آشنایی با جاذبه های دیدنی ویکتوریا

مانند دیگر شهرهای بزرگ و دوست داشتنی کانادا، ویکتوریا هم با جاذبه های فراوان پر شده است. مسافران تور کانادا می توانند در سفر خود به این شهر خاطراتی شیرین و به یادماندنی را برای خودشان رقم بزنند.

آشنایی با جاذبه های دیدنی ویکتوریا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شهر ویکتوریا (Victoria)، مرکز استان بریتیش کلمبیا (British Columbia) است و در بخش جنوبی جزایر ونکوور (Vancouver Island) قرار گرفته است. دور تا دور این شهر را کوه های زیبا فرا گرفته اند و آب و هوایش نیز تحت تأثیر جریان های آرام شمالی است؛ به همین علت، معتدل ترین هوا را در مقایسه با شهرهای دیگر کانادا دارد. ویکتوریا، شهری آرام و خالی از آسمان خراش است و در طول سال، می توانید از منظره سرسبز و گل های پرشکوفه پارک ها و باغ هایش لذت ببرید. در ادامه، شما را با جاذبه های برتر این شهر آشنا می کنیم.

موزه رویال بریتیش کلمبیا (Royal BC Museum)

برای یک تجربه عالی به دوره پیش از تاریخ بریتیش کلمبیا، بازدید از موزه رویال بهترین نقطه آغاز است. شما می توانید با ورود به موزه در ابتدا اولین ملیت ها را ببیند و همینطور داستان را ادامه داده تا به شهر امروزی برسید. تمام آثار و گالری های این موزه با کیفیت بالایی تهیه شده اند و به تمام جزییات مهم پرداخته اند. علاوه بر مجموعه های دائمی، در این موزه نمایشگاه های موقت و آنلاین نیز برگزاری می شود.

موزه رویال بریتیش کلمبیا (Royal British Columbia Museum)، در جهت بین ساختمان های مجلس و هتل ایمپرس قرار گرفته است. این موزه تا به امروز، برترین موزه طبیعی و تاریخ فرهنگی کانادا محسوب می شود که نمایشگاه های سه بعدی بی نظیری را دربر می گیرد. در این موزه می توانید داخل جنگل ها قدم بزنید و حیوانات را در سواحل غربی دیدن کنید. سپس وارد خانه ای بزرگ شوید و در خصوص مسائل بومیان این منطقه، بعد از ورود اروپایی ها اطلاعات به دست بیاورید. در همان نزدیکی، قدیمی ترین خانه بریتیش کلمبیا، یعنیخانه هلمکن (Helmcken House) قرار گرفته است که متعلق به قرن 19 میلادی است که می توانید از آن دیدن کنید.

ساعت بازدید: هر روز 10 صبح تا 5 عصر

بندر ویکتوریا اینر (Victoria Inner Harbour)

یکی از چشم نوازترین منطقه ها مرکز شهر، بندر ویکتوریا اینر است که بازدید از آن، از تفریحات ویکتوریا کانادا محسوب می شود. این بندر مخصوصا در ماه های تابستانی، بسیار پر جنب و جوش است و در آن می توانید فعالیت های کنار آبی نظیر فستیوال های قایقرانی کلاسیک که هر سپتامبر در آخر هفته کارگر برگزار می شود را مشاهده کنید. اگر در پی مقصد زیبایی برای عکاسی می گشت، مطمئن شوید که از غروب به بعد به این منطقه بروید که با نورهای زیبایی پوشیده می شود.

گویی بندر ویکتوریا را از کارت پستال ها بیرون آورده اند. قدم زدن در این سواحل باید در اولویت اول سفرتان باشد. فروشگاه ها و هنرمندان خیابانی به جذابیت این ساحل افزوده اند. نکته جالب درباره این بندر این است که پیاده روی در شب در این مکان بسیار محبوب است. ساختمان پارلمان بریتیش کلمبیا در بندر اینر قرار دارد. وجود 3000 چراغ و گنبد زیبا به ما می گوید که باید شب هنگام سراغ این بنا برویم.

پارک بیکان هیل (Beacon Hill Park)

این پارک که به معنی تپه فانوس دریایی می باشد، از روی دو فانوس دریایی کوه بیکان نیویورک گرفته شده و قدمت آن به سال 1862 برمی شود. امروزه این پارک بسیار بزرگ یکی از محل های محبوب در ویکتوریاست؛ جهانگرد ها و مردم محلی این پارک را به خاطر وجود جنلگل ها، باغچه ها و زمین های بازی موجود در آن، بسیار دوست دارند. این پارک 72 هکتاری در ابتدا به عنوان یک منطقه حفاظت شده به وسیله سر جیمس داگلاس، شهردار کلونی جزیره ونکوور در سال 1858 به کار رفت.

پارک بیکن هیل (Beacon Hill Park)، در مرکز شهر قرار گرفته است و از جمله منطقه ها تفریحی مورد علاقه مردم به شمار می رود. به بالاترین قسمت این پارک که برسید، می توانید منظره زیبای دریا و قله های برفی کوه ها را دیدن کنید. بعلاوه در بین راه، می توانید از زمین بازی کریکت ویکتوریایی و مجسمه تِری فاکس (Terry Fox) دیدن کنید که یکی از ورزشکاران معروف کانادا به شمار میرود.

پارک استانی گلداستریم (Goldstream Provincial Park)

یکی دیگر از تفریحات ویکتوریا کانادا رفتن به پارک گلداستریم است. این پارک حدودا 16 کیلومتری شمال ویکتوریا واقع شده و یک نمونه عالی برای حس زیست بوم طبیعی جزیره ونکوور است. در کنار درختان صنوبر داگلاس، درختان همواره سبزی به نامarbutus وجود دارد که درخت بومی جزیره ونکوور است. اگر به پرنده نگری علاقه دارید، این جزیره به شما انواع پرنده ها نظیر عقاب هدیه می دهد و اگر علاقمند به حیات وحش هستید هم شاید خرس یا ماهی سالمون ببینید.

مسیرهای پیاده روی، درختان با شکوه قدیمی و مناظر نفسگیر از جذابیت های این منطقه هستند. اگر به دنبال یک ماجراجویی در تور کانادا هستید پارک استانی گلدستایر را از دست ندهید.

ساختمان مجلس بریتیش کلمبیا (BC Legislature Building)

این ساختمان که جایگاه مجلس بریتیش کلمبیا محسوب می شود، یک بنای بزرگ با معماری خیره نماینده است. ساختمان مجلس در سال 1897 به سبک نئوباروک ساخته شد و پر از ویژگی های معماری تحسین برانگیز است. شما می توانید با شرکت در تورهای رایگان به همراه راهنما، در خصوص تاریخ و به طور کلی این استان و فرآیند مجلس اطلاعات خوبی کسب کنید.

ساختمان های مجلس بریتیش کلمبیا (British Columbia Parliament Buildings)، در قسمت جنوبی اینر هاربر قرار گرفته است. معماری این بنا را نیز فرانسیس راتنبری بر عهده داشته که در نهایت، در سال 1897 ساخته شد. این ساختما ن ها، باغی زیبا و ظاهری مجلل دارند و هوا که رو به تاریکی می رود، چراغ های روشنشان منظرهی خیره نماینده به وجود می آورند. علاوه بر آن، برای تزئینات نمای ساختمان نیز، از چهره های افراد مشهور این استان استفاده نموده اند. می توانید در این ساختمان از مجسمه کاپیتان جورج ونکوور دیدن کنید. بعلاوه مجسمه بزرگ ملکه ویکتوریا از تراس قابل مشاهده است. برای استفاده از تور گشت مرکز شهر می توانید از کالسکه های نزدیک این ساختمان ها بهره ببرید.

ساعت بازدید: هر روز 8.30 صبح تا 5 عصر

باغ وحش حشرات ویکتوریا (Victoria Bug Zoo)

اگر ترس از عنکبوت ندارید، یکی از تفریحات ویکتوریا کانادا می تواند بازدید از حیات وحش حشرات باشد که تجربه ای بسیار جالب و متفاوت خواهد بود. این باغ وحش تنها 2 اتاق دارد اما بیش از 40 گونه مختلف از حشرات استوایی در آن قرار گرفته است. تورهای اطلاعاتی در اینجا برگزار می شوند که می توانید برای گرفتن اطلاعات از آن ها بهره ببرید.

باغ های پروانه ویکتوریا (Victoria Butterfly Gardens)، در نزدیکی باغ های بوچارت قرار گرفته است. این باغ سرپوشیده جالب و زیبا، از 75 نوع مختلف از پروانه ها نگهداری می نماید. بعلاوه چند گونه از ماهی ها، پرندگان و خزندگان نیز در این باغ زندگی می نمایند.

ساعت بازدید: دوشنبه تا آدینه از ساعت 11 صبح تا 4 عصر، شنبه و یکشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 5 عصر

قلعه Craigdarroch Castle

این قلعه، یک عمارت اسکاتلندی است که به زمان ویکتوریایی برمی شود و در آن موقع جهت اینکه محل سکونتی برای رابرت دانسمیر (Robert Dunsmuir) باشد، ساخته شد. این قلعه در حال حاضر به عنوان یک موزه عمومی به کار می رود و دارای 39 اتاق است. در این قلعه می توانید بسیاری از متعلقات آنتیک و هنری خانواده را مشاهده کنید و به یک زندگی جالب قدم بگذارید.

کاخ کرِیگ دارُک (Craigdarroch Castle)، عمارتی افسانه ای و گوهر ارزشمند معماری ویکتوریایی محسوب می شود. رابرت دانزمیور (Robert Dunsmuir)، کارآفرین مهاجر اسکاتلندی، در سال 1880 دستور داده بود تا این کاخ را برای همسرش بسازند. کاخ کریگ دارک، قاب های چوبی مجلل و پنجره هایی رنگی دارد که زندگی مرفهان آن دوره را به خوبی به نمایش می گذارد. می توانید از عتیقه های داخل 39 اتاق این کاخ دیدن کنید و از برج آن بالا بروید که 87 پله دارد و به دورنمای کوه های المپیک دسترسی داشته باشید.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر

اسکله ماهیگیران (Fishermans Wharf)

یکی دیگر از تفریحات ویکتوریا کانادا رفتن به اسکله ماهیگیران است. اینجا پر از غرفه های غذایی است که کاری می نمایند شما یک عصر دلچسب را در اینجا بگذرانید. شما می توانید از غرفه های مختلف تماشا نموده و به تماشای قایق هایی بپردازید که در اطراف در حال گذرند. اگر به فعالیت های آبی علاقه دارید، اینجا فراهم است؛ مثلا شما می توانید به تماشای نهنگ ها مشغول شوید و یا کایاک سواری کنید.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب

مرکز رابرت بیتمن (Robert Bateman Centre)

این مرکز که تخصصش نقاشی های حیات وحش است، یک گالری هنری با موضوع طبیعت در نزدیکی بندر ویکتوری است. خود رابرت بیتمن یکی از هنرمندان با استعداد کانادا است که بیشتر آثارش در اینجا به نمایش گذاشته شده اند. در این گالری بعلاوه برنامه های آموزشی برگزار می شود که وظیفه آن ارائه فرصت های یادگیری در زمینه های ادبیات، هنرهای زیبا و محیط زیست به جوامع بزرگتر است.

ساعت بازدید: یکشنبه تا سه شنبه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر، آدینه و شنبه ها از ساعت 10 صبح تا 9 شب

باغ های بوچارت (Butchart Gardens)

یکی از بهترین جاذبه های ویکتوریا، باغ های بوچارت است که در نزدیکی برنتبود بِی واقع شده است. این باغ ها برای 100 سال است که جایگاه انواع و اقسام گیاه ها هستند؛ اگرچه در سال های اخیر مسئولان این باغ یک عمارت و بعلاوه فواره راس را به این مجموعه اضافه نموده اند.

رفتن به این باغ ها که یکی از تفریحات ویکتوریا کانادا محسوب می شود، بسیار مجذوب کننده و به یادماندنی خواهد بود. جالب است بدانید که این باغ همچنان به وسیله همان خانواده ای که آن را افتتاح نموده اند، اداره می شود که می توان گفت شخصیت منحصر به فرد و دوست داشتنی آن ها بوده که برای چندین نسل، این باغ را سرزنده و سرحال نگه داشته است.

باغ های بوچارت (Butchart Gardens)، باغی سحرآمیز است که یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ویکتوریا محسوب می شود. در سال 1904 میلادی، جِنی بوچارت که همسر یک معدنچی ثروتمند بود، چندین گل در باغچه این منطقه کاشت. با توجه به آب و هوای مناسب ویکتوریا، این گل ها روز به روز رشد کردند و امروزه به باغی 20 هکتاری تبدیل شده اند که در کل کانادا، همتا ندارد. می توانید از باغ گل های رز، باغ ایتالیایی، باغ ژاپنی و منطقه ها زیبای دیگر این ناحیه دیدن کنید. اجراهای موسیقی و هنری را در کنار استخرها و فواره ها و لا به لای درختان شگفت انگیزش برگزار می نمایند.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب

اوگدن پوینت

اوگدن پوینت یکی از بهترین جاها در ویکتوریا برای لذت بردن از غروب خورشید است. در انتهای این گذرگاه یک فانوس دریایی جالب توجه قرار دارد که به زیبایی این بخش شهر افزوده است. باغ بوچارت یکی دیگر از معروف ترین جاهای دیدنی ویکتوریا کانادا است. این باغ بیشتر از 55 هکتار وسعت دارد و کل سال باز است، ولی تابستان و بهار زمان عالی برای بازدید از آن است. ارزان ترین راه برای رفتن به این باغ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است، ولی تورهای مقرون به صرفه هم در دسترس هستند.

چاینا تاون

چاینا تاون تعداد زیادی فروشگاه، رستوران و کافه را در خود جای داده است. عکس گرفتن کنار شیرهای سنگی در ورودی این منطقه یکی از محبوب ترین کارها در میان مسافران تور کانادا است. در ویکتوریا کانادا مسیرهای دوچرخه سواری بسیاری وجود دارند. حتی می گویند که ویکتوریا پایتخت دوچرخه سواری کانادا است. شما می توانید با دوچرخه و اسکوتر از مناطق مختلف این شهر دیدن کنید.

هتل فرمونت ایمپرس

هتل فرمونت ایمپرس (Fairmont Empress Hotel)، یکی از مکان های دوست داشتنی ویکتوریا است که در اینِر هاربر (Inner Harbour) قرار گرفته است. این ساختمان، در سال 1908 ساخته شد و معمارش، فرانسیس راتنبری (Francis M. Rattenbury) بوده است. وقتی به لابی بزرگ و لوکس این هتل قدم می گذارید، گویی در زمان سفر می کنید و به دوره قبل از جنگ دنیای اول برمی گشت. در بخش شمالی این هتل، دنیا مینیاتوری قرار گرفته است که در ادامه، بیشتر در خصوص آن شرح می دهیم.

دنیا مینیاتوری

دنیا مینیاتوری (Miniature World)، در شمال هتل ایمپرس قرار گرفته و توجه همه مردم با سلیقه های مختلف را به خود جلب نموده است. در این ناحیه همانطور که از نامش می توان حدس زد، ماکت وقایع تاریخی، قلعه ها و خانه های عروسکی را در ابعاد کوچک ساخته اند که دقت و ظرافت آن ها، باعث تعجب بازدیدنمایندگان می شود. برخی از قطارهای کوچک و ماکت های دیگر، دکمه هم دارند که با فشردن آن، به حرکت درمی آیند.

منطقه تاریخی ملی پارک هاتلی

منطقه تاریخی ملی پارک هاتلی (Hatley Park National Historic Site)، شامل باغ های ایتالیایی، ژاپنی، گل های رز و یک کاخ بزرگ می شود که تاریخ ساختش به سال 1908 برمی شود. بازدیدنمایندگان می توانند خودشان جهت باغ ها را انتخاب نمایند یا از تور راهنما یاری بگیرند تا به ترتیب، همه جا را به آن ها نشان بدهند.

تئاتر بلفری

معماری زیبای تئاتر بلفری (Belfry Theatre)، ناخودآگاه توجه رهگذران را به خودش جلب می نماید. در این منطقه که فقط 25 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد، قبلاً یک کلیسا ساخته بودند، اما بعداً با تئاتر بلفری جایگزینش کردند. می توانید برای دیدن نمایش به این تئاتر بروید و از فضای داخلش نیز دیدن کنید.

منبع: lonelyplanet.com / planetware.com
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 239

به "آشنایی با جاذبه های دیدنی ویکتوریا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با جاذبه های دیدنی ویکتوریا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های دیدنی ویکتوریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید