چطور در کانادا کسب و کار خانگی راه بی اندازیم

داشتن یک کسب و کار خانگی با بودجه کم میتواند حسابی به اقتصاد خانواده در این کشور کمک کند، در ادامه با ایده هایی در این مورد همراه شما خواهیم بود.

چطور در کانادا کسب و کار خانگی راه بی اندازیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ممکن است که بسیاری از این ایده ها برای موقعیت فعلی شما مناسب نباشند یا اصلاً به دردتان نخورند؛ آن ها را کنار بگذارید و بهترین ایده را برای خود انتخاب کنید.

ایده 1: وبلاگ

راه اندازی یک وبلاگ برای نشان دادن موضوعات جالب، می تواند ایده جالبی باشد. شما می توانید یک وبلاگ بسازید و با تولید محتوای جذاب، مخاطبان بسیاری را در کنار خود داشته باشید.

کمی جلوتر که کارتان حسابی گرفت و موفق شدید، تبلیغ بگیرید، محصول بفروشید و خدمات مختلفی را ارائه بدهید.

راه اندازی یک وبلاگ بسیار کم هزینه است و در گران ترین حالت ممکن فقط و فقط 100 دلار ناقابل آب می خورد.

ایده 2: فروشگاه آنلاین

چرا به یک فروشگاه انلاین فکر نمی کنید؟ این ایده خفن هم کلاً برای شما 100 دلار هزینه برمی دارد. جدا از بحث هزینه، شما می توانید بعداً یک مغازه در بهترین نقطه کانادا افتتاح کنید و در آینده نه چندان دور، یک برند موفق را ارائه بدهید.

ایده فروش محصولات آنلاین، در پلتفرم های مختلفی قابل اجراست؛ از اینستاگرام و فیسبوک گرفته تا وبلاگ و فروشگاه های آنلاینی مثل شاپیفای.

ایده 3: Air BNB

زمین خالی یا محیط خفن و اضافه دارید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، من به شما ایده راه اندازی یک هتل Air BNB را می دهم.

این ایده خفن در کانادا بسیار جواب است و می تواند یک درآمدزایی بسیار قابل توجه را برای شما ایجاد کند. البته ممکن است که این ایده جزو ایده های مشاغل خانگی محسوب نشود اما فکرش را بکنید که اگر شما بتوانید از اجاره دادن مکان های خودتان، حداقل 500 دلار در ماه کاسب بشوید، چه اتفاقی می افتد؟

ایده 4: رانندگی

تاحالا به ایده هایی که قابلیت رانندگی در آن ها وجود دارد، فکر کرده اید؟ شما می توانید با یکی از شرکت های تاکسی اینترنتی مثل Uber، Skip the Dish و Lyft قرارداد ببندید و وارد کار شوید.

جالب است بدانید که شما می توانید علاوه بر رساندن غذا یا بسته های پستی به مشتریان، از مسافران داخل شهری هم پول در بیاورید. یکی از همین رانندگان، درآمدی بالغ بر 120 هزار دلار در سال دارد.

ایده 5: فریلنسر شدن

اگر علاقه بسیاری به نوشتن، ترجمه و تالیف مقالات گوناگون دارید، فریلنسر بشوید! شما می توانید چیزی حدود 20 تا 200 دلار بابت نوشتن یا ترجمه هر مقاله یا پروژه دریافت کنید.

یکی از هزاران ویژگی مثبت این نوع مشاغل، خانگی بودن آن هاست. بهترین ایده برای شما می تواند همین باشد که روی کاناپه محبوبتان لم بدهید، ترجمه کنید، مقاله بنویسید و پول دربیاورید.

ایده 6: خرید و فروش لوازم خانگی

احتمالاً تاحالا با فروشنده هایی که گاراژ خانه شان را به یک فروشگاه لوازم خانگی تبدیل کرده اند، برخورد داشته اید. اکثر این فروشنده ها، می خواهند از دست لوازم خانگی دست دوم خود راحت بشوند یا آن ها را بفروشند.

شما هم می توانید لوازم دست دوم خودتان را در گاراژ خانه به فروش بگذارید. البته اگر با این بخش از قضیه حال نمی کنید، می توانید لوازمی که به نظرتان خوب می آیند را با یک قیمت معقولانه بخرید و آن ها را قیمت بیشتر به دیگران بفروشید.

ایده 7: استفاده از سایت های خرید و فروش لوازم

اگر ایده گاراژ و مابقی داستانش زیاد به کام تان شیرین نیامد، می توانید سایت های اینترنتی را امتحان کنید. سایت هایی مثل Kijiji، Amazon، Ebay و Etsy از جمله سایت هایی هستند که می توان در آن ها لوازم مختلف را خرید و فروخت. شما این فرصت را دارید تا از لوازم اضافی خودتان پول دربیاورید و حتی می توانید همان ایده خرید و فروش را در این محیط ها تجربه کنید.

ایده 8: طراحی دکوراسیون

اگر خیلی ایده های خفنی در مورد دکوراسیون منزل به سرتان می زند یا عاشق انجام دادن این کار هستید، می توانید به یک کسب درآمد قابل توجه فکر کنید. ایده طراحی دکوراسیون منزل، جزو همان مشاغل خانگی است که می توانید از آن پول دربیاورید. تمام چیزهایی که برای این کار لازم دارید را جمع آوری کنید، روی همان کاناپه محبوبتان لم بدهید و جیرینگ جیرینگ پول به جیب بزنید.

ایده 9: معلم بشوید

ایده معلم شدن خیلی هیجان انگیز و مفید است. شما می توانید معلم درس های کاربردی و تخصصی بشوید؛ همان درس هایی که در آن ها تخصص دارید و درسش را خوانده اید. حتی می توانید یک مربی ورزشی بشوید و برنامه غذایی و تمرینات متعدد بفروشید.

ایده معلم شدن فقط به درس دادن محدود نمی شود و شما می توانید در حوزه های بازی های کامپیوتری، موسیقی، انواع ورک شاپ های مجازی و.. به تدریس و البته پول درآوردن در خانه مشغول شوید.

ایده 10: تزئینات درخت کریسمس

بازار تزئینات درخت کریسمس در حوالی سال نو حسابی داغ می شود. اینجا در کانادا افراد بسیاری از طریق تزئین درخت کریسمس پول درمی آورند. با اینکه این شغل، جزو مشاغل خانگی فصلی محسوب می شود و فقط در دوماه از سال رونق دارد، افراد متخصص این کار پول بسیار زیادی را با خود به خانه می برند.

ایده 11: کارواش خانگی

اکثر مردم وقت اضافه برای معطل شدن در صف کارواش های شلوغ را ندارند. اگر شما تخصص این کار را دارید یا تصمیم گرفته اید تا این کار را به صورت حرفه ای انجام دهید، معطل نکنید!

شما می توانید با استفاده از یک محیط مناسب مثل یک حیاط یا یک پارکینگ جادار، به شستن ماشین مشتریان تان مشغول شوید.

ایده 12: مهدکودک خانگی

ایده نگهداری از بچه ها در خانه، هم جالب و بامزه است و هم مسئولیت پذیری بسیار بالایی را می طلبد. با همه این اوصاف اگر به بچه ها و مراقبت از آن ها علاقه دارید و واجد صلاحیت نگهداری از آن ها هستید، دست به کار شوید و آگهی بدهید. با توجه به نوع مراقبت و مدت زمان نگهداری از بچه ها و بچه ها، شما می توانید به صورت هفتگی از حقوقی معادل 100 تا 500 دلار بهره مند شوید.

ایده 13: آتلیه خانگی

اگر عکاس حرفه ای هستید یا دست کم یک دوربین حرفه ای دارید و می دانید چگونه باید یک عکس خوب انداخت، یک آتلیه خانگی راه بیندازید. ایده آتلیه خانگی در کانادا بسیار جواب خواهد بود و می تواند شما را به درآمد قابل توجهی برساند.

یک آلبوم کوچک عکس برای یک خانواده 4 نفره در کانادا حدود 500 دلار آب می خورد؛ خب چه کسی بهتر از شما؟ همین حالا دوربین تان را دم دست بگذارید، یک فکری برای دکوراسیون مختصر آتلیه خانگی تان بکنید و آگهی بدهید.

ایده 14: نظافت منازل

ایده نظافت منازل یا واحدهای تجاری و مسکونی، از آن ایده هایی است که وقتی عملی بشوند، بسیار درآمدزا خواهند بود. بسیاری از افرادی که در این صنعت در کانادا فعالیت می کنند، از یک حقوق چندین هزار دلاری در ماه بهره می برند؛ امیدوارم تعجب نکنید، چون من کسی را می شناسم که با استفاده از این حرفه، می تواند در ماه چیزی حدود 10 هزار دلار به جیب بزند. با حداقل هزینه، تجهیزات مورد نیاز این کار را تهیه کنید و به کارتان مشغول شوید.

ایده 15: ترشی خانگی

ایده درست کردن ترشی خانگی از آن ایده های ترش مزه و ایرانی است که دهان آدم را آب می اندازد. اگر خیلی طرفدار ترشیجات ایرانی هستید و خودتان هم دستی بر آتش دارید، دست به کار شوید و برای پول درآوردن آستین بالا بزنید. یک یا چند نوع از ترشیجات ایرانی مثل ترشی هفت بیجار، ترشی مخلوط، شور و.. را بار بگذارید و آن را تحویل مشتریان کانادایی تان بدهید.

ایده 16: آشپزی

اکثر کانادایی ها مشتاق هستند تا غذاهای آسیایی و غیر بومی را امتحان کنند؛ از آن جایی هم که غذاهای ایرانی از تنوع بسیار بالایی بهره مند هستند، می توان از این لحاظ یک کسب و کار خانگی، کم هزینه و پرطرفدار راه انداخت.

یکی یا چندتا از غذاهایی که در پختن آن ها تبحر دارید را لیست کنید و به مشتریان ارائه بدهید. فکر کنم کانادایی ها بدجور عاشق میرزاقاسمی یا قرمه سبزی بشوند!

ایده 17: مربا

پختن مربا هم یکی از همان ایده های خوشمزه ای است که خیلی خوب از دست ایرانی ها برمی آید. مرباهای خانگی مثل مرباهای هویج، سیب، آلبالو و.. می توانند بسیار محبوب شوند و مشتریان بسیاری را به سمت شما سوق بدهند. راه اندازی چنین ایده ای بسیار کم هزینه و عالی خواهد بود. مواد مورد نظر و شیشه های مخصوص مربا را تهیه کنید و برای جذب مشتری، آگهی بدهید.

ایده 18: شیرینی ایرانی

من به شخصه همیشه دوست داشتم که وقتی به یک کشور خارجی رسیدم، شیرینی محلی محبوبم را که مادرم همیشه می پخت، بپزم و بفروشم. شیرینی محلی محبوب من کاکا نامیده می شود؛ یک شیرینی سنتی گیلانی.

شما هم می توانید شیرینی سنتی یا مخصوص خودتان را به صورت خانگی بپزید و به مشتریان کانادایی بفروشید. مطمئن باشید، کاری که از روی علاقه و عشق انجام بدهید، حتماً یک بازخورد خوب خواهد داشت.

ایده 19: خیاطی

خیاطی و به طور کلی طراحی لباس یکی از مشاغل خانگی محبوب در کاناداست و مشتریان بسیاری دارد. اگر شما به صورت تخصصی و حرفه ای به دوخت ودوز مشغول بوده اید یا در حال گذارندن دوره های این کار هستید، به این ایده فکر کنید.

ایده 20: استودیو خانگی

تحمل هزینه های سنگین استودیو برای خواننده ها، نوازنده ها و موزیسین های جوان سخت است. شما می توانید با کمترین هزینه، تجهیزات معمولی، قابل قبول و لازم برای یک استودیوی خانگی را تهیه کنید و با بهره مندی از کمی تخصص و آشنایی با صدابرداری، استودیوی خانگی خودتان را راه بیندازید.

انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1151

به "چطور در کانادا کسب و کار خانگی راه بی اندازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در کانادا کسب و کار خانگی راه بی اندازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید