba, Faculty of Medicine
  • Queen's University, School of Medicine
  • Northern Ontario School of Medicine
  • University of Calgary, Cumming School of Medicine
  • Memorial University of Newfoundland, Faculty of Medicine
  • Dalhousie University, Faculty of Medicine
  • University of Saskatchewan, College of Medicine
منبع: canadaedu.in
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 383

به "تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا و دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا و دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا و دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید