وضعیت قیمت املاک و مستغلات کانادا در سال 2021 چه میشود؟

کانادایی ها در آستانه تغییر وضعیت بازار مسکن هستند و موضوع COVID-19 فقط یک لایه دیگر از سردرگمی و مشکلات را به مشکل عدم اطمینان در مورد اینکه وضعیت قیمت املاک و مستغلات در سال 2021 چه میشود، افزود.

وضعیت قیمت املاک و مستغلات کانادا در سال 2021 چه میشود؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: روز سه شنبه، اتحادیه املاک و مستغلات کانادا انتظار می رود آخرین آمار فروش و قیمت های خانه های فروشی را ارائه دهد، در حالی که بیشتر ناظران املاک شاهد یک روند کوتاه مدت تضعیف قیمت ها هستند، تأثیر طولانی مدت بیماری همه گیر هنوز مشخص نشده است.

نمونه سازی غیررسمی از اقتصاددانانی که بازار املاک و مستغلات مسکونی را زیر نظر دارند، طیف وسیعی از دیدگاه ها را براساس ملاحظات مربوط به تأثیر بیماری نشان می دهد، از جمله نرخ وام و اینکه آیا خریداران باز هم قیمتهای پایین برای خانه ها پیشنهاد میدهند.

وقتی صحبت از املاک و مستغلات مسکونی می شود، تغییرات قیمت تأثیر زیادی روی افراد عادی دارد که خانه برای آنها مکانی برای زندگی است و نه فقط یک سرمایه گذاری. اما حتی در آن زمان، برای بیشتر مردم یک خانه همچنان بزرگترین خرید آنها در طول زندگی است. و برخلاف سایر سرمایه گذاری ها، مدیریت املاک و مستغلات نسبتاً پیچیده است.

هنگامی که Anna Blackwell و همسرش در سال 2016 یک خانه دو خوابه در مرکز شهر خریداری کردند، دانشکده علوم سیاسی دانشگاه Wilfrid Laurier قصد نداشت صاحب ملک شود. اما بعد از اینکه به یکی از زوجین پیشنهاد انتقال به Portland، Ore داده شد، تصمیم گرفتند خانه خود را در تورنتو پس بدهند - حداقل تا زمانی که بدانند وضعیت آینده خوب پیش می رود. در ماه سپتامبر مالک خانه آنها اخطار داد و در پایان ماه نوامبر، خانه را تحویل دادند.

Blackwell در یک گفتگو گفت: "ما کاملاً شوکه شدیم وقتی فهمیدیم برای اجاره خانه خود در این بازار رقابتی باید چه میزان مبلغ پایینتری بپردازیم باشیم." در حال حاضر املاکی که ماهیانه 3 هزار و 150 دلار اجاره میرفت، به 2600 دلاررسیده است.

سقوط بهای اجاره برای مستاجران خوب بوده است. و اگرچه این افت صدمه به اقتصاد زد، اما به هیچ وجه برای Blackwell، که چهار سال پیش در یک بازار به شدت رو به افزایش قرار داشت، بد نبود. اما همانطور که هفته گذشته سرویس خبری کسب و کار بلومبرگ اشاره کرد، سرمایه گذاران املاک، مجبورند هنگام فروش خسارات ناشی از اجاره یا ضرر را بپذیرند.

کاهش اجاره و قیمت املاک برای Ben Rabidoux - که مشاور North Cove، یک سرویس اطلاع رسانی برای بازار املاک و مستغلات مسکونی - است، تعجب آور نبود وی تغییر وضعیت فعلی در بازار اجاره را در ماه آوریل پیش بینی کرد. وی گفت کاهش شدید تقاضا که در برخی از داغترین بازارهای کانادا می بینند، در صورتی که این بیماری همه گیر بیش از شش ماه طول بکشد، به با کاهش بیشتری روبرو خواهد بود

بلک ول خوش شانس بود که برای خانه خود در تورنتو یک مستاجر پیدا کرد. گزارش های دیگر حاکی از آن است که خانه های خالی بسیار زیاد شده است به طوری که دلالان برای خرید ساختمانهای اجاره ای به امید افزایش قیمت آپارتمانهای خالی و شارژ بیشتر پس از بازگشت بازار باز می مانده اند، زیرا در بسیاری از بازارها آپارتمانهای خالی کمتر تحت تأثیر وضعیت بازار اجاره قرار می گیرند.

اگرچه بر اساس ارقام ایالات متحده، داده های Pew Research نشان می دهد، با ادامه اثرات اقتصادی همه گیری کرونا، تعداد بیشتری از جوانان بیش از هر زمان دیگری با والدین خود زندگی می کنند. این تنها یکی از دلایل بود که Rabidoux برای سقوط تقاضای املاک و مستغلات ذکر کرد.

مانند دلالان اجاره، اقتصاددانانی که به نمایندگی از مشاغل املاک و مستغلات و صاحب نظران در صنعت بانکداری فعالیت می کنند تقریباً به طور جهانی ابراز اطمینان می کنند که افت در بازار موقت است و با واکسیناسیون کانادایی ها بازارها دوباره به مسیر درست خود بازمی گردند.

بسیاری می گویند در خارج از مراکز شلوغ شهر، تقاضای مسکن در حومه شهرها، شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی تقویت خواهد شد. Jennifer Lee، اقتصاددان BMO، پیشنهاد می کند خریداران همچنان به دنبال کار از خانه باشند که ممکن است با همه گیری پایان نگیرد.

Lee گفت: "به جای قطار سوار شدن برای رفتن به سرکار، اکنون می توانید کمی دورتر از مرکز شهر بروید جایی که املاک و مستغلات در گذشته ارزان تر بوده است."

کمی دورتر بروید

Carl Gomez، اقتصاددان ارشد کانادایی غول داده های املاک و مستغلات CoStar در ایالات متحده، موافق است که افزایش قیمت مسکن در شهرهای بزرگ باعث افزایش تقاضا در خارج از مراکز شهری خواهد شد. اما اعتماد کمی دارد که تقاضای ایجاد شده با نرخ های پایین به همین روند ادامه داشته باشد

روز جمعه، آمار کانادا داده های جدیدی را منتشر کرد که نشان می دهد مصرف کنندگان مجدداً وام های خود را گرفته اند و تقاضا برای وام های مسکن و سرمایه گذاری مسکن در سه ماه منتهی به سپتامبر به یک رکورد جدید رسیده است. داده های هیئت های املاک و مستغلات ونکوور و تورنتو در اوایل ماه جاری نشان می دهد که در حال حاضر، تقاضا برای وام گرفتن همچنان ادامه دارد.

اما Gomez می گوید بازارهای درون شهری مانند تورنتو را مورد علاقه سرمایه گذاران دیده است - نه برای زندگی یا حتی لزوما برای اجاره، بلکه به دلیل اینکه ارزش آنها بطور مداوم افزایش می یابد.

وی گفت: "من سوالم این است که آیا این تقاضا در طولانی مدت وجود خواهد داشت؟"

دراز مدت برای خانه هایی که برای زندگی در آن واحد برای دهه ها خریداری می کنیم بسیار مهم است و در حالی که سطح بالای مهاجرت به افزایش تقاضا در سال های اخیر و پایین آمدن نرخ بهره به بالا رفتن قیمت کمک کرده است، همه مطمئن نیستند که این دو مورد ادامه داشته باشد.

اقتصاددان Moshe Lander یکی از کسانی است که مایل است برخی از مواردی را که افراد در مشاغل املاک ناگفته می گذارند بیان کند. او نگران است که همه گیر شدن بیماری می تواند نقطه عطف بازار باشد.

منبع: cbc.ca
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 491

به "وضعیت قیمت املاک و مستغلات کانادا در سال 2021 چه میشود؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "وضعیت قیمت املاک و مستغلات کانادا در سال 2021 چه میشود؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت قیمت املاک و مستغلات کانادا در سال 2021 چه میشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید