برنامه آموزش زبان برای تازه واردان به کانادا (LINC) چیست؟

LINC یک برنامه رایگان آموزش زبان است که برای فراگیران بزرگسال و واجد شرایط ارائه شده است. برنامه LINC توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تاسیس شده است. شرکت در کلاس­های LINC رایگان می­باشد. اگر به مهارت­های زبانی خاصی نیاز داشته باشید، می­توانید برنامه ­ای را انتخاب کنید که با اهداف تحصیلی یا کاری شما تناسب بیشتری داشته باشد.

 
برنامه آموزش زبان برای تازه واردان به کانادا (LINC) چیست؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در انتاریو، برنامه آموزش زبان برای تازه واردان (LINC) به طور کلی به زبان انگلیسی ارائه می­شود. اما مؤسساتی نیز هستند که زبان فرانسوی آموزش می­دهند. برای اطلاعات بیشتر به بخش «آیا می­توان در LINC زبان فرانسوی شرکت کرد؟» مراجعه نمایید.

در برنامه LINC کلاس­های تمام وقت و نیمه وقت برگزار می­شوند و برخی مراکز، محل نگهداری از کودکان نیز دارند تا والدین بتوانند در کلا­س زبان در کانادا شرکت کنند. به یاد داشته باشید، هر عضوی از خانواده شما که واجد شرایط باشد می­تواند در کلاس­های LINC شرکت کند.

آیا من واجد شرایط هستم؟

برای اینکه واجد شرایط برنامه LINC در انتاریو باشید، بایستی:

مقیم دائمی کانادا یا پناهنده رسمی باشید، یا درخواست اقامت دائم شما در کانادا در دست بررسی باشد، و از سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا نامه­ای برای شما ارسال شده باشد که حاکی از تأیید اولیه درخواست و ارجاع برای ارزیابی پذیرش باشد (یعنی به طور کلی تأیید را دریافت کرده باشید)؛

حداقل 18 سال داشته باشید؛ و

در یک مرکز ارزیابی زبان، آزمون زبان بدهید تا مشخص شود چه سطحی برای شما مناسب است.

 افراد زیر نمی­توانند در LINC شرکت کنند:

شهروندان کانادایی؛

افرادی که برای پناهندگی درخواست داده اند؛

و مقیمان موقتی (مثل دانشجویان خارجی، کارمندان خارجی یا بازدیدکنندگان).


چطور می­شود در LINC ثبت نام کرد؟

به مرکز ارزیابی زبان بروید و آزمون ارزیابی بدهید.

اگر واجد شرایط شرکت در برنامه آموزش زبان برای تازه واردان به کانادا (LINC) باشید، باید آزمون بدهید تا سطح دانش انگلیسی شما مشخص شود.

باید در یک مرکز معتبر ارزیابی زبان، آزمون بدهید. آزمون رایگان می­باشد و قبل از شرکت، باید از پیش وقت بگیرید.

پس از دادن آزمون، می­توانید در بهترین کلاس­های LINC شرکت کنید تا نیازهای زبانی شما برطرف شوند. اگر LINC برای شما مناسب نباشد، به یک برنامه زبانی دیگر ارجاع داده می­شوید.

برنامه LINC برای توصیف سطح زبان انگلیسی شما در مهارت­های خواندن، نوشتار، گوش دادن و صحبت کردن، از شاخص­های زبان کانادایی (CLB) بهره می­برد.

LINC یک برنامه آموزش زبان رایگان است که بزرگسالان واجد شرایط می­توانند از آن بهره ببرند. این برنامه توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارائه شده است. کلاس­های LINC معمولاً در نمایندگی­های اجتماعی برگزار می­شوند.


آیا می­توان از خانه در کلاس LINC شرکت کرد؟

اگر واجد تمام شرایط لازم باشید، می­توانید از خانه در کلاس­های LINC شرکت کنید.

برنامه آموزش در خانه LINC این امکان را برای تازه واردان واجد شرایط فراهم کرده که از خانه خود، به راحتی در کلاس شرکت کنند و زبان انگلیسی خود را تقویت نمایند.

مربیان باتجربه وظیفه آموزش غیرحضوری را به عهده دارند. اگر نمی­توانید به کلاس­های LINC بروید، شرکت در کلاس غیرحضوری گزینه مناسبی است. مثلا ممکن است برنامه کاری شما فشرده باشد، بچه کوچک داشته باشید یا در محل زندگی شما کلاس LINC برگزار نشود.

آیا من واجد شرایط هستم؟

شما باید واجد تمام شرایط تعریف شده در LINC باشید.

به علاوه باید:

  • حداقل شاخص­ مهارت­های شنیداری و صحبت CLB شما برابر 3 بوده و حداقل شاخص مهارت­های خواندن و نوشتن CLB شما نیز برابر 2 باشد؛
  • آماده باشید تا حداقل 10 تا 12 ساعت در هفته به تنهایی تمرین کنید؛
  • به خود انگیزه بدهید و آماده باشید که مسئولیت آموزش خود را بپذیرید

چگونه باید ثبت نام کرد؟

بایستی آزمون زبان بدهید تا سطح دانش زبان انگلیسی شما مشخص شود. باید در یک مرکز معتبر ارزیابی LINC آزمون بدهید. باید قبل از آزمون، وقت بگیرید. هنگام آزمون به ممتحن بگویید که می­خواهید در برنامه آموزشی غیرحضوری LINC شرکت کنید.

ممکن است لیستی برای شرکت در کلاس­های غیرحضوری LINC وجود داشته باشید که می­توانید از آن بهره ببرید.


مرکز ارزیابی زبان چیست و چطور می­توان به آن مراجعه کرد؟

اولین کاری که برای شروع شرکت در کلاس­های انگلیسی دولتی انجام بدهید، مراجعه به مراکز ارزیابی زبان است.

اگر واجد شرایط لازم برای شرکت در کلاس­های انگلیسی دولتی باشید، باید ابتدا آزمون زبان بدهید تا سطح دانش زبان انگلیسی شما مشخص شود.

باید در یک مرکز معتبر ارزیابی زبان، آزمون بدهید. آزمون رایگان برگزار می­شود. قبل از شرکت باید وقت بگیرید.

در انتاریو مراکز ارزیابی متعددی وجود دارند. بسیاری از دفاتر نمایندگی اجتماعی می­توانند به شما کمک کنند کلاس­های زبان انگلیسی را پیدا کنید. برای کسب راهنمایی می­توانید به بخش «خدمات نزدیک موقعیت من» بروید و به دنبال «خدمات اقامتی» یا «کلاس زبان انگلیسی» در محل اقامت خود بگردید.


آیا برنامه LINC زبان فرانسوی نیز ارائه می­دهد؟

در انتاریو، برنامه آموزش زبان به تازه واردان به کانادا (LINC) به طور کلی به زبان انگلیسی ارائه می­شود. با این حال، مؤسساتی نیز هستند که همین برنامه را به زبان فرانسوی ارائه می­دهند.

برنامه فرانسوی زبان، « Cours de langue pour les immigrants au Canada (CLIC)» نام دارد. سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) هردو برنامه LINC و CLIC رایگان هستند و نیازی نیست برای شرکت در آنها مبلغی بپردازید.

مؤسسات زیر برنامه CLIC را ارائه می­دهند:

  • La Cité des affaires (اتاوا، مرتبط با La Cité collégiale)
  • Collège Boréal (در انتاریوی جنوبی برنامه­ های CLIC را ارائه می­دهد)
  • L'École des adultes Le Carrefour (مرتبط با Conseil des écoles publiques de l'Est de l'Ontario)

آیا من واجد شرایط هستم؟

برای اینکه واجد شرایط شرکت در برنامه CLIC در انتاریو باشید، بایستی:

مقیم دائمی کانادا یا پناهنده رسمی باشید؛

یا

مقیم دائمی کانادا یا پناهنده رسمی باشید، یا درخواست اقامت دائم شما در کانادا در دست بررسی باشد، و از سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا نامه ­ای برای شما ارسال شده باشد که حاکی از تأیید اولیه درخواست و ارجاع برای ارزیابی پذیرش باشد (یعنی به طور کلی تأیید را دریافت کرده باشید)؛

و حداقل 18 سال داشته باشید؛ در برنامه LINC (انگلیسی) شرکت نداشته باشید؛ بیش از چند ساعت مشخص آموزش LINC ندیده باشید؛ و در یک مرکز ارزیابی زبانی امتحان زبان بدهید تا مشخص شود چه سطح زبانی برای شما مناسب است.

سطح زبان فرانسوی شما بر اساس شاخص­های زبان فرانسوی کانادایی به عنوان زبان دوم (FSL) ارزیابی می­شود. این شاخص تحت عنوان Niveaux de compétence linguistique canadiens (NCLC) شناخته می­شود.

برای محک زدن خودتان می­توانید از ابزار خودارزیابی آنلاین استفاده کنید. نتایج به دست آمده صرفاً جهت اطلاع هستند و ارزش رسمی ندارند.

افراد زیر نمی­توانند در CLIC شرکت کنند:

  • شهروندان کانادایی؛
  • افرادی که برای پناهندگی درخواست داده اند؛
  • و مقیمان موقتی (مثل دانشجویان خارجی، کارمندان خارجی یا بازدیدکنندگان)؛
  • شرکت کنندگان در CLIC آنلاین (CLIC en ligne).

می­توانید به صورت آنلاین نیز در دوره­ های CLIC شرکت کنید. نسخه آنلاین برنامه CLIC تحت عنوان « CLIC en ligne» شناخته می­شود.

این برنامه رایگان که نسخه مجازی دوره­ های متعارف CLIC است، توسط مرکز شاخص­های زبان کانادا اداره می­شود و تحت حمایت سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا قرار دارد.

آیا من واجد شرایط هستم؟

در صورتی واجد شرایط شرکت در برنامه CLIC en ligne خواهید بود که:

  • مقیم دائمی کانادا یا پناهنده رسمی باشید؛
  • حداقل 18 سال داشته یا در وطن خود فارغ التحصیل شده باشید؛
  • مدرک وضعیت مهاجرت شما موجود باشد؛
  • مدرک اقامت شما در انتاریو موجود باشد (مثل قبض، صورتحساب بانکی یا مدارک دولتی که آدرس شما در انتاریو را بر خود داشته باشند).

با این حال حتی اگر واجد شرایط بالا باشید، در صورتی که یکی از موارد زیر نیز وجود داشته باشد امکان شرکت در برنامه CLIC en ligne را نخواهید داشت:

در حال شرکت در دوره­ های حضوری CLIC باشید؛

نام شما در یک دوره LINc ثبت باشد (یا قبلاً ثبت نام کرده باشید)؛

دانش زبان فرانسوی نداشته باشید (حداقل باید سطح 3 NCLC را داشته باشید)؛

یا به زبان انگلیسی کاملا مسلط باشید.

 
منبع: settlement.org
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 642

به "برنامه آموزش زبان برای تازه واردان به کانادا (LINC) چیست؟" امتیاز دهید

11 کاربر به "برنامه آموزش زبان برای تازه واردان به کانادا (LINC) چیست؟" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه آموزش زبان برای تازه واردان به کانادا (LINC) چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید