مصر ادعای ممنوعیت صدور ویزای ورود برای اتباع برخی کشورها را رد کرد

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ممنوعیت صدور ویزای ورود برای اتباع برخی کشورها در مصر، این کشور این ادعا را رد کرد.

مصر ادعای ممنوعیت صدور ویزای ورود برای اتباع برخی کشورها را رد کرد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مرکز رسانه‌ای دولت مصر اعلام کرد که با وزارت گردشگری و آثار باستانی این کشور در این زمینه ارتباط برقرار کرده و آنها این موضوع را تکذیب کرده‌اند. این مرکز همچنین گفت که هیچ‌گونه تغییری در قوانین و مقررات ورود به مصر ایجاد نشده است و اتباع همه کشورها همچنان می‌توانند با ارائه مدارک لازم، ویزای ورود را در بدو ورود به این کشور دریافت کنند.

همچنین، شهروندان این کشورها مجبور نیستند قبل از ورود به مصر، ویزا را از سفارت مصر در کشور خود دریافت کنند یا به صورت الکترونیکی از طریق پورتال دولتی مصر درخواست ویزای توریستی کنند.

وزارت گردشگری و آثار باستانی تاکید کرد که تمام رویه‌های فعلی در فرودگاه‌ها و بنادر مصر بدون تغییر در حال اجرا هستند.

در این راستا، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر، احمد عیسی، پیشتر اعلام کرد که دولت تسهیلاتی را برای ورود ویزا به مصر ارائه کرده است.

وی گفت که این تسهیلات شامل صدور ویزای چندبار ورود به مصر برای مدت پنج سال به قیمت 700 دلار آمریکا برای شهروندان 180 کشور است که در ماه آوریل نیز به آنها اجازه داده شد تا از طریق پورتال دولتی مصر درخواست ویزای توریستی کنند.

عیسی افزود که گردشگران چینی می‌توانند ویزای ورود اضطراری را هنگام ورود به فرودگاه‌های مصر، به صورت گروهی یا فردی، دریافت کنند.

گردشگران هندی نیز می‌توانند ویزای ورود اضطراری را هنگام ورود به بنادر مصر دریافت کنند، به شرط آنکه اقامت در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس داشته باشند یا ویزای ایالات متحده، انگلستان، استرالیا و نیوزیلند یا ویزای شینگن داشته باشند.

به شرکت های گردشگری مصری تسهیلاتی داده شده است تا ویزای ورود را برای گروه های توریستی که از کشورهای عربی مغرب و ایران می آیند، در بنادر مصر دریافت کنند. البته گردشگران ایرانی فقط مجاز به بازدید از شهرهای توریستی جنوب سینا هستند.

گردشگران ترکیه‌ای می‌توانند روادید خود را هنگام ورود به فرودگاه‌های مصر دریافت کنند، بدون اینکه به سفارت مصر در ترکیه مراجعه کنند.

برای گردشگران عراقی زیر 16 سال و بالای 60 سال، روادید الکترونیکی برای ورود به مصر ضروری است. همچنین عراقی ها می توانند پس از ورود به بنادر مصر ویزای ورود اجباری دریافت کنند، مشروط بر اینکه ویزای ایالات متحده یا انگلیس یا ویزای شینگن داشته باشند.

منبع: egyptindependent.com
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 16 شهریور 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1255

به "مصر ادعای ممنوعیت صدور ویزای ورود برای اتباع برخی کشورها را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر ادعای ممنوعیت صدور ویزای ورود برای اتباع برخی کشورها را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید