گردشگری مذهبی در تور کانادا

برای کسانی که علاقمند به گشتن در میان آثار معنوی و مذهبی ملل و مرور معماری تاریخی این بناها هستند، در کانادا هم محل هایی برای دین وجود دارد از معابد گرفته تا کلیسا و مسجد را میتوانید در گوشه کنار شهرهای کانادا ببینید.

گردشگری مذهبی در تور کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کلیساهای جامع تاریخی و معابد و اماکن مقدس ملی در انتظار کسانی است که به دنبال یک سفر معنوی و آموزش‌های مذهبی هستند. برخی از معروفترین اماکن مذهبی که در کانادا وجود دارند عبارتند از:

کلیسای نوتردام مونترال

کلیسای نوتردام، اولین کلیسای بازسازی گوتیک بوده که در کانادا در بین سالهای 1824 و 1843، ساخته شده است و در حال حاضر در طول فصل گردشگری توسط بیش از 2500 نفر در روز بازدید می‌شود.

در سال 1657 کشیش های کلیسای «سن سولپیس» مسئولیت تبدیل عبادتگاه نوتردام به کلیسا را به عهده گرفتند. «فرانسوا دالیه دو کاسن» از اعضای کلیسای سن سولپیس، معمار این بنا بود. ساخت این بنا به سبک معماری باروک (سبک قرن 17 و 18) بین سال های 1672 تا 1683 به طول انجامید. در سال 1800 به خاطر کوچک بودن کلیسای نوتردام، «فبریک» (Fabrique) تصمیم گرفت کلیسایی که ما امروز می شناسیم را بسازد. برای طراحی کلیسای نو، شورای ساخت و ساز، معمار نیویورکی، «جیمز اُدانل» را که اصالتاً یک پروتستان ایرلندی بود، به استخدام درآورد. اُدانل و فبریک سبک احیای گوتیک (سبک قرن 18 و 19) را برگزیدند که بعد از آن در انگلستان و ایالات متحده رواج پیدا کرد. کار اصلی ساخت و ساز بین سال های 1824 تا 1829 انجام شد؛ اگرچه اُدانل زنده نماند تا کامل شدن کار خود را ببیند و در سال 1830 در مونترال درگذشت. او که پیش از مرگش کاتولیک شده بود، در سرداب کلیسای نو دفن و محل قبرش اکنون با یک پلاک کوچک تعیین شده است.

حرم شهید (Martyr)

حرم شهید (Martyr)،  حرم مقدس ملی است که در میدلند، انتاریو قرار دارد، حرم شهید ، برای بزرگداشت  هشت تن از مقدسین مسیحیت ایجاد شده و سهم قابل توجهی را در زمینه معرفی مسیحیت در فرهنگ بومیان کانادایی بیش از 350 سال پیش، ایجاد نموده است.

معبد بین المللی بودایی

معبد بین المللی بودایی، به عنوان بهترین نمونه معماری چینی در کانادا و یکی از الهام‌بخش‌ترین مکان‌ها در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. این معبد در ریچموند، بریتیش کلمبیا، واقع شده و تورهای هدایتگر برای گروه‌هایی که علاقمند به دیدن معبد باشکوه و یادگیری در مورد فلسفه بودایی هستند، برنامه هایی را ارائه می‌دهند. معبد برای هر کسی، صرف نظر از سن یا دین، باز است و به بازدیدکنندگان سفر به کانادا فرصت می دهد تا با بازدید از این معبد درک بهتری از فرهنگ دینی چینی و مذهب بودایی پیدا کنند.

معبد بودا دارای محیطی بی نظیر و بعلاوه فضای کافی برای افرادی است که می خواهند در محیطی آرام و معنوی به آرامش برسند. بعلاوه باغ های زیبا و یک حوضچه کوچک و رستوران چینی دارد که شباهت زیادی به معابد بودایی در چین دارد. در این معبد تمام سنت های بودایی چینی دیده می گردد که جای بسیار خوبی برای عکاسی است. معبد بودایی بین المللی که به طور گسترده به عنوان نفیس ترین نمونه معماری سنتی چینی در کانادا در نظر گرفته می گردد، از بسیاری جهات مانند یک اثر هنری است که مستقیماً از تاریخ چین گرفته شده است.

این معبد به عنوان یک مجموعه ساختاری باشکوه که پس از شهر ممنوعه در پکن، چین مدل شده است، از نظر معماری امپراتوری چین از نظر تمام شکوه و عظمت از آن برخوردار است. زمین های آرام با تلفیق سنگ های سنگین پیچیده و حکاکی های نمادین با عناصر طبیعت، زمین های آرام را به یک حیاط محقق در چین باستان شبیه می نماید.

در داخل فضای داخلی معبد، برترین کار هنری چینی در نقاشی، خطاطی، مجسمه سازی و نجاری را تحسین کنید. هنر و فرهنگ سنتی چینی را در مجسمه های باشکوه بودا، زیارتگاه های نفیس و نقاشی های دیواری سرامیکی دیدنی کشف کنید. بیایید آنچه را که معبد ارائه می دهد تجربه کنید. بیا و الهام بخش فکر و روح خود!

معبد بودایی واقع در بزرگراه استوستون در ریچموند، یک معجزه برجسته معماری است که از طراحی سنتی امپراطوری چینی الهام گرفته شده است. هر جزئیات ساختاری و هنری به نمایش گذاشته شده، از طنابهای پرواز که بالای پشت بامهای معبد صعود می نماید تا مجسمه باشکوه بزرگ بودا که به طرز مهربانی شما را در سالن پرستشگاه استقبال می نماید، از اصطلاحات اصیل هنر بی عیب و نقص چینی هستند. با شکوه بودن معبد، در محیطی آرام ، طی سالها جوایز و ستایش های بی شماری بدست آمده است.

انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 122

به "گردشگری مذهبی در تور کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "گردشگری مذهبی در تور کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مذهبی در تور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید