جزایر هاوایی را بهتر بشناسیم

یکی از زیباترین سواحل دنیا را با بهترین امکانات تفریحی در جزایر هاوایی آمریکا خواهید یافت.

جزایر هاوایی را بهتر بشناسیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: هاوایی مجموعه جزایری که مثل بهشت روی زمین خیره کننده و شگفت انگیزه. مقصدی با سواحلی خوشرنگ و منظره های طبیعی فوق العاده که زیبایی اون ها در تموم جهان نظیر نداره. بیش از هزاران سال پیش این جزایر از طریق یک قهرمان باستانی به نام Hawaiiloa کشف شد و بعد ها هم نام این جزایر همینطور به هاوایی شناخته میشد. قبل از اینکه هاوایی به عنوان پنجاهمین استان آمریکا در نظر گرفته بشه، بیشتر از دو قرن تحت سلطه پادشاهانی مستقل بود و بعد از سرنگونی آخرین پادشاه این جزایر در قلمرو دولت آمریکا نهاده شد. مقصدی که امروزه یکی از لوکس ترین و محبوب ترین جزایر ایالات متحده آمریکا به حساب میاد و به یکی از تفریحی ترین جزایر جهان تبدیل شده.

بیشتر از 7 میلیون نفر در سال به جزایر هاوایی سفر می نمایند و یک تعطیلات شگفت انگیز و منحصر به فرد رو در سواحل زیبای اون رقم می زنند. در هاوایی بیشتر از 100 جزیره وجود داره که 8 جزیره اون به عنوان اصلی ترین و محبوب ترین جزایر شناخته میشن.

بزرگ ترین جزایر از مجموعه جزایر هاوایی

جزیره هاوایی

این جزیره که به بزرگ ترین جزایر هاوایی معروفه، در واقع بزرگ ترین جزیره در تمام ایالات متحده آمریکا به حساب میاد و وسعتی در حدود 4028 مایل مربع داره و به عنوان سومین جزیره پر هوادار و جهانگردی هاوایی به حساب میاد.

جزیره Maui

جزیره ای با وسعتی حدود 727 مایل مربع که به عنوان دومین جزیره بزرگ هاوایی به حساب میاد و از نظر جهانگردی هم دومین مقصد انتخابی گردشگران در سراسر جزیره به حساب میاد.

جزیره Kauai

وسعت این جزیره حدود 562 مایل مربعه و چهارمین جزیره بزرک هاواییه که به عنوان چهارمین جزیره جهانگردی منطقه هم محسوب میشه. به این جزیره جزیره باغ یا Garden Island هم گفته میشه و دلیل اون هم آب و هوای مجذوب کننده و وجود آبشار و انواع گیاهانیه که در اون قرار گرفته.

جزیره Molokai

پنجمین جزیره بزرگ هاوایی با حدود 260 مایل مربع وسعت که به خاطر شرایط کشاورزی ایده آل هم معروفیت زیادی داره. بعلاوه جالبه که بدونید این جزیره به عنوان بلند ترین صخره ها دریایی در تمام جهان هم خیلی شناخته شدست.

جزیره Lanai

جزیره ای که به اون جزیره آناناس هم گفته میشه و با وسعتی در حدود 140 مایل مربع به عنوان پنجمین جزیره محبوب و جهانگردی هاوایی شناخته میشه.

جزیره Niihau

هفتمین جزیره بزرگ هاوایی که به صورت شخصی خریداری شده و احتمالا امکان اینکه ازش تماشا کنید وجود نداره و با وسعتی حدود 69 مایل مربع به عنوان منطقه شخصی زندگی به کار میره.

جزیره Kahoolawe

هشتمین جزیره بزرگ هاوایی با 45 مایل مربع وسعت که ورود به اون هم ممنوع شده و در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفته.

برترین زمان برای سفر به هاوایی

به طور کلی در تمام طول سال هوای جزایر هاوایی چندان تغییر نمی کنه و معمولا در تابستان ها بیشترین دما 29 درجه سانتیگراد و میانگین دما حدود 26 درجه سانتیگراده که شب ها تقریبا 10 درجه خنک تر میشه اما باید بدونید که شرایط کلی آب و هوا به مقصد و جزیره ای بستگی داره که برای سفر انتخاب می کنید. معمولا برترین زمان سفر که دقیقا مصادف میشه با بیشترین تعداد جهانگرد ها و همین موضوع یعنی سفر در های سیزن و زمان پر هوادار که از همه نظر ایده آله بجز اینکه هزینه های سفر هم تا مقدار زیادی بیشتر میشه. برترین زمان برای سفر به جزایر هاوایی دقیقا از اواسط دسامبر تا مارچ یا اواسط آوریله و به طور کلی دو هفته آخر دسامبر و هفته اول ژانویه برترین و شلوغ ترین زمان به حساب میاد. فقط حواستون به این موضوع باشه که در این زمان ها در کنار هوای فوق العاده و شرایط عالی که در جزایز وجود داره، هزینه های هتل و اقامتتون هم بیشتر میشه و اگه بخواید برای این سفر زمستون رو انتخاب کنید، هوا کمی بارونی و کمی سرده ولی در عوض جمعیت کمتری هم در جزایر هستند و هوا اونقدر مطبوع و دلچسبه که حتما از سفرتون کلی لذت می برید. در بهار از اواسط آوریل تا اوایل ژوئن و در پاییز از سپتامبر تا اواسط دسامبر زمان مناسبی برای سفر های خلوت به حساب میاد. تابستان ها هم معمولا هوا کمی گرم میشه ولی از نظر مالی و مقدار تخفیف ها باید بدونید که برترین زمان به حساب میاد و می تونید تا مقدار زیادی در هزینه هاتون صرفه جویی کنید.

نکاتی برای سفر به هاوایی

برای سفر به جزایر هاوایی باید چند نکته ضروری رو بدونید؛ قبل از هر چیزی بهتره بدونید که سیگار کشیدن در همه جزایر هاوایی ممنوعه و در این مورد قوانین سخت گیرانه ای نسبت به تمام ایالات متحده داره. سیگار کشیدن در ساختمان های عمومی، فرودگاه ها، مراکز خرید، فروشگاه ها، اتوبوس ها، سینماها، بانک ها، کنفرانس ها، رستوران ها و کافه ها و… همه در این جزایر ممنوعه و تنها شرایط و اماکن ویژه ای وجود داره که همه مستلزم به رعایت اون ها هستند.

هیچوقت در جزایر تنها شنا نکنید و در هر نقطه ای غواصی نکنید. اول اینکه باید فقط در منطقه ها تعیین شده که غریق نجات ها هستند شنا کنید و بدونید که تنها شنا کردن هم احتمال غرق شدن رو بیشتر می کنه و هم اینکه ممکنه مورد حمله کوسه ها قرار بگیرید.

این موضوعات رو هم از قلم نیاندازید که با کفش وارد هیچ خانه ای در هاوایی نشید، به فوک ها و لاکپشت های سبز دریایی نزدیک نشید چون خطرناک و کثیف هستند، از سواحل هاوایی شن و ماسه یا سنگ برندارید چون مردم اون منطقه معتقدند که بدشانسی میاره و به علاوه بر اون غیر قانونی هم به حساب میاد.

مقرون به صرفه ترین و گران ترین جزایر در هاوایی

در خصوص مقرون به صرفه ترین و گران ترین جزایر باید بدونید که با توجه به مقیاس های مختلف مثل خانه، هتل، اقامت و حمل و نقل و… شرایط متفاوتی وجود داره. ولی به طور کلی برای اقامت و هزینه های حمل و نقل، هاوایی نسبت به همه جزایر منطقه گرون ترین جزیره در نظر گرفته میشه.

انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 896

به "جزایر هاوایی را بهتر بشناسیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "جزایر هاوایی را بهتر بشناسیم" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر هاوایی را بهتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید