آبشار مونمورانسی کبک (کانادا) - مجری سفرهای گردشگری

آبشار مونمورانسی کبک (کانادا)

آبشار مونمورانسی یا آبشار مونت مورنسی (Montmorency Falls) بدون شک یکی از خارق‌العاده‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی در محدوده شهر کبک است. با داشتن ارتفاع باورنکردنی 83 متری، این آبشار هر سال هزاران نفر از مسافران تور کانادا از سراسر جهان را به سمت خود جلب می‌کند. جالب است بدانید ارتفاع این آبشار حدود 30 متر از آبشار نیاگارا بیشتر است. شاید دیدن همین شگفتی طبیعی بهانه کافی به شما بدهد تا از این مکان دیدن کنید، با این حال دلایلی که باعث می‌شوند به شما پیشنهاد کنیم حتما در سفرتان از این آبشار دیدن کنید، به همین جا ختم نمی‌شوند.

 
آبشار مونمورانسی کبک (کانادا)

یکی از دلایل مهم برای بازدید از آبشار مونمورانسی در تور کانادا این است که شما قرار است از یک ساختار زمین‌شناسی باستانی دیدن کنید. چند صد میلیون سال قبل در دوره دیرینه‌زیستی، کل منطقه شهر کبک در لبه یک قاره قرار داشت؛ این آبشار یادگار آن دوران باستانی است. جالب است تصور کنیم یک خانواده از دیپلودوکوس‌ها در پایین این آبشار آبتنی می‌کردند، اما در واقع می‌دانیم که این منطقه محل زندگی ماهی‌های بسیار بزرگ و هشت‌پاهای غول‌آسا بوده است.

مردم بومی کانادا که سابق بر این در این منطقه سکونت می‌کردند، با این آبشار آشنا بودند، اما بنیانگذار کبک، ساموئل دی چامپلین بود که این آبشار را با نام آبشار مونمورانسی نامگذاری کرد. او این نام را به افتخار دوک دامویل، چارلز دی مونمورانسی (دریاسالار فرانسه و بریتانی) به آبشار داد. اما دوک هرگز آبشاری که نامش بر روی آن گذاشته شده بود را ندید؛ او در سال 1612 از دنیا رفت، در حالی که هیچ‌گاه پایش را در کانادا نگذاشت. حدود 150 سال بعد بریتانیایی‌ها استحکامات نظامی زیادی را در نزدیکی آبشار ساختند. این مکان به این دلیل انتخاب شده بود که به آنها دیدی خوب از مواضع ارتش فرانسه در آن سوی رودخانه و همچنین شهر کبک می‌داد. مسافران تور کانادا می‌توانند باقی‌مانده‌های آن استحکامات نظامی را همچنان در بخش شرقی پارک آبشار مونمورانسی ببینند.

آبشار مونمورانسی کبک (کانادا)

آبشار مونمورانسی در واقع از 3 آبشار تشکیل شده است. آبشار بزرگتر بیشتر از همه به چشم می‌آید؛ دو آبشار دیگر کوچکتر هستند و به ندرت در عکس‌ها دیده می‌شوند. یکی از این آبشارها طبیعی است و آبشار دیگر به خاطر یک نیروگاه برق‌آبی قدیمی ایجاد شده است. اگر پیاده‌روی آرامش‌بخش در مناطق طبیعی خیلی با سلیقه‌تان جور نیست، نگران نباشید؛ در بازدیدتان از آبشار مونمورانسی در تور کانادا می‌توانید هیجان واقعی را هم تجربه کنید. از پایین آبشار سوار تله‌کابین شده و تا بالای آبشار بروید؛ در آنجا می‌توانید از طریق یک پل معلق، عرض رودخانه و آبشار را طی کنید، در حالی که آب رودخانه در زیر پایتان در حال جوش و خروش است. اگر مشکل ترس از ارتفاع ندارید، می‌توانید از پلکان 487 پله‌ای که در لبه صخره ساخته شده به پایین برگردید.

منبع: hotelchateaulaurier.com
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 34

به "آبشار مونمورانسی کبک (کانادا)" امتیاز دهید

2 کاربر به "آبشار مونمورانسی کبک (کانادا)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار مونمورانسی کبک (کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید