گشت و گذار در ونکوور همراه با تور کانادا

سالها قبل جنگلداران شهری را در کانادا تاسیس کردند که تا به امروز هم به حرفه خود مقید مانده اند، این شهر زیبا ونکوور است، شهری که برای هواداران طبیعت بسیار جذاب است. در ادامه با این شهر بیشتر آشنا خواهیم شد.

گشت و گذار در ونکوور همراه با تور کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: چرا باید به ونکوور سفر کنیم؟

ونکوور در سال 2020 میلادی، لقب سرسبزترین شهر جهان را از آن خود کند و برای سفر و اقامت در آنجا نباید درنگ کرد. ونکوور بندری رویایی در حاشیۀ اقیانوس آرام است که آوازۀ جنگل ها و باغهای بی نظیرش همه جای جهان را پر نموده. از شهری که با تکمیل طرح اجرایی موسوم به GCAP، در سال 2020، سبزترین شهر جهان لقب می گیرد. شاید ساحلی بودن و جنگلی بودن ونکوور، این تصور را برای عده ای ایجاد کند که در آن با آب و هوایی شرجی و آسمانی گرفته روبروند. از قضا واقعیت چیز دیگری ست. به خاطر خنکای هوا، از رطوبت آزاردهنده و آب و هوای شرجی در ونکوور خبری نیست. ونکوور، خنک ترین تابستان ها و معتدل ترین زمستان ها را با خود دارد و البته یکی از آبخیزترین شهرهای کانادا به حساب می آید. با 161 روز بارانی در سال.

میانگین کمترین دما در دی ماه، 2 درجه بالای صفر و در تیر و مرداد، حدود 20 درجه است. قطعاً این آب و هوای معتدل و دل انگیز، یکی از اسباب و عواملی است که در کنار سایر فاکتورها، ونکوور را به بهترین شهر جهان برای زندگی تبدیل نموده است. این البته ادعای ما نیست. این گزارش و نتیجه گیری مجله های علمی معتبر جهانست. در بین سالهای 2004 تا 2010، مجله اکونومیست، ونکوور را بهترین شهر جهان برای زندگی نامید.

ونکوور تا امروز هم جزو سه شهر برتر جهان برای زندگی آسوده طبقه بندی می گردد. کیفیت زندگی، امنیت، آب و هوا و فاکتورهای تحلیلی علمی، شاخص های انتخاب و نام گذاری شهرها به این عنوان به حساب می آیند. راستی، ونکوور از نگاه مجلۀ فوربس نیز، دهمین شهر تمیز جهان لقب گرفته است. این عروس غربی همیشه از خواهر خوانده هایش یک سرو گردن بالاتر بوده است. ونکوور با شهرهای لس آنجلس، ادینبورگ، گوانجو و یوکوهوما پیمان خواهر خواندگی دارد.

ونکوور سومین کلانشهر کانادا و پرجمعیت ترین شهر استان بریتیش کلمبیا به حساب می آید. خود شهر ونکوور طبق سرشماری سال 2016، حدود 630 هزار جمعیت دارد و منطقۀ ونکوور عظیم، نزدیک 5/2 میلیون نفر را در خود جای داده است. شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده که ریشه نام ونکوور از کجاست؟ خوب است بدانید که نام این شهر را به احترام یک ناخدای انگلیسی به اسم جورج ونکوور، انتخاب نموده اند.

مردم و فرهنگ ونکوور کانادا

ونکوور هم مثل اغلب شهرهای کانادا، میزبان مهاجران زیادی از سراسر جهانست. طوری که 52 درصد از ساکنان این شهر، زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود تکلم می نمایند. معمولاً مهاجران هر کشوری هم در یک محله و در کنار هم زندگی می نمایند. به همین دلیل هم، ونکوور به شهر محله ها معروف است. کافی است در خیابان ها و مناطق مختلف این شهر قدم بزنید تا با نمایشگاهی رنگارنگ از فرهنگ های گوناگون روبرو شوید. شما می توانید نمونه های کوچکی از سرزمین های عظیم را در محله های ونکوور تماشا کنید. محلۀ چینی های ونکوور، یکی از عظیمترین و معروفترین چاینا تاون های جهان است.

گردش در ونکوور

محلۀ ژاپنی ها، محله ایتالیای کوچک (Little Italy)، بازار پنجاب و... نمونه هایی از این مناطق در ونکوور است. ایرانی ها هم غالباً در خیابان لانزدیل زندگی می نمایند و با رنگ و لعاب و تابلوهای مغازه ها و پوستر کنسرت های شان، حال و هوای خاطره انگیز ایران را در غربی ترین نقطه جهان بازسازی نموده اند. جالب است بدانید که از ونکوور با تعبیر دروازه آسیا هم نام می برند؛ هم بخاطر تنوع فرهنگی آسیایی موجود در آن و هم اینکه در ساحل اقیانوسی قرار گرفته که به قارۀ آسیا منتهی می گردد. ونکوور یکی از عظیمترین استفاده نمایندگان از قطار سریع السیر شهری در جهان است. خط میلینیوم، خط اکسپو و کانادا لاین با 53 ایستگاه، طول و عرض این شهر دیدنی را به هم وصل می نماید. به همین خاطر از بابت حمل و نقل عمومی هیچ نگرانی وجود ندارد. اگر غیر از این بود، قطعاً نمی توانست میزبان رویدادهای مهم بین المللی مثل المپیک 2010، اکسپوی 86، بازی های جهانی پلیس و فستیوال های مختلف باشد و سالانه 3/10 میلیون جهانگرد را پذیرایی کند.

فضای علمی ونکوور

ونکوور از لحاظ فضاهای علمی و آموزشی حرف های زیادی برای گفتن دارد. یک نمونه آن، یعنی همان دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) برای اینکه ونکوور را مدعی قدرت دانشگاهی کند کافیست. دانشگاه بریتیش کلمبیا، یکی از 20 دانشگاه عمومی برتر جهان به حساب می آید. ضمن اینکه کتابخانۀ مجهز ونکوور، با 22 شعبه و 25/2 میلیون جلد کتاب، می توان بهشت کتابخوان ها نامیده گردد. جالب است بدانید مدرسۀ فیلم ونکوور هم در فراوری فیلم و طراحی بازی های ویدئویی، یک مدرسۀ شناخته شده و نامدار است. صحبت از فیلم شد. هیچ می دانید نسبت ونکوور با صنعت فیلم سازی چگونه است؟

صنعت سینما در ونکوور

هالیوود شمال لقبی ست که به شهر ونکوور داده اند. این لقب را بخاطر استودیوهای متعدد فیلمسازی متعلق به هالیوود که در این شهر فعالیت دارند به ونکوور اعطا نموده اند. ونکوور، شهر اول فراوری فیلم و سریال در کانادا به حساب می آید. سالیانه حداقل 65 فیلم سینمایی و 55 سریال تلویزیونی در این شهر ساخته می گردد و 20 هزار شغل مستقیم از همین رهگذر، در ونکوور ایجاد شده است. حتی بعضی از شما که رویدادهای سینمایی را دنبال نمی کنید هم احتمالاً نام جشنوارۀ فیلم ونکوور به گوش تان خورده است. مهم ترین جایزه ای که بعد از اسکار، نصیب کارگردان محبوب کشورمان اصغر فرهادی شد، جایزه ای بود که در جشنوارۀ فیلم ونکوور، به خاطر جدایی نادر از سیمین دریافت کرد. فیلم جدایی تنها فیلم ایرانی برنده در تمام ادوار این جشنواره به شمار می رود. در ضمنً خیلی از فیلم های محبوب هالیوودی هم با اینکه در داستان، نام شهر دیگری را یدک می کشد، اما در ونکوور فیلمبرداری شده است.

انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 172

به "گشت و گذار در ونکوور همراه با تور کانادا" امتیاز دهید

3 کاربر به "گشت و گذار در ونکوور همراه با تور کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در ونکوور همراه با تور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید