آشنایی با صومعه سنت بندیکت (Mosteiro de São Bento) ریودوژانیرو

صومعه سنت بندیکت (Mosteiro de São Bento) ریودوژانیرو یکی از جذابترین جاذبه های این شهر به شمار میرود.

آشنایی با صومعه سنت بندیکت (Mosteiro de São Bento) ریودوژانیرو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: صومعه سنت بندیکت (Mosteiro de São Bento) در تپه سنت بندیکت در ریودوژانیرو واقع شده و به بندیکت نرسیا (Benedict of Nursia) اختصاص دارد که از قدیسان مسیحیت به شمار می رود. این بنا به سبک معماریمدرنیسم یا همان تکلف گرایی ساخته شده و اولین نمونه از معماری استعماری در ریو و کشور برزیل به شمار میرود. تاریخ ساخت این صومعه به سال 1590 میلادی و زمانی برمی گردد که راهبان فرقه بندیکتی که یک نظام رهبانی در مذهب کاتولیک محسوب می گردد، از استان باهیا (Bahia) به ریو آمدند و این بنا را تأسیس کردند و امروزه این صومعه به همراه کالج سنت بندیکت (Colégio de São Bento) همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. کالج آن در سال 1858 ساخته شده و یکی از مهم ترین تأسیسات آموزشی سنتی در برزیل به شمار می رود و افراد معروف بسیاری از آن فارغ التحصیل شده اند.

این صومعه، مدرسه مذهبی سنت بندیکت را نیز در برمی گیرد و کلاس الهیات و فلسفه را هم برگزار می نماید. پروژه ساخت این صومعه در نهایت در سال 1617 میلادی کلید خورد و هزینه تأسیس آن از عایدی ناشی از فراوری نیشکر تأمین شده بود که راهبان، کنترل برخی از آن ها را بر عهده داشتند و از برده های آفریقایی برای ساخت آن یاری گرفتند. در آن موقع، معماری تکلف گرایی در پرتغال بسیار رواج داشت و از آن جایی که برزیل در آن دوره تحت استعمار این کشور بود، از این سبک برای نمای بیرونی ساختمان آن استفاده شد. ورودی این صومعه، 3 تاق قوسی و یک سه گوش یا همان سنتوری مثلثی شکل را در برمی گیرد و سر 2 برج آن هرمی شکل است.

بعد از عبور از بخش ورودی، به ایوان کاشی کاری شده و دروازه های آهنی می رسید که به قرن 19 میلادی تعلق دارند. برای دکور داخلی صومعه نیز از روکش طلا و پر زرق و برقی استفاده شده که در دوران معماری باروک قرن 17 و سبک روکوکو در قرن 18 رواج پیدا نموده بود. بعلاوه این کلیسا، چندین تابلوی نقاشی و مجسمه از جمله مجسمه سنت بندیکت را شامل می گردد و برخی از کاشی کاری های آن، صحنه هایی از زندگی قدیسان نظام بندیکتی را به نمایش می گذارند. اگر از تورهای راهنمای صومعه یاری بگیرید، ویژگی ها و آثار هنری و معماری این بنا را با جزئیات بیشتری برایتان شرح خواهند داد. صومعه سنت بندیکت، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می نماید و به یکی از جاذبه های دیدنی پرطرفدار در ریودوژانیرو تبدیل شده است. بعلاوه اجراهای گروه ارکستر به طور مرتب در این مکان برگزار می گردد و اگر نمی خواهید در شلوغی گیر بیفتید، توصیه می کنیم بازدید از این مکان را در همان ساعات اولیه روز انجام دهید.

منبع: en.wikipedia.org
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1121

به "آشنایی با صومعه سنت بندیکت (Mosteiro de São Bento) ریودوژانیرو" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با صومعه سنت بندیکت (Mosteiro de São Bento) ریودوژانیرو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با صومعه سنت بندیکت (Mosteiro de São Bento) ریودوژانیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید