برلین یا تورنتو؟ کدامی را برای زندگی و مهاجرت انتخاب کنم؟

برلین یا تورنتو؟ مسئله این است! هر دو شهر برای مهاجرین ایرانی جذاب است، امکانات و شرایط شهری هر دو در سطح عالی قرار دارد، اما هر کدام برای گروهی مناسب است، پس بهتر است قبل از انتخاب کمی در موردشان بدانید.

برلین یا تورنتو؟ کدامی را برای زندگی و مهاجرت انتخاب کنم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ برلین

برلین پایتخت و بزرگترین شهر آلمان از نظر مساحت و جمعیت میباشد.

طبق آمار سال 2019 حمعیت برلین حدود 4 میلیون نفر است که این شهر را به پر جمعیت ترین شهر اتحادیه اروپا تبدیل کرده است.

حدود یک سوم مساحت شهر از جنگل ها، پارک ها، باغ ها، رودخانه ها، کانال ها و دریاچه ها تشکیل شده است.برلین یک شهری غنی از فرهنگ، سیاست، رسانه و علم است و اقتصاد آن مبتنی بر شرکتهایی با تکنولوژی پیشرفته میباشد که طیف متنوعی از صنایع خلاق، امکانات تحقیقاتی، شرکتهای رسانه ای و مراکز کنفرانس را در بر می گیرد. برلین به عنوان یک مرکز قاره ای برای ترافیک هوایی و ریلی خدمت می کند و دارای یک شبکه حمل و نقل عمومی بسیار پیچیده است. این کلان شهر یک مقصد محبوب گردشگری نیز میباشد. فناوری اطلاعات، داروسازی، مهندسی پزشکی، فناوری پاک، بیوتکنولوژی، ساخت و ساز و الکترونیک از صنایع مهم این شهر به حساب می آید. برلین دارای آب و هوای اقیانوسی است.

از دیدنی های برلین میتوان به دروازه براندنبورگ، یادبود دیوار برلین و چک پوینت چارلی، گروسر تیر گارتن و ستون پیروزی، جنگل گرون والد، جزیره موزه و کاخ و پارک شارلوتنبورگ اشاره کرد.

✅ تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو کانادا است. با جمعیت 2،731،571 نفر در سال 2016، این شهر پرجمعیت ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی میباشد.

جمعیت متنوع تورنتو نشان دهنده نقش فعلی و تاریخی آن به عنوان مقصد مهمی برای مهاجران به کانادا است. بیش از 50 درصد از ساکنان تورنتو از اقلیت های فرهنگی قابل مشاهده هستند و بیش از 200 ریشه قومی متمایز در میان ساکنان آن زندگی می کنند. در حالی که اکثر مردم تورنتو انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود صحبت می کنند، بیش از 160 زبان در این شهر صحبت می شود

اگرچه بسیاری از فعالیتهای تولیدی منطقه در خارج از محدوده شهر انجام می شود، تورنتو همچنان به عنوان یک نقطه عمده فروشی و توزیع بخش صنعتی است. موقعیت استراتژیک این شهر در امتداد کریدور شهر کبک - ویندزور و ارتباطات جاده ای و ریلی آن به حمایت از تولید وسایل نقلیه موتوری، آهن، فولاد، غذا، ماشین آلات، مواد شیمیایی و کاغذ کمک می کند. تکمیل مسیر کشتی سنت لارنس در سال 1959 به کشتی ها امکان دسترسی به دریاچه های بزرگ از اقیانوس اطلس را داد.

انگلیسی یکی از دو زبان رسمی کانادا است و زبان دیگر فرانسه است. تقریباً 1.6 درصد تورنتونی ها زبان فرانسه را به عنوان زبان مادری خود گزارش داده اند

تورنتو یک مرکز بین المللی برای تجارت و امور مالی است و به طور کلی پایتخت مالی کانادا در نظر گرفته می شود، تورنتو دارای تمرکز زیادی از بانک ها و شرکت های کارگزاری در خیابان بی، در منطقه مالی است. بورس اوراق بهادار تورنتو هفتمین بورس بزرگ سهام جهان از نظر سرمایه میباشد.

تورنتو یک مرکز برجسته موسیقی، تئاتر، تولید فیلم سینمایی و تولید سریال تلویزیونی است و مقر اصلی شبکه های ملی پخش عمده و رسانه های کانادا است. موسسات فرهنگی تورنتو، که شامل موزه ها و گالری های متعدد، جشنواره ها و رویدادهای عمومی، مناطق تفریحی، اماکن تاریخی ملی و فعالیت های ورزشی است، سالانه بیش از 43 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. تورنتو به خاطر بسیاری از آسمان خراش ها و ساختمان های بلند، به ویژه بلندترین سازه مستقل در نیمکره غربی، برج CN شناخته شده است.

از دیدنی های تورنتو میتوان به برج سی ان، بازار سِینت لارنس، ناحیه دیستیلری، جزایر تورنتو، آکواریوم ریپلی کانادا، کاسا لوما و موزه رویال اونتاریو اشاره کرد.

✅ مقایسه تورنتو و برلیناز لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی در تورنتوکانادا و برلین آلمان در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4. از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین آمار:

شاخص ایمنی تورنتو 60٪ و برلین59٪  که که با اختلاف بسیار اندک نشان دهنده ایمنی بیشتر در تورنتو می باشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی در تورنتو 73٪ و دربرلین70٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در برلین میباشد.

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که تورنتو با شاخص 75٪ کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از برلین با شاخص 69٪ دارد.

تورنتو با شاخص 37٪ آلودگی هوای کمتری از برلین با شاخص 39٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد.

سوالات خود را در زمینه مهاجرت و زندگی در کانادا وآلمان از ما بپرسید.

انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 349

به "برلین یا تورنتو؟ کدامی را برای زندگی و مهاجرت انتخاب کنم؟" امتیاز دهید

8 کاربر به "برلین یا تورنتو؟ کدامی را برای زندگی و مهاجرت انتخاب کنم؟" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "برلین یا تورنتو؟ کدامی را برای زندگی و مهاجرت انتخاب کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید