مقبره های بزرگی که در شهر الاقصر مصر پیدا شدند

مقبره های مخصوصی که در آنها اجساد پادشاهان و یا افراد مهم مومیایی شده اند ما را فقط به یاد مصر می اندازد، هر روز هم خبری از کشف یک مقبره و یا طابوت های جدیدی به گوش میرسد که قدمتی 1000 ساله دارند، این بار در الاقصر مقبره هایی بزرگ کشف شده است.

مقبره های بزرگی که در شهر الاقصر مصر پیدا شدند

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: دولت مصر از کشف مقبره های بزرگ در نزدیکی چندین اثر باستانی در محدوده شهر توریستی الاقصر اطلاع داد که قدمت این آثار به بیش از 3 هزار سال پیش باز می گردد. بر اساس گزارش ایسنا و به نقل از اجیپت اوریجینز، مصطفی وزیری دبیرکل شورای عالی آثار تاریخی مصر اعلام کرد کشف مقبره های بزرگ در الاقصر مصر یکی از بزرگ ترین مقبره های کشف شده در سراسر این منطقه محسوب می گردد. این مقبره که در گورستان ذراع ابوالنجا واقع در غرب الاقصر مصر کشف شده است به دوره هفدهم مصر باستان که از سال 1550 پیش از میلاد فرمانوروایی می کردند باز می گردد.

بر اساس گفته ها این مقبره های بزرگ متعلق به یک سرباز مصر باستان می باشد. ذراع ابوالنجا گورستانی است که به عنوان محلی برای دفن فرعون های دوره هفدهم مصر باستان مورد استفاده قرار می گرفته است. بنابراین بسیاری از افراد و مقامات رده بالای دوره پادشاهی نوین مصر یعنی از سال های 1550 تا 1069 پیش از میلاد نیز در همین گورستان دفن شده اند. کشف مقبره های بزرگ با قدمت هزاران سال در الاقصر مصر به وسیله تیم باستان شناسی امر نوبا انجام گرفته است. این تیم باستان شناسی، مقبره ها را در زمین های نزدیک گورستانی که زیر ویرانه ای ناشی از حفاری های بریتانیایی ها و فرانسوی ها در قرن نوزدهم پنهان شده بود، کشف کردند. این مقبره های بزرگ با قدمت هزاران سال که به شکلی عمیق در داخل یک تخته سنگ حفاری شده را می توان به عنوان بزرگترین مقبره حفاری شده در داخل تخته سنگ دانسته که تا به امروز در شهر باستانی تبس و منطقه الاقصر مصر کشف شده است.

نام سربازی که در این مقبره قرار گرفته در کنار عنوان نظامی و غیر نظامی او بر روی دو ستون رنگی با خط هیروگلیف نوشته شده است. این دومین اکتشاف مهم از مقبره های رهبران جنگی است که در سال های اخیر به دست آمده است. در سال 2018 نیز باستان شناسان پیروز به کشف مقبره های بزرگ قهرمان جنگی شدند که در زمان دو فرعون به نام های ستی یکم و رامسس دوم خدمت می نموده است. درمورد سربازی که در کشف مقبره های بزرگ الاقصر مصر به دست آمده اطلاعات زیادی وجود ندارد. با این حال، با توجه به ابعاد و مکان کشف مقبره های بزرگ او می توان متوجه شد که وی از اشخاص مهم در عصر خود محسوب می شده است. از سوی دیگر ممکن است این سرباز مورد لطف فرعون قرارگرفته که در چنین مکان ارزشمندی که در هزاران سال پیش تنها برای اشراف زادگان فراهم می شد، دفن شده است. کشف مقبره های بزرگ در الاقصر مصر پس از هزاران سال موارد جدیدی را رونمایی کرد.

این مقبره از تعداد زیادی اتاق تشکیل شده و دارای 18 ورودی می باشد. گفتنی است پس از هزاران سال این تعداد ورودی بیشترین میزانی است که برای یک مقبره تا به امروز کشف شده است. در کنار کشف مقبره های بزرگ در الاقصر مصر پس از هزاران سال آثار باستانی زیادی از جمله مجسمه های اوشابتی نیز به دست آمده است. اوشابتی از جمله مهم ترین ارکان مراسم خاکسپاری مصریان باستان در طول هزاران سال بوده که به عنوان خدمتکاران فرد تدفین شده در زندگی پس از مرگ مورد استفاده قرار می گرفتند. از جمله دیگر آثاری که از منطقه الاقصر مصر و مقبره ها کشف شده می توان به نقاب های خاکسپاری، یک پاپیروس شامل نوشته های هیروگلیف و تعدادی ظروف سنگی به جای مانده از هزاران سال پیش اشاره نمود. کشف مقبره های بزرگ در الاقصر مصر از این سرباز احتمالا مهمترین مقبره کشف شده از یک فرد عادی در مصر باستان است. این اکتشاف می تواند اطلاعات جنگی و نحوه حکومت عصر پادشاهی نوین مصر را تکمیل نماید. گمان می رود که آثار باستانی بیشتری را بتوان از این مقبره با قدمتی بیش از هزاران سال در آینده کشف نمود.

انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 815

به "مقبره های بزرگی که در شهر الاقصر مصر پیدا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقبره های بزرگی که در شهر الاقصر مصر پیدا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید