آیا املاک و مستغلات هنوز سرمایه ها خوبی برای کانادایی ها هستند؟

ما نباید براساس عناوین اصلی، تصمیم به سرمایه گذاری در املاک بگیریم.

 مدتها پیش از وجود بازار سهام، قبل از این که نمک به اندازه طلا ارزشمند باشد و قبل از اینکه دست انسان برای اولین بار به نفت برسد، دارایی که بیشتر مورد توجه قرار می گرفت، زمین بود. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات پیشرفت کرده است، اما امروزه سرمایه گذاران همچنان به دنبال راهی برای تنوع بخشیدن به دارایی های خود، کسب درآمد و افزایش ارزش خالص آن هستند.

آیا املاک و مستغلات هنوز سرمایه ها خوبی برای کانادایی ها هستند؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: با این حال، این روزها، پرسش بسیاری از آنها این است که، آیا هنوز سرمایه گذاری روی املاک و مستغلات تصمیم درستی است یا نه؟ با توجه به تمرکز اخیر دولت در بازار مسکن کشور، این سوال در زمان درستی پرسیده می شود.

از سال 2016،زمانی که تصور می شد بازار تورنتو و ونکوور دارای حباب بزرگی است، دولت ها شروع به معرفی یک سری قوانین مالیاتی و وام کردند. هدف این بود که روند افزایش قیمت در بازارهای داغ مسکن را کند کنند و نتیجه هم داد. طبق اطلاعات انجمن املاک و مستغلات کانادا، تا سال 2018، متوسط ​​قیمت سالانه فروش ملی 3.9 درصد کاهش یافته و به 488،668 دلار رسیده است. در طی همان سال، آمار فروش تقریبا 11 درصد کاهش یافت.

اما بزرگترین حامیان املاک و مستغلات، به عنوان یک گروه دارای قدرت سرمایه گذاری، از گردونه خارج شدند. سرمایه گذارانی مانند جیم یی، کارشناس حقوق بازنشستگی و مزایا، مستقر در ادمونتون و یک وبلاگ نویس مالی که سایت Retire Happy را اداره می کند. او اعتراف می کند که، ارزش خالص دارایی شخصی وی به دلیل سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به طور قابل توجهی رشد کرده است.

ییح می گوید: "راه های زیادی برای ایجاد ثروت وجود دارد،" اما همه مستعد انجام این کار از طریق املاک و مستغلات نیستند. سوال این نیست که آیا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کار خوبی است یا نه ؟

اما بهترین روش استفاده از املاک و مستغلات به عنوان سرمایه گذاری چیست؟ "

 به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به عنوان یک فعالیت تجاری نگاه کنید

 برای بسیاری، اولین ورود به بازار املاک و مستغلات به عنوان سرمایه گذاری از طریق خرید محل اقامت است. وقت و اختصاص زمان لازم برای تحقیق و تجزیه و تحلیل این خرید، به مردم کمک می کند آنچه را که برای پیدا کردن یک دارایی مناسب برای سرمایه گذاری خوب هنگام شروع به کار خود لازم است، درک کنند . اما آنها فقط بر روی دو عامل تمرکز می کنند: قیمت خرید و فروش بالقوه برای سرمایه گذاران فصلی مانند Yih، این اهداف اشتباه است. ییح می گوید: "رمز موفقیت در سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، جریان نقدی مثبت است و این می تواند در هر بازار کارساز و مفید باشد."

اگرچه یافتن دارایی زیاد و گردش پول در بازارهای با قیمت بالاتر مانند تورنتو یا ونکوور دشوارتر است، اما غیرممکن نیست، به ویژه اگر استراتژی افزایش ارزش سهام خود (مانند ایجاد پیشرفت در ساختمان) یا پس انداز برای هزینه های سنگین تر داشته باشید.

دیلن نیهته، یک مشاور املاک و مدیر بازاریابی در زولو، بزرگترین کارگزاری مستقل کانادا، می گوید: "این ایده یک سرمایه گذاری کلان است که می تواند سرمایه گذاران بالقوه را بترساند." Nihte می گوید: "اما اگر همان سرمایه گذار بخواهد در طلا، بازار سهام، یا حتی بیت کوین سرمایه گذاری کند، به احتمال زیاد به 100 درصد هزینه خرید نیاز دارد." "املاک و مستغلات به شما امکان می دهد از قدرت اهرم استفاده کنید. یک سرمایه گذار فقط باید 20 درصد از قیمت خرید را برای داشتن 100 درصد دارایی بپردازد. شما بخشی از پول خود را برای داشتن دارایی به ارزش بسیار بیشتر و با افزایش ارزش در طول زمان، اهرم می کنید. "

اما مزایای استفاده از اهرم نباید به فرد اجازه دهد که اصول تجارت را نادیده بگیرد. ییح می گوید: "قمار با قیمت آینده یک ملک بهترین راه برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نیست." "این فقط حدس و گمان است." برای موفقیت در بازار املاک و مستغلات، یک سرمایه گذار باید با آن مانند یک تجارت برخورد کند.

او می گوید: "تمرکز خود را روی جریان وجوه نقد بگذارید." "درآمد کسب شده باید تمام هزینه ها را تأمین کند و هنوز هم باید هزینه اضافی در هر ماه باقی بماند."

خطرات را مدیریت کنید

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات درآمد مناسب و راهی برای متنوع کردن نمونه کارها ارائه می دهد، اما بدون خطر نیست. در اینجا راهکارهایی برای کاهش مهمترین خطرات سرمایه گذار در هنگام سرمایه گذاری در املاک و مستغلات آورده شده است:

خطر شماره 1: گرفتن قرض {وام} اضافی

بیشتر سرمایه گذاران برای خرید املاک و مستغلات اجاره ای به رهن نیاز دارند. این می تواند نسبت بدهی شما را تغییر دهد که می تواند در گرفتن یا نگرفتن بهترین نرخ وام یا شرایط وام تأثیرگذار باشد. برای کاهش این خطر، رتبه اعتباری خود را بررسی کنید (می توانید این مورد را در سایت های آژانس اعتباری مانند Equifax یا Transunion مرور کنید)، تمام قبض ها را به موقع پرداخت کنید و قبل از اقدام به درخواست اعتبار جدید یا تمدید وام فعلی، با یک مشاور صحبت کنید.

خطر شماره 2: هزینه برای تعمیر و نگهداری پرخرج

همانطور که ییح اشاره کرد، یک ملک اجاره ای باید جریان نقدی مثبت داشته باشد. یک سرمایه گذار باید بودجه ای برای صندوق اظطراری (بودجه ای که برای پرداخت هزینه های تعمیر و نگهداری پرخرج استفاده می شود) تهیه کند. اگر اجاره ماهانه پیش بینی شده همه هزینه های ماهانه، از جمله صندوق تعمیرات را پوشش دهد، در این صورت املاک جریان نقدی مثبتی دارند که برای سرمایه گذاری خوب و اساسی است.

خطر شماره 3: برخورد با مستاجران بد

بررسی دقیق مستاجران و تهیه اجاره نامه مفصل، ترجیحاً با کمک وکیل املاک بسیار مهم است. با قوانین محلی که برای صاحبخانه ها و مستاجران اعمال می شود آشنا شوید. همچنین، برای محافظت از خود در برابر آسیب هایی مانند خرابی ها، پوشش بیمه ای در نظر بگیرید.

با ایجاد یک اجاره نامه کوتاه مدت، می توانید به طور بالقوه از هر گونه سردرد مستاجر بلند مدت فرار کنید. فقط آگاه باشید که این امر چگونه بر رهن و بیمه شما تأثیر می گذارد. ران باتلر، مالک مرکز وام مسکن باتلر مستقر در انتاریو توضیح می دهد که وام دهندگان درآمد اجاره ای کوتاه مدت را دوست ندارند و این درآمد را در محاسبات شرایط وام مسکن خود لحاظ نمی کنند.

کیم نیلی، نایب رئیس توسعه شرکت Surex، کارگزار بیمه آنلاین مستقر در آلبرتا، می گوید که یافتن بیمه مناسب نیز می تواند مشکل ساز باشد. نیلی می گوید: "واحدهای اجاره خالی سخت ترین چیز برای بیمه شدن هستند." این که آیا شخصی از اواسط قرارداد اجاره آنرا فسخ می کند یا این واحد به دلیل کمبود متقاضی خالی می ماند. خالی ماندن طولانی مدت در واحد اجاره ای شما پوشش بیمه ای شما را به خطر می اندازد. نیلی می گوید: "به طور کلی، 30 روز مهلت وجود دارد، اما این از نظر بیمه گر متفاوت است." برخی از ارائه دهندگان ظرف 24 ساعت پس از خالی شدن واحد، بیمه نامه شما را باطل می کنند.

اگر تصمیم به راه اندازی مشاغل اجاره ای، با ارائه دهنده خدمات بیمه خود صحبت کنید. نیلی توضیح می دهد: "بسیاری از تغییرات جدید و هیجان انگیز به افراد بیشتری این امکان را داده است که در برنامه هایی مانند Airbnb و Vrbo بدون هزینه هزاران دلار برای بیمه شرکت کنند." "بسیاری از شرکت ها تأییدیه هایی دارند که به مالک املاک اجازه می دهد پوشش اضافی را با هزینه ای کمتر از 200 دلار در سال اضافه کنند."

نکته اصلی این است که با متخصصان رهن و بیمه به طور مستمر صحبت کنید تا گزینه های مناسب خود را بشناسید.

خطرشماره 4: برخورد با دعوی حقوقی

بدهی یک نقطه ضعف بزرگ برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. به عنوان صاحبخانه، در صورت مجروح شدن شخصی در ملک شما، درهای دادخواست های پزشکی و حقوقی رو به شما باز هستند. ساده ترین راه برای کاهش این خطر خرید بیمه مناسب است.

افزایش پوشش بدهی بخشی از بیمه نامه که هزینه های پزشکی و حقوقی را پوشش می دهد نسبتاً ارزان است، با توجه به خسارت احتمالی که یک دعوی می تواند بدر امور شخصی شما وارد کند. نیلی توضیح می دهد: "حداقل 2 میلیون دلار پوشش بدهی، بسیار توصیه می شود." "پرونده های حقوقی بیش از دو میلیون به طور منظم در حال افزایش است و تفاوت هزینه، بین 1 تا 2 میلیون دلار برای پوشش مسئولیت حدود 50 دلار در سال است."

خطر شماره 5: به طور بالقوه سرمایه گذاری خود را از دست می دهید

خطر دیگر این است که در صورت وقوع یک حادثه فاجعه بار به شدت به اموال شما آسیب برسد، یا همه چیز را ناگهانی از دست بدهید. آتش سوزی، سیل، تگرگ و یا حتی زلزله همه بلایای احتمالی در کانادا هستند و نتیجه آن می تواند خسارت های مهم و گران قیمتی به ملک شما وارد کند.

تقریباً همه بیمه نامه ها از دست دادن فاجعه بار یک ساختمان را پوشش می دهند، اما به عنوان سرمایه گذار املاک باید از دست دادن درآمد ناشی از آسیب یا تخریب را نیز در نظر بگیرید. نیلی توضیح می دهد که یک سیاست اجاره جامع برای صاحبخانه امکان درآمد ایجاد می کند تا اجاره از دست رفته را با ارزش بازار منصفانه جایگزین کند.

نکته آخر: کانادایی ها هنوز هم می توانند با اطمینان در بازار املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند

حتی با وجود اخبار مداوم درباره رکود اقتصادی قریب الوقوع، املاک و مستغلات هنوز هم راهی مناسب برای ساخت و رشد سرمایه گذاری شما هستند. در حالی که اعداد در سال 2018 مبهم به نظر می رسید، تا سال 2019 پیش بینی از رشد منفی حکایت می کرد. طبق CREA، فعالیت ملی فروش در سال 2019 پنج درصد افزایش یافته و پیش بینی می شود 7.5 درصد در سال 2020 رشد کند. قیمت فروش ملی نیز در حال صعود بود که تنها با اندکی افزایش در سال 2019 (از 0.5 درصد) ) و بازگشت به الگوهای تاریخی 2.1 درصد رشد قیمت در سال 2020.

برای سرمایه گذاران، کلید اصلی در تصمیم گیری های استراتژیک هوشمند، در نظر گرفتن عوامل اصلی اقتصادی است که بر سرمایه گذاری شما تأثیر می گذارد. همانطور که داگلاس پورتر، اقتصاددان ارشد BMO، اخیراً در مصاحبه ای با بلومبرگ اظهار داشت: بازده اوراق قرضه در حال کاهش است، کانادا دارای رشد شدید جمعیت است و تصمیمات بودجه ای دولت به عنوان محرک هایی برای بازار مسکن ملی عمل می کنند، همه اینها نشان دهنده آینده پر ررونق بازار املاک در کانادا است.

انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 667

به "آیا املاک و مستغلات هنوز سرمایه ها خوبی برای کانادایی ها هستند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا املاک و مستغلات هنوز سرمایه ها خوبی برای کانادایی ها هستند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا املاک و مستغلات هنوز سرمایه ها خوبی برای کانادایی ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید