آشنایی با فرودگاه بین المللی ریودوژانیرو-گالیائو

فرودگاه بین المللی ریودوژانیرو-گالیائو (Rio de Janeiro-Galeão International Airport) از بزرگترین فرودگاه های برزیل اولین جایی است که در سفر به این شهر خواهید دید.

آشنایی با فرودگاه بین المللی ریودوژانیرو-گالیائو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: فرودگاه بین المللی ریودوژانیرو-گالیائو یا همان فرودگاه آنتونیو کارلوس ژوبیم، فرودگاه اصلی شهر ریودوژانیرو به شمار میرود و 2 ترمینال مسافربری را شامل می گردد.

فرودگاه بین المللی ریودوژانیرو-گالیائو (Rio de Janeiro-Galeão International Airport)، در شمار فرودگاه های شلوغ کشور برزیل قرار گرفته است و فرودگاه اصلی شهر ریودوژانیرو به شمار می رود. این فرودگاه نامش را از ساحل گالئون (Praia do Galeão) می گیرد که روبه روی ترمینال اولیه آن قرار داشت و کشتی پادر اترنو (Padre Eterno) در سال 1663 در آن ساخته شده بود. اما فرودگاه گالیائو از سال 1999 به بعد، با نام فرودگاه آنتونیو کارلوس ژوبیم (Antonio Carlos Jobim International Airport) نیز شناخته می شود که آن را به افتخار موسیقی دان معروف برزیلی تغییر نام داده اند. از لحاظ وسعت زمین هم این فرودگاه، بزرگ ترین فرودگاه در برزیل است و خطوط هوایی گوناگونی همانند ایر فرانس، آلیتالیا، ارولینیاس آرژانتیناس (Aerolíneas Argentinas) و اویانکا برزیل (Avianca Brazil) در آن فعالیت دارند.

تاریخچه

تاریخچه فرودگاه آنتونیو کارلوس ژوبیم به سال 1923 میلادی و زمانی برمی شود که یک آکادمی هوانوردی نیروی دریایی را در نزدیکی ساحل گالئون ایجاد کردند. این آکادمی در سال 1941 و با تأسیس نیروی هوایی برزیل، به پایگاه آن در گالیائو تبدیل شد و یک ترمینال را به فرودگاه اضافه و باندهایش را توسعه دادند. این ساختمان ها هنوز هم قابل مشاهده است و پایگاه نیروی هوایی آن همچنان در فرودگاه گالیائوی ریودوژانیرو فعالیت می نماید. بعد از اینکه برزیل در سال 1942 به نیروهای متحدین اعلان جنگ داد، گروه متفقین از این فرودگاه برای عملیات نظامی مرتبط با جنگ جهانی دوم استفاده می کردند. بعد از جنگ، ظرفیت فرودگاه سانتوس دومنت (Santos Dumont Airport) تکمیل شده بود و تعداد مسافران و ترافیک بین المللی آن به قدری افزایش داشت که مجبور شدند پروازها را کم کم به پایگاه نیروی هوایی انتقال بدهند و یک ترمینال مسافربری تازه به آن اضافه نمایند.

ساخت ترمینال تازه در سال 1952 به سرانجام رسید و به همراه ترمینال باری قدیمی این فرودگاه، این مجموعه را با نام گالیائوی قدیم می شناسند. ترمینال 1 فرودگاه ریودوژانیرو-گالیائو در سال 1977 ساخته شد و با توجه به رونق گرفتن کار این فرودگاه، برنامه بازسازی و توسعه بیشتر آن را در دستور کارشان قرار دادند. فرودگاه سائو پائولو گوارولوس (São Paulo-Guarulhos International Airport) در سال 1985، از باند تازهی رونمایی کرد که پروازهای بین قاره ای را بدون هیچ محدودیتی در وزن انجام می داد و به همین علت، بیشتر ایرلاین ها تصمیم گرفتند تا این فرودگاه را به عنوان قطب خود انتخاب نمایند. اینگونه بود که فرودگاه گالیائو عنوان فرودگاه بین المللی اصلی کشور را از دست داد. البته بعد از این اتفاق، به بخش های مختلف این فرودگاه رسیدگی بیشتری شد تا اینکه کم کم توانست اهمیت خود را دوباره به دست بیاورد و توجه ایرلاین های بیشتری را به خود جلب کند.

ترمینال ها

این فرودگاه، 2 ترمینال مسافربری اصلی را دربرمی گیرد. خطوط هوایی بریتیش ایرویز، امریکن ایرلاینز و اویانکا بیشتر در ترمینال 1 متمرکز هستند و ایرلاین های لوفتهانزا، یونایتد ایرلاینز و آلیتالیا بیشتر در ترمینال 2 فعالیت دارند. مغازه ها و رستوران متعددی را در هر دوی این ترمینال ها ایجاد نموده اند که می توانید تا رسیدن زمان پروازتان، سری به آن ها بزنید و وقت بگذرانید.

دسترسی به مرکز شهر

فرودگاه گالیائو، در 20 کیلومتری شمال ریودوژانیرو واقع شده و برای دسترسی به مرکز شهر می توانید از تاکسی های آبی و زرد رنگ یاری بگیرید. بعلاوه خط بی آر تی نیز ترمینال 1 و 2 آن را به ترمینال آلورادا (Terminal Alvorada) در منطقه بارا دا تیجوکا (Barra da Tijuca) متصل می نماید. این خط، 24 ساعته فعالیت دارد و در خط 2 ایستگاه مترو نیز توقف خواهد داشت تا مسافران از آنجا بتوانند از کل سیستم مترو استفاده نمایند. علاوه بر آن، خط های مختلف اتوبوس های فرودگاه نیز از ساعت 5:30 صبح تا 23:30 شب فعال هستند و به سمت بخش های گوناگونی در شهر حرکت دارند و بهتر است مقصدتان را به راننده بگویید تا هدایت تان کند که مناسب ترین خط را سوار شوید.

منبع: worldairportguides.com / en.wikipedia.org
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1119

به "آشنایی با فرودگاه بین المللی ریودوژانیرو-گالیائو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه بین المللی ریودوژانیرو-گالیائو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید