بازدید از ونکوور و تجربیات جالب آن

ونکوور یکی از جذاب ترین شهرهای کانادا است. هر سال تعداد زیادی از گردشگران از نقاط مختلف جهان به این شهر خوش آب و هوا می آیند تا از جاذبه های بی شمارش دیدن کنند. این شهر ساحلی توانسته به مقصدی بی چون و چرا برای هر کسی تبدیل شود که ویزای توریستی کانادا خود را دریافت می کند. در ادامه می خواهیم با گفتن نکته هایی جالب توجه در مورد این شهر، ونکوور را خیلی بیشتر به شما معرفی کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

بازدید از ونکوور و تجربیات جالب آن

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: نکات جالب ونکوور

  • جالب است بدانید پارک استنلی ونکوور حدودا 10 درصد بزرگتر از پارک مرکزی نیویورک یا همان سنترال پارک است. مساحت این پارک 4 کیلومتر مربع است.
  • آکواریوم ونکوور یکی از 5 آکواریوم بزرگ جهان به حساب می آید.
  • ونکوور به عنوان سومین شهر قابل زندگی جهان شناخته می شود. این عنوان به خاطر کیفیت بالای زندگی در این شهر به آن داده شد.
  • ونکوور عنوان تمیزترین شهر جهان را از آن خود کرده است.
  • ترمینال کشتی‌های کروز ونکوور در میان بزرگترین ترمینال های کشتی های کروز جهان، رتبه چهارم را دارد. تعداد زیادی از گردشگران بعد از گرفتن ویزای توریستی کانادا با کشتی کروز به این کشور سفر می کنند.
  • بزرگترین استخر جهان در ونکوور قرار دارد. این استخر با طول 137 متر، تقریبا سه برابر یک استخر المپیک است. این استخر آب شور یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی ونکوور است.
  • ونکوور پس از نیویورک و لس آنجلس، بزرگترین مرکز فیلمسازی در قاره امریکای شمالی است.
  • حدود 65 درصد مرکز شهر ونکوور را ساختمان های مسکونی تشکیل داده است. در این منطقه با تعداد زیادی آسمان‌خراش مواجه خواهید شد.
  • ونکوور معتدل‌ترین هوا را در میان شهرهای کانادا دارد.
  • گرین پیس (یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین گروه‌های حفاظت محیط زیست در جهان)، در ونکوور تاسیس شده است.

تفریحات هیجان انگیز ونکوور

موزه دهکده بورن ابی

جایی که در آن تاریخ زنده می گردد؛ گردشگران می توانند در موزه دهکده بورن اَبی (Burnaby)، در منطقه ونکوور بزرگ، به گذشته سفر نموده و حال و هوای زندگی در دهه 1920 را تجربه نمایند. لباس های محلی مختص آن دوران، آهنگری ها، فروشگاه ها و چاپخانه همگی در یک خیابان تاریخی واقع شده اند و گردشگران باید به سراغ آن ها بفرایند. به علاوه یک تراموای بازسازی شده و یک چرخ وفلک قدیمی، اما فعال، متعلق به سال 1912 نیز در این دهکده به چشم می خورد.

معبد جیمی هندریکس

بله. یک معبد برای جیمی هندریکس (Jimi Hendrix) در ونکوور وجود دارد. بیشتر مردم نمی دانند که جیمی بیشتر سال های نوجوانی خود را در این شهر گذراند و حتی برای مدتی کوتاه در اینجا به مدرسه رفت. پدربزرگ و مادربزرگ او در ونکوور زندگی می کردند و مادربزرگ او در رستوران وی (Vie) آشپز بود. این معبد در گذشته در جایی قرار داشت که رستوران بود، اما امروزه در مرکز تجاری ونکوور واقع شده است. معبد در فصل تابستان باز بوده و در آن عکس ها و خاطرات آن دوران به چشم می خورد.

تماشای فیلم در سردخانه

گردشگران می توانند در موزه پلیس ونکوور با تماشای فیلم در سردخانه قدیمی شهر، تجربه ای متفاوت را کسب نمایند. این فیلم ها ممکن است در ژانر درام، کمدی کلاسیک یا اکشن باشند و بازتماشامایندگان این فیلم ها را در کنار ارواح و وسایل قدیمی کالبدشکافی تماشا می نمایند. در حالی که موزه دارای جایگاه های تاشو است، اما مسئولان موزه تماشاگران را تشویق به آوردن بالش و پتو برای داشتن حسی راحت در سردخانه می نمایند.

شبی در حیات وحش

شما باید برای تجربه ای منحصربه فرد همراه با حیوانات از باغ وحش ونکوور بزرگ تماشا کنید. آن ها دارای گزینه شبی در حیات وحش هستند و گردشگران می توانند پیش از برپا کردن چادر خود در محوطه پیک نیک باغ وحش برای یک شب، از راهنمایان این مجموعه اطلاعات کسب نمایند. از فرصت های دیگر در این باغ وحش می توان به تور کوچک سافاری با قطار و روبه رو شدن با حیوانات اشاره نمود. شب خود را در زیر آسمان پرستاره و در کنار حیوانات سپری کنید.

اتوبوس آبی

اجازه دهید تا اتوبوس آبی شما را به اطراف فالس کریک (False Creek) ببرد. این قایق های کوچک بین جزیره گرانویل (Granville)، خیابان هورنبی (Hornby) در مرکز ونکوور، یل تاون (Yaletown) و دهکده المپیک جابه جا می شوند. یکی از گزینه ها برای سفر، حرکت از یک نقطه و توقف در نقطه ای دیگر است یا اینکه می توان برای مدت 25 دقیقه در اطراف خلیج محبوب فالس کریک گشت زد. این روشی متفاوت برای تماشای برترین جاذبه های شهر از زاویه ای فرق دارد.

ملاقات از یک کافه مخفی

محله های مجذوب کننده ونکوور پر از کافه های متنوع و رنگارنگ هستند. کافه نارو لانج (Narrow Lounge) در خیابان اصلی واقع شده، اما هیچ تابلویی ندارد؛ بنابراین تنها راه برای اطلاع از باز بودن آن به وسیله چراغ قرمز درخشان در بالای درب کافه است. حیاط خلوت پرزرق وبرق کافه در فصل تابستان هم باز می گردد. هلو گودبای (Hello Goodbye) در محله یل تاون یک کافه نو دیگر بدون تابلو، است؛ اما مردم وقتی که از پله های آن پایین می فرایند، با فضایی زیبا روبه رو می شوند.

هزارتو در باغ گیاه شناسی ون دوسن

هزارتوی الیزابتان (Elizabethan) در باغ گیاه شناسی وَن دوسِن (VanDusen) یکی از 6 هزارتو از جنس پرچین در آمریکای شمالی است. این هزارتو از 3000 درخت سرو مخروطی در پاییز 1981 میلادی ساخته شده است. گردشگرانی که اهل ماجراجویی نیستند، می توانند به بالای برج دیدبانی این باغ رفته و از بالا شاهد این هزارتو باشند. این هزارتو سرگرمیی ایده آل برای بچه ها و نوجوانان خواهد بود.

پیمانه پازلی

پیمانه پازلی (Puzzled Pint) یک رویداد اجتماعی حل پازل است که در دومین سه شنبه هرماه در کافه های سراسر دنیا برگزار می گردد. حتی یافتن محل برگزاری این رویداد هم در نوع خود یک معما است. نشانه های یافتن کافه ها در آدینه قبل از برگزاری مسابقه در وب سایت رسمی این رویداد اعلام می شوند و حل آن ها شما را به یک کافه یا رستوران محلی در ونکوور می رساند. این یک رویداد عمومی است و قطعاً راهی منحصربه فرد برای آشنایی بیشتر با شهر از نگاهی ماجراجویانه است.

جاپادوگ

جاپادوگ (JAPADOG) که 10 سال پیش در ونکوور تأسیس شد، یک دکه اغذیه فروشی مشهور است. این دکه هات داگ های سبک ژاپنی را به محلی ها، گردشگران و بسیاری از چهره های مشهور عرضه می نماید. مشهورترین هات داگ این دکه تریمایو (Terimayo) نام دارد که ترکیبی از سس تری یاکی (teriyaki)، سس مایونز و جلبک دریایی است. دیگر خوراکی های مشهور این دکه شامل تمپورای (tempura) خرچنگ همراه با برنج، سوسیس بوقلمون همراه با سبزیجات کُره ای کیمچی (kimchi) و کنجد سیاه و آواکادو به همراه پنیر خامه ای، سس مایونز و سس سویا می گردد. این دکه در رستورانی در خیابان بورارد (Burrard) واقع شده و مردم می توانند غذای خود را امتحان نمایند. غذاهای پخته شده درون ظرفی همراه با ادویه قرار گرفته و مشتریان باید قبل از صرف غذا، ظرف را کاملاً تکان دهند.

مرکز فضایی

جنبه ای متفاوت از ونکوور را از مرکز فضایی مک میلان (MacMillan) تماشا کنید. در این مرکز 4 محوطه کلیدی اکتشافات به چشم می خورد؛ رصدخانه جی ام اس (GMS)، سالن افلاک نما، تالار کیهانی و سالن گراند استیشن کانادا (Groundstation Canada). در افلاک نمای این مرکز بر روی جایگاه خود نشسته و در منظومه شمسی گشت بزنید. شما می توانید در تالار کیهانی دستان خود را بر روی یک سنگ نایاب از ماه بگذارید. این سنگ یکی از 5 سنگ موجود در دنیا است که مردم می توانند آن را لمس نمایند. به علاوه رصدخانه این مرکز به شما این امکان را می دهد تا بتوانید آسمان ونکوور را تماشا کنید.

رک بیچ

ساحل رِک بیچ (Wreck Beach) یکی از مشهورترین سواحل کانادا در دنیا محسوب می گردد. این ساحل در محوطه یک پارک زیبا و بکر واقع شده و مقصدی مجذوب کننده برای عاشقان طبیعت است. ملاقات از این ساحل بدون شک تجربه ای منحصربه فرد در ونکوور محسوب می گردد. رِک بیچ بعلاوه به خاطر غروب آفتاب شگفت انگیزش، به علت موقعیت غربی آن، بسیار مشهور است.

خوابیدن در آکواریوم ونکوور

عاشقان طبیعت می توانند علاوه بر باغ وحش ونکوور در مکانی دیگر نیز اتراق نمایند. گردشگران با اقامت در آکواریوم ونکوور برای یک شب، از پشت صحنه یکی از آزمایشگاه های شهر تماشا نموده و بی مهرگان را نیز لمس می نمایند. سپس زمان خوابیدن در مقابل یک نمایشگاه آبی شگفت انگیز فرا می رسد. این سرگرمی مناسب خانواده ها، دانش آموزان و گروه های گردشگری است.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 282

به "بازدید از ونکوور و تجربیات جالب آن" امتیاز دهید

5 کاربر به "بازدید از ونکوور و تجربیات جالب آن" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از ونکوور و تجربیات جالب آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید