تاریخچه پل معلق کاپیلانو ونکوور کانادا

پل معلق کاپیلانو ونکوور با ظاهری هیجان انگیز یک اثر تاریخی نیز در کانادا به شمار میرود و قدمتی بیشت از 130 سال دارد و از از همان ابتدا با انگیزه جذب گردشگر طراحی شده بود با اینکه صنعت گردشگری در آن روزها نوپا به شمار میرفت.

تاریخچه پل معلق کاپیلانو ونکوور کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: پل کاپیلانو در سال 1888 میلادی برای اولین بار به دست جورج مکی (George Grant Mackay) مهندس ونکووری ساخته شد او این پل را با طناب طراحی و ساخته بود تا این که در سال 1903 میلادی این طناب‌ها با سیم‌های مفتولی جایگزین شدند.

در سال 1910 میلادی هم (Edward mahon) این پل را خرید و پل معلق شخصی شد و در سال 1935 هم فردی مشهور به مک (MacEachran) پل معلق را از صاحب پیشینش خرید و اجازه داد تا عموم مردم برای بازدید به پل کاپیلانو بیایند و این کار مک سبب شد پارک کاپیلانو کم کم به قطب گردشگری ونکوور تبدیل شود اما او هم در سال 1945 میلادی پل کاپیلانو را به فردی دیگر به نام هنری اوبنا (Henri Aubeneau) فروخت.

این پل در سال 1956 میلادی کاملا از نو دوباره ساخته شد تا این که در سال 1983 میلادی پل به صاحب امروزش نانسی استیب بارد (Nancy Stibbard) فروخته شد و از آن سال به بعد هر روزه بر بازدیدکنندگان این پل افزوده می‌شود تا این که در سال 2011 برای ورود به این پارک مبلغ ورودی و بلیت تعیین شد و بازدیدکنندگان فقط با پرداخت ورودی می توانستند به این پارک بروند.

در سال 2014 میلادی هم درختان سر به فلک کشیده‌ای که امروزه در زیر پل کاپیلانو دیده می شود کاشته شد که برخی از درختان سنوبر این پارک تا 30 متر هم ارتفاع دارند و این قطب گردشگری شکل و شمایل جدیدی به خود گرفت.

نانسی استیبارد (Nancy Stibbard) هر روزه برای بهتر شدن کیفیت پل کاپیلانو و راضی تر شدن بازدیدکنندگان تلاش می‌نماید نانسی سازه‌های زیبایی در سراسر کانادا ساخته است و این پل که مالک اصلی آن است هنر او را در مدیریت نشان می‌دهد.

حوادثی که بر روی پل کاپیلانو اتفاق افتاده است

  1. سال 1999 میلادی بود که مادری به همراه کودک 18 ماهه‌اش بر روی این پل رفت و در میانه راه فرزندش را از پل به پایین پرتاب کرد، این مادر ادعا کرد که نوزاد از دستش لیز خورده و به پایین پل افتاده است و او صاحبان پل را مقصر تلقی کرد و خواستار غرامت شد، خوشبختانه نوزاد صدمه جدی‌ای ندید و جان سالم به در برد و مادر هم حق مراقبت از فرزندش را از دست داد.
  2. از دیگر اتفاق‌هایی که برای پل کاپیلانو رخ داد در سال 2006 میلادی بود که طی طوفان برفی که در منطقه رخ داده بود یک درخت 300 ساله شکسته شد و در سمت شرق پل سقوط کرد و این اتفاق باعث شد که پارک تعطیل شود و دوباره قسمت‌هایی از پل که صدمه دیده بود مرمت و بازسازی شد.
  3. این پل معلق در سال 2010 میلادی قربانی گرفت، عده‌ای از بازدیدکنندگان همراه تور گردشگری از کالیفرنیا به این پل آمده بودند که یک نوجوان بازیگوش از کناره‌های پل بالا می رود و 30 متر به پایین پل سقوط می‌کند، تیم حوادث غیرمترقبه پارک از همان لحظه برای نجات نوجوان تلاش کردند اما متاسفانه پسرک در همان لحظه سقوط جان باخته بود.
  4. در سال 2012 میلادی هم دوباره این پل قربانی دیگری گرفت، بدن بی‌جان توریستی سی ساله اهل انتاریو در پیاده‌روهای اطراف پل پیدا شد، پلیس بعد از بررسی‌های زیاد گفت که این توریست در حال پیاده‌روی بر پیاده رو های اطراف پل بوده است که پایش سر می‌خورد و به اعماق دره پایین پل سقوط می‌کند.
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 101

به "تاریخچه پل معلق کاپیلانو ونکوور کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاریخچه پل معلق کاپیلانو ونکوور کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه پل معلق کاپیلانو ونکوور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید