آشنایی با کبک سیتی در تور کانادا

از فستیوال های کبک برایتان بارها گفته ایم، شهری با مردمان شاد که بهانه های فراوانی برای شادی دارند، معماری اروپایی این شهر شما را در قاره آمریکا به فرانسه قدیم میبرد.

آشنایی با کبک سیتی در تور کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مجموعه ای از کوچه های متنوع، دروازه های غول پیکر، استحکامات بلند و دربار معلق در هوا این جملات چارلز دیکنز - خالق رمان دیوید کاپرفیلد- بعد از دیدن شهر کبک است. مشابه جملاتی که آرتور بوینز، در خصوص این شهر گفت. بوینز معتقد بود هر که در کبک زندگی کند دوست دارد در آنجا هم بمیرد.

کبک در سال 2008 میلادی تولد چهارصد سالگی اش را جشن گرفت. از این رو یکی از قدیمی ترین شهرهای سراسر امریکای شمالی به حساب می آید. در 1525 ژاک کارتیه فرانسوی آن را کشف کرد و در سوم جولای 1608 هموطن دیگرش، ساموئل دو شاپلن، پایه های شهری آن را بنا گذاشت. به این ترتیب، فرانسه نو در آن سوی اقیانوس اطلس، اعلام موجودیت کرد. اسمش را کبک گذاشتند. یک نام سرخپوستی به معنای جایی که رودخانه در آن باریک می گردد. سرزمینی در شرق کانادا و مرکز استانی به همین نام. به قدری اصالت دارد که آن را مهم ترین و کهن ترین تجمع متمدنانه بشری در کانادا به حساب می آورند. اصالتی که باعث شده سازمان جهانی یونسکو به آن لقب میراث فرهنگی جهان بدهد و در کنار شهرهایی مثل قاهره، دمشق و رم قرار بگیرد.

کبک سیتی اولین هاست. در امریکای شمالی خیلی از پدیده ها، اولین بار در کبک ایجاد شده است. مثلا قدیمی ترین بیمارستان در امریکای شمالی متعلق به کبک است. اولین خواربارفروشی در سراسر این قاره عظیم در کبک تاسیس شد. قدیمی ترین نشریه در تاریخ ینگه جهان، روزنامه کبک کرونکل تلگراف است که هنوز هم در این شهر منتشر می گردد. سنگ بنای کهن ترین شهرک صنعتی در تمام امریکای شمالی در کبک گذاشته شد. تنها شهر امریکای شمالی که با دیوارها و دژها محصور شده کبک است. دانشگاه لاوال کبک، قدیمی ترین دانشگاه کانادا به حساب می آید و چندین و چند افتخار دیگر که به این شهر اصیل تعلق دارد.

آب و هوای معتدل و چهارفصل آن باعث شده جای مناسبی برای زندگی باشد. هنر پروری و زیبا دوستی آن هم سبب جذب نقاشان و مجسمه سازان و عکاسان و خلاصه هنرمندان زیادی شده؛ به گونه ای که خاک کبک، دامنگیرشان نموده است. اساساً کبک به شهر تئاتر هم معروف است و البته برای سرزمینی که به عنوان پاره تن فرانسه شناخته می گردد این یک امر طبیعی ست. برگزاری کارناوال های معروف زمستانی، جشنواره تابستانی موسیقی و جشن روز جان باپییت مقدس، از رویدادهای مهم فرهنگی کبک به شمار می رود. ضمن اینکه این شهر هر چهارسال یک بار میزبان و برگزار کننده مسابقه قایق های بادبانی است. تصویر رقابت ده ها قایق بادبانی، قاب عکس شگفت انگیزی را خواهد ساخت. به نظر می رسد بیست و پنج کتابخانه موجود که در هشت محله کبک توزیع شده، جوابگوی احتیاج علمی و فرهنگی جمعیت ششصد هزار نفری کبک باشد.

از لحاظ زیرساخت های حمل و نقل عمومی، کبک در شرایط مطلوبی به سر می برد. پارکینگ اتوبوس های کبک، عظیمترین در امریکای شمالی ست. اگر هم در خصوص امنیت و آمار جرم و جنایت در آن می پرسید باید خیالتان راحت باشد. کبک از این لحاظ شهر امنی قلمداد می گردد. طبق اعلام نهاد های رسمی، سالانه تنها شش مورد قتل در این شهر به ثبت می رسد. جالب است بدانید در سال 2007 هیچ قتلی گزارش نشده است. خلاصه اینکه اگر قصد مهاجرت و زندگی در کانادا را دارید و همزمان به اصالت اهمیت می دهید، کبک گزینه خوبی برای شماست.

انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 168

به "آشنایی با کبک سیتی در تور کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با کبک سیتی در تور کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کبک سیتی در تور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید