روستای وینالس (Vinales) از جاذبه های طبیعی کوبا

از جمله مناطقی که باید در سفر به کوبا از ان دیدن کنید، روستای وینالس (Vinales) است که با طبیعتی زیبا و اقامتگاه های محلی از گردشگران پذیرایی میکند.

روستای وینالس (Vinales) از جاذبه های طبیعی کوبا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: وینالس (Vinales) یکی از روستاهای کوچک و خوش چشم انداز ی کوباست که برای دیدنش باید به غرب این کشور و استان «پینار دل ریو» بروید. روستا پر از خانه های چوبی یک طبقه با پرچین ها و تراس هایی زیباست که جذابیت بی بدیلی را به چشم اندازهای اینجا داده اند، درست مثل همان دهکده های دوست داشتنی که در فیلم ها و کارتون ها می بینیم. 

رشته کوه های کوچکی دورتا دور روستا را به احاطه ی خودشان درآوردند و زیبایی خاصی به روستا دادند اما چیزی که منظره ها اینجا را خاص و منحصر بفرد نموده تپه های کوتاه و سنگ های آهکی است. چشم اندازهای تپه های گنبدی شکل که سر از دشت های هموار در آورده اند به همراه مزارع سرسبز، محیطی را به وجود آورده که پر از آرامش است. بارش باران و فرسایش، از تپه های سنگ آهکی این گنبدهای زیبا و سرسبز را ساخته است که از چشم اندازهای منحصربفرد این ناحیه هستند.

قبل از اینکه اروپایی ها به اینجا بیایند روستا محل زندگی بومیان باهاما و برده های فراری بود اما در اوایل دهه 1800 پرورش دهنده های تنباکو که شرایط کشت را مساعد دیدند از جزایر قناری به اینجا آمدند و روستا را به تسخیر خودشان درآورند! همین کارگرهایی که برای کشاورزی به این روستا آمده بودند در سال 1875 این روستا را تاسیس کردند. با اینکه این روستا مدت های زیادی دورافتاده مانده بود اما خاک حاصلخیزش باعث رونق همیشگی اش شد. بومی ها خانه هایشان را با چیزهایی که از دره پیدا می کردند می ساختند و روستا همچنان ظاهر اولیه ی خود را حفظ نموده است. این روستا یک منطقه کشاورزی است که در آن محصولاتی مثل میوه، سبزیجات، قهوه و مخصوصا تنباکو کشت می گردد و بیشتر مردم با ماهی گیری روزگار می گذرانند. دره وینیالس اوج زیبایی روستاست و جایی است که گردشگران به شوق لذت بردن از منظره ها آن به این روستا سفر می نمایند. این دره ی زیبا و سرسبز در شمال روستاست و جذابیتش به حدی است که در فهرست میراث جهانی واقع شده است. اما چرا این دره انقدر هوادار دارد؟ به خاطر سنگ های آهکی، کشاورزی سنتی، معماری بومی، صنایع دستی و موسیقی که روز به روز جهانگرد های بیشتری را به اینجا می کشانند.

به غیر از همه توصیف هایی که تا حالا از اینجا کردیم، روستا جاذبه های زیبا و منحصربفردی هم دارد موزه وینیالس، باغ گیاهشناسی کازا دی کاریداد و از همه مهتر غارهایی که در پارک ملی دره هستند و زمانی برده های فراری در همین غارها پناه می گرفتند. باغ گیاهشناسی ای که ازش نام بردیم به وسیله دو خواهر در سال 1918 ساخته شده،آن ها با کاشت ارکیده، سوسن و انواع گل و گیاه های بومی باغچه ای را درست کردند که امروز به باغی سرسبز و باشکوه تبدیل شده که خیلی ها آرزو دارند در نزدیکی آن خانه بسازنند.

رونق گردشگری در این ناحیه باعث شده که در تمام مدت سال خانه های شخصی به گردشگران کرایه داده گردد البته سه تا هتل هم کمی آنطرف تر از روستا هستند که با امکانات خوب از مهمانان پذیرایی می نمایند. روستا در 205 کیلومتری غرب هاوانا، مرکز کوبا واقع شده است و با دو ساعت رانندگی از هاوانا به اینجا می رسید. اینجا برای کسانی که در پی محیط روستایی آرامی هستند تا از هیاهوی شهرهای بزرگ دور باشند جای خیلی خوبی است.

منبع: en.wikipedia.org
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 737

به "روستای وینالس (Vinales) از جاذبه های طبیعی کوبا" امتیاز دهید

2 کاربر به "روستای وینالس (Vinales) از جاذبه های طبیعی کوبا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای وینالس (Vinales) از جاذبه های طبیعی کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید