ادویه های تندی که اشکتان را در خواهد آورد

تندی ادویه بیشتر از آنکه برای عده ای جنبه تنوع و سرگرمی دارد، برای بخش قابل توجهی از مردم دنیا یک فرهنگ و ذائقه عمومی به شمار میرود، برخی از ملل مثل مکزیکی ها و هندی ها که آنقدر به این ادویه ها مشهورند که نامشان به پسوند غذاهای تند تبدیل شده است و وقتی مثلا نام ساندویچی را با عنوان مکزیکی میشنوید، انتظار تندی از آن دارید. در ادامه با معروفترین ادویه های تند اشنا خواهیم شد.

ادویه های تندی که اشکتان را در خواهد آورد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ادویه فلفل قرمز

ادویه فلفل قرمز به اسم یکی از تندترین فلفل های دنیا در بین آشپزان معروفیت دارد و درصد بسیار کمی از این ادویه می تواند طعم غذای شما را بسیار تند و آتشی کند.

نکته جالبی که باید بدانید این است که در کشور پرو که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فلفل قرمز است، در رستوران ها آن شاهد سرو سینی فلفل قرمز هستیم و بعلاوه در این کشور سس هایی تهیه می شوند که در آن اندازه زیادی فلفل قرمز وجود دارد و خوردن این سس ها کار هر کسی نیست.

ادویه فلفل سیاه

افرادی که غذاهای تند را دوست دارند، ضروری است تا حتماً ادویه فلفل سیاه را در آشپزخانه خود قرار بدهند، چرا که استفاده از این ادویه می تواند هم غذای شما را تند نموده و هم مزه مجذوب نماینده و شگفت انگیزی به آن بدهد.

ادویه فلفل تند جامائیکایی

یکی دیگر از کشورهای زیبا حوزه دریای کارائیب، کشور جامائیکا است. این کشور دارای محصولات مختلفی بوده که به تمام نقاط دنیا آن ها را صادر می نماید. یکی از این محصولات، فلفل تند جامائیکایی است که ادویه به دست آمده از آن جز تند ترین ادویه های دنیا به شمار میرود.

پودر فلفل تند

آشپزان حرفه ای و درجه یک به جای آن که از یک نوع فلفل در غذاهای خود استفاده نمایند، به سراغ ادویه ای به نام پودر فلفل تند آمده و آن را درست می نمایند.

آشپزان به مقدار لازم از این ادویه خاص در طبخ غذاهای مختلف استفاده می نمایند. در واقع پودر فلفل تند ترکیبی از چندین نوع فلفل مختلف است و درصد استفاده از هر فلفل در داخل آن بستگی به سبک آشپزی هر سر آشپز دارد.

ادویه تند فلفل کاین

یکی از ادویه های تند دنیا ادویه ای است که از فلفل کاین به وجود می آید. این فلفل تنها در گوان فرانسه که در حوزه دریای کارائیب قرار گرفته به وجود می آید و کشور گوان این فلفل و ادویه آن را در حجم های بسیار زیادی هر ساله به سراسر دنیا صادر می نماید. از فلفل کاین فراوری شده در کشور گوان فرانسه، در طبخ غذاهایی مثل ماهی، میگو، مرغ و یا انواع سالاد استفاده می گردد.

فلفل جالاپنو

یکی دیگر از ادویه های تند دنیا جالاپنو است که منبع غنی از ویتامین بوده و خوردن آن مزایای بسیار زیادی دارد. نکته بسیار مهمی این است که این فلفل به قدری تند است که تنها افراد خاصی می توانند آن را بخورند و استفاده از این ادویه در درصد بسیار کم هم می تواند غذای شما را تند و آتشین کند.

فلفل سرانو

معمولاً در منطقه ها کوهستانی کشور مکزیک فلفل سرانو کشت شده و به تمام نقاط دنیا صادر می گردد. ادویه بدست آمده از این فلفل منبع غنی از ویتامین c و B6 بوده و می تواند به خوبی باعث ارتقا سیستم بدنی شما گردد.

فلفل تند تایلندی

ادویه که از فلفل تند تایلندی به وجود می آید جز تندترین ادویه های دنیا است. این فلفل معمولاً در کشورهای شرق آسیا، به خصوص چین و تایلند کشت شده و به نقاط مختلف دنیا صادر می گردد.

ادویه فلفل تند تایلندی معمولاً برای درست کردن سوپ مورد استفاده قرار می گیرند و اگر دوست دارید تا سوپ خود را تند و مزه آن را شگفت انگیز کنید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از ادویه فلفل تند تایلندی در سوپ خود بهره ببرید.

ادویه سرپراجا

یکی دیگر از ادویه های تند که معمولاً در آشپزخانه های کشورهای آسیای وجود دارد، سرپراجا است. این نوع ادویه مزه بسیار تند و آتشی داشته و بعلاوه از آن برای فراوری انواع سس هم استفاده می گردد.

فلفل هابانرو

بی شک یکی از تندترین فلفل های دنیا که خوردن آن کار هر کسی نیست، فلفل هابانرو است. این محصول به فلفل هندی هم معروفیت دارد و معمولاً رستوران هایی که مرغ کبابی می پزند، از این ادویه برای خوشمزه تر کردن غذای خود بهره می برند.

ادویه کریول

یکی دیگر از ادویه های ترکیبی فوق العاده تند، ادویه کریول است که بسیاری از افراد آن را تندترین ادویه دنیا می نامند. برای درست کردن این ادویه ضروری است تا از ترکیب پودر فلفل سیاه، ریحان، دانه های فلفل، فلفل کاین، پودر سیر، پیاز و پودر آویشن استفاده گردد.

کارولینا ریپر

اگر پای رکورد زدن و تند بودن وسط باشد هیچ ادویه نمی تواند جای کارولینا ریپر را بگیرد. این ادویه که از فلفلی با همین نام فراوری می گردد یکی از تندترین و آتشی ترین ادویه های دنیا تا سال 2013 بوده است و حتی نام آن در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده است.

فلفل تاباسکو

یکی دیگر از ادویه های تند دنیا، ادویه است که از فلفل تاباسکو به وجود می آید و از آن برای تهیه سس تاباسکو هم استفاده می گردد. سس تاباسکو اولین بار در کشور آمریکا فراوری شد و سپس به تمامی نقاط دنیا صادر گشت. امروزه ادویه تاباسکو به وسیله سرآشپزان مشهور دنیا برای تند کردن بیشتر غذاهای شان مورد استفاده قرار می گیرد.

انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 739

به "ادویه های تندی که اشکتان را در خواهد آورد" امتیاز دهید

2 کاربر به "ادویه های تندی که اشکتان را در خواهد آورد" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادویه های تندی که اشکتان را در خواهد آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید