پاراتی (Paraty) سفر به شهری با تاریخ زیبا در برزیل

برزیل یکی از کشورهای بزرگ و پرجمعیت آمریکای جنوبی است که دارای طبیعت، فرهنگ و تاریخ بسیار متنوع و جذابی است. این کشور با داشتن سواحل زیبا، جنگل های بارانی، شهرهای مدرن و موزه های هنری، مقصد بسیار محبوب گردشگران از سراسر دنیاست. در این مقاله قصد داریم به شما یکی از شهرهای تاریخی و زیبای برزیل را معرفی کنیم که نام آن پاراتی است. پاراتی یک شهر کوچک و جذاب در ساحل جنوب شرقی برزیل است که دارای معماری تاریخی، میراث جهانی یونسکو و فرهنگ محلی خاص و دلپذیر است. اگر به دنبال یک سفر به گذشته و تجربه یک زندگی ساده و آرام هستید، پاراتی مکان مناسب شماست.

پاراتی (Paraty) سفر به شهری با تاریخ زیبا در برزیل

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تاریخچه پیدایش شهر پاراتی

پاراتی در اواسط قرن هفدهم توسط پرتغالی ها بنا شد. این شهر به لطف معادن طلا در منطقه میناس گرایس، به عنوان دومین بندر مهم برزیل شناخته شد. از این شهر طلا و نقره به پورتغال صادر می شد و در عوض کالاهای لوکس وروپایی و برده های آفریقایی وارد می شد. این دوران ثروت، امروزه در سبک معماری استثماری شهر به خوبی قابل مشاهده است. بسیاری از خانه ها، کلیساها و قصرهای پاراتی با الگوبرداری از سبک های باروک، روکوکو و نئو کلاسسیک ساخته شده اند. با رشد جاده های زمینی و راه آهن، نقش بندر پاراتی کم رنگ شد و شهر به حالت رکود درآمد. این باعث شد که پاراتی از تغییرات صنعتی و شهرسازی دور بماند و حالت تاریخی خود را حفظ کند.

جذابیت های گردشگری شهر پارات

پارات به خاطر قرار گیرید در خلیج Ilha Grande، از داشتن تعداد زیادی جزیره استوائی بهره مند است. این جزیره ها دارای سواحل سفید، آب های آبی روشن و طبیعت سبز و فراوان هستند. برخی از جزیره های مشهور پارات عبارتند از: جزیره کاتیمباو، جزیره سانتانا، جزیره دوس کوکوس و جزیره دوس مامیفروس. برای دسترسی به این جزیره ها می توانید از قایق های کوچک و رنگین استفاده کنید که در بندر شهر موجود هستند. در این جزیره ها می توانید از فعالیت های مختلفی مانند شنا، غواصی، قایق سواری، پیاده روی و ماهی گیری لذت ببرید.

علاوه بر جزیره ها، پارات دارای آبشار های زیبا و خیره کننده ای است که در میان جنگل های بارانی قرار دارند. این آبشار ها منبع آب شیرین و خنک برای شهر هستند و مکان مناسبی برای استراحت و تفریح در روزهای گرم تابستان. برخی از آبشار های معروف پارات عبارتند از: آبشار توبوگان، آبشار پدرا برانکا، آبشار ساسورا و آبشار پوسو دوس اینگلزس. برای رسیدن به این آبشار ها می توانید از خودرو، دوچرخه، اسب یا پیاده استفاده کنید.

در شهر پارات نیز چیزهای زیادی برای دیدن و کشف وجود دارد. مرکز تاریخی شهر با خیابان های سنگ فرش، خانه های سفید رنگ و پنجره های رنگین چشم نواز است. در این محل می توانید از بازدید از کلیساها، موزه ها، گالری ها و بازارچه های محلی لذت ببرید. بعضی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهر پارات عبارتند از: کلیسای سانتا ریتا، کلیسای نورس سنورا دو روزاریو، موزه تاریخ پارات، گالری آمادور، بازارچه کامپور دوراتور و فورت دفندور. در شب نیز می توانید از رستوران ها، کافه ها، بارها و کلوپ های شبانه با فضای گرم و صمیمی بازدید کنید.

چگونه به شهر پارات سفر کنیم؟

پارات دارای فرودگاه نمی باشد. به همین دلیل بهترین راه برای رفتن به این شهر به صورت زمینی از شهر های ریو دو ژانیرو یا سائو پائولو است. از ریو دو ژانیر می توانید با اتوبوس، تاکسی یا اجاره خودرو به پارات بروید. مسافت بین این دو شهر حدود 250 کیلومتر است و زمان سفر حدود 4 تا 5 ساعت به طول می انجامد. از سائو پائولو نیز می توانید با همین وسایل نقلیه به پارات سفر کنید. مسافت بین این دو شهر حدود 350 کیلومتر است و زمان سفر حدود 5 تا 6 ساعت به طول می انجامد. در شهر پارات نیز می توانید از دوچرخه، اسکوتر، قایق یا پیاده برای حرکت در شهر و اطراف آن استفاده کنید.

نکات مهم برای سفر به شهر پارات

برای سفر به شهر پارات باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه به دلیل آب و هوای گرم و مرطوب، لباس های سبک و رنگین را برای سفر ببندید. همچنین کلاه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و حشره کش را فراموش نکنید. دوم اینکه به دلیل قدمت شهر، بعضی از خدمات مدرن مانند اینترنت، تلفن همراه و بانک در شهر پارات در دسترس نیستند یا کیفیت پایینی دارند. به همین دلیل قبل از سفر نقدینگی کافی را تهیه کنید و از اطلاعات آفلاین استفاده کنید. سوم اینکه به دلیل محافظت از میراث تاریخی شهر، وسایل نقلیه موتوری در مرکز تاریخی شهر پارات مجاز نیستند. به همین دلیل باید خودرو خود را در پارکینگ های خارج از شهر بگذارید و با پا وارد شهر شوید.

نتیجه گیری

پارات یک شهر تاریخی و فرهنگی در برزیل است که دارای جذابیت های زیادی برای گردشگران است. این شهر با داشتن معماری تاریخی، جزیره های استوائی، آبشار های خیره کننده و فضای آرام و صمیمی، مکان مناسبی برای سفر به گذشته و تجربه یک زندگی ساده و دلپذیر است. اگر قصد دارید به برزیل سفر کنید، پارات را در لیست باید دید خود قرار دهید.

پاسخ به پرسش های متداول

پارات در کجا قرار دارد؟ پارات یک شهر کوچک در ساحل جنوب شرقی برزیل است که در ایالت ریو دو ژانیر واقع شده است.

پارات چه معنی دارد؟ پارات به زبان توپی گوارانی، یکی از زبان های بومی آمریکای جنوبی، به معنای “رودخانه پر ماهی” است.

پارات چه زمانی باید بازدید کنید؟ پارات در هر فصلی قابل بازدید است. اما بهترین زمان برای سفر به این شهر از ماه ژانویه تا ماه مارس است که هوا گرم و خشک است و بارش باران کمتر است.

پارات چه خوراکی های محلی دارد؟ پارات دارای غذاهای محلی خوشمزه و متنوعی است که از ترکیب فرهنگ های بومی، آفریقایی و پرتغالی به وجود آمده اند. بعضی از غذاهای محلی پارات عبارتند از: کاسادینا، یک نوع پیراشکی سفید رنگ با پر کننده های مختلف، پینگادو، یک نوع سوپ ماهی با شیر نارگیل، کامارائو، یک نوع خورشت میگو با سس تمشک و بادام، و کاخائو، یک نوع شکلات سنتی با روغن نارگیل.

پارات چه فستیوال های محلی دارد؟ پارات دارای فستیوال های محلی جالب و شادی است که نشان دهنده فرهنگ و سنت های شهر هستند. بعضی از فستیوال های محلی پارات عبارتند از: فستیوال لیتیراتورا، یک فستیوال ادبی که در ماه اکتبر برگزار می شود و نویسندگان، خوانندگان و منتقدان را جذب می کند، فستیوال دا پینگا، یک فستیوال محصولات کشاورزی که در ماه نوامبر برگزار می شود و نمایشگاه هایی از صنایع دستی، غذاهای سنتی و نوشیدنی های الکلی را شامل می شود، و فستیوال داس ماسکاراس، یک فستیوال رقص و ماسک که در ماه فوریه برگزار می شود و با الهام از سنت های آفریقائی و یورپائی، جشن های رنگین و شاد را به راه می اندازد.

انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1261

به "پاراتی (Paraty) سفر به شهری با تاریخ زیبا در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاراتی (Paraty) سفر به شهری با تاریخ زیبا در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید