چرا اول بایست کبک را ببینید بعد به مونترال بروید

مونترال و کبک دو شهر بزرگ و زیبای کانادا هستند که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کنند. اگر قصد سفر به این دو شهر را دارید، توصیه می شود که ابتدا چند روزی را در کبک بگذرانید و بعد به مونترال بروید. در این مقاله به بررسی دلایل این توصیه خواهیم پرداخت.

چرا اول بایست کبک را ببینید بعد به مونترال بروید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مونترال و کبک دو شهر اصلی فرانسوی زبان در کانادا هستند؛ اگرچه آن ها تنها 3 ساعت از هم فاصله دارند، اما تفاوت های میان آن ها بسیار زیاد است. این دو شهر کاملاً ارزش سفر را دارند، اما این مقاله به آنالیز دلایل ارجحیت سفر به کبک نسبت به مونترال می پردازد.

کبک شهری تاریخی و زیباست

کبک شهری باستانی و پر از جاذبه های تاریخی است. این شهر در سال 1608 توسط مستعمره نشینان فرانسوی بنیان گذاشته شد و یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی به شمار می رود.

معماری تاریخی

معماری تاریخی کبک بسیار زیبا و چشمنواز است. دیوارها و برج های دفاعی قدیمی، خانه های رنگارنگ از دوران مستعمراتی، کلیساها و معابد تاریخی از جمله جاذبه های معماری این شهر به شمار می روند.

فرهنگ غنی

کبک دارای فرهنگی غنی و ریشه دار است که ردپای آن را می توان در سطح شهر دید. زبان رایج مردم فرانسوی است. موزه ها، گالری های هنری و رستوران های محلی فرهنگ این شهر را به نمایش می گذارند.

منظره زیبا

مناظر طبیعی زیبایی همچون رودخانه سن لوران، دره های سرسبز و کوهستان های اطراف کبک مناظر دیدنی بسیاری را فراهم کرده اند. شما می توانید این مناظر را از نقاط مشرف به شهر مشاهده کنید.

اگرچه مونترال نیز دارای یک منطقه تاریخی حیرت انگیز است، اما تقریباً هیچ کجا در آمریکای شمالی قابل مقایسه با استحکامات دیوارکشی شده کبک قدیمی نیست. کبک که نام آن در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، تنها شهر در شمال مکزیکوسیتی محسوب می گردد که همچنان دیوارهای تاریخی خود را دارد. محله شامپلان کوچک یا پتی امپلان (Petit-Champlain) نیز در کنار معماری های زیبای ساختمان های دولتی و مذهبی، محله ای ایده آل برای گشت وگذار و خرید در محیطی آرام و دل انگیز است.

کبک شهری آرام است

در مقایسه با مونترال که یک کلانشهر پرجنب و جوش است، کبک شهری آرامتر و کم جمعیت تر است. اگر دوست دارید ابتدا در شهری آرام قدم بزنید و از طبیعت لذت ببرید، کبک انتخاب بهتری نسبت به مونترال خواهد بود.

جمعیت کمتر

جمعیت کبک حدود یک سوم جمعیت مونترال است. از این رو، خیابان ها و مکان های توریستی آن به نسبت خلوت تر هستند.

طبیعت زیبا

همانطور که گفته شد، طبیعت کبک بسیار زیباست. شما می توانید با قدم زدن در پارک ها و کنار رودخانه از آرامش بیشتری برخوردار شوید.

فضای آرام

کبک فضایی آرامتر و کم شلوغ تر نسبت به مونترال دارد. خیابان ها و رستوران هایش شلوغ نیستند و می توانید به راحتی در آنها راه بروید.

مونترال با داشتن جمعیتی به مراتب بیشتر از کبک، به عنوان یک کلان شهر شناخته می گردد. منطقه اصلی مونترال میزبان بیش از 4 میلیون نفر است، درحالی که جمعیت در حال تردد در اطراف شهر کبک تنها به بیش از 800,000 نفر می رسد. با این وجود، همین جمعیت کبک را به دومین شهر بزرگ استان و هفتمین شهر بزرگ کانادا تبدیل نموده است.

کبک ارزان تر است

هزینه اقامت و توریست شدن در کبک نسبت به مونترال پایین تر است. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید، شروع کردن از کبک مناسب تر خواهد بود.

هتل های ارزان

هزینه هتل ها و مهمانپذیرها در کبک حدود 20 تا 30 درصد ارزانتر از مونترال است. شما می توانید هتل مناسبی با بودجه کمتری پیدا کنید.

رستوران های ارزان قیمت

غذا خوردن در رستوران های کبک هم ارزان تر است. می توانید در رستوران های محلی غذاهای خوشمزه ی کبکی بخورید.

حمل و نقل ارزان

حمل و نقل عمومی در کبک ارزان تر از مونترال است. شما می توانید به راحتی با اتوبوس و مترو در سطح شهر جابجا شوید.

فرصتی برای یادگیری زبان فرانسه

اگر به زبان فرانسه علاقه دارید، کبک بهترین جا برای تمرین و یادگیری آن است. اکثر مردم کبک به فرانسه صحبت می کنند.

غوطه وری در زبان

وقتی در کبک هستید، فرانسه را از همه جا خواهید شنید. این به شما کمک می کند تا سریع تر زبان را یاد بگیرید.

دوره های زبان

می توانید در کبک در کلاس های آموزش زبان فرانسه ثبت نام کنید تا مهارت های تان را ارتقا دهید.

ارتباط با مردم محلی

صحبت کردن با مردم کبکی زبان فرانسه شما را تقویت می کند. آنها معمولاً به کمک شما خواهند آمد.

اگرچه مونترال، پس از پاریس، بزرگ ترین شهر فرانسوی زبان در جهان است، اما شما متوجه خواهید شد که این شهر عموماً دوزبانه بوده و در بسیاری از مواقع فرانسوی ها و انگلیسی ها در حال زندگی و کار در کنار یکدیگر هستند. اما در کبک، به خصوص در منطقه ها غیرتوریستی شهر، تراکم عمیق تری از زبان فرانسوی به چشم می خورد. همین امر به گردشگرانی که در پی تقویت مهارت های زبانی خود و تجربه حس غنی کبکی ها هستند یاری می نماید.

غذاهای محلی لذیذ

کبک غذاهای محلی بسیار لذیذی دارد که حتماً باید آنها را امتحان کنید. پیروگی، سوپ حبوبات، تارت سیب و سیب زمینی سرخ کرده از جمله غذاهای رایج و محبوب کبک هستند.

پیروگی

پیروگی یک نوع پیروگ گوشتی است که در کبک به صورت سنتی درست می شود و طعمی فوق العاده دارد.

سوپ حبوبات

سوپ حبوبات یک غذای سنتی فرانسوی است که در کبک هم طرفداران زیادی دارد.

تارت سیب

تارت های سیب کبک معروف هستند و یکی از دلایل اصلی برای سفر به این شهر محسوب می شوند.

جشنواره های متعدد

کبک میزبان جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری بسیاری است. مهمترین آنها جشنواره ی تابستانی کبک است که هر ساله برگزار می شود.

جشنواره تابستانی

جشنواره ی تابستانی کبک شامل انواع رویدادهای هنری و سرگرم کننده از جمله موسیقی، رقص و تئاتر است.

جشنواره فیلم

جشنواره بین المللی فیلم کبک هر ساله فیلمسازان مستقل را از سراسر جهان گرد هم می آورد.

جشنواره ی موسیقی

جشنواره ی موسیقی کبک در تابستان برگزار می شود و میزبان خوانندگان و گروه های موسیقی محبوب است.

مونترال به خاطر فستیوال های محلی و بین المللی بی شمار خود در سراسر سال کاملاً شناخته شده است. از مهم ترین فستیوال های این شهر می توان به فستیوال بین المللی موسیقی جاز در ماه ژوئن و فستیوال موسیقی الکترونیک در ژانویه اشاره نمود؛ اما وقتی که صحبت از فستیوال های زمستانی می گردد، همه از کبک صحبت می نمایند. کارناوال کبک قدیمی ترین و بعلاوه مشهورترین فستیوال زمستانی کانادا است که سالانه صدها هزار بازدید نماینده را به این شهر می کشاند.

ورزش های زمستانی

اگر در فصل زمستان به کبک سفر کنید، می توانید از ورزش های زمستانی این شهر لذت ببرید. اسکی، اسنوبرد و هاکی روی یخ از جمله این ورزش ها هستند.

اسکی

مجموعه اسکی مونت است آن در نزدیکی کبک قرار دارد و شرایط عالی برای اسکی دارد.

اسنوبرد

کوه های اطراف کبک مکان های خوبی برای اسنوبرد کردن و سوار شدن روی تخته برف فراهم می کنند.

هاکی روی یخ

دریاچه های یخ زده اطراف کبک زمین های هاکی روی یخ طبیعی زیبایی هستند.

پیست توبُگان (نوعی سورتمه دراز و باریک) کبک یکی از قدیمی ترین جاذبه های این شهر است که از سال 1884 تا به امروز هرساله از اواسط دسامبر تا اواسط مارس، درست از وسط شهر، برپا می گردد. گردشگران می توانند سوار بر یک سورتمه چوبی قدیمی با ظرفیت 4 سرنشین شده و با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت حرکت نمایند. منظره ها حیرت انگیزی از قلعه زیبای فرونتناک (Frontenac) در یک طرف راستا و رود سنت لارنس در طرف دیگر، از جاذبه های این سرگرمی زمستانی هستند.

اسکیت روی یخ

وقتی که نوبت به اسکیت روی یخ می رسد، هیچ شهری قابل قیاس با کبک نیست. می توان پیست های روباز پاتیناژ (اسکیت روی یخ) را در سراسر شهر در ماه های زمستانی پیدا کرد. یکی از مسحورنماینده ترین پیست های پاتیناژ این شهر در میدان یوویل (Youville) واقع شده است. اگر کفش های پاتیناژ خود را به همراه داشته باشید، ورود به پیست برای شما رایگان خواهد بود. به علاوه، می توان از این مجموعه کفش پاتیناژ هم اجاره کرد.

هتل یخی

مونترال به مانند کبک دارای یک هتل یخی شگفت انگیز، به عنوان یک جاذبه زمستانی، نیست. این هتل که تنها چند دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد، دارای 44 اتاق است که هرساله با استفاده از 30,000 تن برف و 500 تن یخ ساخته می گردد. می توانید در طول روز از این هتل تماشا کنید و اگر شجاع باشید، یک شب را در این اقامتگاه منحصربه فرد بمانید.

خرید در بازارهای کبک

بازارهای سرپوشیده و رنگارنگ کبک پر از صنایع دستی و محصولات محلی هستند. شما می توانید هدایای خوبی از این بازارها خریداری کنید.

الف. بازار پتی کامپان

این بازار در مرکز شهر کبک واقع شده و انواع محصولات دست ساز و صنایع دستی را می توانید در آن پیدا کنید.

ب. بازار سن ژان

این بازار در نزدیکی دروازه سن ژان قرار دارد و عرضه کننده انواع مواد غذایی محلی و صنایع دستی است.

ج. بازار نوئل

بازار کریسمس نوئل در دوران کریسمس برپا می شود و پر از صنایع دستی و هدایای کریسمس است.

موزه ها و نمایشگاه ها

موزه ها و نمایشگاه های کبک شامل آثار هنری و تاریخی ارزشمندی هستند. موزه ملی زیبایی شناسی کبک یکی از برترین آنهاست.

الف. موزه ملی زیبایی شناسی

این موزه آثار هنرمندان کانادایی و بین المللی را به نمایش می گذارد.

ب. موزه تمدن

موزه تمدن کبک به نمایش تاریخ و فرهنگ غنی این شهر و استان می پردازد.

ج. گالری های هنری

گالری های هنری متعددی در کبک وجود دارند که نمایشگاه های هنری برگزار می کنند.

هر دو شهر مونترال و کبک گردشگران را با گذشته استعماری این منطقه از سوی فرانسه آشنا می نمایند، اما محوطه های تاریخی و بناهای یادبود در اطراف کبک برای سر زدن به مراتب باارزش تر هستند. از کلیسای نتردام کبک که از سال 1647 تا به امروز در قلب منطقه قدیمی این شهر واقع شده تا قلعه کبک که قدیمی ترین بنای نظامی در کانادا محسوب می گردد، شمار فراوان یادمان های سیاسی، مذهبی و نظامی نقش مهمی در تاریخی این کشور ایفا نموده اند. شهر کبک بعلاوه میزبان موزه تمدن، یکی از پربازدیدترین موزه های کشور، است. موزه ملی هنرهای زیبا نیز از دیگر موزه های مشهور کبک است که به حفظ میراث هنری استان یاری می نماید.

معماری زیبا

معماری کبک بسیار زیبا و منحصر به فرد است. سبک معماری نوکلاسیک فرانسوی در بناهای تاریخی آن به چشم می خورد. شهرداری کبک از بناهای تاریخی زیبای این شهر است.

شهرداری

شهرداری کبک یکی از نمادهای این شهر به شمار می رود که در سبک نوکلاسیک ساخته شده است.

کلیساها

کلیساهای تاریخی کبک دارای معماری زیبایی هستند.

خانه های تاریخی

خانه های رنگارنگ چوبی قدیمی چشم اندازهای دلپذیری را به وجود آورده اند.

ویژگی طبیعی کبک

مونترال یک جزیره است. اگرچه پارک ها و چشم اندازهای زیبایی در داخل و بیرون از منطقه ها شهری آن دیده می گردد، اما از نظر ویژگی های طبیعی به هیچ وجه قابل مقایسه با کبک نیست. برای مثال، 14.4 کیلومتر از شمال شرق کبکِ قدیمی در امتداد رودخانه سنت لارنس واقع شده است. یا اینکه آبشار مونتمورانسی با ارتفاع 82.9 متر، بلندتر از آبشار معروف نیاگارا است. می توان با نیم ساعت رانندگی از شهر، دره ها و دریاچه ها، کوه های سرسبز، منطقه ها جنگلی و دشت های ناهموار را مشاهده کرد. به علاوه، درست در آن طرف رود سنت لارنس، منطقه زیبای ایل دورلئان (Île-dOrléans) به چشم می خورد.

آکواریوم کبک

آکواریوم کبک مجموعه ای 16 هکتاری متشکل از محوطه های سرپوشیده و روباز است که از بیش از 10,000 جانور در دسته ماهی ها، دوزیست ها، خزندگان، بی مهرگان و پستانداران دریایی میزبانی می نماید. این آکواریوم که تنها 15 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد، در نوع خود در استان بی نظیر بوده و سالانه هزاران بازتماشاماینده را به اینجا می کشاند.

قایق های شناور در سنت لارنس

اگرچه هر دو شهر در امتداد رود سنت لارنس واقع شده اند، اما کبک برترین منظره ها شگفت انگیز را، نه تنها از نواحی اطراف بلکه از افق شهر، به بازتماشامایندگان هدیه می دهد. قلعه اسرارآمیز فرونتناک که پرطرفدارترین هتل جهان برای عکاسی محسوب می گردد، نمای شهر را به احاطه خود درآورده است. می توان در طول ماه های گرم تر سال سوار بر یک قایق شد و از داخل آب به تماشای این قلعه زیبا پرداخت.

نتیجه

با توجه به موارد بالا، کبک شهری تاریخی، آرام، ارزان قیمت و پر از جاذبه های گردشگری است. پیشنهاد می شود قبل از سفر به مونترال، چند روزی را در این شهر زیبا بگذرانید تا از تمام جاذبه های آن لذت ببرید. سپس می توانید با خاطره ای به یادماندنی از کبک راهی شهر مونترال شوید.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 29 مهر 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1009

به "چرا اول بایست کبک را ببینید بعد به مونترال بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اول بایست کبک را ببینید بعد به مونترال بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید