استان آلبرتا را در تور کانادا از نزدیک ببینید

اگر به غرب کانادا سفر کنید به استان آلبرتا خواهید رسید که با شهرهایی همچون بنف، کلگری و ادمونتون برای گردشگران حسابی سرگرم کننده می‌باشد. در ادامه به موقعیت جغرافیایی و دیگر ویژگی های این استان آشنا خواهیم شد.

استان آلبرتا را در تور کانادا از نزدیک ببینید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: آلبرتا استانی در کشور کانادا است که با چشم انداز بی نظیری از کوه ها، دشت ها، بیابان ها و جنگل های انبوه، آلبرتا را احاطه شده است. آلبرتا بیش از 600 دریاچه و ذخایر آب های معدنی غنی دارد. در غرب آن، پارکهای کوهستانی راکی کانادا است که درون آن یخچال های طبیعی در یخزار های کلمبیا وجود دارد. پارک صلح بین المللی گلسیر واترتون (Waterton Glacier)، ذخایر بیوسفر است که در مرز جنوبی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

آلبرتا، استان غربی کشور کانادا است که بر اساس آمار 2016، چهارمین استان پرجمعیت کشور کانادا با حدود 4.067.175 نفر جمعیت محسوب می گردد و همچنین پرجمعیت ترین استان سه گانه سر سبز کانادا است. این استان حدود 660.000 کیلومتر مربع وسعت دارد. آلبرتا و همسایه اش ساسکاچوان (Saskatchewan) از سرزمین های شمال غربی بودند تا این که در اول سپتامبر 1905 به عنوان ایالت ها معرفی شدند.

آلبرتا توسط استان های بریتیش کلمبیا در غرب، ساسکاچوان در شرق، سرزمین های شمال غربی در شمال و ایالت مونتانای آمریکا در جنوب احاطه شده است. آلبرتا یکی از سه استان کانادا است که تنها با یکی از ایالات کشور آمریکا هم مرز است و یکی از دو استانی است که با خشکی محصور شده است. آب و هوای این استان قاره ای مرطوب است که در طی سال کاملا متفاوت است و نوسانات میانگین دمای فصلی در آن از مناطقی است که بیشتر در شرق قرار گرفته اند کمتر است. در فصل زمستان بادهای چینوک، گرما را به این منطقه می آورند و باعث گرم شدن هوا به طور ناگهانی می شوند.

مرکز آلبرتا، شهر ادمونتون است که در نزدیکی مرکز جغرافیایی استان قرار گرفته و مرکز اصلی عرضه و خدمات نفت خام کانادا، ماسه های نفتی آتاباسکا و دیگر منابع صنایع شمالی است. در حدود 290 کیلومتری جنوب پایتخت، شهر کلگری (Calgary) قرار گرفته است که بزرگترین شهر استان آلبرتا است.

مقاصد توریستی این استان شامل بنف، کانمور، درامهلر، جاسپر، دریاچه های سیلوان و لوئیس می باشد.

آلبرتا از اوائل قرن بیستم یک مقصد توریستی با جاذبه های فراوان بوده که از این میان می توان به فضاهای روباز برای اسکی، پیاده روی و کمپینگ و همچنین مراکز خرید مانند وست ادمونتون مال، کلگری استمپد، فستیوال های روباز، رویدادهای قهرمانی حرفه ای، رقابت های ورزشی بین المللی مانند بازی های المپیک اشاره نمود. جاذبه های طبیعی موجود در این منطقه شامل پارک ملی الک آیلند (Elk Island)، پارک ملی بوفالو وود و کلمبیا آیسفیلد می باشد.

با توجه به توسعه مالی استان آلبرتا، شهر های کلگری و ادمونتون هر ساله میزبان بیش از چهار میلیون توریست می باشد که هر سال حدود 3 میلیون نفر تنها از بنف، جاسپر و کوه های راکی بازدید می نمایند. صنعت توریستی در آلبرتا به شدت به توریستان انتاریوی جنوبی، همین طور بخش های دیگر کانادا، ایالات متحده و کشورهای دیگر وابسته است.

کوه های راکی آلبرتا، مشهورترین مقاصد توریستی یعنی پارک ملی بانف و پارک ملی جاسپر در بر گرفته است. این دو پارک کوهستانی به وسیله جهت خوش منظره Icefields Parkway بهم متصل می شوند. بانف در 128 کیلومتری غرب کالگری در بزرگراه شماره 1 و جاسپر در 366 کیلومتری غرب ادمونتون در بزرگراه Yellowhead قرار گرفته است. از 14 تا سایت های کانادا که در میراث دنیای بونسکو ثبت شده اند 5 تای آن در استان آلبرتا واقع شده است که شامل پارک های کوهستانی راکی کانادا، پارک بین المللی صلح Waterton-Glacier، پارک ملی بوفالو وود، پارک ملی دایناسور و پرتگاه Head-Smashed-In Buffalo Jump (محلی مربوط به قرون وسطی که بوفالو ها به علت وجود خورشید و تار شدن دیدشان از آن سقوط می کردند) می گردد.

هر ساله حدود 1.2 میلیون نفر از Stampede کالگری بازدید می نمایند، این استمپد یک مراسم کانادایی که غرب وحشی و صنعت گاوبازی را به نمایش می گذارد. حدود هفتصد هزار نفر هم هر ساله از مراسم کی دی (ایامKlondike و مرکز EX) لذت می برند. ادمونتون دروازه ای برای دسترسی به تنها جهت کانادایی بود که به زمین های طلای یوکان می رسید و تنها جهتی است که جویندگان طلا نیازی به خطر انداختن خود و عبور از چیلکوت (Chilkoot) را نداشتند. یکی دیگر از مکان هایی که هر ساله نزدیک به 650.000 نفر توریست را به سمت خود می کشاند دره Drumheller است که به پایتخت دایناسور دنیا شهرت دارد و در شمال شرقی کالگری واقع شده است. Drumheller یکی از بزرگترین تولیدنمایندگان زغال سنگ در غرب کانادا در طول جنگ بوده است. آلبرتا دارای مجتمع های اسکی متعددی است که مهمترین آن ها دهکده سان شاین، دریاچه لوئیز، حوض مَرمُت، نارکوآی و ناکیسکا هستند.

جنگل داری نقش بسیار حیاتی را در اقتصاد آلبرتا ایفا می نمایند، به این صورت که بیش از 15000 شغل ایجاد نموده و سالانه بیلیون ها دلار به اقتصاد آلبرتا یاری می نماید. موارد بهره برداری الوارهای برداشت شده عبارتند از چوب خرد شده، چوب های با دوام و سخت، چوب های مهندسی، محصولات زیستی مانند مواد شیمیایی و سوخت های زیستی. اخیراً ایالات متحده یکی از بزرگترین وارد نماینده های چوب های خرد و چوب های سخت از کانادا و آلبرتا بوده است و همچنین ادامه این معاملات با ایالات متحده باعث افزایش تمرکز بازار آسیایی بر آلبرتا شده است.

انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 158

به "استان آلبرتا را در تور کانادا از نزدیک ببینید" امتیاز دهید

1 کاربر به "استان آلبرتا را در تور کانادا از نزدیک ببینید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان آلبرتا را در تور کانادا از نزدیک ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید